Søk i denne bloggen

fredag 18. februar 2011

Half-celebration of the (unfortunately small...) confrontation


Da er jeg tilbake fra dagens store utfordring. Og skulle ønske jeg kunne skrive noe skikkelig impressive…
Men sannheten er at Den store konfrontasjonen. Var. Litt. Skuffende. 

Hvis du ikke har lest den fantastisk spennende bakgrunnshistorien… check it out her. Og her. (You’re not in for a treat. Men dette gir ikke mye mening uten. Eventuelt kan du scrolle ned et par hakk. Ikke mye har skjedd på en uke).


Anywho, her er høydepunktene:

Yo-yo-loose-a-few-pounds-ho stod i resepsjonen da jeg kom og hilste blidt, as per usual. Og jeg spurte om hun hadde et sekund. 

Og hun sa: Sure. (So far, so extremely interesting).

Så spurte jeg om jeg kunne klarere noe med henne, i forbindelse med målene for treningen min? Og hun sa:

Mmhmm. Sure! Okay?

Og så forklarte jeg (klart og tydelig, ingen stotring, believe it or not, hadde dere i ryggen, vettu) at jeg faktisk har jobbet hardt for å gå mye opp i vekt. Fordi jeg har en eating disorder. Og at jeg faktisk ikke har som mål å gå ned i vekt. Ikke i det hele tatt.

Hun stirret egentlig bare dumt på meg. Og så sa hun:

Obviously not.

Og:

Why should you? Why would you want to loose weight?

Hmmm. Nei, hvorfor skulle jeg ville det?? Fordi HUN foreslo det, perhaps??? Så jeg sa:

Well. You did put it down as one of my goals without really asking??? On Friday?

Og hun sa:

ME???? I would never do that.

Sjokkert.

Og jeg tenkte: SHIT. Har jeg blitt HELT paranoid??? Har jeg funnet på alt sammen??? Er det virkelig mulig å høre så feil/finne opp noe så merkelig? Og så vurdere å ta opp løpe-fra-seg-selv-trening? OG dedikere tredve tusen uinteressante blogginnlegg til rent oppspinn? OMG. Hvor flaut hadde ikke det vært?

Men selvfølgelig er jeg ikke så paranoid. Jeg er bare paranoid som faktisk tror jeg er paranoid.

Selvfølgelig hadde hun sagt det. Jeg dropper da ikke trening sånn uten videre, griner ikke (bare litt) en fredagskveld uten grunn?

Så jeg sa: 

YES, actually you did.

Og yo-yo-loose-a-few-pounds-ho sa:

(You guessed it): 

NO.
I didn't. I would never do that. Why would I say that? To you? You're already skinny!

Men jeg ba henne sjekke (det helvetes) skjemaet.

Og der, under “GOALS”. What did it say??? 
“Weight. red.”. Som, obviously, betyr: WEIGHT REDUCTION. AKA, på hennes "fagspråk": Loose a few pounds.

Inni meg sa jeg: AHA! Høyt sa jeg: See?

Og hun sa: Oh… Og ble litt mindre tøff i trynet. Noe som gjorde meg veldig tøff. 

Så ovenpå var jeg at jeg tok en penn fra disken og KLUSSET OVER. (Yess. Du leste riktig. Jeg KLUSSET hardt og sinna som en j**** idiot over "vektreduksjon". Jeg er verdens kuleste (most nerdy), tøffeste (teiteste) person).
Jeg la fra meg pennen. Litt stressa. Og så sa jeg at målet mitt faktisk er … å bygge muskler. (Hvorfor sa jeg ikke body builder??).

Og nå er anti-høydepunktet over. 

Så ba hun om unnskyldning. Og sa at jeg absolutt ikke måtte finne på å gå ned i vekt, at hun hadde vært litt “distracted” hele fredag for “personal reasons”. Og at det virkelig var beklagelig.
 
Og så sa hun sorry en gang til. Og at det ikke skulle skje igjen.


Og jeg visste jeg burde spurt om noe mer, men kom ikke på hva det var. Og hun var seriøst satt ut. Hele greia ble bare helt rar og teit. Og utrolig kleint.

Så jeg gikk isteden inn og pumpa litt jern.

 

Loose-a-few-pounds-ho-yo-yo = might never become a pro. But at least my muscels will grow.  


