Søk i denne bloggen

onsdag 10. november 2010

Please leave, Steve

Litt dårlig samvittighet for den headingen, men det rimte jo så fint! 

Back to the "bodybuilding". Jeg gikk for hotellet.

Et ganske stort golfhotell, alt jeg trenger av styrkeapparater, utsikt over innendørs svømmebasseng og golfbanen. Lovely!

 My friends.

Men det viktgiste: jeg ble lovet at jeg (som regel) vil ha hele treningssenteret (les: treningsrommet) for meg selv.

My reaction on Monday: YEY!

My reaction today: LIARS!


Det startet bra. Bare en gammel mann i ekstremt liten shorts på stepmaskin. (Steve 76 år, skal det vise seg).

Alle frivekter all to myself. Jeg satte på musikken min, valgte for tunge vekter, gikk ned noen hakk (litt skuffet, men herregud, hva hadde jeg forventet?). Men jeg var i gang, endelig var jeg i gang!! Yey! All was well.

Så prikket noen meg på skulderen så jeg mistet en dumbbell tre cm fra min egen tå. (This is true). Det var Steve. Som lo seg ihjel: "You are so jumpy!"

Og sånn ca da gikk styrketreningen over i utholdenhetstrening. Og da snakker jeg ikke om langdistanseløping på tredemølle. Men tålmodighetstesting.

 Four old friends, now ENEMIES! 

Nå skal jeg utsette deg for en hundredel av Steve. Se for deg en rynkete rosinmann på speed som hopper rundt som en apekatt, og som står helt oppi deg mens han prater. (Ja, han var utrolig hyggelig, sosial og morsom, men idag var liksom min store treningsdag!!)

Steve fortalte at han liker å dele “the story of his life” (der har vi noe til felles). Hvem hadde vel trodd at en mann på nærmere 80 hadde lungekapasitet til både å løpe, løfte vekter (tyngre enn mine små, OMG, igjen: du aner ikke hvor svak jeg “plutselig” er) og fortelle meg om barnebarn og barn og hvorfor det er bedre å “work out the bum” etter å ha kjørt barnebarnet på skolen enn det er å være “stuck in traffic sitting on the bum”. Utrolig god mann. But seriously? Hver gang han tok pustepause og jeg prøvde å lure my headphones back on, så var han der med yet another story.

Til slutt måtte jeg bare gi opp å bygge muskler. Fikk isteden jobbet med sosial angst (ble overraskende raskt vant til å ha en fremmed 2 cm fra meg) og med å takle at "planen" ikke alltid kan følges. I guess that's good too... (?)
Og selvom Steve spiste opp store deler av timen min ble jeg likevel ikke ett minutt over. Så noe fikk jeg da utrettet! (Merker at jeg ikke er like positiv som jeg prøver å gi uttrykk for her).

Men, more excitingly: Mitt lille treningsrom har en PowerPlate!!!
(Madonna har visstnok en med seg wherever she travels. Like lett å pakke som en yogamatte, right?). Ideen er at du ligger/står/holder deg i forskjellige stillinger mens "maskinen" vibrerer. Det skal bygge muskler raskt (judging by Madonna funker det), være bra for core og holdning.

Og aller viktigst for meg... jeg har lest at det er kjempebra mot benskjørhet. Men jeg har også lest at det bare er tulliball.
Er også skeptisk til "lettvinte" treningsløsninger. Men det er jo lov å håpe at dette er bra!



Fikk ikke prøvd i dag for obvious reasons. Å ligge (ventre bilde) å riste for første gang med Steve hengende over seg virket ikke direkte fristende.


 
PS:
Jeg angrer på at jeg ikke tok bilde av Steve. Han hadde elsket å posere, I just know it. Og du hadde elsket shortsen hans.

Men det er nok ikke last chance for det siste Steve sa før han dro (bare 5 minutter før timen min var gone):

"See you next time!"



Noen som har erfaring med PowerPlate??

15 kommentarer:

  1. Hahaha:) Jeg trener helst alene, og misliker STERKT å bli forstyrret when I'm doing my thing..hadde blitt en smule agressiv av en Steve hoppende rundt meg med en masse funny stories under treningen. Synes du taklet det meget bra :D Så kjekt at du får begynne å trene litt igjen, det gjør underverker for humøret (i passelig mengde vel å merke *vifter strengt med pekefingeren* ;)). Treningssenter med svømmebassen er heeeerlig!*Emvious* Ha en fan-diddeli-tastic onsdag!!

