Søk i denne bloggen

tirsdag 22. februar 2011

Mail = FAIL


Jeg har hatt en mailadresse stående under “kontakt” til høyre der. Men nå har jeg fjernet den.

De siste ukene har jeg nemlig fått mailer av en anonym person som har for vane å peke ut hva jeg ikke burde postet. H*n mener selv det er i “beste mening”, og fortsetter til tross for at jeg har bedt ham/henne slutte. Flere ganger i uken får jeg altså kommentarer på at jeg har delt for mye, at jeg kan komme til å angre etc etc etc...

Blæh...

So here's the deal:

Jeg er (believe it or not) en voksen, ansvarlig person. Å skrive til meg i en nedlatende tone bare fordi jeg velger å dele en del av (ooops... jeg har mange flere) svakhetene mine er helt latterlig. Jeg har en spiseforstyrrelse, men jeg er ikke uansvarlig/dum/5-år-i-hodet. Jeg vet hva jeg har begitt meg ut på. 
Og det er tross alt “kontrollert eksponering”. Jeg velger selv hva jeg forteller og hva jeg holder for meg selv. Jeg er personlig når det gjelder sykdom, mindre personlig når det gjelder “livet mitt”. Bear og anonyme naboer/venner dukker opp en gang i blant, men jeg skriver veldig lite om familie, venner, jobb, hva jeg spiser til middag, gjør i helgene etc. Jeg eksponerer sykdommen mer enn jeg eksponerer meg selv. (Med visse unntak, I know).

Jeg er fullt klar over at å dele så mye som jeg gjør har konsekvenser (jeg er ikke naiv). Men har likevel bestemt meg for å fortsette fordi blogging – alt i alt – gjør meg VELDIG godt.

At et helt fremmed menneske ser det som sin oppgave å luke ut små setninger og utdrag, klippe de ut fra blogg og lime inn i en mail (til meg, som faktisk har skrevet det??) og kommentere gjør meg halvveis rasende og halvveis satt ut. Let me quote a few examples:

“I din situasjon så ville jeg så absolutt ikke ha delt så privat informasjon om meg selv som det du gjør, Kristine”. 
Fulgt av et eller annet jeg har skrevet, som tatt ut av sammenheng gir meg lyst til å slette hele bloggen.

Og:

“Det du skrev i går om XXX, det ville jeg ha fjernet med en gang og det mener jeg bare for å være snill med deg altså. Tenk på fremtiden din fordi du vil ikke stemples som gal”.

Gal.

Jeg hater det ordet like mye som jeg hater "gæren", but let’s use it, for the fun of it.

Jeg har en spiseforstyrrelse. Det betyr at jeg til tider kanskje var litt pip-pip-koo-koo-“gal”. Jeg gjorde mange ting jeg ellers aldri ville gjort, hjernen min fungerte så absolutt ikke som den skulle. 
Betyr det at jeg var gaaal? NO.
Betyr det at jeg er gal? NEI. 

Som regel blir jeg bare voldsomt provosert av disse idiotiske mailene skrevet av en person som tydelig har fritidsproblemer. Men på dårlige dager, når jeg i utgangspunktet synes det er skummelt å dele et eller annet silly, så gjør det meg dritnervøs at noen er enige med meg. Det setter også igang idiotiske katastrofetankerekker jeg helt fint klarer meg uten. Jeg har vært nær ved å slette flere innlegg. Og det er bare unødvendig slitsomt. 

Argh.

Jeg er veldig glad for at dette ikke startet for noen måneder siden. Da ville jeg LETT og uten tvil ha trykket på DELETE BLOGG, (hvis en sånn knapp i det hele tatt eksisterer. I såfall ville den jo sett sånn ut).

Dette er utrolig irriterende.

For mailen har vært super, jeg har fått god kontakt med mange av dere som leser. Og det plager meg at jeg ikke bare kan la det gå. Skulle ønske jeg kunne “drite i hele greia”. Men orker ikke sitte med klump i magen hver gang jeg sjekker mailen min. Jeg har nok klumper i magen for andre idiotiske ting. Unødvendig stress er det siste jeg har lyst på akkurat nå.

Så hvis noen vil ta kontakt er det fritt fram i kommentarfeltet, eller du kan sende meg en melding på Facebook. Der heter jeg…. (surprise, surprise) Kristine Getz. Jeg tok denne avgjørelsen rætten og slætten fordi jeg tror terskelen for å ta kontakt er litt høyere der, vanskeligere for “velmenende” mennesker – som vil “mitt beste”, men likevel ikke slutter når jeg ber dem slutte – å være anonyme. 


Blæh. 

Jeg er et (halvveis) velfungerende menneske, og tar fullt og helt ut ansvar for mine egne valg, thank you very much! Jeg kastet meg ikke ut i dette helt blindt! Jeg er ikke helt idiot! Eller gal! Eller naiv! 

