Søk i denne bloggen

tirsdag 16. november 2010

Hallo to kattesko

I dag fikk jeg en present fra Dr. Bear.



Why???

Du kan jo gjette. 


Fordi jeg:

a) Er en fantastisk enkel og positiv person å bo med - always making life easy for a tired doctor

b) Fordi jeg har måttet kjøpe nye tamponger

c) Fordi jeg fortjener det

d) Fordi jeg elsker Dr. Martens sko og elsket Hello Kitty da jeg var liten og kombinasjonen er too good to be true

e) All of the above except a)


Egentlig er det Bear som fortjener premie. For å klare å finne så fine sko. Og for å holde ut med meg.


Uansett: Jeg er STOLT.

Mye mer stolt enn jeg var da jeg fikk på meg små klær eller gjorde det bra på eksamen eller da jeg klarte å løpe ekstremt langt på tom mage en eller annen trist kveld.

Dette er ekte stolthet. Det har vært et helvete å komme dit jeg er. Men det er verdt hvert fortvilte sekund. (Jeg skulle selvfølgelig ønske jeg hadde sluppet å gå opp og så ned, opp og så ned utallige ganger fordi fire år på denne måten is a long time, og resultatet ville uansett vært det samme in the end. Men sånn kan man ikke tenke).

Jeg vet jeg ikke er i mål enda, men jeg er nærmere enn jeg noensinne har vært. 

Til tross for at jeg trodde at livet mitt skulle spinne fullstendig ut av kontroll, rase sammen om jeg gikk opp i vekt, så har jeg aldri følt meg mer i kontroll (på en GOD, trygg, ikke-syk-måte) enn jeg gjør akkurat nå.

Jeg tror jeg måtte over en kneik. Opp til et punkt så jeg ingen fordeler, måtte bare tvinge meg videre mot et mål jeg kun så på som negativt (ikke veldig motiverende). Men så kom små belønninger. Bedre humør, litt mer ro etc etc etc. Og selvom det likevel var tøft, så var det ikke like håpløst. Håp er viktig. Dessuten er det jo lettere å jobbe mot et mål man liker. Og belønningene motiverer. Små bevis på at det kun finnes en vei.

Nettopp det føler jeg er hele problemet med startfasen. Hvordan motivere seg for å nå et mål man ikke vil nå??? Ved å tro på de som sier det blir bedre? Overkjøre alt som stritter imot, stol på at det blir lettere, at det du nå ser på som fordeler vil bli ulemper, og det du ser på som ulemper vil ble de største fordelene? Jess. I think so. 

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle klare å snu.

For mange kg siden trodde jeg at jeg var sterk. (Fake fake fake - egentlig var jeg vel aldri svakere enn da, og styrken kunne når som helst tippe over og bli til bunnløs fortvilelse. Jeg balanserte konstant på et stup).

Men den styrken jeg kjenner nå? Den er ekte. Og den kan ingen ta fra meg.



PS:
Riktig svar var... e). Til og med jeg føler at jeg fortjener pakke! Og det i seg selv er jo et fremskritt.

PS2:
Gjentar: Ikke helt i mål. Skryter ikke på meg at jeg er "frisk". Skryter bare av at jeg er på rett vei!

25 kommentarer:

  1. Nei du måtte ikke si svaret! Jeg skulle jo gjette:O Hadde gjettet på e), true story:)
    Og by the way, skoene ser fantastiske ut, du ser grrrrrreat ut, og Bear må være verdens snilleste bear! Lucky bastard;)

    SvarSlett
  2. Hihi, fjonge sko til flott jente:) Når eg les det du skriv sitt eg att med inntrykk av at du er ein fargeklatt med både humør og humor - så skoa passa igrunn heilt inn i det biletet. Kos deg på neste rusletur!

