Søk i denne bloggen

onsdag 29. desember 2010

Let me a(b/m)use you with some """news"""

"""News""" med mange sånne harepusører er trippelironisk. Og den "M"-en kan du bare stryke. No amusing news here. No news here at all to be honest.

Føler meg litt teit hvis jeg sier: "Beklager dårlig blogging". For det gir liksom litt inntrykk av at jeg tror det skjer så mye i livet mitt at man må holdes løpende oppdatert. As if. Eller at jeg driver en ekstremt lokal lokal-avis. Faktisk er det jo mye (indre) krig, (til tider selfcreated) elendighet og (at least in the past) sult her da. Og i det siste har det vært mye vær. Flytrafikk. Veiforhold etc. I tilegg til litt agurknytt om naboer. (BTW: naboen har VERDENS fineste juletre. OMG. Jeg er så insane misunnelig på det treet. Skulle ønske det var normalt å snike seg inn og ta bilder). Men. Jo. Aviser. Eneste forskjellen mellom meg og VG (bortsett fra at de oppdaterer daglig, noe jeg vanligvis også klarer å gjøre) er vel at jeg ikke publiserer slanketips eller oversikt over hvor mange kcal det er i en julemiddag med og uten ribbefett i sausen.

Men vi er like sutrete, da. VG og jeg. Men hvem bryr seg om min  r*vva blogging? Det er juleferie og du har bedre ting å ta deg til.

Men vil du ha litt agurknytt og katastrofenyheter herfra??? Jaaa???

All snøen er borte igjen! Varmegrader og "uten-jakke-vær". (Jeg liker ekstreme forandringer. Fra å være skikkelig vinter er det plutselig "VÅR"!!) Men vet du hvor det ble av snøen??? Den smeltet og rant ned i garasjen og kjelleren vår!! Og pumpen fungerer ikke! Så det bare fylles og fylles! YEY! Og vet du hva alle plumbers (ihvertfall de 12 vi/naboene har ringt til) gjør i juleferien??? De har FERIE! Yey...

Hva hadde vi i denne boksen? Altså, den som ligger under den med kjøkkensaker jeg ikke har plass til/bruk for?
Aha! CDer kan ikke svømme. Det kan heller ikke en PC eller seks stoler eller ett bord. Hvis du lurte. 

Mer "dramatiske katastrofenyheter"? Tusenvis av rør i Dublin har sprukket i kulda! Så de har skrudd av alt vann. No water!! (Bortsett fra at vi har basseng i kjelleren, da, så klart). Og vet du hva jeg gjorde før jeg fant ut det?? Jeg gikk på trening! (I sinne fordi flyplassen ikke ville hjelpe meg (les spennende bagasjenyheter under her) og foriskringsselskaper også har juleferie. Først. Men i løpet av de tretten minuttene jeg fikk (første på laaang tid) før treningssenteret stengte tidlig (surprise surprise!) innså jeg at jeg selvfølgelig unner de som jobber i forsikringsselskaper juleferie! Jeg er da ikke en bitter kjerring heller! I think). Men joda. Vannet. Yey! Jeg kom hjem igjen til det jeg trodde skulle bli en herlig dusj. Og drypp... Stopp. Full stop. Hvordan vasker man klær og tallerkener uten vann, liksom? (Yadda yadda, poor me, I know). En venninne har tilbrakt julen på "landet" (hun kommer fra en gård) uten vann og uten strøm, så Kristine, STFU!

Og bagasjen vår, den vet ingen hvor er! BA mener den er i Houston. Og Aer Lingus mener den er i Dublin. De vet bare ikke HVOR. Så jeg har tilbrakt store deler av dagen i kaoskø på flyplassen, men måtte dra tomhendt hjem igjen. "It might be here. It might not. Who knows? We don't have the capacity to actually LOOK".
Og selvfølgelig hadde jeg pakket alle mine "favorittplagg" (det vil si alle bukser som ikke er trange). Håper bare inderlig vi finner ut av det før jeg eventuelt reiser til Philadelphia med plastposer fulle av joggebukser.

