Søk i denne bloggen

fredag 10. desember 2010

Clap your HAND for my one-woman-BAND

Apropos meg og såkalt "effektivitet". Bear kom med en pretty fantastic (og accurate) sammenligning:

Hvis jeg hadde spilt i band...

...det kommer obviously aldri til å skje, du finner ikke et mer urytmisk/umusikalsk menneske enn meg. (Og det til tross for at jeg spilte keyboard i flere år, dessverre på 90-tallet og ikke på 80-tallet, da det fortsatt var cool. Sån BTW: med hockey-sveis. Fortsatt på 90-tallet, ja. Somebody stop me right now før jeg forteller at... Takk).

SÅ dumt at jeg ikke har bilder!
 
Anywo. Hvis jeg hadde spilt i band... så hadde jeg hatt sånn munnspill-stativ, så jeg innimellom kunne sunget, og innimellom kunne spilt munnspill. Og jeg hadde hatt cymballer mellom knærne, og sånne rislerangler på armene, en gitar rundt halsen, trekkspill på magen og et keyboard til venstre og et trommesett til høyre. You know. Et one-woman-MULTITASKING band. Som består kun av meg. (Jeg liker som sagt å gjøre alt på en gang, hvis du ikke leste gårsdagens innlegg). Og lager ELENDIG musikk.

This is true, Bear, this is true.

Rart hvor mange små destruktive vaner (vaner? uvaner) jeg tuller med. Fint å ha en som hjelper meg opp når jeg går på trynet.


Så nå prøver jeg å gjøre en ting av gangen. Jeg skrur på PCen og veeeeeeeeeenteeeeeeeer. Jeg lager middag uten å snakke i telefon/lese noe. Jeg sitter i bilkø med radio og ro i sjela. (That last one was a lie).

Men jeg FÅR faktisk gjort mer enn før. (De tre dagene jeg har prøvd ut denne nye livsformen). Weird.

Jeg konstaterte i går at jeg ikke har et sekund å miste. Og man kan jo spørre seg...

HVA ER DET EGENTLIG JEG PRØVER Å REKKE?


PS:
Disse fikk jeg av Bear i går. Med beskjed om å roe meg ned i svingene.


Fint at jeg bruker strl 35 i sko. Just like the kids these socks were intended for.



Have a COOL weekend!



I sure will. Hard not to. Med sklisokker og greier :-)

18 kommentarer:

  1. Haha, fantastiske sokker! Man blir skikkelig skuffet når man glemmer at de er anti-skli, og tar skikkelig sats for å så bare bråstoppe...

    Men jeg føler med deg, var helt lik før. Alt skulle gjøres samtidig, men allikevel ble ingenting gjort ordentlig. Selvom det er dørgende kjedelig å vente på at macen skrur seg på (skrur den nesten aldri av for å slippe å vente, hehe), og vente på at vannet skal begynne å koke (koker det opp i vannkokeren først, går raskere,hehehe), så må man bare gjøre det (selvom man kan jukse litt. Kan ingrid espelid hovig jukse litt, kan vi også ;P).

    Så hurra for en ting av gangen, og kule,gode,barnslige sokker =)

    SvarSlett
  2. Saa god bear er! Og saa fiiiine sokker! Kjempefine bilder av deg med sokker og to skikkelig gode bjoerner! Godt at du proever aa ta det mer med ro.Ha en super dag Kristine!

    SvarSlett
  3. herlige sokker!

    Ha en fin fredag. Håper du får ei strålende helg.

    Klemmer fra Annika

    SvarSlett
  4. :o Hvordan kan du være inni hodet mitt og skrive akkurat det jeg føler? Jeg gjør også alt på en gang og prøver å være one-woman-band, men jeg har vært sånn lenge før jeg ble utbrent og angstete. Pugge notater i dusjen, pugge gloser på do, lese til historieprøve mens jeg går frem og tilbake, finne ut av valgfag og timeplan mens jeg sjekker mail og blogger.

    I dag, før kjæresten min gikk, måtte hun overbevise meg om at jeg MÅ ikke bygge ikea-møblene vi kjøpte sammen, vaske alle klærne og ta oppvasken i de få timene hun skulle være borte. Vaskemaskinen bare skrudde seg på av seg selv, jeg lover! *host* Mens jeg sorterte alle de andre klærne, sånn at jeg skulle ha et bra system til neste vask...som jeg selvfølgelig ikke trenger å ta i dag. Men jeg burde!

