Søk i denne bloggen

søndag 31. oktober 2010

Trick or treat, here's your sweet

Og så: back to friske-meg som i dag svinser rundt med kniv i hånden og roper Hallooo og Hviiin.

I Irland er Halloween en BIG deal. Naboene (som alle har 3-4 barn) har så mye pynt i vinduene og på trappa at jeg har skaffet min aller første pumpkin (hope this explains the knife):


Ellers har jeg fått opplæring i hva man kan/ikke kan dele ut av godteri fra the neighbours. Og blitt advart om at her kommer det mange på døra.

Just like in the States er det ikke "lov" å dele ut hjemmebakte muffins eller cookies e.l. Ingenting uten wrapping. Noe som er litt trist (ikke fordi jeg brenner etter å bake i dag, men fordi det er trist at man ikke kan være sikker på hva som befinner seg under søt glasur).

Anyways, det som gjelder er "sweets" for de yngste og "choccie bars" for de eldre:




Time to make the pumpkin smile. Or scream.

Happy Halloween!

4 kommentarer:

  1. Gratulerer så masse med ny blogg. Lekker og lys:) vi får aldri nok av blanke ark, ikke sant? Håper du koser deg masse idag, det er søndag og helg!

    SvarSlett
  2. C29:

    Helt enig! Blanke ark er det beste som finnes. Og de tar jo egentlig aldri slutt. Man kan alltid bestemme seg for å starte på nytt. Igjen og igjen.

    Takk, jeg har hatt en kjempefin helg! Håper din også var/er bra :-)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med ny blogg :-) Håper jeg får til å legge til kommentar her da :-)

    Mattillåtet tror jeg bare kommer ut på svensk.

    Du vil ALDRI bli noen masekopp din tullekopp :-)

    Klem

    SvarSlett
  4. Tullekopp OG masekopp. Da må jeg lese svensk, da... Takk for anbefalning :-)
    Håper alt er bra med deg! Stor klem

    SvarSlett