Søk i denne bloggen

tirsdag 23. november 2010

X-mas-song gone wrong

Haha... Her kommer en (litt) funny story.

Hvem sa at trening er kjedelig? (Ingen som leser denne bloggen ihvertfall. LOL).

I dag fikk jeg til og med JULESTEMNING at the gym. (Hvis du er av den ekstremt oppmerksomme typen, så trente jeg i dag fordi jeg ikke får mulighet imorgen, og overskrider IKKE tre-ganger-per-uke-rulen min. That would be fy-fy).

Men julestemning, ja. Og ikke i form av mince pies (Irsk julekake) eller masse julepynt. Oh no...

Som nevnt trener jeg på et hotell som skrøt av at treningsrommet alltid er tomt. Like this:


Not the case. Sooo not the case. Jeg har aldri vært borti så mange rariteter in my life.

(Irer er generelt ekstremt pratsomme. Fremmede eller ikke. Jeg er så vant til å slå av en prat med tilfeldig forbispasserende (det er ikke jeg som starter praten, altså), at jeg får sjokk når jeg er i Oslo (de gangene jeg ikke har stirret i bakken eller gjemt meg vekk). Hvis du smiler eller sier hei til en du ikke kjenner (refleks) i Norge (min erfaring ihvertfall, might be just me), så får du "you are weird"/sjokkerte/"do I know you??"-blikk tilbake. (Hjelp, tenk hvis det bare er meg. Haha). Men her blir du altså sett på som frekk, overlegen hvis du ikke hilser ordentlig. Der vi bodde før pleide jeg å møte en mann som var ekstremt chatty. "Where have you been? What's in your bag? What are you having for your tea? Chicken? How do you prepare it? My wife usually...")

Jeg sporer av!

Trening. I dag. Ingen Steve. Men isteden en hel gjeng med amerikanere. De hadde spilt golf. Og kom inn til "meg" mens jeg stod og ristet på PowerPlaten i denne heldige stillingen (HØYRE). Kjipt at jeg ikke har bilde av meg selv. I nevnt posisjon. Med en ring av amerikanere i rundt. Or maybe not:


De stilte seg altså i ring rundt meg - OMG. Og jeg visste ikke om jeg skulle trykke på nødknappen, prøve å hoppe av eller bli stående.

Jeg ble stående. Og aldri har de siste 20 sekundene tatt så lang tid.

"What is this thing?"

"What are you doing?"

Etc. Etc. Etc.

Jeg hoppet av og kom meg litt ut av ringen og prøvde å forklare hva den gjør og bla bla bla. Og la merke til at tre av dem hadde på seg surfestil-badeshortser. Med sånne Hawaii-blomster på. Eller hva det heter, du skjønner hva jeg mener. (De hadde ikke med seg treningsklær, you see). Grunnen til at jeg nevner dette will become apparent to you very soon.

Og selvfølgelig ville de prøve denne rare maskinen. Og førstemann ut var en av de i badeshorts til knærne. Jeg tipper han var 50-60 år.

Anyways:

Han kom seg opp på maskinen. Spredde beina. Satte seg ned i en squat, med føttene utover, like a duck. Just like me. Wide Stance Squat FTW! Og så satte jeg på ristingen.

Og sååå begynte han å hyle. Det kilte. Det ristet... all loose.... "No support!!!".

Mhmmm.

Han ropte:

"It jingles!"

Og såååååå kom julestmningen jeg nevnte. I form av ...


..."Jingle bells, jingle bells...".


It was actually quite funny. For han var liksom låst fast, kom seg ikke av.

Anyways: julestemningen er endelig på plass.

18 kommentarer:

  1. HAHAHA, Så utrolig morsomt og kleint og alt på en gang. Fantastisk!

    Greit at de ikke hadde med seg treningstøy, men hvorfor tar man med seg hawaii-surfeshorts på golf ferie i Irland?! Jeez..

    Jaja, bra å se at det går bra med deg og at du finner deg til rette på gymmen, med eller uten Steve ;P

    SvarSlett
  2. Camilla:

    Haha... De hadde planer om å bade, you see.

