Søk i denne bloggen

torsdag 30. desember 2010

Bare fem soleklare 2010-høydare

FEM høydepunkter for 2010 (relatert til spiseforstyrrelser som i seg selv ikke er en høydare): 

EN: Bloggen!
Som tvang meg ut av det mørke hullet mitt. Ærlighet (too much perhaps, but still) FTW! (Men mer om dette imorgen).

TO: Panikkanfall på Tesco. 
Rumpa i melkedisken. Hodet mellom knærne. Og en god, gammel mann som slår seg ned ved siden av meg og klapper meg på hodet og sier: "It's his loss, luvvie". Eller noe i den duren. Som om jeg faktisk sitter og hyperventilerer på grunn av KJÆRLIGHETSSORG?? Herregud. Noe så TRIVIELT. Det var selvfølgelig kombinasjonen mat og mennesker som satte meg ut av spill.

Men dette er et høydepunkt fordi... tenk at det finnes så gode mennesker? Og enda mer fordi panikkanfallene mine ikke kommer like ofte. Ikke engang hver dag. Ikke engang hver gang jeg er på Tesco. Which suits me very well.

TRE: Meg i media.
IKKE høydepunkt fordi jeg nøøøt å hyperventilere av eksponeringsFRYKT. Men fordi jeg taklet det. Og hvem hadde vel trodd at jeg skulle ha mot til DET?? Ikke jeg, ikke jeg, ikke jeg! Stor overgang fra å si at alt var "bra bra bra" hver gang noen spurte til så å brøle ut til hele verden (ahem)/fortelle avisen at det ikke var bra. Og hvorfor.
Selvfølgelig fikk jeg litt panikk da jeg plutselig så meg selv (uten sminke, sånn BTW) på vg.no, men herregud, jeg overlevde! Creds til meg!

Kronikk i Aftenposten. (YEY! Og LOL: Det er IKKE meg på det store bildet øverst, nei, hvis flere lurer på det).
Intervju i VG. (Ikke fullt så yey, for jeg snakket BARE tull (telefonskrekk, vettu). Og aldri før (eller siden) har jeg hatt (en tidel) så mange lesere på bloggen. 6,611 personer som leste om alle mine skammelige hemmeligheter på EN dag? Og sidevisningene steg så høyt at statistikken på bloggen så ut som en rett strek nederst med et enromt fjell. Og et par humper senere var streken tilbake. Så jeg tipper de aller fleste klikket på linken i halvsøvne, stønnet oppgitt og navigerte seg tilbake til mer sladder på VG. But still. Tenk på alt det FLAUE og SKAMMELIGE jeg hadde skrevet om??
Intervju på Radio Norge. LOL LOL LOL! Stakkars alle som hørte på den skravlehøna!
Intervju med Aftenposten Leve. (En VELDIG hyggelig/lærerik (utrolig god journalist)/morsom (stakkars fotograf som skulle ta bilde av meg) opplevelse).
Og intervju med Dagbladet. (Som ble litt rart. For alt blir rart når man trekker ut en setning her og en setning der. Ut av sammenheng. Jeg er litt uenig med meg selv i noe av det jeg faktisk sa).

Men, herregud, fornuftig eller ufornuftig, jeg hadde aldri trodd at jeg skulle klare å "blottlegge" meg selv som jeg har gjort. Og det har (til tross for J***** mye angst og paranoia) vært styrkende og befriende. Believe it or not.

FIRE: Mensen.
No details needed. Men to måneder på rad!!! Tør vi håpe på tre?

FEM: Skrive.
Mest sannsynlig ender det opp som ett svært og usammenhengende/tusen små og rotete dokument/er på desktopen min. Men jeg har endelig innsett at hvis man har innmari lyst til noe (prøve å skrive en bok), så må man i det minste prøve seg. Og jeg prøver! Og jeg har kommet et stykke på vei!
Fremskritt også fordi jeg tør å prøve ENDA det er en enorm risiko for å feile. (Jeg foretrekker som regel prosjekter som nesten garantert går i boks. Kan ikke risikere å DRITE meg ut, vettu). Og fordi jeg tør å fortelle DEG om det. Sånn at du kan peke og le når jeg må lage et innlegg som heter:

"Jeg er en somlekopp med skrivestopp, det sa nettopp stopp og nå har jeg gitt opp, (fordi jeg er en sopp)".

Men hvem bryr seg? Kanskje jeg får det til. Og kanskje ikke.

Det er ihvertfall her jeg sitter og prøver.

Tusen takk for at du leser bloggen min. Innimellom lurer jeg på om jeg hadde klart å bli bedre uten? I think not. At du orker å lese noe av dette betyr så mye for meg at jeg ikke har tenkt til å legge ut om hvor (latterlig) mye. For da blir du bare skremt.
Men takk.

I morgen er den aller siste dagen i 2010. Og det krever en liten oppsummering. Før jeg pakker plastposene mine lørdag morgen og (please, høyere makter) flyr av sted til Statene.

Sånn BTW: Koffertene er i HOUSTON. Mhmm. Koser seg på ferie uten oss... 

Have a good one!

14 kommentarer:

  1. Anette:

    Haha... Takk! Og ekstremt godt nytt år to you!

    SvarSlett
  2. Kjærlighetssorg er VONDT,hvor trivielt det enn er...heldigvis går det over etterhvert...Men snille snille mannen som kom.

    Var også på vg.nett,og djez,nesten skremmende,selv om bloggen ligger åpent på nett for hele verden..men et så høyt leserantall to dager på rad er likevel scary shit...