(Jeg kunne vært sinnsykt mye tøffere... Men klussingen var jo et et stolt øyeblikk...).

Jeg fikk ikke dyttet på henne informasjon om spiseforstyrrelser, jeg fant ikke ut hvilken stilling hun har eller hvordan de vanligvis behandler kunder med skader/sykdom, jeg fikk egentlig ikke sagt stort. Men jeg tipper, i det aller minste, at hun ikke kommer til å gjenta nøyaktig samme tabbe igjen. Og aller viktigst: Jeg kan pumpe jern uten å tenke på hva slags tull og fanteri som står skrevet i obligatoriske skjemaer.

Konfrontasjonen kunne gått bedre. Men den kunne gått (en smule, muligens) verre. Men det gikk. Litt. 

God helg!

33 kommentarer:

  1. Du er så tøff! Sånne konfrontasjonar går nesten aldri som ein har planlagt, men din var jo på kanten til perfekt:D Eg skal tenkje på deg neste gong eg byggar musklar sjølv;)
    Klem

    SvarSlett
  2. Veeeldig bra!! Tror nok hun tok pointet;-) Tøft av deg!! Og om ikke bodybuilder-karrieren skulle bli noe av så har du jammen en liten gjøgler/rapper/dikter i deg - jeg ler meg skakk og bøyer meg i støvet av beundring for alle morsomme rim:-) Ønsker deg en deilig helg, kanskje våren har kommet til Dublin?
    Klem fra *C*

    SvarSlett
  3. Niiiiiiice!!! Imponert og veldig stolt.
    Det der hadde jeg aldri i verden turt. Så sjukt stolt! Klapp klapp klapp =)
    Stor du er flink klem fra meg

    SvarSlett
  4. Kristine, du er TØFF!:D Hadde det vært meg, så hadde jeg gitt meg etter at hun sa "Me?? I would never do that." Jeg hadde mumla noe om at det var sånn det virka for meg og gått derifra, og ikke turt å gå tilbake. Ever. Og sa hadde jeg gått hjem og tenkt hele dagen på hvor TEIT og PARANOID hun trodde jeg var. Antakeligvis neste dag også. Og så hadde jeg ikke villet handla i nærheten, i tilfelle hun handla på samme sted. Og så hadde jeg vurdert å flytte... You get the picture.

    DU stod på ditt og fikk henne til å forstå hva hun hadde gjort, du fikk en unnskyldning og en forklaring (selv om personal reasons ikke er grunn god nok for å ødelegge mange dager for en kunde). Jeg syns det var en stor seier! Du skrev i posten din at du skulle ønske du kunne skrive noe skikkelig impressive. Det gjorde du! Du bør feire, du bør gi deg selv masse credit for å være så tøff. Du forstod at du er minst like mye verdt som andre, og at en dum kommentar som ble sagt på auto-pilot (fordi mange jenter som går på treningssentre vil gå ned i vekt) ikke betyr noen ting. Du forstod at det DU ser i speilet (=ikke bra å gå ned i vekt) er riktigere enn det noen som ikke kjenner deg sa på auto-pilot. Det er et KJEMPESTORT steg, det!

    Må jeg ta med meg en plastslegge og banke det inn i hodet på deg, eller skal du la hodet ditt feire seieren din skikkelig?;o) Du gjør akkurat som meg, du. Hvis jeg får et kompliment eller har gjort noe bra, så kommer jeg på noe som ikke er bra. "Joda, men det kunne vært bedre, jeg kunne gjort mer, det burde kunne forventes mer av meg". I stedet for å si "Ja, det var jammen meg bra gjort av meg." Det var nemlig veldig bra gjort, det du gjorde.

    SvarSlett
  5. Way to go Kristine!
    "Nooooo, I NEVER said that! I wouldn't!"
    "Oh..I did. Ehe.. So sorry!"
    Hehehe, jeg liker det:) Du er flink!!

    SvarSlett
  6. Way to go Kristine!
    "Nooooo, I NEVER said that! I wouldn't!"
    "Oh..I did. Ehe.. So sorry!"
    Hehehe, jeg liker det:) Du er flink!!