    SvarSlett
  3. Jeg stemmer for alternativ c. Why: Because you are totally woth it! :D

    SvarSlett
  4. Blir glad, jeg.. :'D Fortjent!
    Du er herlig ^^

    SvarSlett
  5. Fikk helt klump i halsen da jeg leste innlegget ditt. Så sterkt, tøft, modig og utrolig bra at du har kommet så langt...!! Gratulerer nok en gang!

    P.S. Du er så tøff og søt! Og det var skoene også :-) Kjempeglad på dine vegne!

    SvarSlett
  6. Ha ha ha, for et fantastisk innlegg!
    Du er fott du!

    SvarSlett
  7. Gratulerer med nye fine sko! Og de fortjener du!!!

    SvarSlett
  8. åhh så fint innlegg, og kjekt med bilde av deg.. særlig når du smiler så bredt! Du ser temmelig tilfreds ut ;)

    Tøffe og søte sko på en gang, snille Bear! Godt å føle at man fortjener noe, fordi man har kommet så langt, og kjempet hardt.

    Hold godt på den følelsen du har idag, og ta den med deg... Sånt skal det være, en slik god og tilfreds følelse over at livet ER slik man ønsker og man enda er på vei i riktig retning. Og vær stolt, kjempestolt!!!!!!

    Masse hjertelige klemmer fra meg
    Nyt kvelden videre, friend :)

    SvarSlett
  9. Gratulerer!:D Jeg er skikkelig stolt av deg, kanskje mest fordi du er stolt av denne oppturen som du for lenge siden hadde sett på som en nedtur.

    SvarSlett
  10. ooooh kule sko! Og du fortjener de virkelig!
    Sånne tror jeg nesten jeg kunne tenke meg også, men knall-rosa ;) Knæsje farger og noe som er litt annerledes er helt utrolig.
    Jeg har et spørsmål om noe helt annet, jeg : har du sett noe mer til Steve? :P
    Ha en fortryllende kveld :)
    Klemmer fra Linda

    SvarSlett
  11. Kjempefine sko som du fortjener veldig :-) Du er jo så skjønn og fortjener det samme tilbake!

    SvarSlett
  12. Heidi:

    LOL ☺ DU vant!!!
    Bear ER verdens beste og jeg ER verdens heldigste. Takk ☺ Haha… Hva vil du vinne?? En av skoene? Ja??
    Nå som jeg legger ut utrolig fine bilder av meg selv så kan jeg jo like gjerne begynne med sånne blogg-konkurranser også.


    Marte:

    Å, så god.
    Men så feil kan du ta, Marte… ☺ Hahaha… Jeg er en grå person med en grå sky over hodet. Neida, du har rett! Jeg er en sprudlende person 11% av dagen ☺ Du er utrolig god, jeg elsker disse kommentarene ☺ TUSEN takk!


    Eirin:

    Totally! ;-S
    Du vant også. Du får den andre skoen! <3<3<3
    (No, they are mine...) Men du får :-D+TAKK+xoxo

    SvarSlett
  13. Solveig:

    Tusen takk for at du blir glad, det gjør meg glad! Du er supergod, Solveig ☺


    Krissa:

    Tusen takk, og takk for all støtten på veien, Krissa! Kommentarene dine har betydd/betyr så mye for meg <3<3<3 Takk takk takk!!


    Anette:

    Right back at you. Hadde ikke været like flott uten drahjelpen din, da. (Nå så jeg at du skrev FOTT. Og jeg bare tolket det automatisk som FLOTT – innbilsk! Du mente seff FJOTT??)

    SvarSlett
  14. Anonym:

    Tusen takk!! Det var pent sagt ☺


    C30:

    Jeg smiler bredt fordi jeg er så innmari fin på håret, skjønner du ☺ Haha… Neida. Jeg smiler fordi jeg har verdens aller godeste samboer. (Seriøst).
    Ja, det er godt å kunne ta i mot presanger OG føle at man fortjener ;-)

    Tusen takk for så gode ord, du er virkelig fantastisk!!! Håper DU har hatt en super kveld <3<3<3


    Thea:

    Jeg er nesten overrasket over hvordan det har snudd? Når skjedde den forandringen? Gradivs, selvfølgelig, men fortere enn jeg hadde trodd. Uansett så føles det alt i alt bra.