Å blogge som jeg gjør kan være kjempetøft, men det er også ekstremt givende. Selvfølgelig har det konsekvenser, men jeg tar dem.

Jeg driter i om du skriver til meg i “beste mening”.
For jeg har IKKE BEDT OM DIN MENING.

Blæh!

Til alle andre:
Send meg gjerne en melding på Facebook hvis du lurer på noe. Eller i kommentarfeltet. (Du må gjerne være anonym der, altså!)



Over og ut. 

32 kommentarer:

  1. Åh.. så unødvendig synes jeg å skrive slike kommentarer/mailer. Haff.. Jeg vet at det å blogge inneholder en del negativt, men også mange goder som du beskriver her! Og, jeg er helt sikker på at alle som har blogger som er personlige eller uansett velger å legge ut noe på internett er fullstendig klar over det. Jeg mener at du deler akkurat det du vil, det er deg og ditt liv og jeg blir lattelig sur? når du får slike kommentarer. synes det er så utrolig unødvendig. Selv tenker jeg slik at hvis jeg ikke får jobb for eksempel fordi jeg har del for mye, så får man prøve et annet sted. jeg står for alt jeg skriver og det gir meg masse! Du gir meg masse! ikke la H*n dytte deg over ende <33 Du er fantastisk og bloggen din er likeså!

    SvarSlett
  2. Du har helt rett-det er fullstendig LATTERLIG (skulle ønske jeg hadde sånne fine farger som du har)! Jeg skjønner ikke at noen velger å bruke tiden og energien sin på sånne aktiviteter.

    Ellers! Fortsett med bloggingen. Jeg leser hver dag, og blir ikke lei :) Du er morsom, ærlig, ydmyk, sårbar, tøffere enn toget, og morsom igjen.

    U rock!

    SvarSlett
  3. Sorry, jeg måtte selvfølgelig sjekke, og du er ikke kontaktbar på facebook for andre enn venner ser det ut som ;)

    Digger bloggen din! Og trøst deg med at du har mer å gjøre om dagene enn det _visse_ andre har *knegg, knegg* :p

    SvarSlett
  4. Marthe:

    Enig! Ufattelig unødvendig!
    Det med jobb var en av grunnene til at jeg var skeptisk i utgangspunktet, også det å bli "stemplet" som syk. Sykdommen var en stor del av meg, er en mindre del av meg, skal bli en minimal-ikke-eksisterende-del av meg. Blogg hjelper meg å bli FRISK og FRISK setter jeg aller høyest.

    Tusen takk, Marthe! Du er en skikkelig god goding, du! Og du vet jeg <3 bloggen din :o)


    Anette:

    Tusen takk for støtte! LATTERLIG, ja. (HØRER DU!?!?!) Jeg skjønner at du også vil ha farger :o)
    Takk for at du leser, det betyr så mye for meg. Men ingen tvang. Vil ikke at du skal være drittlei hele meg neste gang jeg kommer på besøk ;O) Ta pauser innimellom! Et par dager off??

    Choooo-chooo... I love you!


    Anonym:

    Herregud, er jeg ikke??? Hvor latterlig er ikke det, da?? Det må jeg fikse på! Sorry!!! Jeg skal bli kontaktbar på FB. (Jeg hadde nemlig sånne super-secretive-innstilligner, jeg. For noen år siden slettet jeg hele FB, så fikk jeg ny kun bestående av restriksjoner. Men etter blogg tekte jeg litt WTH og åpnet den litt mer. Men DET må jeg fikse på :-)

    Tusen takk for at du sjekket og TUSEN takk for your support!!! :o)

    SvarSlett
  5. Trampeklapp med kraftig rytme og høylydt ekko :) Meninger kan man få ha, men dropp å trykke dem på meg når jeg har sagt at jeg ikke er interessert! Skjedde akkurat det samme på min blogg, så jeg måtte sperre den.

    Se på det som nok et skritt på veien at du står opp for deg selv! Så lenge bloggen din er positiv for DEG, skal du bare fortsette :)

    SvarSlett
  6. Eeh,det jeg lurer på er: hva i helsike har denne personen med hva DU blogger om? Det kan du hilse fra meg å si.

    <3

    SvarSlett
  7. <3 Kristine <3 denne "velmenende" personen sendte deg vel til og med mail som var anonym, regner jeg med? Det finnes dessverre sånne mennesker overalt på internet... de føler seg så tøffe og lure fordi de kan gjemme seg bak skjermen sin, for da trenger de ikke å stå for meningene sine, eller få ordentlig tilbakemelding fra andre. Sånne mennesker blir som regel kalt troll, både på norsk og engelsk.
    Egentlig er det litt fint at du har så bra blogg at noen vil trolle deg, de bryr seg aldri når det ikke er noe viktig som blir diskutert... de mmå liksom bare få sagt noe de også.
    Jeg syens fremdeles du er kjempetøff! og jeg er stolt av deg som fortsetter å skrive her, og dele med oss andre. Du har blitt utrolig mye sterkere siden du begynte med bloggen din, og du fortsetter å bli sterkere hver dag.
    En fin ting med facebook er at man kan blokkere trøbbelmakere, og man kan til og med sende en klage til FB :D så hvis du får beskjeder der også vet du hva som skal til.