    SvarSlett
  2. Hehe, signerer det Heidi sa. Jeg HATER å bli forstyrret når jeg trener, men som du sier, det er god trening i la planene fare. ;)

    Når det gjelder PowerPlaten ser jeg ikke helt for meg hvordan den skal kunne bygge muskler raskere enn om man står/ligger på gulvet, men jeg kan godt kjøpe at den er bra for skjelettet. ;)

    Kos deg med trening!

    SvarSlett
  3. Nå tror ikke jeg veldig på skjebnebestemte greier, men jeg tror på heldige tilfeldigheter! Kanskje Steve var der som en liten påminnelse om at det er greit å vike fra reglene og det er greit at ikke alt går etter planen ("i dag skal jeg jammen meg TRENE!") og se at det går bra likevel? Mulig at jeg tillegger deg mine egenskaper, men jeg kan godt se for meg at jeg...for eksempel blir forhindra fra å gå min daglige tur. Oh em gee! Det er jo krise. Men etterpå, selv om jeg ikke har fått gått den turen i dag, så står verden jammen like fint likevel! Og det er veldig godt å se. Jeg trenger faktisk ikke vite alt om framtida hele tida, og de små overraskelsene og muligens irriterende forstyrrelsene kanskje gir meg - og deg - noe likevel?

    SvarSlett
  4. Liker å trene i fred jeg også, men for guds skyld, jeg hadde tatt imot steve som min nye, ufarlige venn med åpne armer! Gammel mann som kun bryr seg om god helse og trening kan ikke være annet enn bra, en du kan være på hils med og som på ingen måte er en "konkurrent" i forhold til slanke,veltrente,pene,høye,populære jenter som henger rundt på sats/elixia etc.

    Synes slike eldre menn som prater med alle er myyyyye lettere å forholde seg til enn jevnaldrede, som lett gir meg angst kun fordi jeg alltid føler at jeg ligger så langt etter på alle mulige plan i livet...sukk...

    SvarSlett
  5. Go Steve, hahaha, litt av en start!

    Kanskje litt bra egentlig? Så fikk du en litt annerledes start på treningslivet?

    Nå har du i alle fall fått noe annet å assosiere trening og treningssenteret :P

    <3

    SvarSlett
  6. LOL Kristine! Jeg skulle også ønske du hadde et bilde av Steve, maybe next time? :P Seriously, hvis han fortsetter å være like pratsom neste gang, så kan du jo spørre om han kan snakke med deg om 30 min, så får du hvertfall trent halve tiden ;)
    Som vanlig humoristisk og positivt innlegg, keep on keeping on, Kristine!
    God klem fra Linda

    SvarSlett
  7. Heidi:

    Haha. I know. Ja, det gjør underverker for humøret, i riktig dose! Og jeg skal ikke steppe over. I PROMISE. Takk for pekefinger, du er god <3<3<3


    Kaffedamen:

    Ja, jeg fikk trent på mye annet i dag ☺ Som jeg også trengte.

    Takk, takk. Haha… Det var det jeg leste et sted, at dette er like pålitelig som de vibrerende magebeltene fra TV-Shop. (Jeg kjøpte et sånt en gang- LOL!) Uansett: Det er skjelettet jeg bryr meg mest om akkurat nå. Så da skal jeg gi det en sjanse. Tar jo uansett ikke lang tid.

    Tusen takk for info, mucho appreciated, Kaffedamen. Håper du har det bra!


    Thea:

    Hahaha… Ja, kanskje Steve var skjebnens hoppende spillebrikke idag. Og du har rett: Det gikk helt fint til tross for at planen ble litt forstyrret ☺
    Jeg tror du har rett! So important å se at selvom tur eller trening eller jobb eller whatever blir forskjøvet eller kansellert eller forkortet, så hard et egentlig ingenting å si. Når jeg blir helt obsessed med en liten plan minner jeg meg på at det kanskje ikke betyr så innmari mye om tre uker/ett år at jeg fikk trent litt mindre enn planlagt i dag?? Fin måte å la ting gå på. For jeg kan lett henge meg opp i mini-uviktige-detaljer og ikke se det store bildet.

    Takk for super kommentar, Thea ☺

    SvarSlett
  8. Lekkert senter, Dino! Jeg vil også ha et sånt, takk ;) likte den ristemaskinen.. har troen på den merker jeg! planken på den?? tøff!

