Søk i denne bloggen

fredag 25. februar 2011

Bite and/or beat = complete SF-defeat?

Siste spøk på anonyms bekostning, I PROMISE. Jeg skal la det gå. (Jeg er ikke så bitter som jeg høres ut. I think). Anonym: I dag skal du få FRI. (Og fra nå av skal jeg aldri nevne deg på blogg igjen, enough is enough).

Jeg skal være så LITE privat som overhodet mulig.

How, you ask??

Jeg skal skrive om bøker jeg ikke har lest. EXCITING? I know. 

LAZY? I know.

Husker du kanskje for lenge siden at jeg stolt som en hane postet bilder av en stor sekk med en stor eske full av mange bøker? Om spiseforstyrrelser?
(Stor dag for meg = stor dag for deg...? Or something like that?).

Og så bestemte jeg meg for ikke å lese likevel fordi jeg jo holder på med (eller, jeg prøver å holde på med, eller jeg forsøker å prøve på å holde på med) å skrive ned min forstyrrede historie. Og i den anledning egentlig ikke trenger annen forstyrret påvirkning?

Og sååå lovte jeg å legge ut en liste over bøkene likevel. Så du kanskje kunne lese? Vel. I dag er dagen du har ventet på (for I bet you have!!!).

Her er et lite utvalg. Om det er de beste eller de dårligste av de jeg bestilte er det vel ingen som vet. Dessverre. 



BITING ANOREXIA
A FIRSTHAND ACCOUNT OF AN INTERNAL WAR
Av Lucy Howard-Taylor


"Much of this unflinchingly candid memoir is ripped directly from the pages of author Lucy Howard-Taylor's diary as she struggled with the torturous condition, offering a rare glimpse into the thoughts and fears that grip the minds of those struggling with anorexia, the most fatal of all psychiatric illnesses."

(Tenk så mye mer spennende dette hadde vært om jeg faktisk hadde LEST den, og enten anbefalt/ikke abefalt?)



THE RELIGION OF THINNESS
Av Michelle M. Lelwica

"With so many women approaching their diets, body image, and pursuit of a slender figure with slavish devotion, The Religion of Thinness is a timely addition to the discussion of our cultural obsession with weight loss. At the heart of this obsession is the belief that in order to be happy, one must be slim, and the attendant myths, rituals, images, and moral codes can leave some women with severe emotional damage."

Denne har jeg faktisk sett nevnt i et par blader. Anbefalt til "alle kvinner". Ikke bare de med spiseforstyrrelser.


BEATING ANA
HOW TO OUTSMART YOUR EATING DISORDER AND TAKE YOUR LIFE BACK
Av Shannon Cutts

Jeg kjøpte den av en grunn:


"Shannon understands firsthand the total isolation, dead-end thinking, and exhausting mind tricks that eating disorders confine you to and has found a way to break free from her own 15-year battle with eating-disordered thinking and living—for good—through the powerful process of mentoring and connecting together".

Too good to be true?? Most likely. But who knows? 

(Apparently not me). 

Jeg vet dessverre heller ikke om det lønner seg å BEATE Ana eller BITE Anoreksien. Kanskje en kombinasjon?


In other (extremely exciting) news:
Her er det VALGDAG. Og stemningen er en smule spent.   

Dino har blitt voksen mann. Ihvertfall nesten:

I kveld skal vi ha besøk. Jeg lagde i dag morges verdens MINST vellykkede, og MEST deformerte muffins. 
Men poteter er klare. Og jeg har dekket sånn halvveis ferdig fint bord.  


Og til uken skal jeg på reisefot!

Med dette fantastiske innlegget ønsker jeg alle en riktig god helg! 

Noen spennende helgeplaner? Annet enn ski ski ski?
Og har du lest noen av bøkene, sånn tilfeldigvis? Please tell us all about it! 

10 kommentarer:

  1. Ja takk, jeg tar gjerne en sånn potet ved et sånt bord med en sånn flottis som deg!

    SvarSlett
  2. Hehe.
    Jeg er hjemme alene ilag med junior i helga. Så det blir kvalitetstid med han. Rattkjelke kjøring står på timeplanen :c)
    Gleder meg allerede til gubben kommer hjem i morgen kveld. Men det er fint at han drar på tur ilag med venner. Gjør bare godt å være litt fra hverandre i blant.