    Prøver å trene før Steve, men etter i dag viser det seg at det egentlig ikke har noe å si når man er der. Tror jeg trener meg på å "omgås fremmede" mer enn jeg bygger muskler. Dobbel bonus :-)

    Takk, Camilla! Ha en fin dag :-)

    SvarSlett
  3. Omg, for et blogginnlegg! Haha! Jeg ler, ja X)

    SvarSlett
  4. Omg, for et blogginnlegg! Haha! Jeg ler, ja X)

    SvarSlett
  5. Ha ha ha ha! Julenøtter får plutselig en helt annen betydning..

    SvarSlett
  6. Haha, jeg dævver. Får ikke "Jingle Bells" ut av hodet jeg nå. Og da mener jeg både sangen og bildet. Priceless.

    SvarSlett
  7. Knis. Du har det morro i utlandet skjønner jeg. Det er supert å høre! :)

    SvarSlett
  8. Så morsomt! Du kan å skrive og kan å more deg :-)) strålende <3

    SvarSlett
  9. Ufattelig morsomt. To fluer i et smekk, trening og julestemning, effektivt. Tror neppe det er slik på Pilatestimen på CC West idag.
    Kan tenke meg at det er en slik maskin Eu kommisjonen og IMF vil ha den irske regjeringen på " shaken AND stirred".
    Klem Hege

    SvarSlett
  10. Så herlig Kristine :-) Du lagde virkelig bilder i hodet mitt som jeg nok ikke blir kvitt med det første *LOL*. For en opplevelse :-)

    Synes du er vanvittig tøff og modig som faktisk står i slike "tilfeldige møter" - du kunne jo flippa helt ut, men det gjør du ikke selv om du gjerne sikkert skulle ønske det var et hull i gulvet der du kunne forsvinne ;-)(Jeg kan tenke meg at du nok bare skrudde på høfligautopiloten din, men jeg synes likevel du taklet det så bra)

    Åh - etterpå kan du jo le høyt for deg selv av alt det komiske og skrive morsomme innlegg til oss her inne :-)

    I`m your big fan <3

    Ønsker deg en finfin dag.

    Klem

    SvarSlett
  11. Anette:

    Haha… Julenøtter. LOL. Og apropos. Ska me ha sates på å få til en fiiiliiiipiiine-avtale (vet ikke hvordan det skrives, jeg), eller?


    Anne-Marte:

    Ikke jeg heller! ☺


    Prinsesse Rose:

    Jess, I do. Og takk!


    Marthe:

    Vanskelig ikke å more seg når det dukker opp så mange rare/gode/festlige mennesker. Veldig bra for den sosiale angsten min å prate med fremmede ☺

    SvarSlett
  12. Hege:

    Haha. Nei, sikkert ikke, Hege ☺
    Og LOL- det har du helt rett i. Haha…
    Hørte akkurat en diskusjon på radioen, og en alternativ løsning var å finne AV/PÅ-knappen på Irland. Og se om det hjelper å restarte?

    Takk ☺ Kos deg på pilatesen ☺


    Mitthaap:

    Ja, jeg er faktisk litt imponert over meg selv. Som ikke flippa helt ut – svimte av/hyperventilerte/løp vekk ☺ Jeg tror jeg ville gjort det for noen måneder siden. Nå skal det sies at jeg har litt flaks hvem jeg møter, også. Folk er så åpne og rare at jeg ikke blir så nervøs!

    GOD dag til deg også, gode deg ☺

    SvarSlett
  13. Haha!!! Jeg ser det for meg... med flotte Hawaii-shortser...

    SvarSlett
  14. Hillarious! Trodde jeg skulle falle av stolen da jeg leste dette. Jeg tror dette treningssenteret byr på mange festlige skikkelser, hvor gjemmer slike seg i Norge?! :D

    SvarSlett
  15. Fallen Angel og M:

    Ja, hvor gjemmer de seg i Norge? Isje vet jeg. Aldri møtt "lignende" på Elixia/SATS ihvertfall!

    ;-)

    SvarSlett
  16. Utrolig morsomt!! :-)

    SvarSlett
  17. Elisabeth N:

    Ja, det var morsomt :-) Jingle Bells har fått en ny betydning!

    Tusen takk!

    SvarSlett