Søk i denne bloggen

onsdag 29. desember 2010

Eleven = heaven

Jeg er OBSESSED med tall.

Mest fordi mine tvangstanker stort sett dreier seg om tall. Jeg teller ekstremt mye for å roe meg ned, you see. Blunker og teller og holder på. While looking EXTREMELY intelligent.
Mmhmm...??? Høyre, venstre, høyre, venstre, høyre... Jeg klarer dessverre ikke å blunke uten å vrenge hele ansiktet. Impossible.

11 er det beste tallet som finnes. Det beste er å dele 11 i 5 og 6, for det er også akseptable tall hver for seg. Men 3, 3, 2, 3 er også OK. Det er en fin blunkerytme for meg.

Og når jeg tilfeldigvis ser at klokken er 11:11??? OMG! Da blunker jeg skikkelig hardt med begge øynene samtidig og danser litt for meg selv. Good times. De dagene blir alltid utrolig mye bedre enn alle andre dager.

Det beste er når tall går opp i 11. Hvis jeg leser en setning og den setningen har 11 eller 22 E-er i seg (eller 33 og til og med 44 om det er en lang setning) så blir jeg halleluja-overlykkelig. Og hvis hele siden i tillegg også går opp så er det Påskeaften og St. Hansaften og julaften på en gang. Hele kapitler og bøker har jeg dessverre ikke hjernekapasitet til å følge med på.

For tiden prøver jeg sånn BTW å AVVENDE meg med tellingen. Det er ikke “bra” for meg er det visst noen som mener. Jeg er LITT enig. Så jeg har trappet veldig ned. (Hjalp å spise litt, faktisk). Dessuten er det ufattelig vanskelig å følge med på hva andre sier når jeg er mer opptatt av å telle disse vidunderlige E’ene deres enn å få med meg resten av de helt ubetydelige bokstavene som danner en helt ubetydelig sammenheng.

Dette stod på som verst da var underernært og trengte noe å fokusere på så jeg slapp å tenke på kroppen min/hvor intenst jeg hatet meg selv/mat. Du vet. VIKTIGERE ting enn E-er.

Tvangstanker er (visstnok) HELT normalt for oss med spiseforstyrrelser. (Som så mye annet goodies). Og jeg har (hatt) mange andre også. Som ikke involverer tall og telling. Som jeg nevnte så roer det meg ned. Gir meg noe å fokusere på. Trygghet.
Før jeg hadde jeg også noen av de av den magiske sorten:
"Hvis jeg klarer å lese ferdig tre sider før telefonen ringer, DAAA går eksamen strålende".
Eller:
"Hvis jeg klarer å komme opp trappa før den ukjente personen som går foran meg klarer det til tross for at det er altfor smalt å komme forbi uten å halvveis dytte personen, DAAA synes ingen i hele verden at jeg er irriterende/rar/slitsom".  

LOL! Yeah RIGHT, Kristine!

Nå teller jeg bare når jeg stresser. (Med andre ord: nesten aldri??? Nei??)

Men herregud, som jeg sporer av. TALL! Jeg elsker tall. Og 11. Mhmm. 11. It’s so beautiful.

Og det jeg ville si er at jeg har gledet meg til 2011 siden… egentlig siden alltid. Jeg tror det kommer til å bli det ALLER beste året ever.

Og til tross for at tvangstanker har sluppet (litt) taket så kan jeg love deg at jeg kommer til å sende opp raketter (eventuelt tenne et stjerneskudd eller blåse kraftig i enden av en sånn serpentin-rull) den 11 november 2011 klokken 11:11:11. (Mens jeg.. hysssj... blunker veldig hardt. Inni meg).

Men joda. Jeg har stor tro på at 2011 skal bli et GODT år. Nytt og hvitt og herlig.

PS:
Jeg skjønner jo nå hvorfor jeg har så mange kråketær-rynker. Sånn går det når man blunker hele tiden.
PPS:
Blunkingen min oppfattes IKKE som flørting. EVER. This may explain why:

 Jeg ser ut som et eller annet dyr. Charming??? I think not. 

9 kommentarer:

  1. hehe... lenge leve humoren:)
    håper 2011 blir et fantastisk år:)

    SvarSlett
  2. Lea Amalie:

    Tusen takk! And the same to you!!! Det bare MÅ bli et fantastisk år!

    SvarSlett
  3. Håper 2011 blir et fantastisk fint år for deg søte :)

    SvarSlett
  4. oi sann, for en tallverden, nesten litt autistisk :P Litt kult og da, tror du kan bruke egenskapene som "teller" og hoderegner når du nå har begynt å ta litt bedre vare på kroppen og kan fokusere på andre ting :D

    2011, bare MÅÅ bli bra!
    <3 vamp

    SvarSlett
  5. How not to love you??? Happy New Year and yessss I have a feeling as well that 2011 is going to be a great year for the both of us!!!
    Btw did you get any nice gifts this year?

    SvarSlett
  6. Vamp:

    Haha... maybe. Men dessverre er dette ingenting annet enn BORTKASTET tid som ikke kan brukes til noe. (Annet enn å roe ned meg, da). Men kanskje hvis jeg tweaker det litt på sikt :-)
    Takk for at du snur rundt and makes it positive!

    Mucho appreciated, Vamp! <3


    Leni:

    It will for sure!!!

    All my pressies are in Norway (they are crying, they are sooo excited to meet me). Så jeg skal feire januar-jul med familien min! Alle andre får EN pakke. Og jeg får mange. Just the way it should be. (NOOOT). Men det blir fint, jeg gleder meg til det!!

    Har fått en AMAZING pakke fra Bear, da, så julaften var smashing likevel!

    Håper du fikk masse fint! Og at du får et fantastisk godt nytt år!!!

    SvarSlett
  7. Haha, morsomt å bli minnet på rare ting man gjør. Jeg pleide også telle, og jeg liker helt klart partall bedre enn oddetall. Det hender jeg teller nå også, for eksempel når jeg kutter opp agurk. Jeg aner ikke hvorfor, jeg skal jo ikke ha et bestemt antall agurkskiver. Jaja. Nå oppdager jeg i hvert fall at jeg gjør det da, og kan spørre meg selv: "Hæ, hva driver du med?"

    Ønsker deg et strålende nyttår! Måtte 2011 bli det beste året så langt!

    SvarSlett
  8. Kaffedamen:

    Haha, det gjør jeg også! Mye er automatikk, tror jeg :-) Gamle, dumme vaner. For jeg gjør det ikke bevisst.

    Right back at you!!! Håper 2011 blir fint, rolig og FANTASTISK!

    SvarSlett