    Middagsgjester. Blir helt sikkert en kjempekoslig kveld.Hva annet enn poteter og muffins står på menyen da? Enjoy :c)

    Langtur neste uke?

    Har du noen bøker på norsk å anbefale? Har lest noen, men syns det er vanskelig å finne.

    Ser forresten veldig koslig ut hjemme hos deg :c)

    Masse gode tanker ifra Snoopy :c)

    SvarSlett
  3. Har ikke lest noen av bøkene...Men kanskje en dag? Who knows liksom...

    Kos deg så masse med poteter og en forhåpentligvis flott helg :)

    klemmer

    SvarSlett
  4. Så fint du har dekket på, like the colors! Håper middagen ble en suksess, muffins eller ikke;) Å samles er jo det viktigste da, tross alt;) Her er det "gullrekka" og planlegging av hyttetur i morgen (barna har vinterferie neste uke), skal bli godt med noen dager på fjellet- bortsett fra at det ikke er internett der da..men overlever vel det, har faktisk planer om å lese videre på en bok jeg holder på med. Ingen av de du har listet opp her, nei jeg tror jeg holder meg til folkeopplysning og terapi a la Kristine:-)

    God tur på din tur også!!
    *C*

    SvarSlett
  5. Jeg tror ikke jeg kommenterte da du skrev om det, men jeg må bare si at det er så nydelig at du skriver med farger og store og små bokstaver dere du tenker du snakker høyere eller er ekstra engasjert.. KJEMPESØT!! Ser for meg at du vifter med armer og bein når de fargete bokstavene kommer :D

    SvarSlett
  6. Takk for at du deler anyways! Fordelen er at da er ingen av oss preget av ditt inntrykk av boken, so we can make up our own minds ;)
    fikk du mailen min på den andre? Klemmer til deg, my hero <3 vamp

    SvarSlett
  7. Anette:

    Du skal få potitt og fin serviett! Bare å komme :o) Men muffinsbaking overlater jeg til deg!


    Snoopy:

    Så koselig! Aking er morro :o) Og gjenforening er enda mer morro :o)

    På menyen stod egentlig veldig mye forskjellig fordi jeg alltid har noia for at noen ikke skal “like” noe (eller at noen skal være som meg). Det var vellykket + koselig + mye vin + misformet muffins :o)

    Jeg hører aller mest på engelske lydbøker, MEN nå hører jeg på Gunnar Staalesen trilogy. På norsk har jeg ellers hørt Stieg Larsson (men de har du kanskje allerede lest???) og Min Kamp 1-4 av Knausgård. Og Øya.

    TUSEN takk for så hyggelig comment, Snoopy! Håper helgen din har vært superfin!


    Laipai:

    LOL. Nei i farten du leser så er det ikke umulig, Laila.

    Håper din helg har vært fin også :o)

    SvarSlett
  8. C:

    Middag ble suksess, muffins var deformerte, men men…
    Så hyggelig med hyttetur!!! Noen ganger er det herlig med internett-pause (når man kommer over abstinensene blir man faktisk veldig rolig). Superdeilig å lese bøker, enda bedre at de IKKE handler om spiseforstyrrelser!

    KOS DEG! Håper det blir en deilig uke :o) Stor klem


    Tora:

    Thank you, Tora!! I do wiggle arms and legs, I dooo.

    Håper du har hatt en fin helg!!


    Vamp:

    True, true. I did. Takk! Håper du har hatt en fin uke og at alt står bra/bedre til. Stor god klem, gode deg <3<3<3

    SvarSlett
  9. Hei, jeg lurte på om du hadde oppskrift på de potetene? De så farlig gode ut! :)

    SvarSlett
  10. Betweentheiloveyous:

    Of course!!!
    Det er vel en versjon av "hasselbackpoteter". Jeg kutter tynne skiver i potetene, litt over halvveis ned (så de fortsatt henger sammen i bunnen). Så heller jeg over olje, hvitløk, dill (eller persille eller basilikum), salt og pepper. (Kan også smelte hvitløkssmør og helle over).
    Steker så i ovnen på 200 grader i omtrent en time (avhengig av størrelse). Synes det er best med babypoteter, og at de er litt godt stekt :o)

    De er supergode!!! Enjoy!!! :o)

    SvarSlett