    Mange gode klemmer, og klapp på ryggen til deg Kristine <3

    SvarSlett
  8. Oh my gosh, stoooopid stopid stopid... Du sier det selv, fritidsproblemer er stikkordet! Drit i h*n. Jeg fikk en sur kommentar for en stund siden om at jeg ikke må skrive så mye om vekt, cm og bmi fordi jeg trigger andre. ..sorry what?? Er flere personer som plages med.. plagsomme kommentarer. Jeg tenker at det er samme personen som sprer møkk.. Og resten er all right. Se så mange besøk på siden din og lesere du har søtis, så mange er det som setter pris på deg og bloggen din og ÆRLIGHETEN din! Så sånn er det!

    SvarSlett
  9. Uff, er så utrolig teit når folk kommenterer slike unødvendige kommentarer! Jeg syns hvertfall du er veldig sterk og modig som tør å være såpass ærlig med sykdommen din, og at gir de "uvitende" et lite bilde om hvordan det er. Stå på! :)

    SvarSlett
  10. Syntes alle disse 'i beste mening' folkene kan finne 'underholdningen' sin et annet sted jeg! Tenk om du hadde slettet bloggen eller begynt å blogge på andres premisser. Det hadde vært et stort tap! ELSKER dette innlegget, du er tøff!

    SvarSlett
  11. Grrr, jeg blir rett og slett forb... når jeg leser slikt. Med hvilken rett har vedkommende å blande seg??? Velment og velment, fru blom. I tilfelle er det helt skivebom! Helt enig med deg og de andre her: drit i det! La vær å svare. Fortsett å skrive akkurat som du gjør! Du fremstår ikke som det minste "gal" (for et fryktelig uttrykk!) men veldig sterk og fullstendig on top på god bloggskikk og ikke minst med fullstendig kontroll på hva du legger ut mtp personlig og privat. Så ikke la dette ta fra deg gleden og det positive du sier du får av å blogge. Du gleder og inspirerer mange med bloggen din, på en udelt positiv måte! U go girl!!!
    Stor klem fra *C*

    SvarSlett
  12. Det største problemet med Internett i dag er at noen bruker det som offentlig søppelkasse, i stedet for å oppføre seg skikkelig slik en skal gjøre på offentlige steder. For det er jo akkurat det det er, et supermarket eller en handlegate med nettsider og blogger og div sosiale medier. Problemet jo bare at på Internett kan du ikke se personene rundt deg, for de er gjemt bak en masse bokstaver og farger. Dessverre er det så lett å sende eller publisere ting uten å SE konsekvensene i øynene....

    Klokt valg Kristine, og stakkars person som har sendt disse mailene, det må være en svært ensom, sosialt inkompetent og oppmerksomhetssyk ynkelighet.

    <3 vamp

    SvarSlett
  13. Er skikkelig glad for at jeg ikke har mailadressen min synlig på bloggen min, hadde sikkert fått noen kommentarer jeg også fordi jeg er "gal". Som mange har nevnt før, det er latterlig å holde på sånn. Bloggen er bra for deg, ikke finn på å slette den.

    Mange klemmer:)

    SvarSlett
  14. H*n er helt på viddene...du klarer jo nettopp å dele erfaringer og tanker UTEN å være selvutleverende! Du er ærlig, og det står det respekt av. Dessuten er du over gjennomsnittlig flink til å skrive;)

    SvarSlett
  15. Åh - nå kjente jeg at jeg ble sint og provosert. Så utrolig bra av deg å skrive et innlegg om det - den personen er jo ikke riktig...

    KLEM <3 Jeg heier på deg :-)

    SvarSlett
  16. Æsj! Det er sånne folk som er GALE!
    Stå på Kristine:) Du er ikke gal, du er smart og ærlig :)
    Du har en fantastisk måte å skrive på som ikke gjør at det blir for mye. Du slipper oss akkurat så langt inn i livet ditt som gjør at man skjønner hva en spiseforstyrrelse er.
    Tusen takk <3

    SvarSlett
  17. P.S Går det an å sende deg en melding på facebook? Trodde jeg var ganske god, men finner ikke den valgmuligheten på på deg :-( Prøver å sende fra meg, men det går ikke :-(

