Søk i denne bloggen

lørdag 13. november 2010

Alt smaker best kaldt



I just made hjemmelaget vegetar-tacopizza med grov+tynn bunn. Pizza er aller best kald, nemlig. Så da er middagen klar.

Nå skal jeg prøve å lage knekkebrød, det har jeg aldri prøvd før. Oppskriften er på norsk, så håper jeg har funnet frem til riktige kli-produkter. Alltid like spennende å bake i "utlandet" (as in "et annet land enn oppskriftslandet"), hvis alle produkter er litt annerledes kan det ofte ha mye å si for resultatet. Flate kaker, gummikonsistens-cookies etc.

Men gleder meg til å prøve knekkebrød, det er jo så godt. And healhty!


Ellers er planen å skrive resten av dagen. Todays theme:
Hvorfor holder man/jeg igjen på en spiseforstyrrelse? Hva gir sykdommen? (Falsk trygghet, falsk kontroll etc). Hvorfor er det så skummelt å gi slipp?



Som sagt: pizza er best kald. Helst dagen derpå. Just like... lapskaus and stuff. Når jeg tenker meg om liker jeg all varm mat kald. Alt smaker best kaldt.

Hvis noen har noen geniale innspill på dagens skrivetema, please let me know.


Fortsatt god helg!

7 kommentarer:

  1. Mmmm pizzaen ser kjempegod ut!! Er det Cheddar du bruker? jeg blir kjempesulten! (kommer rett fra trening). Skal faktisk lage pizza idag jeg også, tror det blir med litt sterk saus, bacon, kjøttdeig, ananas og Jarlsberg... ;)

    Forslag til ting du kan skrive om: mer om skjønnhetsidealer? Har du f.eks et "forbilde" eller bryr du deg mer om helse og sunnhet og å føle seg vel i egen kropp, uansett størrelser og form.

    Have a fabolous saturday! Lykke til med baksten, høres også godt ut!! *sulten!!!!!*

    SvarSlett
  2. Det så veldig godt ut! vil tro det er spennende å bake i utlandet, da kan man jo ikke vite resultatet før man har prøvd og smakt, spennende! Jeg likte det du skal skrive om, hva gir spiseforstyrrelsen. Det er nok veldig mange som tenker i de baner, jeg gjør i alle fall det. Hvorfor holder jeg på år etter år når jeg ser hvor den fører meg?

    Lykke til med baksten og skrivingen <3 Hvor bor du forresten?

    SvarSlett
  3. Dette ser utrolig godt ut! Veg pizza er på ønskelisten ved neste besøk, dog VARM. Klem til deg og Bear

    SvarSlett
  4. Noe av det som er aller best dagen etter er pølser (you know, vanlige wiener pølser) Det blir liksom enda mer smak når de blir kokt en gang til...

    Mat er viktig, og jeg elsker mat, men synes mat jeg varmer opp er best mens den er varm, jeg, da. Jeg kan kanskje spise halve pizzaen først? også kan du ta din del når den har blitt kald?

    Jeg er enig når det gjelder oppskrifter og utland også. Kan bli ganske vanskelig å finne riktige ting første gangen. Men med litt øvelse går det fint.

    Jeg synes du er herlig å lese samme hva du skriver om, jeg. Alltid hyggelig å titte innom og se litt av deg :)

    Ha en herlig lørdags-kveld!

    Klemmer, Linda

    SvarSlett
  5. C30:

    Det var den også! Håper din også ble god! Ja, det er irsk red cheddar, it’s very good ☺ Knekkebrødene ble helt sinnsyke, skal legge ut oppskriften for den MÅ deles. (Skal ikke bli en food blog, altså!)

    Når det gjelder skjønnhetsidealer har jeg egentlig ingen forbilder, og har aldri hatt det heller. Jeg ville bare bli tynn for å forsvinne mer enn jeg ville bli “pen” eller få en “perfekt” kropp. Det var aldri målet. Men nå handler det mer om å føle meg vel i min egen kropp, og godta den som den er (eller blir), uavhengig av formen. Helse all the way!!

    Tusen takk, C30, for enda en superduper kommentar. Håper du har kost deg i helgen :-D


    Marthe:

    Ja, det er et spennende tema, og føler jeg kom litt på vei. Det er paradoksalt, som du nevner, at man ser alt det negative, men likevel ikke klarer å gi slipp. Enda så giftig/grusom spiseforstyrrelsen er, så trodde jeg at jeg trengte den i begynnelsen, trodde den hjalp meg (om enn på en destruktiv måte). Falsk trygghet, falsk kontroll. Og etter mange år i det samme mønsteret er det nesten umulig å gi slipp, for man vet jo ikke hva man går til. Men heldigvis er det ikke så skummelt som man tror, og heldigvis skjer alt i steg, ikke på en gang.

    Jeg bor i Dublin :-D Og baksten gikk faktisk bra til tross for noen små justeringer!! Tusen takk for så fin kommentar, Marthe <3<3<3 Håper du har hatt en kjempefin helg!

    SvarSlett
  6. Hege:

    Pizza skal bli. Rykende fersk og varm, I promise! <3


    Linda:

    Haha… Jeg tror de fleste er enige med deg i at varm mat er best. Ja, vi kan dele en pizza, for sure ☺ Lunken er også OK for meg.

    Håper du har hatt en superfin helg ☺ <3


    Anonym:

    Thank you :-)

    SvarSlett