Søk i denne bloggen

onsdag 15. desember 2010

Vips: bedre tips en sokker og slips

Du trenger julegavetips, ja?? Aha... Hmmm...
Jeg har faktisk ikke kjøpt en eneste presang selv enda, men jeg kommer gjerne med tips til deg likevel.
So tell me about this person?

Hun liker sunn mat?? Ok.
Og hun er ikke så veldig flink på kjøkkenet? Hmm...
Og hun er utålmodig og liker aller best å gjøre andre ting mens maten lager seg selv? Aha.

I know just what you're looking for.

Buy her THIS:


A steamer. 

Alt hun trenger å gjøre er dette:

1) Kutte opp grønnsaker. (Hva som helst. Rødløk, purre, aubergine, potatis smaker excellent. I dette eksemplet: paprika, sopp, squash, gulrot, kålrabi og broccoli). 

2) Helle vann opp til 35 minutter-streken. 

3) Trykke på knappen.

4) Lage ris. Jeg klarer ikke å lage ris på vanlig måte. Så jeg har en riskoker som smatter med tungen sin når den er klar. Og perfekt:


Forsåvidt et annet fin julegavetips. Sooo... get the organic wild rice cooking.

5) Do something fun for 35 minutes. Or even better.... something extremely EFFEKTIVT.


And theeeeeeeen it's done:


Fisken ser litt yucky ut. Men kan garantere at den er PERFECT hver gang jeg har laget den. Bare lyset, bare lyset... Og se forresten at broccolien ER ertegrønn på dette bildet. I'm not lying lenger ned i innlegget.


Og så heller du på litt olje, pepper, salt, linfrø, solsikkekjerner og gresskarkjerner. Og litt koriander if you like it.

Og det aller beste med hele greia??? Grønnsakene beholder vitaminene. Og de smaker mer/bedre.


And then you eat it. And then you feel happy and healthy. 

(And if I were a professional I would paint that broccoli ertegrønn. Or use photoshop. For hvis du ser på forrige bilde så ER den faktisk grønn. Lyset, det lyset... Eller kanskje den joinet militæret i mellomtiden. I dunno). 

Her er en veggie option:

Det ser bedre ut i virkeligheten, I promise. 

So there you go. Perfect x-mas-gift for en som er glad i sunn, god mat. Always cooked to perfection. And easy-peasy :-)

19 kommentarer:

  1. Det så helt utrolig godt ut! NOMNOMNOM!:)Me wants magic steaming food machine:D

    SvarSlett
  2. Jøsses, visste ikke at noe sånt fantes en gang, jeg :)
    Bra tips!^^

    SvarSlett
  3. Lovelyliller:

    Tusen takk! Men synes det ser litt rart ut på bildene... It annoys me. Haha. Det smaker ihvertfall HELT nydelig!


    Heidi:

    Ask Santa, Heidi??? He'll get you one for x-mas, and then you can make yummy magic food! (You are cute).


    Solveig:

    You should get one!! Den gjør all jobben og det blir så godt :-)

    SvarSlett
  4. Og jeg som var sulten foer jeg saa dette....En saann staar paa min oenskeliste naa.Takk for tipset!

    SvarSlett
  5. haha,i dag får man tak i det meste. Selv synes jeg det er gøy å lage mat da..

    SvarSlett
  6. En annen god/billig julegave er å lage hjemmelaget appelsin marmelade:) tar under 2timer å lage:)

    Oppskrift: 2kg appelsin
    2stk sitron
    1stk kanelstang eller vaniljestang
    1,5kg sukker
    Skjer appelsinen og sitronen i små/tynne skiver. Ha alt av ingridienser i en stor kjele. Hell 1liter vann. Kok under lokk i 1time. Når mermeladen er blitt ned kjølt, hell alt i miksmaster og så over i glass:)

    SvarSlett
  7. Haha! Elsker sånne greier, blir alltid fullstendig overbevist når det er sånne greier på TV-shop osv :P

    Skal seriøst vurdere å gi den til mamma og pappa til jul, for det er jo jeg som lager middag til dem :P!!

