Søk i denne bloggen

fredag 28. januar 2011

I hvertfall ikke en badeball...

Seee hva jeg fikk i posten i dag...


Jess. I can understand your jealousy.

Men det er faktisk ikke sko eller bag eller ... (herregud, da, nå prøver jeg å komme på noe morsomt, men "badeball" er liksom litt oppbrukt når det kommer til flate pakker, og hva skal jeg med en badeball?) ... eller en ...

F*** it.

Det er bøker. Veldig lite spennende, I know.


Jeg er på jakt etter supertips om hvordan jeg kan bli HELT frisk på 1-2-3. Det er jo sånn det funker med en spiseforstyrrelse. Nooooooooooooo?


Hvis noen av de bøkene inneholder setninger a'la:
"Se deg selv som barn. Overøs dette barnet med kjærlighet..."

Eller:
"Still deg foran speilet hver morgen og si: Jeg er vakker. Jeg er vakker. Jeg eeer vakkerrrrrrrrrr"?????

Da kommer jeg seriously til å... lage bål i hagen. Men ærlig talt: jeg har fått nesten alle bøkene anbefalt på det varmeste fra en som har hatt stor nytte av å lese dem. Så da håper jeg det smitter over på meg. På en måte blir dette litt research for min egen såkalte bok (les: rotete dokument). Kanskje.

Uansett: Wish me luck!

Og god helg!

Og nei. Jeg skal ikke lese om spiseforstyrrelser hele helgen.

13 kommentarer:

  1. Så gøy!
    Håper virkelig det ikke er slik klisje bullshit du beskrev- da blir det jo litt mer komediebøker egentlig;p

    Kan du anmelde dem litt på bloggen for oss? (i hvert fall om vi Enten BØR lese dem eller, for all del, IKKE bør lese dem?)

    Gledelig helg kjære !
    <3<3<3

    SvarSlett
  2. Lest Paulo Coelho sine bøker? Der kan man saktens finne litt visdom..
    Jaja,ikke la meg oppta av din tid,du har nok å lese ser jeg,haha.

    Ha en super helg da tøffa :)

    <3

    SvarSlett
  3. Ei i gruppe terapien har overøst dette barnet med kjærlighet. Skal visst funke =) Bare sånn btw

    SvarSlett
  4. Vamp:

    I know!! I totally agree with you! Jeg kan anmelde, of course I can. Jeg gleder meg ;-)


    Laipai:

    Ja, jeg har lest en del av ham. Alkymisten, Elleve minutter, Veronika decides to die (så du hadde lest den også etter at jeg kommenterte). Det er vel det. Likte spes Veronika. Mer å anbefale??

    You too, Laila. Kan starte bokklubb, vi. LOL. GOD helg!


    Mia:

    Jeg mente ikke å være negativ. Eller, ikke egentlig. Ble bare litt provosert en gang jeg gikk i behandling hos en som mente at jeg kunne tenke meg frisk fra en depresjon. (Altså ved kun å tenke positivt, ikke endre tankerekker etc). Syntes bare det ble litt tullete å sende rosa lys og kjærlighet i øst og vest når jeg så vidt klarte å stå opp av senga.

    Måtte også ha med meg et barnebilde (min siste time hos henne, gikk ikke tilbake etter det), og fylle "den lille jenta" med kjærlighet. Jeg endte med å rive bildet i stykker. Dramaqueen?? Jeg?? Not at all. Vi var bare en sykt dårlig match. (Altså dene behandleren og jeg). Og jeg har vært litt skeptisk til sånne tips siden. Men leste samme greia i en body-image bok for noen år siden, så tydelig fungerer det for mange. Ikke meningen å være negativ eller gjøre narr. Som sagt, bare litt dårlig erfaring med akkurat det. Kanskje bad timing.

    Anyways, takk for kommentar!! Og GOD helg <3

    SvarSlett
  5. funker litt med sånn kjærlighet/sende lys- greier altså. jeg lover.

    jeg har veldig lyst til å vite hvilke bøker du har kjøpt deg? :)

    Klem fra Destiny
    www.engleaktigskygge.blogg.no

    SvarSlett
  6. Jeg er med på bokklubb! ;)

    Hvilke titler skal du lese? Kanskje jeg kan få noen tips til bøker å anmelde for IKS. :)

    God lesehelg!