    Har fått med meg at du har vært en del i media,noe jeg synes er veldig tøft av deg :D

    Håper 2011 blir et smashing år for deg,og jeg ser fram til å følge bloggen din videre søte deg :)

    Lille nyttårsaften klemmer på vei hele veien til (fine) Dublin :)

    SvarSlett
  3. Klapper, og danser rundt deg! Jeg er sikker på at du kan finne enda flere høydepunkter enn de fem, men de er veldig bra de du har skrevet om her.
    Hvis koffertene er i Houston, kan de bli sendt rett til dit dere skal på lørdag? Eller ville det bare gjort ting litt vel for enkelt for dere?
    Ha en god tur, og break a leg til Bear :)
    Klemmer

    SvarSlett
  4. Laipai:

    Sorry, ironien min kokte visst vekk i suppa! Jeg mente at kjærlighetssorg IKKE er trivielt. Siktet egentlig til at det (i teorien) er litt latterlig (selvom angst er alt annet enn latterlig i praksis) å sitte der og hyperventilere pga mat og mennesker. :-)

    Ja, ikke sant?? Man føler seg litt overeksponert, enda bloggen, som du sier egentlig ligger åpen hele tiden.

    GODT NYTT ÅR til deg også, håper 2011 blir superfint :-)

    Stor god klem fra Dublin


    Linda:

    Så rart at du skulle foreslå nettopp det. For NO NO NO det var ikke mulig. Utrolig nok. Det var vel, som du sier, altfor enkelt om det hadde funket.

    Tusen tusen takk! Og takk for tips. Og god tur til fjells :-)

    SvarSlett
  5. Jeg er fortsatt her. Etter vg.no oppslaget. Fordi du skiller deg ut fra de fleste andre blogger.

    SvarSlett
  6. Ingen dumme høydare det da :-)

    Himmel og hav - så mye du har fått til i 2010. Herlig å få lov å følge deg. Du motiverer meg :-)

    Håper dere får fly i dag da :-)
    Tenker på deg.

    Ses neste år da <3

    Så koselig rom - sååå mange bamser <3

    SvarSlett
  7. Og tusen takk for at du skriver! det er en berikelse å være innom her jevnlig selvom jeg nå befinner meg i kategorien frisk. Problemstillingene du tar opp gjelder nok de fleste, selvom det er ekstremt tydelig hos mennesker med SF. DU skriver så godt og setter ord på følelser mange sliter med. Jeg jobber med unge mennesker/jenter (i helsevesenet) og har begynt å anbefale bloggen din til mange fordi jeg mener du er et utrolig godt forbilde for mange. Dine tanker er viktige i en bloggverden som oser unaturlighet. Du er naturlig og tør å være det- det liker jeg! Tusen takk for at du finnes og har valgt å dele med oss andre. Jeg har stor tro på at 2011 blir et bra år for deg! og den boken, den gleder jeg meg til!!

    SvarSlett
  8. For et flott og herlig positivt innlegg, Kristine! Vær stolt, du har all grunn! Du er en fighter, og har så mye godt på gang nå.. Nyt dagen og nyt neste år.. og resten av livet!

    Ja til enda færre panikkanfall, masse blogging, skriving og kos i 2011! ;)

    Ha en superduper kveld!
    Masse klemmer fra meg

    SvarSlett
  9. Ann-Karin:

    Å, tusen takk for at du leser, Ann-Karin! Og så snill du er. <3 Wish you alt det beste for 2011 ☺


    Mitthaap:

    Nope! De er ikke så dumme, spes ikke den nest siste ☺ Jeg skrev feil, jeg. Det er imorgen tidlig jeg skal fly. Herregud, er det mulig å gå surr i dagene? Sånn går det når det er ferie ☺ Imorgen tidlig bør de ha loada opp på fint vær og avisningsvæske ☺

    Håper du får et fint år, takk for alle kommentarene dine (som betyr så mye, det vet du) og for så fine blogginnlegg som alltid får meg til å tenke! <3<3<3


    K:

    Å, tusen takk for så hyggelige ord! Og så godt (og motiverende) å høre at du er frisk! Det må være så givende å jobbe med unge jenter, lykke til videre med det ☺ Viktig arbeid!
    Tusen takk for at du tok deg tid til å kommentere, K, ordene dine betyr utrolig mye for meg. Du er god!

    Den boken, den boken. Uæh! Jeg må være mer strukturert i 2011, tror jeg. Så får vi se! Foreløpig består den av et langt document fylt av BABLING om INGENTING (og meg, da), så egentlig burde jeg skamme meg fordi jeg kaller den en “bok”. Men med mer struktur (og mindre frykt for å feile) så kanskje den kan strammes opp litt.

    Ønsker deg ALT det beste for 2011!


    C30:

    Takk takk takk, kjære deg! Tusen takk for alle de gode, gode kommentarene dine som betyr så mye for meg, they keep me going! Og for gode råd som jeg tar til meg ☺

    Ha en super feiring ikveld! Ønsker deg et fantastisk fint nytt år!!! <3

    SvarSlett
  10. Saa mye du har faatt til dette aaret.Og neste aar...det blir bare enda bedre! Du kan vaere saa stolt av deg selv! Det er jeg..stolt av deg mener jeg!! Tusen takk for at vi faar lov til aa lese!

    SvarSlett
  11. Nydelig!! :-)) Håper du får det like bra i det kommende året <3 Ønsker deg et riktig godt nyttår vennen! Ta vare på deg selv<3

    SvarSlett
  12. Et flott år ;)

    <3 Stå på i det nye!

    SvarSlett
  13. Mamo:

    Tusen takk! Enda bedre neste år = ja takk!


    Marthe:

    Godt nytt år til deg også og TUSEN takk!


    Tina:

    Takk og right back at you :-P <3<3<3

    SvarSlett