Søk i denne bloggen

torsdag 13. januar 2011

Advarsel: Ikke les hvis litt svimmel/uvel

I dag fikk jeg mensen for tredje måned på rad. (Oh LORD; hvorfor forteller jeg deg dette internett? You didn't need to hear that...)

La meg si det sånn: Man vender seg til det meste. Enda så excited jeg var første gang, så føles det nå som om "den" never left me alone for a few years. Og det er ærlig talt ikke like gøy når folk spør om du kanskje har PMS når du faktisk ikke går inn for å være bitchy, (men bare er det naturlig).

Men neida. Jeg er innerst inne excited og lettet og HAPPY.

Nok om det. VIRKELIG nok om det.


Det jeg skulle fortelle deg er faktisk noe MYE eklere. Believe it or not.

I dag møtte jeg en venninne på café. I helgen hadde hun hjulpet bestemoren sin å pakke (hun skulle flytte på gamlehjem):
"So in the end there was only one thing left, right? Her beloved chair".

Venninnen min fortalte så i detalj om en grønn lenestol som har stått i stuen i hundre-og-femti-år (eller kanskje det var femti). Det er her bestemoren ser på "her soaps", spiser middag, sovner, spiser kjeks, sovner, ser på nyheter etc.

Så før familien bar ut den grønne lenestolen ut og lot den få hedersplass på gamlehjemmet fant de ut at det kanskje var en god idé å riste litt i putene? Støvsuge ut litt brødsmuler?

"We didn't want to give the impression we were a gang of knackers, you know?".

Så det var det de gjorde. Og hva tror du at de fant?

Penger?
Lotto-kuponger?
En skatt?
Hmm...
Drugs?

Nei.

De fant en mus. En levende mus.

Som har kost seg med brødsmuler og kjeksbiter. Seriously. This is a true story.

Jeg prøvde å være litt "høflig" og ikke skrike at det er det ekleste jeg (nesten) noensinne har hørt. (At musen nå bor i et gammelt undulatbur på rommet til lillebroren er egentlig litt koselig på en creepy måte).

Men når jeg kom hjem så ville jeg selvfølgelig støvsuge og vaske og bytte sengetøy og hele pakka (enda det er liten fare for mus her fordi jeg elsker å vaske, og enda det ikke er søndag, og det skal litt til at jeg bryter rutinene mine, skal jeg si deg). Men anyways.

Med verandadøren på soverommet åpen gikk jeg inn på badet. Og vasket og skrubbet litt der. Og så kom jeg tilbake igjen.

Og tok av laken. Og dynetrekk. 

Og putetrekk.

Og SÅ kastet jeg putetrekket tvers over rommet og ble stående i et taust skrik og stirre på... (NEI, ikke en mus!)...

... en svær edderkopp som løp tvers over madrassen. Og så under senga.

Så måtte Bear redde den for meg. (Ikke drepe, nei. Men redde). Jeg var innmari god på å fjern-organisere redningsaksjonen og kaste diverse utstyr (plastkopper, en sleiv, en stang, bok, papp etc) sånn halvveis i riktig retning.

Og til slutt fikk "vi" fanget ham:

OMG! He's freaky! Og alt jeg klarer å tenke på er at han (eventuelt hun) kanskje har lagt masse EGG i puta mi...


Før vi slapp ham løs lovet han å ikke komme inn igjen.

He better keep his promise.

 

14 kommentarer:

  1. Fanastisk! Saa glad for aa hoere at du har 3.gangs mens!!! Har faktisk ventet om vi ville hoere noe snart.
    Var litt ekkelt aa lese om den lille musen som sikkert har kost seg i stolen...hvor lenge...?
    Og ikke glem at edderkopper betyr lykke!Hoeres ut som du har en fin dag i dag!

    SvarSlett
  2. Ha ha ha ha ha!!!

    SvarSlett
  3. så bra at du menser,lol..

    YAAAAAIIIIKS!!!!!!!
    Jeg har edderkopp fobi,så hadde en sånn kommet her hadde jeg daua av skrekk...serr

    SvarSlett
  4. OMG-ekkelt! Kjøp ny pute;):)

    SvarSlett
  5. Helt til edderkoppen kom inn i bildet , var det en utrolig artig historie, haha, en
    Mus! Tenk for et deilig liv den har levet:p

    Men EDDERKOPP!!!
    ÆSJ ÆSJ ÆSJ!

    Huff, håper du får sovet uforstyrret fremover!

    Mensen er kuuult! (det vet jo jeg alt om, som aldri noen sinne har opplevd noe som en gang ligner ;p)

    <3<3<3

    SvarSlett
  6. Musa tror jeg nesten ville skremt meg mer enn en edderkopp... Vi også redder insekter som kommer seg inn her, de kan ikke noe for at de går litt feil;)

    Grattis med mensen Kristine! Det er flott at du fortsetter å ha mensen hver måned siden den først dukket opp igjen, selv om det ikke er den kuleste uka i måneden.

    Mange klemmer fra Linda

    SvarSlett
  7. Mamo:

    Jo takk! Det er visstnok store sjanser for at den “blir” etter 3 måneder. (Herregud, snakk om å dele detaljer her).
    Ja, den har sikkert kost seg! Kanskje hun spiste ostesmørbrød på fredager, or something like that ☺ Så koste de seg sammen uten å vite om hverandre!