    -Heidi

    SvarSlett
  7. Oh no! Dobbelpost :O
    Please forgive me:))

    -Heidi

    SvarSlett
  8. GO DINO, GO DINO! kjempe tøft gjort av deg, kristine. Da blir helgen xtra digg, ingen ting å gruble over, eller..;) Ha en lovely helg. Kos deg masse! klem. ps: be proud!

    SvarSlett
  9. YOU GO GIRL!!!!!!! AWESOME!!!! MY HERO ;-)

    GOD HELG :D

    SvarSlett
  10. Marte:

    Nei, det er sikkert og visst! Jeg så for meg noe helt annet enn klussing, for å si det mildt. Men hun var ikke helt enkel å prate med, mest klein stotring. LOL. Men men. Bedre å klusse enn ikke å si noe i det hele tatt!!
    How very cool at du også er body builder ;o) Pump it up, Marte! Og tusen takk for støtte, igjen, it means a lot to me!

    C:

    Ja, jeg tror også hun tok pointet, ivhertfall det viktigste pointet :o) LOL. Ja, jeg tror jeg skal bli rapper, MEN med masse muskler. Eneste problemet med det (eneste og eneste) er at jeg ikke kan danse, ikke engang gynge i kærne i takt med musikk. Jeg er ikke bare født uten rytme, men kronisk urytmisk. So schmaybe not. LOL! Men takk!
    Ja, her er det vår, ihvertfall litt. 8 grader og regn i dag, men har vært varmere, har til og med vært litt sol :o) Det jeg savner MINST med Norge er SNØ. Håper den snart smelter for dere! GOD helg!

    Mia:

    Tusen takk, Mia! JO, du hadde klart å klusse, I promise you. Men tusen takk for klapping og klem, right back at you! Følger med og tenker på deg. Du er impoenerende sterk. <3<3<3

    SvarSlett
  11. Thea:

    Haha… Jess, I get the picture! Den tankerekken følger jeg veldig lett, kjenner meg ekstremt godt igjen i den og hvor den ender. Da må jeg vel bare flytte, da! Det er en befrielse å ikke tenke sånn lenger, helt fantastisk. Mye bedre å tenke på hva jeg tenker om meg enn på hva alle andre tenker om meg (som regel, for ofte har jeg jo ikke så mye snilt å si til meg selv)! Men når det gjelder angsten, så er det bare å fortsette som du gjør, med behandlingen og utfordringer, så blir det enklere etterhvert. (Ikke at jeg utgir meg for å være en ekspert på emnet, obviously).

    Tusen takk for så gode ord som betyr mer enn du aner!

    Se hvor “flink” jeg er, da: Dette var jammen bra gjort av meg. (Uæh!)

    <3<3<3 til deg! Og GOD HELG!


    Heidi:

    Å, tusen takk!!

    Ehe… Oooooopssss… LOL! YEY! Tusen takk, så god du er Heidi!!!

    SvarSlett
  12. Fallen Angel:

    :o) Tusen takk! God helg til deg!


    Anne Ma:

    Tusen takk! Ja, nå blir det extra digg med helg! Og jaja, takk, jeg er litt proud… (Hvordan lager man sånn rødme-smiley, da??? :-S God helg til deg, Anne Ma ☺ Tusen takk!


    Heltinne:

    Du er GOD. Tusen takk!!! Ønsker deg en fin, god, herlig helg! <3<3<3 fra meg

    SvarSlett
  13. Det gikk jo kempebra det da! Ikke at jeg vet hvilke forventninger du hadde,eller hvilket formål du hadde foruten å si ifra om dette med sf,men du naggla henne jo,og du gjorde det du gikk for å gjøre. BRA. Bra hun ba om unnskyldning,og ikke minst at hun ble ydmyk da hun først benektet,for så å se at hun hadde skrevet det.Må ha vært en ekkelt opplevelse for henne og bli tatt sånn med begge bena i salaten,haha...

    you go girl <3

    SvarSlett
  14. Mislykket konfrontasjon? Nooooooot!!!!

    Utrolig fett! (lol) jeg er meget imponert over ditt pågangsmot og seier over "distré og uproffesjonelle jentes" utsagn ;)

    Dette kunne neppe gått bedre- well done!

