Søk i denne bloggen

onsdag 1. desember 2010

Hva har skjedd siden sist? Jooo... jeg har blitt AKTIVIST

Take a look at promofilmen for en fantastisk kampanje: Ungdom mot retusjert reklame.




Fra aktivisme.no:

En av tre jenter oppgir at de får dårligere selvbilde av å se på reklame for mote. Dårlig selvtillit gir et stort psykisk press, og kan være skadelig for helsen til unge jenter. I tillegg fører dette til et slanke- og skjønnhetspress.


1 av 3 tenåringsjenter slanker seg, eller har slanka seg.


En tredjedel av norske trettenåringer ønsker å gå ned i vekt.


Halvparten av jentene på videregående syns de er for tykke. Omtrent 20% av norske femtenåringer er overvektig, og omtrent 13% er sykelig overvektig.


10% av alle som slanker seg, utvikler en eller annen form for spiseforstyrrelser. 50.000 norske kvinner lider av spiseforstyrrelser. Spiseforstyrrelser er den tredje største dødsårsaken i Europa, etter ulykker og kreft.




Jeg skrev om retusjering på bloggen min i juni. (Du skal få slippe å se alle videoene overentusiastiske jeg postet, men se den med Dove hvis du ikke har sett den før, it's a must).

Dette tiltaket gjør meg EUFORISK. (Takk for tips!!!) Fantastisk!

Jeg er nå aktivist. Og det MÅ du også bli. Meld deg på her.

10 kommentarer:

  1. Hurra så flott at du la den ut!
    Heia deg og bloggen din, dere er stas, og du er veldig morsom (:, keep up the good work!

    SvarSlett
  2. Ja!
    Hørte om dette på radioen, det er kjempebra!
    Tror dette kan bli gjennomført faktisk, utrolig viktig tiltak for bevisstgjøring av hva som faktisk er virkligheten,
    skal melde meg på,

    GO US, KIDS!
    <3<3<3

    SvarSlett
  3. Line:

    TUSEN takk for tips!!
    This is super :-) Tok en titt på bloggen din- loves it :-)


    Vamp:

    Helt genialt, ikke sant? JA, meld deg på, meld deg på, alle må melde seg på!!

    Hahaha... Gooooo!
    Tusen takk, Vamp <3<3<3

    SvarSlett
  4. Jeg har meldt meg på. Så på de filmene du liknet til også, det er helt sykt og så gjør de det så virkelig at vi tror på det også. Hem.. Skal bli enda mer bevisst nå som jeg har meldt meg inn også :-))

    sv: Nei, jeg skal aldri bli så syk igjen <3 Takk for støtte, vi klarer dette :-)

    SvarSlett
  5. Genialt innlegg. Dette gjorde godt;) melder meg inn, he he!

    SvarSlett
  6. Marthe:

    Ja, ikke sant? Helt sinnsykt! Og at mange kjendiser har ansatte "airbrushers" som faktisk fikser på de "tilfeldige" bikinibildene som snappes på stranden etc er også sykt. (Kanskje ikke så rart når man risikerer store piler med: CELLULITT ved siden av hvis det ikke fjernes). Men det blir jo en forferdelig sirkel av det.
    Advarsel under alle bilder er genialt. Så blir man i det minste minnet om at det er FAKE. Synes den Dove-snutten er helt genial.

    Og jeg VET at du klarer det. Virkelig. Og jeg heier på deg så innmari :-)

    Anne Ma:

    JA: meld deg inn!! Jeg fikk akkurat mail om at det er møte i mitt "lokalmiljø" idag. Men siden jeg ikke er i Norge blir det litt vanskelig. DESSVERRE.

    Men meld deg på, Anne Ma :-) Stor klem

    SvarSlett
  7. Nå har jeg også meldt meg inn;)

    SvarSlett
  8. wow, det er faktisk ganske skremmende! jeg visste at det var en del kjendis-bilder som var retusjerte, men den dove filmen var utrolig!
    Jeg skal også melde meg på! Veldig bra tiltak :)
    *klemmer*

    SvarSlett
  9. Linda:

    Ja, enig! Jeg visste heller ikke hvor ille det er før den Dove-reklamen. Og.. Haha... americas next top model. LOL.

    Meld deg på!!!

    SvarSlett