    Burde. Det er mitt problem. Jeg tar oppvasken mens jeg tenker på at jeg burde vaske gulvet, for nå som jeg skal lære å slappe av har jeg ingen viktige ting å ta meg til, som å lese til eksamen, lese en klassiker man burde ha lest eller jobbe overtid. Så da burde (der er det ordet igjen) jeg klare å gjøre alle de der småtingene, som å vaske huset, trene, spise under 1600 kcal, vaske klær osv, mens jeg slapper av, for det er jo sånt alle klarer. Bare ikke jeg, da. Men jeg burde. Jeg strekker meg etter burde, selv om jeg mens jeg gjør noe jeg "burde" tenker på neste ting jeg burde, og får ikke noe tilfredsstillelse av noe av det. Og mine burde-regler er selvfølgelig mye strengere enn andres. Gjorde ei venninne ingenting en dag? Så fint for henne, det hadde hun sikkert godt av. Gjøre ingenting selv? Ja, det kan jeg jo...etter at jeg har trent og før jeg skal lese ei bok og strikke et skjerf og så burde jeg skrive julegavehandleliste. Og angste over noe som kanskje skjer neste år. Kan ikke kaste bort tid, vet du. For meg handler det om at er det noe jeg kanskje kan klare, så burde jeg gjøre det. Selv om jeg får null tilfredsstillelse av det.

    Tror psykologen min har rett for oss begge i noe hun sa, vi kunne hatt det skikkelig koselig hvis vi bare hadde latt oss selv slappe av.

    SvarSlett
  5. Så fint å høre at du klarer å prøve ut å ha et roligere tempo i hverdagen og at det faktisk fører til noe som er bedre enn å ha fullt kjør samtidig hele tiden, da frister det kanskje til gjentagelse? (å senke farten mener jeg) Så bra at du har fått antiskisokker, da faller du i alle fall ikke i svingene! :-) Virker som dere har det veldig bra sammen :-))

    SvarSlett
  6. søte sokker til ei søt jente! :) Kjempeviktig å ta livet med ro ja, ialfall om du vil unngå stress. Og ja, HVA skal du egentlig rekke?? Fokuser heller på HVERT øyeblikk slik det foreligger, hvordan du kan nyte det best mulig. Dersom du klarer dette alle øyeblikkene av dagen, vil du få et bedre liv (og ikke nødvendigvis mer gjort- men så er heller ikke det poenget!) Du er et menneske, ikke en maskin...


    Ha en sklifri fredag, og koooos deg masse!! Klem fra meg

    SvarSlett
  7. Fantastiske sokker og flotte bilder!!
    Det høres ut til at han kjenner deg godt, jeg kan se deg for meg i bandet!
    PUST PUST! Klem

    SvarSlett
  8. haha,en smart gave å gi deg ;)

    SvarSlett
  9. Clap clap for Kristine, clap clap!
    Jeg kjeder meg noe avsindig, så hva bedre å finne på enn å slenge inn en kommentar til den akk så vakre frk. Getz? I love your socks, their so pink and yummi <3

    SvarSlett
  10. Det er en fryd å lese innleggene dine!
    Om du ikke er musikalsk, så har du en herlig humor. Jeg ler og humrer når jeg leser. Du er sååå god!
    Gratulerer med nye sokker - de her nesten like god som deg og Bear!
    Gleder meg sånn til vi ses!
    <3 <3 <3
    Klem fra Eva

    SvarSlett
  11. Første som poppet inn i hodet mitt når jeg leste overskriften var :
    http://www.youtube.com/watch?v=P6sYX8Dmwnw (jada, evig pixar fan) =)
    Kjenner meg alt for godt igjen i hva du skriver.
    Du er flink da =)

    SvarSlett
  12. Hihi, får et crazy bilde på netthinna av deg med skisokker og hockey-sveis som løper rundt omkring i 160 km/t, omringet av allslags multitasking equipment som skrangler og lager ulyd. Det hadde vært litt av et syn! Du er så god og morsom Kristine, håper helgen din blir finfin og effektiv (på den nye gjøre-én-ting-om-gangen-måten, vel og merke). :) <3

    SvarSlett
  13. Camilla:

    LOL. Da kommer jeg til å gå på trynet igjen. Eller deise inn i veggen eller no. Haha…

    Jeg bruker også vannkokeren først. Mange små tips vettu som alt i alt sparer meg for ufattenlige mengder tid som jeg bruker på… BS, most likely. Haha. Jupp, kan Fru Espelid jukse littegranne, så kan me jukse littegranne også.

    Tusen takk! I love my cool socks too ☺


    Mamo:

    Ja, Bear er god! Og tusen takk!


