Søk i denne bloggen

torsdag 4. november 2010

Very merry cherry!


Jeg har fått en utfordring! Et kirsebær fra mitthaap (en av mine favorittbloggere). Jeg skal fortelle om 5 ting jeg liker. Og så skal jeg sende kirsebæret videre til 5 andre.



Først meg:

5 ting jeg liker:


Jeg liker å … VÆRE SAMMEN MED MY FAMILY + MY FRIENDS
Jeg har beautiful friends som ser gjennom sykdom, overser litt craziness og holder ut. Og jeg har en fantastisk god familie. Som vokser og gror.

Newest edition: Min nye lillebror. En liten dachsemann. (Som har adoptert et av mine kallenavn).
 
This is Dino. He is still tiny:



Jeg liker å … DRIKKE KAFFE
Fordi det lukter godt. Fordi det smaker fantastisk. Fordi jeg blir varm i magen. Fordi jeg våkner. Coffee makes me happy.
Enda dette monsteret av en espresso-maskin bor midt på kjøkkenbenken...



...så foretrekker jeg... pulverkaffe. Med masse melk. (Det verste som finnes er traktekaffe).  

Hvis jeg måtte kutte ut to av følgende: vann, alkohol, kaffe.

Så ville jeg lett kuttet ut vann og alkohol.
Jeg ville vært dehydrert og hyperaktiv. But still very happy.


Jeg liker … FILM, BØKER, TV
Fordi jeg ENDELIG klarer å drømme meg inn i handlingen!!! Da jeg var syk fortjente jeg ikke å lese eller se film (jeg hadde mer produktive ting å bruke tiden min på, you see, og det kommer jo ingenting konnstruktivt ut av halvannen time på rumpa, now does it??) Så enten droppet jeg hele filmen. Eller jeg koste meg med givende tvangstanker i stedenfor å faktisk følge med. 

Men NÅ, nååå drømmer jeg meg inn i handlingen med stor iver. It feels GREAT!

Og jeg hører på lydbok når jeg går tur, når jeg vasker golvet og skrubber dusjen. (Less boring then). Akkurat nå hører jeg på Knausgård bok 4. And I like it.

Og i går så jeg denne filmen:

Og kan ikke anbefale den enough. Very sweet, og veldig godt skuespill!




Jeg liker å … HENGE MED BEAR
Hvem er Bear?? Åja. Bare verdens godeste person. Og min samboer. Som har holdt ut med meg og galskapen min som innimellom/ofte herjer i heimen. Det er han som dytter meg i riktig retning hver gang jeg spinner i ring. (Quite often).
Bear får meg til å le så jeg må legge meg ned på gulvet hver eneste dag. Han er omsorgsfull og snill og god. Han er den mest intelligente og oppdaterte personen som finnes (og den minst belærende), jeg lærer noe nytt hver eneste dag (dessverre glemmer jeg mesteparten i løpet av to sekunder, men jeg satser på at noe henger igjen). Det eneste negative med Bear er at han skremmer vettet av meg hver kveld med Xfiles-sangen. 

This is not him. But these two bears live here too:



Jeg liker å … SKRIVE
Selvom jeg babler i vei på blogg og i mail og på SMS så er jeg ikke like pratsom i virkeligheten. Ord fra munnen stokker seg og kommer ut i feil rekkefølge, ofte uten mening. Og jeg tenker altfor mye før jeg snakker. (Ikke alltid nok, men som regel så lenge at jeg ender opp med ikke å si noe at all). Når jeg skriver tenker jeg meg aldri om. Jeg bare skriver. Og fingrene mine er mer ærlige og mindre redde enn munnen min. 
Jeg har en STOR drøm om å skrive en bok. Og jeg er i gang! Men det kan jeg komme tilbake til. In more detail. Det er kjempeskummelt å si det høyt (jeg vet jeg har nevnt det før). Men man jo drømme, man må satse stort. Og kanskje blir det ikke noe ut av det. Men da har jeg ihverfall prøvd.

Her sitter invisible me (no distractions):


Det var meg!