Dette været altså...
Føler jeg sprer GOD julestemning nå. Virkelig. Og jeg er faktisk ikke sur og grinete (til en forandring). Det bare høres sånn ut.

Hele poenget her var vel egentlig at jeg skulle skrive at jeg snart skal skrive ordentlig og at jeg i tillegg skal skulle slutte å sutre og klage hele tiden. Men det var vel egentlig ikke spes vellykket.

Så nå gleder jeg meg til litt spiseforstyrrelser. Og det sier jo litt om hvor UTROLIG kjedelig dette var.

13 kommentarer:

  1. Du skriver så morsomt! Selv om det ikke akkurat er noe å le av det du opplever (selv hadde jeg kastet opp til flere deler av bryllups serviset ut av vinduet i frustrasjon om jeg bare hadde opplevd en av disse tingene), sitter jeg og humrer og ler av måten du skriver det på! Takk for en god start på dagen og lykke til!

    SvarSlett
  2. Mine foreldre mistet vannet i to uker før julen i år. Da var det stormende jubel hjemme hos dem.. De har vært selvforsynt med eget vann i hagen, men nå fant de ut at de kanskje skulle koble seg tl det offentlige vannverket (good idea!). Joda, vannverket kom og koblet opp nye rør, forventningene steg, nå skulle det bli deilig med en dusj etter to uker med fett hår og stinkende armhuler(I guess?? Ekkelt? Ja!:S). Med stjerner i øynene skrudde de på springen, og der kom det fossende ut...kloakk?? Vannverket hadde koblet vannet på kloakken!! Lovely. Det var hakket før det ble en (i overkant?) intim familiejul hjemme hos meg på 31 kvm, men det ble heldigvis ordnings på det til slutt :) Moralen er: Vinter = A shitload of funny and not so funny problems :) Men du Kristine, hvis du ikke får bagasjen tilbake i tide har du jo en gyllen anledning til å ta med plastikken på en joy ride around town og handle ny garderobe! Aldri så galt at det ikke er godt for noe:D (Bortsett fra at shopping i januarsalget kan fortone seg som noe av et...helvete!:P ) *Klappe på Kristine og håper at det ordner seg*

    SvarSlett
  3. Æsjda... Må berre advare om at no kjem eg til å høyrest tantete ut: du skal sjå det ordnar seg til slutt. Håret har sikkert godt av ikkje å dusje seg så ofte, og røyrleggarane har sikkert ikkje vatn dei heller. Dessutan får du sikkert ut masse rask frå kjellaren no! Om nokre år kjem du til å le av dette:)

    SvarSlett
  4. Anette:

    LOL! Spar på serviset!
    All is good. Jeg har akkurat kjøpt 14 liter vann ☺


    Heidi:

    TO uker? Etterfulgt av kloakk? OMG. Er det mulig? Da har jeg virkelig ingenting å klage på! Men hvordan klarte de det, da? Guri malla! Stakkars foreldrene dine! Glad det ordnet seg in the end.
    Takk for veldig fristende tips… Men håper det ordner seg innen den tid. Jeg hører på kjempefin Aer-Lingus-ventemusikk mens jeg skriver dette. ☺ Please pick up!!! I går tok det bare halvannen time.


    Marte:

    Det er lov å være litt tante! Og håret har sikkert godt av litt fett/glans. (Visstnok har huden også det, men det klarer jeg ikke helt å tro på). Men en ting er ihvertfall sikkert: Det blir ryddet opp/kastet mye fra kjelleren!
    ;-D

    SvarSlett
  5. Ingenting er som litt agurknytt! Vi vil jo helst at det skal føles ut som ferie, hva er foreksempel sommer ferien uten litt agurknytt? 97% vann eller hva det er, ingenting unntatt godeting skal skje i ferien, takk for at du stadfester at vi har fri :D
    wiiii!