    SvarSlett
  7. Du er heldig som kan og er god på å lese engelsk. Det finnes sikkert såå mye god litteratur på engelsk. Skriv gjerne bokanmeldelser :-) Jeg kan lese engelsk altså, men det er nok litt tyngre for meg å lese :-)
    Håper ikke du blir trigget negativt ved å lese så mye om SF - eller jeg håper du er sterk nok :-) GOD LØRDAG :-) KLEM

    SvarSlett
  8. Destiny:

    Jeg er overbevist om at det fungerer for mange, absolutt. Og jeg er egentlig ikke så negativ som jeg ser jeg fremstiller meg nå. Jeg lager gjerne et innlegg om bøkene i løpet av uka :-)

    Fortsatt GOD helg!


    Kaffedamen:

    YEY! Cool. Jeg kan lage et innlegg om bøkene og sende deg en liste i løpet av uka? Jeg må innrømme at det ikke kommer til å gå så fort. Skulle gjerne begravd meg under et teppe og lest gjennom bunken på en uke, men har mange andre forpliktelser om dagen. Men skal sette av all tid jeg har til overs. Starting... right now!

    Apropos IKS; innlegget ditt var SUPERT i forrige medlemsblad (selvom jeg hadde fått en smakebit på bloggen, da).

    GOD helg!


    Mitthaap:

    Ja, det finnes utrolig mye litteratur på engelsk! Alt er sikkert ikke like bra, men jeg håper de jeg fikk anbefalt er gode :-) Og motiverende.
    Jeg har lest mye allerede, så kan jo skrive om de bøkene jeg har lest også. Det finnes sikkert massevis av triggende bøker, men jeg tror ikke jeg blir trigget lenger. Ihvertfall ikke av de mest saklige bøkene. Alle opplysninger om hva som skjer med kroppen gir meg lyst til å spise, alle forklaringer/mulige grunner til hvorfor jeg ble syk fjerner skyldfølelsen (jeg skjønner endelig at det ikke er min skyld) etc. Tror de jeg har kjøpt skal være motiverende i riktig retning! Så jeg håper også jeg er sterk nok til å lese. Men det finnes jo grenser, må jo fylle livet med andre ting enn SF, så å lese om det døgnet rundt er kanskje ikke optimalt. Men heldigvis har jeg ikke tid til det ;-P

    Håper det er bra med deg! Sender mange gode tanker din vei hver eneste dag! Stor god klem og god helg <3<3<3

    SvarSlett
  9. Oi, må si. haha. Er ikke akuratt så overbevist på dette finn barnet i deg selv osv. Andre sier det funker. Men ikke helt min greie =)
    Om det bare var å tenke seg frisk fra en depresjon så hadde vel ingen slitt med depresjon mer enn i noen dager? :P

    SvarSlett
  10. Flott! Du kan jo sende et innlegg til KK selv også. ;) Jo flere som bidrar, jo bedre. Takk, takk, jeg har faktisk ikke lest det ennå selv, men det var vel omtrent det samme som i bloggen? Jeg bare ba dem bruke blogginnlegget, for det var før jeg kom i gang som skribent igjen. I neste blad har jeg to eller tre artikler, og mer kommer. Spesielt fagstoff. :)

    SvarSlett
  11. Mia:

    Ikke jeg heller! Supert om det funker for noen, da, men jeg tror at dersom man er ordentlig syk skal det tas litt mer alvorlig enn som så. Burde kanskje lagt til at den behandleren jeg gikk til var ved siden av "ordentlig" behanlding, og at hun verken var psykolog eller psykiater.

    Og jeg mener ikke at man ikke skal si til seg selv at man er vakker etc. Det har man sikkert godt av. Bare jeg som hadde rota meg litt inn i skogen på bærtur, og hatet meg selv så intenst at tanken på å lyve i speilet hver morgen var latterlig. Probably wrong timing.

    Og jess, dersom man bare kunne tenke seg frisk fra en depresjon, uten aktiv behandling og medisiner??? OMG. Da hadde man kommet seg opp av senga pretty quickly... LOL!

    GOD søndag, Mia :-)


    Kaffedamen:

    Jeg tror det er nesten identisk med blogginnlegget, Kaffedamen. Men enda bedre å lese på papir, da. Lærerik og veldig, veldig interessant.
    Jeg startet på en artikkel til neste nummer, må bare få med midten og slutten så kanskje den også får lov å bli med. Gleder meg til å lese dine- very mucho.

    Dersom jeg kommer over en strålende bra bok kan jeg jo skrive om den. Men skal som sagt legge ut mer om hvilke bøker jeg skal lese ila this week.

    Ha en fortsatt fin helg!!

    SvarSlett
  12. Håper du finner inspirasjon, nye måter å takle hverdagen på i bøkene <3 Lykke til med lesingen!

    SvarSlett
  13. Marthe:

    Tusen takk! Det håper jeg også :-) Will share if I find any little gems. Stor klem

    SvarSlett