Søk i denne bloggen

fredag 21. januar 2011

No check-check-check? And still not a wreck? What the heck?

It's weird.

De siste dagene har jeg sett flere kjente enn jeg har de siste to årene til sammen. Dagene har vært mer kaotiske enn de pleier. Jeg har spist mer og annen mat enn jeg pleier (og vært så oppblåst at jeg lover deg noen kunne rullet meg rundt. En kokende varmeflaske på magen var ikke et sjakktrekk, røde merker er still in place over tre døgn senere). Jeg har fått flere klemmer (eller egentlig ikke, jeg får jo mange klemmer av Bear, men likevel flere klemmer av forskjellige kinn (og skjerf og hår) enn jeg pleier). Jeg har ikke trent eller jobbet eller skrevet eller vasket eller ryddet eller betalt en eneste regning.

OMG: Jeg har ikke engang hatt en eneste LISTE, jeg har ikke satt et eneste KRYSS, jeg har ikke sagt: check check check...


All good stuff, right??? RIGHT???

For et par år siden ville jeg ikke taklet en halv dag uten planen min og rutinene mine og treningssenteret mitt (eller DVDen min, når de ba meg ryke og reise fra treningssenteret pga min "intensitet") uten å... (jeg vet ikke hva. Jeg teste det aldri ut, too frightening). Ikke jobbe/vaske/være effektiv? Sitte stille, spise, le? Være "sosial" HELE dagen hver dag? Og i tillegg slippe folk innpå meg, både tankene mine og kroppen min? Nei. Det ville isje funka.

(Må innrømme at det er LITT noia at man ikke vet hvem som har lest blogg og hvem som ikke har lest (forhåpentligvis de fleste, mest sannsynlig de fleste, ikke alle interesser seg for spiseforstyrrelser 7 dager i uka, noe som forsåvidt er BRA), hva de tenker om det de i såfall har lest etc etc etc - litt paranoid. Med god grunn, for en gangs skyld. Tror alle ville syntes det var ubehagelig om de brettet ut hele livet sitt, ikke så noen de kjente på noen måneder, og så møtte alle igjen? Right?).

Men joda, poenget mitt: Det har gått fint. Jeg har hatt litt panikk om kvelden. Men jeg har taklet det (og her skjønner jeg at noen ler, for hva er det egentlig å takle? En liten ferie midt i januar, er jeg en idiot som ikke vet å sette pris på ting? Egentlig er vel svaret på det JA, men det er kanskje litt mer komplisert enn som så).

Men nå har jeg altså kommet heimatt. (Morsomt, tar meg i å kalle Dublin hjemme når jeg er i Oslo, og Oslo hjemme når jeg er i Dublin). Men alt i alt - home is where the Bear is. Og Bear er i Dublin.

Yet another Bear. Jeg elsker bjørner. They are everywhere.

Enda så hyggelig jeg har hatt det så er jeg også ganske sliten. Og gleder meg VILT til å komme tilbake til rutinene mine. (Allerede godt i gang, woo-hoo...)
Enda jeg samtidig gjerne skulle blitt litt lenger i Norge også. For jeg har slappet av og kost meg og ledd.

Men men... 

En liten trøst?? Det er jo ærlig talt ikke lenge til neste jul! (Oh, I'm hilarious, I know).

Men før det er jul er det jo HELG! Yey!

GOD HELG til deg!

11 kommentarer:

  1. Hei på deg ;)
    Høres ut som du har hatt det hyggelig. Og du har jo vært super flink som har gitt så fa.. i alt som svirrer rundt i hue ellers. Men lister og rutiner er også viktig. Men du er på rett sport, beundrer deg for det. Ha en super helg!
    klem

    SvarSlett
  2. Anne Ma:

    Enig! Lister og rutiner er også viktig. Og de aller fleste synes nok det er deilig å komme tilbake til hverdagen etter litt ferie :-)

    Ha en super helg, du også! Håper du klarer å s-l-a-p-p-e av litt??? Stor+god klem fra meg <3<3<3 Og takk for at du leser!

    SvarSlett
  3. I'm so happy for you!!! Keep it up!
    No problem with some routines... but sometimes... I dream about life without plans... a day of not giving a shit about anything...
    IMAGINE THAT.
    Did you buy latest Costume? Linnea is in it, talking about our favorite topic!

    SvarSlett
  4. Leni:

    A day with NO plans??? It would be heaven (and hell at the same time). Men hvis man klarer å slappe helt av, ha null forventninger og ta ting som det kommer? Uten uro i det hele tatt? Som du sier: not give a shit abut anything? MÅ være fantastisk.

    JAJAJA: Jeg leste om Linnea :-) Og jeg synes hun svarte kjempegodt for seg. (Fint når spiseforstyrrelser IKKE galmorifiseres). Bra jobba! Utrolig fint intervju!!

    HAPPY weekend, Leni <3

    SvarSlett
  5. Har du slappa av, kost deg, hatt det gøy og vært deg selv blant alle du er glad i?? Høres litt skummelt ut... Og jeg er veldig misunnelig på at du fikk det til!:o) Jula (uansett om den er i desember eller januar) er en av de vanskeligste tidene på året å kose seg, for da er det så forventa.

    Slappe av er alltid vanskelig, uansett når på året det er. I admire you!

    SvarSlett
  6. Thea:

    Ja, det høres sikkert ikke så veldig vanskelig/impressive ut for andre. Men du vet jo hvor skummelt det kan være å gi slipp på kontrollen. Så takk for fin kommentar. It means alot to me. Lots and lots. Håper det går bra med deg og at du slapper av i helgen :-) Litt ihvertfall (egentlig mye). Nå babler jeg. Takk, Thea!

    Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  7. Hærregud,jeg har ikke fulgt bloggen din lenge,men jeg DIGGER deg rått allerede. Just my kind of girl (ok,ikke ment som noe flørt assa,haha)
    Godt å lese at du har kosa deg og kobla vekk alt det gamle mønsteret som så lett trår inn i hverdagen.

    Og hell yes,enda godt det ikke er lenge til jul...phew...

    you rock my socks off girl <3

    SvarSlett
  8. Laipai:

    Haha... DITTO. Ditto. Ditto... Ditto. Takk, Laila. You rock my (skli)-socks off, too ;-P


    Ingvild:

    <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

    SvarSlett
  9. Så hyggelig å lese om alt du har fått til hjemme her i Norge :-) Du overlevde å bli sett også :-)
    Tenk så mange seire - du må jo være stolt. Men håper du ikke får en nedtur nå som du kommer hjem og lander, håper du kan bruke dine seire konstruktivt videre :-) STOR KLEM FRA MEG

    SvarSlett
  10. Mitthaap:

    Godt poeng! Lett å falle litt når man har vært litt "høyt oppe". Kanskje har jeg også det, for å være ærlig.
    Jo, jeg er stolt, det føles bra, men blir også bekymret for hva alle egentlig tenker, MYE blottlegging fra min side, både på godt og vondt. Så jeg kjenner litt på paranoiaen. Men det er godt å kunne kjenne nærhet osv uten at det er noe i mellom, det er virkelig det.

    Takk for så fin kommentar, Mitthaap. Har savnet å lese bloggen din. STOR GOD klem <3<3<3

    SvarSlett