    Du er så smart <3<3

    SvarSlett
  8. Om nom nom! Smart tips! Særlig med tanke på at nordmenn er rekordflinke til å koke i hjel grønnsakene og helle ut alle vitaminene med kokevannet...kjenner igjen problemene med å få frem riktig farge på grønnsakene, lyset er kjempevanskelig å få til på denne tiden av året (kanke si at jeg har mestret det sjøl akkurat).

    Sjekk ut min favorittblogg; http://thepioneerwoman.com/ - under kategorien Photography skal det finnes flere mer eller mindre lettfattelige matfoto-tutorials. Og fantastiske oppskrifter på ikke så veldig sunn men fristende mat. Og morsomme historier om hvordan det er å bo på en giga svær cattle ranch in the middle of nowhere.
    Og maange maange bilder av hester, hunder, barn og cowboyer. Anbefales :D

    SvarSlett
  9. Mamo:

    Any time! You’ll like it ;-P


    Laipai:

    Jeg også. Innimellom. Men sånn til hverdags så er det veldig greit og smaker veldig godt ☺


    Lille Rafiki:

    Tusen takk for oppskrift :-D


    Vamp:

    Don’t get me started on TV-shop. Husker de hadde sånne kanapé-trykke-greier jeg hadde så lyst på. LOL. Og en maskin til å kutte grønnsaker med. Jeg kunne lett kjøpt alt om jeg ikke var 7 år. Men de har hatt steamer der også, altså. Og jeg HAR kjøpt andre ting der. LOL LOL LOL.

    Ja, kjøp til jul ☺ Det smaker seriøst mye mer av grønnsakene og fisken blir ALLTID perfekt (selvom den ser ut som en skosåle på bildet). Kan lage kylling også (ikke prøvd det). Men har steamet bønner istedenfor å koke og det ble kjempegodt! Pluss potetene blir ALLTID helt perfekte, ikke overkokte og ikke harde.

    Go for it!


    Christiane:

    EXACTLY!!! Ihjelkokte grønnsaker uten farge og smak og vitaminer.

    Så proff du er! Og takk for link, utrolig fine bilder og de tutorialsene skal jeg lett se. Gleder meg til å lese mer på den. Og på din blogg. Som også er full av fantastiske bilder ☺

    Thank you, Christiane!!!

    SvarSlett
  10. Åh - det så godt, sunt og lovlig ut :-) Klem <3

    SvarSlett
  11. Det høres merkelig ut altså! Men hva koster en sånn maskin?

    SvarSlett
  12. Så utrolig stilig :-) først trodde jeg at den blandet alt sammen til en suppe he he. men det ble jo ikke slik i det hele tatt !:-) Fantastisk <3

    SvarSlett
  13. Pantora:

    Jeg tror det heter dampkoker. Og min kostet 60 euro ☺ Anbefales!!!


    Marthe:

    Den bare damper ☺ Istedenfor å koke! Mormoren min har hatt en i mange år, men vet ikke om hun bruker den lenger. Der jeg fikk ideen ☺

    And it tastes GOOD! <3<3<3

    SvarSlett
  14. hvor får jeg kjøpt det?? i norge..:p

    SvarSlett
  15. Karina:

    Elkjøp!!!

    Se her:

    http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/kjokkenapparater/andre-kjokkenapparater/FS620/kenwood-dampkoker


    http://www.elkjop.no/product///HD9140B/philips-dampenhet

    God jul :-)

    SvarSlett
  16. It's awesome for me to have a site, which is helpful in favor of my know-how. thanks admin
    Feel free to visit my webpage rainbow titanium ring

    SvarSlett
  17. Oh my goodness! Awesome article dude! Thank you so much, However I am having difficulties with your RSS.
    I don't know the reason why I cannot subscribe to it. Is there anyone else having the same RSS issues? Anyone who knows the answer will you kindly respond? Thanx!!

    My page :: garbage disposal

    SvarSlett
  18. You actually make it seem so easy with your presentation but I
    find this matter to be actually something which I think I would never
    understand. It seems too complex and extremely broad for
    me. I'm looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!

    my web-site baseball history

    SvarSlett