    Lykke var ikke det første jeg tenkte på, men håper du har rett!


    Anette:

    ☺ ☺ ☺ ☺


    Laipai:

    LOL, I know! Too much information, perhaps?? Men joda, det er bra!
    Jeg er bare glad det ikke var en slange (at chance) eller en rotte. Det som bekymrer meg er om den faktisk kom inn mens jeg luftet eller om den var der fra før av?


    Anonym:

    Jeg fant en gammel pute ☺ Så jeg er reddet for natten ;-) Med mindre det er flere der?


    Vamp:

    Tror den har hatt et godt, men isolert liv ☺
    Når det gjelder søvn så er jeg litt redd for at den kommer tilbake (for å hente alle barna sine).

    Du får den, Vamp! You will! <3<3<3


    Linda:

    Nettopp! De kan ikke noe for at de går feil, stakkars!

    Ja, jeg er både overrasket og happy for at den er tilbake. Sikkert fordi jeg har holdt en mye mer stabil vekt over tid (før har jeg gått litt opp, freaket ut og gått ned, holdt meg litt for lavt etc). Men nå har jeg holdt meg høyere over en lengre periode, og tydelig at kroppen synes det er bra ☺ Og jeg aksepterer mer og mer (noen dager mer enn andre), så ny body here to stay.

    Takk, Linda!

    SvarSlett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  9. LOL.
    Jeg tørker litt tårer enda - tenker den musa har hatt et godt liv - lurer på hvor gammel den er...

    Grattis med 3 måneders dagen ;-)

    Og edderkoppert er helt greie dyr, om de bare blir eskortert av våre gode menn ut i hagen (og så må de for Guds skyld skrubbe hendene når de kommer inn igjen!!!!!!).

    God klem fra Synne.

    SvarSlett
  10. Morsomt innlegg helt du kom t den ekkle edderkoppen! Kaffekoppen gikk en vei og tlfen en annen vei:p og jeg sprang hylende på kjøkkenet:p greit og skrive om edderkopp, men må det et skremmende bildet til?:)

    SvarSlett
  11. Synne:

    Takk takk!
    Og den musa, I dunno? I det minste har den hatt et godt liv :-)

    HELT enig når det gjelder edderkopper :-) LOL!

    GOD helg, Synne!! Stor klem


    Lille Rafiki:

    Ikke si at du ikke ble advart!! Men sorry hvis han skremte deg likevel :-( GOd helg!

    SvarSlett
  12. jæææææk!! Edderkoppen altså.. for et vemmelig vesen. var "modig før, men nå blir jeg temmelig kvalm av de der... godt dere fikk fjerna udyret.

    Nydelig å høre at kroppen din fungerer! ;) Mensen er ikke ekkelt, det er en naturlig del av kvinnekroppen... som jo er fantastisk, eller hur??

    hurra for lørdag!!!

    SvarSlett
  13. C30:

    LOL, jupp, han var pretty huge. Egentlig ser han ganske liten ut på bildet i forhold til hvordan jeg husker ham.

    Neida, mensen er ikke ekkelt. Men kanskje ekkelt å lese om at andre har mensen? Og kroppen er pretty fantastic, that's true!

    GOD HELG og takk for hyggelig kommentar!

    SvarSlett
  14. Edderkopper er nok ikke det søteste dyret man kan få øye på, men hvis man setter seg mer inn i hva edderkopper spiser, ser man at en edderkopper egentlig er til stor nytte, da menyen deres i stor grad består av insekter og småkryp, og man slipper vanskeligheter med disse.

    Så i bunn og grunn kan man se på edderkopper som naturens små støvsugere og ryddemaskiner; de rydder der hvor støvsugeren ikke strekker til. Jeg skal ikke gå inn på hvor mange småkryp (midd, som er en underklasse av edderkoppdyr) som finnes i en alminnelig seng, for det er muligens ikke så sunt for nattesøvnen, men med mindre man støvsuger og vasker huset tre ganger daglig, vil det alltid være slike små, ubudne gjester i krokene. En edderkopp spiser dem, og gjør det derfor renere.

    Når man er inne på uønskede dyr eller elementer, må man heller ikke forglemme at man fra tid til annen vil finne fremmedlegemer i brødet man spiser; for to år siden fant jeg en liten glassbit i et brød kjøpt på REMA, og siden slikt kan skade tennene, er det ikke så dumt å spise i moderat fart. Men det er også mulig å finne andre ting i brød - jeg har lest om folk som har funnet døde mus bakt inne i det nybakte brødet de har kjøpt; Google: Død mus i brød, og man får en rekke treff man helst ikke bør lese når man koker middagsmaten.

    På den annen side er det så mye annet det burde være grunn til å frykte mer, så skulle man sikre seg noenlunde, måtte man leve i en steril, atomsikker bunker, og bare ha kontakt med folk gjennom en glassrute.

    Følgelig er det bedre å ikke bry seg så mye, og ta det med et smil om en liten edderkopp skulle dukke opp en sjelden gang. Den ønsker jo bare å rydde litt opp.

    Fortsatt godt nytt år, Kristine. :)

    SvarSlett