    Jernpumping er braaa :D

    <3 god helg kjære <3
    btw så glemte du å fortelle om deltagelse i muskelpumping vm :P

    SvarSlett
  15. Haha, synes det var konge jeg! :) Du er utrolig tøff altså. Hun fortjente det, men jeg tror nok hun har rett at hun var litt på auto. Men no excuses! Å kjempe seg opp i vekt er fælt, og jeg tror nok jeg hadde blitt forbanna selv å fått en sånn kommentar (slengt i farta eller ikke) ut etter en så hard kamp. Du er rå! Ha en fiin helg :)

    SvarSlett
  16. Så braaa!:D Åå, nå ble jeg skikkelig glad inni meg:P Og nesten litt stolt! Hehe.. Føler liksom at jeg kjenner deg litt:)
    Uansett, kjempe bra gjort! Kan tenke meg du ble sterk etterpå ja!:D

    SvarSlett
  17. wohhoa!!! Hvem gidder vel å bry seg med hvordan konfrontasjonen gikk.. Det eneste som betyr noe er at du GJORDE det! Tøffe Kristine med musklene... yeah! ;) Ok, også viktig punkt at du ikke ga deg, dere prata frem og tilbake, ble enige, og at hun sa unnskyld.

    Jeg beundrer deg masse for det der! Whooooha!
    Kjempegøy.. Ga det deg mot til å gjøre noe lignende igjen? Stå på!

    SvarSlett
  18. Whaaaat... Jeg synes det høres kjempebra ut! FLINKIS!!
    Stå på osv!!

    SvarSlett
  19. U GO GIRL! :) Syntes det var en perfekt konfrontasjon! Du vet det, at de som ikke hisser seg helt opp i fistel, men heller er litt roligere men veldig bestemte, det er de som gjør mest inntrykk! Hvis ikke husker man bare sinnet! Jeg er megaimpressed, jeg hadde ikke turt å gjøre det, jeg ville bukket under fort når hun sa hun ikke hadde gjort det. Utklussing er strålende, og nå er det bare å bygge muskler og smile megetsigende hver gang du ser henne ;) Høres ut som om hun har lært leksa si iallefall (håper jeg!) - kanskje noen andre slipper å ta den runden du tok, nettopp på grunn av deg!

    SvarSlett
  20. Ikke noe annet å gjøre enn å ta av seg hatten for deg Kristine, åh, skulle virkelig ønske jeg hadde en hatt xD - men du skjønner poenget! Dette var så utrolig tøft av deg. Pennen og konfrontasjon i det hele tatt. Du fikk viste henne at det må gå et skille mellom privatliv og arbeidssituasjon, tror det er en stund til hun gjør samme tabbe! Men, seriøst, pennen!! Beundrer deg, vil tro det var et veldig stort øyeblikk. god natt <3

    SvarSlett
  21. Så bra at du sa fra til henne! Sterkt gjort av deg! :) Selv om hun prøvde å feie det bort tror jeg nok hun kommer til å tenke seg mye bedre om neste gang hun snakker med en kunde. ;)

    SvarSlett
  22. Laipai:

    Joda. Jeg vet egentlig ikke hvilke forventninger jeg hadde, jeg. Kanskje noe mindre klussete. I dunno. Men når du sier det, så var vel målet å få vekk “loose a few pounds”, og si ifra om spiseforstyrrelsen. Which I did. Og jeg fikk faktisk til og med en unnskyldning. You’re right. TAKK.
    LOL, jess, med begge beina godt planta i salaten. Tusen takk, Laila! Håper du får en fin helg!


    Vamp:

    No. True. Jeg skulle fortalt om VM-målet mitt. Får gjøre det neste gang… LOL! Takk! Du er god, du. Takk for support! Stor klem og god hææælj ;o)


    Destroyedflower:

    Ja, hun var nok på auto (som egentlig er en lettelse, to be honest). Tusen takk, ja, det er hardt, fælt, tungt. (Men det vet du jo ALT om…) Men leder til noe bra, noe bedre, for oss begge! Tusen takk ;o)


    Anne Line:

    Du kjenner meg mer enn litt, you know all my secrets!!! Tusen takk for at du blir stolt, det gjør meg glad!! Og jupp, jeg er megasterk. Turde ikke vise hele muskelen på bildet, dere ville blitt skræmt av muskelen min!!!

    Goood helg!