Over til de 5 andre. Jeg ser at noen av mine favoritter allerede har fått, men jeg har heldigvis flere enn 5 favoritter. Så nå sender jeg videre til noen inspirerende, tøffe og sterke jenter. (I alfabetisk rekkefølge):








13 kommentarer:

  1. Sv: Så hyggelig at jeg har en plass på den listen! Det varmer virkelig :)
    Jeg tar den nok ikke videre til min blogg da. Gjør sjeldent det ;P
    Men uansett superkoselig! Takk!

    SvarSlett
  2. No problem!!
    Jeg er egentlig ikke glad i sånne ting selv, så det har jeg obviously STOR forståelse for.

    Gleder meg til å følge deg videre, Solveig :-)

    SvarSlett
  3. TUSEN takk Kristine, virkelig, men jeg har lovet meg selv å ikke poste slike utfordringssaker da det blir litt for.. ''bloggete'' for meg. Høhø.
    Takk for all inspirasjon selv! <3

    SvarSlett
  4. Ååå, den filmen er herved på min liste over filmer som må sees! Liker den "nye" bloggen din, Dinosauen is such a good read uansett hvilken portal eller hvilket design som gjelder. Spennende at du har et aldri så lite bokprosjekt på gang, gelder meg til vi får vite mer! :D Ha en fin-fin kveld, Kristine. :)

    SvarSlett
  5. hmm det der er litt merkelig... han hunden Dino er faktisk min nye lillebror også... strange how that is!
    Alltid gøy å lese deg, når det blir en hel bok (eller flere) leser jeg gjerne det også!
    Mange klemmer :)

    SvarSlett
  6. Frida S:

    Haha. Det skjønner jeg kjempegodt ☺ God helg (den kommer snart!!)<3


    Eirin:

    Tusen takk, Eirin!!! Du er nå goood!!! Håper du har det bra <3<3<3


    Linda:

    Du tuller?? What are the chances??? Neida. Det var jo dere jeg siktet til da jeg skrev at familien min gror ☺ Gleder meg til vi ses i desember, skal bli så koselig å møte deg på ordentlig <3<3<3

    Takk igjen for at du leser, det betyr så mye for meg!

    SvarSlett
  7. Jeg gleder meg personlig til å se VÅR nye lillebror i morgen.
    *me think he's eatable*

    SvarSlett
  8. Åh, det er en god liste Kristine. jeg kjenner gutsen og varmen fra den.
    Skrive bok? JA!

    SvarSlett
  9. Synne:

    Du er heldig som får møte ham nå. Hører han har åpnet øynene?? Haha... I totally agree. See you both in December <3<3<3


    Gunnhild:

    Tusen takk, Gunnhild!!! Håper du flyter for tiden. Uten snerk?
    :-)

    SvarSlett
  10. Takk for å sette meg på den lista.
    Betyr super masse =)
    Tjohooo.
    *hoppe avsted videre*
    Har i all hast laget min egen liste om hva jeg liker å gjøre..
    Hmm.
    Kan man sende Cherry tilbake til noen man digger eller må den videre til andre? hihih.
    Du tok det hintet?
    Du er på min top fem liste og.
    Eller top en liste.
    Har ikke fått med meg så mange andre blogger enda.
    Må starte med det.
    *tilbake til å hoppe avsted*

    SvarSlett
  11. Oioioi. Nå ble jeg skikkelig glad! Takk!

    Har ingen å sende den videre til, da du ville fått den i retur (5 ganger), men jeg har tenkt å skrive en top 10 ting jeg liker-liste etterhvert uansett, så jeg jeg tar imot utfordringen med glede! =)

    SvarSlett
  12. Det var en fin dachsebaby!

    SvarSlett
  13. Mia:

    Haha. Hopp videre. I love your blog :-) Gleder meg til å lese din liste. Will do it right now.

    <3<3<3


    Camilla:

    You are welcome! I love your blog too... Og gleder meg til å lese om hva du liker å gjøre.

    <3<3<3


    Anonym:

    He is adorable! Tusen takk!

    SvarSlett