Søk i denne bloggen

onsdag 1. desember 2010

Ice and fire

Jeg ble vekket klokken 06:00 av en venn som sa: IKKE kjør i dag. Veiene er verre enn noensinne.

Så vi bestilte en TAXI til Bear. Og spiste frokost. Og ventet. Og jeg ble rastløs, for finnes det noe mer ineffektivt enn å sitte og vente? Ihvertfall på noe som ikke angår meg. Jeg skulle jo ingensteder.

Så jeg begynte å stryke skjorter.

Men ingen TAXI kom. Så kjørte (skled) en nabo av gårde. Og en til. Og så bestemte vi oss for at hvis DE klarer å kjøre, så klarer ihvertfall vi, nordmennene, å kjøre.

Så vi avbestilte den dumme TAXIen og dro i all hast. Og først da vi spant opp den første bakken kom jeg på at jeg satt i pysj. (Ingen krise siden jeg skulle hjem igjen, men tanken på at jeg kanskje ble stående fast i snøen eller kræsjet eller måtte ut av bilen ga meg litt panikk likevel).

Og først da vi stod bom fast i kø på speilblank vei kom jeg på... STRYKEJERNET.

Og den tanken slapp ikke taket. Vanlgivis brukes vi 20-25 minutter til sykehuset. Uten trafikk. Når man kjører 10 km/hr og sklir i hver sving bruker man en smule lenger tid.

Så du kan jo tenke deg hvor behagelig det var å sitte fire timer med to vekslende tanker:

Stå på siden av motorveien i pysj og t-skjorte i kuldegrader.

Og... komme hjem til brennende hus.

FIRE timer.

Og det var min dag så langt. Jeg kom meg selvfølgelig helskinnet hjem. Og selvfølgelig HADDE jeg røsket ut kontakten før jeg dro.


Beklager KJEDELIG blogginnlegg. "Værblogg". Le av denne mannen hvis du vil. Visstnok er det NEWS at folk tryner på isen. Og visstnok er det lov til å le av det. Stakkars mann. 2 seconds of fame:



Og bare tenk... It could've been ME...

11 kommentarer:

  1. Vaer forsiktig og ikke ta noen sjanser....

    SvarSlett
  2. Åh. heldigvis skjedde det ingen ting. Når jeg leste det øverste fryktet jeg det verste, bra skrevet da! Håper du ikke er like uheldig som den mannen der, og de utallige menneskene som tryner :-) Ha en fin Onsdag <3

    SvarSlett
  3. Mamo:

    Jeg er kjempeforsiktig!! (Takk!) Det er umulig å ta sjanser, for alle kjører sakte og er snille og slipper hverandre frem og det er lov å parkere hvor man vil.

    No worries! Eneste er at det går så sakte :-)


    Marthe:

    Nei, alt gikk smooth. Bare jeg som er dramaaatisk og redd for det meste.
    Jeg har ikke gått på trynet. Yet. Men jeg holder meg mest inne også :-)

    GOD onsdag til deg også :-) Og tusen takk!

    SvarSlett
  4. Hei! Jeg har lest din blogg en stund nå å synes den er veldig bra og inspirerende! Gleder meg alltid til nye inlegg.
    Tenke jeg skulle tipse om en kampanje som RU, SU, AUF, PRESS, Redd Barna Ungdom og Ungdom og medier driver, de skal i hele desember jobbe sammen for å merke retusjert reklame. Her er deres promofilm den er konge! http://www.youtube.com/watch?v=YnBenjD3LXE&feature=player_embedded#!

    Ha en videre strålende dag! Klem Line

    SvarSlett
  5. Anders lo veldig rått av videoen, jeg lo litt, jeg også...
    Bra at du kom deg vel hjem i pysjen, og at strykejernet var av.
    Klem :)

    SvarSlett
  6. For et stress, i bil med tanke på strykejern og speilblankt i pysj! Men som leser ganske morsomt. KJØR FORSIKTIG! Hva med drosjene i den byen, tør de ikke kjøre???
    GOD KLEM FRA MINUS 15/ HEGE

    SvarSlett
  7. Knis!! Den fallet fikk meg til å le:D

    SvarSlett
  8. For en start på dagen :-) Litt distre :-) Hvor er tankene dine egentlig :-) Søt er du <3

    SvarSlett
  9. Line:

    Den promofilmen er jo bare GENIAL :-) Må legges ut ASAP, håper det er OK? Tusen takk!!!

    Og tusen hjertelig takk for fantastisk hyggelig kommentar, Line :-) Very excited about den kampanjen :-)


    Linda:

    Jeg lo også... Det er alltid sånn, jeg tror jeg har glemt alt mulig, men så går det alltid (bank i bordet) OK.


    Hege:

    15 minus? Uæh. Her er det ikke så kaldt. Men kommet MASSE snø i dag. Og kjørte akkurat i SYV km/t på motorveien. LOL.
    Noen drosjer kjører, men mest i sentrum. :-( Men går helt fint, ikke farlig, bare treeeeeeeigt! Og det eneste de snakker om på radioen er ... været. Som om man ikke allerede er klar over at det er SNØ.


    Prinsesse Rose:

    Me too! Selvom jeg ikke ville le. Stakkars mann!


    Mitthaap:

    Haha... Distre? Jeg? Never. Fra å være kontrollfreak har jeg blitt... uff. :-) The opposite.

    SvarSlett