    Skal se du er hakket mindre jumpy neste gang du treffer Steve... hehe. Husk tåbeskyttere ;)

    SvarSlett
  9. Camilla:

    Du har SÅ rett!! Jeg tenkte på Elixia på Skøyen idag. (Steve hadde sikkert gjort suksess der, forsåvidt, fått seg mer pratsomme venner enn meg, som bare smiler og nikker og hører etter. Egentlig tror jeg ingen hadde fått inn et ord i den strømmen hans, altså). Men Elixia, ja, oh LORD, the difference…

    Og jeg er enig i at treningssentre kan være litt (veldig) intimidating. Og jeg foretrekker også Steve. (Steve skulle bare visst hvor mye jeg har tenkt på ham og pratet om ham i ettertid, han ville vært HENRYKT!!!)

    Steve ville nok garantert tatt deg i mot med åpne armer også. Du kan jo komme hit og joine meg og Steve som skal starte treningsgruppe 3 dager/uke??

    I am hilarious, I know… <3<3<3 ☺


    Vamp:

    Du har rett, som alltid. Jeg fikk en sunn start på treningslivet! Og nå tar jeg det sikkert enda roligere med andre forventninger enn om jeg hadde hatt det for meg sjæl ☺

    Steve FTW!

    <3<3<3


    Linda:

    Next time we shall pose together, I promise. Jeg tror ikke Steve hører hva noen sier fordi Steve prater veldig sammenhengende! Haha. Men jeg skal heller prøve å trene til en litt annen tid. Eventuelt finne Steves barnebarns timetable og unngå de tidene Steve velger å trene stumpen fremfor å sitte på stumpen i trafikken. Og heller foreslå at vi skal henge på fritiden. Haha. Neida.

    Tusen takk, Linda!! Du er nå god ☺ Håper du har det bra <3

    SvarSlett
  10. C30:

    Tåbeskyttere ække dumt :-)

    Og jeg skal teste ut ristemaskinen for sure. Til og med planken :-) Morro, jeg gleder meg!

    Håper du har det bra :-) Og please join me + Steve next time <3<3<3

    SvarSlett
  11. Pass deg nå Kristine, jeg kan komme til å ta den invitasjonen på alvor, plutselig står jeg der utenfor døren din i kledd rosa speedo, joggesko og tøffe svettebånd! (Jeg er morsom jeg også, men jeg er faktisk likanes til å gjennomføre dette...Du er herved advart...)

    SvarSlett
  12. Hehe... Hørtes ut som en moro dag på trening:-)

    Jeg har det litt annerledes, da jeg jobber på et treningssenter(viktig å legge til: resepsjon og barnepass, så jeg er ikke sånn super energibombe av en instruktør)! Hver gang jeg skal trene (liker også godt å ha min egen verden på trening, og ta ting i mitt tempo) så kommer alle disse spreke kollegene mine bort, og kikker på motstanden på cross-traineren min, og skrur den opp hvis de synes den var for lav.... Hva skjer med at bare fordi jeg jobber der må jeg være dobbelt så sprek som de som trener der... Uff!!

    Har prøvd power plate en gang, (man måtte betale for en time, så jeg fikk prøve to øvelser bare) og det var faktisk ganske tungt!! Statiske øvelser ble plutselig mye verre når alle musklene dine vibrerer... Så jeg er ganske positiv og nysjerrig på de! Du får ta et innlegg en gang, når du har prøvd de ut;-)

    Ha en fin uke videre;-)

    SvarSlett
  13. Hva jeg skulle gitt for å se deg og Steve, han høres ut som et riktig "sjarmtroll".
    Nok en gang morsom tekst!
    Fortsatt god uke til deg.

    SvarSlett
  14. Hans:

    Tusen takk!


    Camilla:

    Priceless. Bring it. Skal holde utkikk etter rosa speedo.


    Janne:

    Det høres UTROLIG slitsomt ut?? Jeg blir stressa bare av å lese. Skrur de opp motstanden??? Guri malla. Nei, det hadde jeg ikke orket. Kanskje ikke så lett/gunstig å trene et annet sted når du faktisk jobber på et treningssenter… Tipper du møter mange fanatikere i løpet av en dag.

    Jeg skal teste PowerPlaten skikkelig and get back to you ☺

    Tusen takk for så interessant kommentar, Janne! GOD helg (snart!)


    Hege:

    Sjarmtroll er ordet ☺ Du ville elsket ham. Tusen takk! GOD helg ☺

    SvarSlett