    Tusen takk for så gode ord og for all støtte ☺ Håper du har det bra, Thea <3

    SvarSlett
  15. Linda:

    Well, thank you! De finnes jo i alle farger og materialer, så knall rosa bør være easy-peasy å finne. Go for it ☺
    Jeg har bare sett snurten av Steve, dessverre. Da jeg var ferdig for dagen på mandag stod jeg på parkeringsplassen og så ham tilfeldigvis hoppe frobi et vindu. LOL. Ser ham kanskje imorgen. Skal prøve å snike meg til et bilde.

    <3<3<3


    Marthe:

    Du er nydelig! Tusen takk! Det var veldig pent sagt and it made me very happy!!! Håper du har det fint, gode deg ☺ <3<3<3

    SvarSlett
  16. Nydelige sko! Du har virkelig fortjent de:D Wear them with pride:)

    SvarSlett
  17. Åh - sååå utrolig søt du er :-) For et fantastisk innlegg som bare fikk meg til å smile med hele meg.
    Finner liksom ikke det riktige uttrykke for skoene, men de var skikkelig stilige rett og slett.
    Det er så godt å lese det du skriver og det virker som du virkelig eier dine seire - og det vet jeg at det er ikke en selvfølge. Utrolig glad på dine vegne og takk for at du er deg. Du fortjener kun det beste - og du er heldig som har Bear, men han er også superheldig som har en så nydelig jente som du er i alt du gjør og ER. Derfor han tar godt vare på deg :-)

    Ønsker deg en super dag.

    Kristine - TAKK

    STOR KLEM

    SvarSlett
  18. HURRA FOR DEG OG DE NYE SKOENE, KJEMPE KULE! TENK NÅR ELLA SER TANTE KRISTINE HAR HELLO KITTY PÅ SKOENE!
    GOD KLEM

    SvarSlett
  19. Bra innlegg, tøffe sko! Du har all grunn til å være stolt!

    SvarSlett
  20. God onsdagmorgen :-)) Ville bare takke for en nydelig kommentar! Du er en inspirasjon. Selvsagt skal jeg klare dette! <3 Ha en fin dag!

    SvarSlett
  21. Hei! Hvor i Irland bor du og hva gjør du?

    SvarSlett
  22. Prinsesse Rose:

    Tusen takk, I will ☺ Takk!


    Mitthaap:

    Nei, det er virkelig ingen selvfølge. Og heller ikke alltid tilfelle, men denne eier jeg ☺

    Pent sagt, men er ikke sikker på om det er helt sant… Haha… Jeg er en “handful”, for å si det mildt. Men jeg er snill innimellom, altså. Takk <3<3

    Håper du har hatt en fin dag ☺ Tenker på deg (føler jeg kjenner deg litt nå, vet du!)


    Hege:

    Haha… Vi får prøve å finne en miniversjon til henne ☺ Tusen takk <3

    SvarSlett
  23. Kaffedamen:

    Takk! Det er jeg (føler jeg har gått over den comfortable selv-skryt-grensen for lenge siden). Men takk! Means a lot to me at du leste. ☺ <3<3


    Marthe:

    Som jeg sa: Jeg har trua på deg ☺ Og inspirasjon er det du som er ☺ <3


    Gina:

    Hei hei! Jeg bor i Dublin ☺

    SvarSlett
  24. Verdens kuleste sko til verdens kuleste svigerinne :-) Vet om en liten pike som kommer til å bli helt i hundre når hun ser at Tante Kristine har Hello Kitty på skoene!
    Stor klem

    SvarSlett
  25. Å, så god :-) Vi må finne like i mini-version :-)

    Tusen takk, vi savner dere, god klem <3<3<3

    SvarSlett