    Annika:

    Tusen takk, Annika! Håper du har hatt en fin helg ☺

    SvarSlett
  14. Thea:

    Pugge notater i dusjen? Check! Sortere og ordne til neste vask? Check. Innimellom skulle jeg ønske at jeg kunne vaske alle klær for resten av livet NÅ. Vaske huset for resten av livet NÅ. Gjøre alt unna NÅ. Jeg hater å vente. Det verste er når noe går galt i helgen, og man må vente på at noe skal åpne på mandag for å få fikset det. OMG. Da dunker jeg innimellom hodet i veggen.
    I min litt crazy periode sluttet jeg å ta bussen til skolen (hvorfor sitte når man gå, liksom?). Men hvorfor bare gå? Når man kan høre på forelesninger. Eller enda bedre: Meditasjonstapes for å få bedre intelligens. (Litt trafikk-farlig for man skulle jo ned på et “nivå”). Heldigvis var jeg altfor opptatt med å irritere meg over at jeg ikke kunne løpe (svett resten av dagen) til at jeg ble det minste trøtt.

    Og burde, ja. Don’t get me started… Og som du sier: Hvis andre har gjort ingenting: GOOD for them. Men jeg fortjener liksom ikke, jeg har så mye jeg må bevise for meg selv, tror jeg. At jeg ikke er helt udugelig, for eksempel. Pluss at jeg ikke alltid trives når jeg er ensom med tankene mine. Blæh.

    Psykologen din har rett, Thea: Vi kunne hatt det veldig koselig om vi bare hadde lært oss å slappe av. Tusen takk. Dette trengte jeg i dag.


    Marthe:

    Nei, nå faller jeg ikke i svingene. Og jobber med å roe tempo. Men jeg merker at det ikke alltid er nok å innse noe, eller bestemme seg for noe. Problemet er å klare å opprettholde det. Og når man har hatt ett mønster over langt tid skal det litt til å endre seg. Så skal ikke skryte på meg at jeg er veldig mye roligere. Men litt. På konkrete ting som de jeg nevnte her. Men ikke på alle andre ting. Alt tar tid, I guess.
    Håper du har hatt en FIN helg, Marthe! Og takk: Bear og jeg har det utrolig bra sammen. Jeg er utrolig heldig <3<3<3

    SvarSlett
  15. C30:
    Well, thank you!
    Ja, hva skal jeg rekke? Mer craziness? Mer spinnville innersvinger?
    Jeg vet at man skal fokusere på hvert enkelt øyeblikk, og jeg har prøvd, men som regel befinner jeg meg litt frem i tid. Allerede opptatt med neste prosjekt. Vet du hva som irriterer meg mest? At jeg ofte vet hva jeg gjør feil og likevel ikke klarer å gjøre noe med det? Skjerp deg! (Altså meg)! Jeg er altfor flink til å finne excuses. “Det er så vanskelig, det funker ikke, jeg har prøvd å tenke riktig…” Blah blah blah. Full of excuses. Og da kommer jeg jo ingen vei.

    Takk: Ja, jeg er et menneske og ingen maskin ☺ Thank you!

    Tipper du er igang med juleforberedelser, C30. Og at du koser deg. Håper du hard et fint! Og tusen takk for koselig kommentar! Stor klem


    Hege:

    Oh, thank you! Ja, han kjenner meg godt (the poor fella). Neida. Men han er flink med nyttige presents ☺
    Håper du har hatt en superfin helg, Hege!


    Laipai:

    Right? Safety before fashion.

    SvarSlett
  16. Heidi:

    Clap clap for deg, Heidi! Jess, they ARE yummy, so they are. Tusen takk for så god kommentar. You are so sweet and pink and yummy!


    Eva:

    Å, tusen takk! Det er du som er god.

    Jeg gleder meg mer! <3<3<3

    Mia:

    Genialt, Mia! AKKURAT sånn var det han mente!!! Tror den hadde kledd meg godt, men tviler på at min musikk hadde vært like fin.

    Takk! LOL. This was funny. Håper du har hatt en fin helg, Mia ☺


    Eirin:

    LOL. Få det bilde vekk fra netthinna, please, Eirin. Haha. I det minste: fjern hockeyen! (Med sånne fine krøller i nakken, sånn BTW, hvis du ikke vil fjerne den). Oh Lord. Jeg var SÅ pen på den tiden.

    Tusen takk, du er så god og søt. Håper din helg var superfin og at du gleder deg til jul!

    SvarSlett
  17. Hahaha! Høre på forelesninger mens man går til universitetet? Check! ;) Vi er gærne, vi. Bra vi vet det, hvert fall! Da kan vi gjøre noe med det.

    SvarSlett
  18. Seriously??? LOL!!! Loves it!

    Du er SUPER!! Og enig: vi kan gjøre noe med det.

    Have a relaxing day, Thea ;-P

    SvarSlett