    SvarSlett
  6. omg,kjipt med vannstans da...men det finnes vel litt hav du kan plukke opp vann ifra eller hur? haha...

    prøv likevel å kos deg da :)

    SvarSlett
  7. Du kommer aldri til å få en dårlig blogg uansett om du skriver eller ikke, du er fantastisk og jeg er sikker på om du hadde skrevet om hvor mange spikre du har på veggen så hadde det blitt festlig å lese <3

    For en jul du har, det kunne jo nesten ikke vært verre med tanke på at som skjer på grunn av været. Uten dusj, og vann i det heletatt, hadde du bare hatt snøen Kristine, så kunne du ha varmet opp og kokt, men neida nå har den forsvunnet og ligger i kjelleren. haff.. håper virkelig du finner igjen bagasjen din vennen! :-)

    Hvis ikke får du gå til innkjøp på en bukse slik at du kan ha noe å gå i uten å ty til spiseforstyrrelsen før du drar bort igjen <3 Stoooor klem! Tenker mye på deg, beklager at det har vært stille fra meg en stund!

    SvarSlett
  8. Vamp:

    Nei, det er sant. Agurknytt minner om at det er ferie! Wiii! Kos deg videre på fjellet, Vamp!! Latter innendørs? Ja.


    Laipai:

    Joda. Jeg har jo en liten innsjø i kjelleren jeg kan svømme i. NOOO problem at all ;-) Kos deg videre, du også!


    Marthe:

    Du er nå god! Tusen takk!

    LOL, Marthe, that would’ve been a good idea om snøen fortsatt var her. Utspekulert vær, men virker som om i det minste flytrafikken er stabil igjen.

    Håper du har hatt en fin jul, Marthe! (Hørtes sånn ut!)

    SvarSlett
  9. OMJ, det høres ut som du har en...interessant (jeg går for å bruke positive ord:) jul! On the bright side: det skal ikke så mye til før jula 2011 blir KNALLbra :D
    Når det er sagt. Jeg har én blogg på hele verdensveven som jeg har fulgt i mer enn to dager. Og i jula har jeg sjekket denne ene bloggen daglig, FØR db.no og facebook. Og denne bloggen er DIN! Du skriver så utrolig lett og morsomt om både lette og morsomme og tunge og vanskelige ting at det er vanskelig å holde seg unna rett og slett. Du er litt sånn løvetann virker det som :)
    Ha en strålende jul videre, og for guds skyld: fortsett å skriv om alt du vil! Jeg vil lese :)
    Stor klem

    SvarSlett
  10. Hehe what a Christmas! Welcome to the club? But you know what! Next Christmas can only be better!

    SvarSlett
  11. AH:

    Tusen takk for så fantastisk hyggelig kommentar! (Superstart på 2011, jaaa!!)
    You just made me VERY happy. Ønsker deg ALT godt for 2011, AH :-) Og en fortsatt god romjul!


    Leni:

    Jess. Christmas 2011 will be lots more merry for both of us! Hope yours wasn't too bad, Leni. You deserve the best!

    SvarSlett
  12. Uffda, ikke noe vann er utrolig kjedelig, og enda mer kjedelig å ha for mye av det i kjelleren :(
    Jeg håper det blir ordnet snart, og at dere får reddet så mye som mulig av det dere hadde der nede.
    Også må jeg jo si meg enig i at selv om du skriver om ting som gjør deg 11 ganger gal, så gjør du det på en så herlig og humoristisk måte, og det er bare en av grunnene til at jeg kommer hit og leser bloggen din hver dag :)
    Mange gode klemmer, Linda og gjengen <3

    SvarSlett
  13. Linda:

    I knooow! Men det er litt mer under kontroll i dag. Jeg har til og med dusjet! Yum-may! Det var på tide for å si det mildt. 11 ganger gal = mitt nye favorittuttrykk!!

    Tusen takk og god klem til dere

    SvarSlett