    SvarSlett
  23. C30:

    Oh yeah! Musclewoman FTW! Bare hold meg under penner, lizm. Vet du hvorfor jeg ikke ga meg??? Fordi jeg hadde måttet gå hjem og skrive på bloggen at jeg var en reddhare. LOL. Jaja. Nerd. Men jeg kunne jo virkelig ikke gjøre det. Så det var motivasjonen. Pluss at jeg ble litt sinna. Which I like.

    Ja, det tror jeg absolutt! For en uten sosial angst etc er dette INGENTING og høres sikkert bare tullete ut, men for meg var det en big deal (fordi det er relatert til vekt og sykdom), selvfølgelig. Men: JO, jeg tror jeg har bygget mot til å gjøre lignende igjen. Føles jo bedre enn å gå hjem og gjemme seg…

    TUSEN TAKK, C30. GOD helg!


    Tora:

    Thank you!!! Happy times!


    JC:

    Sant nok! Vanligvis tilhører jeg de som hisser seg opp, som regel så mye at jeg begynner å … gråte en smule. Håper også hun har lært seg ei lita lekse :o)
    Jeg skal bygge muskler, og så skal jeg flexe hver gang jeg går forbi. In her face :o) LOL. Tusen takk! Nå føler jeg at denne lille greia ble utrolig hypa opp, men sånn går det jo når jeg fokuserer så mye på det. TUSEN TAKK, JC.
    Håper du får en fin og rolig helg! Klem fra meg <3

    SvarSlett
  24. Marthe:

    Tusen takk, med eller uten hatt ;o)
    Og la oss håper det! Pennen var vel egentlig et barnslig lite følelsesutbrudd, når ordene ikke helt strakk til. Men men, viktigste var vel å si ifra.

    Tusen takk, Marthe! God helg!


    Kaffedamen:

    Let’s hope so! Jeg tror vel også egentlig det! Lykke til med flytting, Kaffedamen!

    SvarSlett
  25. Wow Kristine :-) stum av beundring for ditt mot. Denne seieren er stor og bruk den for alt det er verdt. Helt stum jeg, men veldig stolt med deg:-) stor klem fra meg.

    SvarSlett
  26. Mitthaap:

    TUSEN takk, du er supergod! Takk takk :-)

    SvarSlett
  27. TØFFINGEN SLÅR FRA SEG, SÅ UTROLIG BRA! SKULLE GJERNE HA VÆRT FLUE PÅ VEGGEN. TENK DEG NESTE GANG, ETTER AT MUSKLENE ER BLITT ENDA STØRRE!!!! SMELL IFRA, KRISTINE.
    KLEM HEGE

    SvarSlett
  28. Stolt av deg, snuppa!! :-)
    Jeg synes du var knalltøff! Really!
    Tenker hun kommer til å krympe seg hver gang du kommer gående med hodet høyt hevet, hihi...

    Håper du nyter helgen og ser hvor tøff du er:-)

    Klem, Rosa

    SvarSlett
  29. Dritbra!! Så stolt av deg :D :D

    SvarSlett
  30. WooHoo You still totally da Queen, Kristine!

    Flott at du ikke ga deg, og at du fikk henne til å forstå at hun hadde sagt / gjort noe hun ikke burde. Du fikk sagt det du skulle, at du ikke skulle lose a few pounds, og at du har vært syk med spiseforstyrrelse, og endelig er bedre.

    You go Kristine da Queen :)


    Ha en fantastisk søndag <3 mange klemmer fra Linda

    SvarSlett
  31. Hege:

    Tusen takk! Jeg smeller fra :o) Og mer smell med større muskler..


    Rosa:

    Tusen takk, Rosa!!! Så god du er! Og ja, jeg skal gå med hevet hodet. Which is great, for ellers ville jeg vært nervøs hver gang jeg var der.

    Takk takk! Håper du har hatt en fin helg!!!


    Ann-Karin:

    Tusen, tusen takk!!!


    Linda:

    Thanks! Å, du er god. Takk takk takk! Håper du har kost deg med "besøk" (det blir jo egentlig feil, men du skjønner hva jeg mener).

    Happy Sunday!

    SvarSlett
  32. Henger litt etter men må kommentere her også. Wow! Så kult gjort! Som tatt ut fra en film der hele salen ville tenkt:'HA! der fikk du den!' :D

    SvarSlett