    SvarSlett
  18. Tragisk at det er noen som MÅ irretere. Kjempe glad for at du velger å fjerne mail muligheten i stede for bloggen, for det kan du ikke;) he he. husk, dagen er ikke helt den samme uten Dino vettu. Var på butikken her om dagen, og jeg skulle bare har solrik, sånn leskeddrikk m sugerør. Da kom det en eldre mann bak meg i køen, og han klarte å slenge ut: ja, da var middagen i box ser j... Ha en fin fin dag;) klem

    SvarSlett
  19. Så utrolig teit, flott at du setter ned foten!
    Blir skikkelig forbanna på dine vegne og så i "beste mening" - tidlig mørkt!
    Bloggen er super og et flott verktøy for deg.
    Keep on, dear Kristine.
    God klem Hege

    SvarSlett
  20. JC:

    Jey! Liker at det blir ekko :o) Og helt enig i at man må ha så mange og så sterke meninger man bare vil, og gjerne dele dem. Men ikke igjen og igjen og igjen. Jeg vet jo at du har hatt samme problem, and it sucks!
    Tusen takk for støtte! You = great!


    Laipai:

    Jeg hilser herved fra Laila til anonym: Hva i helsike har du med hva Kristine blogger om???

    Takk Laila. <3<3<3 Good luck tomorrow!!! Tenk så deilig når det er over?


    Linda:

    Anonymt troll, ja! Ingen navn, en merkelig mailadresse. Veldig tøft å ha sterke meninger når ingen vet hvem du er og du aldri trenger forsvare deg ;-) Tror også mange har behov for å få sagt noe, men kanskje ikke har guts til å gjøre det ellers, og så kommer det ut på den måten. Det som er trist, er at jeg tror mange av dem faktisk FØLER seg sterke – “Jess, jeg har sterke meninger”.
    Tusen takk, Linda. Jeg tror også jeg er sterkere nå enn jeg var da jeg startet å blogge. Vet at jeg ikke hadde tålt sånne mailer (det er kanskje litt tragisk, da) for en stund siden. Men det er faktisk veldig sårt å dele det som er mest sårt. Man gjør seg jo opp en mening om det man leser/de man leser om, og når man kun (nesten) fokuserer på det som er sykt, så er det jo ikke til å unngå at andre kun ser deg som syk. Men men. Det er prisen å betale! Blogg pusher meg til å være en million ganger tøffere enn jeg ellers ville vært. Jeg hadde IKKE kommet så langt som jeg har kommet uten, that’s for sure!

    Tusen takk, DU ER GOD, Linda!

    SvarSlett
  21. Pantora:

    So stooopid, I agree, Tora.
    Tusen takk for så hyggelige ord, really. Betyr mye for meg :o) <3<3<3


    Karoline:
    Tusen takk, Karoline! Veldig hyggelig kommentar :o) :o) :o)


    Marie:

    ENIG!!! For det er jo nettopp “underholdning” det blir, er det ikke? SO much fun å pirke litt her og der.
    Nei, blogge må man gjøre på egne premisser! Tusen takk, Marie. Tusen takk!


    C:

    Velment, ja?? Lett å gjemme seg bak den!
    Takk for at jeg virker on top over hva jeg legger ut, føles sånn også, at jeg kjenner grensen på hva som er FOR utleverende, og hva som ikke er det. I hope. LOL. Uansett: ved å dele så akspeterer jeg meg selv i større grad enn før.

    Tusen takk, C. Så hyggelig kommentar <3<3<3 Thank you!

    SvarSlett
  22. Vamp:

    Jeg vet det :o) (Aldri tenkt på det som et supermarket, but you’re right! As per usual!) Har du lest hvem som kommenterer på artikler etc rundt omkring i nettaviser etc? Får innimellom latterkrampe av bedrevitere som så tydelig ikke aner hva de snakker om, og ondskapsfulle idioter som bare slenger dritt, provoserer etc. Og selvfølgelig fornuftige mennesker som skaper interesting debatt.

    Du har helt rett. Er man anonym kan man skrive masse søppel uten å måtte face konsekvensene av det. Gjemme seg hjemme i et hjørne med PCen på knærne og si: Hooo hooo hooo… Jeg er så TØFF!

    Håper personen leser din kommentar! And I bet he/she will! (Og nå føler jeg meg ondskapsfull, men hadde det skjedd EN gang, og stanset etter at jeg sa klart i fra at det bare var ubehagelig, så er det en ting, men å fortsette og fortsette og fortsette??? SO not cool!!!)

    Takk, Vamp! <3<3<3


    En rosa fugl:

    Nei, jeg skal ikke slette, for blogging er BRA BRA BRA og holder meg fokusert og motivert. Men helt greit ikke å ha mail synlig :o) LATTERLIG, jess. Tusen takk for støtte, it means a lot to me!


    Anonym:

    Tusen hjertelig takk!! Tusen hjertelig takk! Og tusen hjertelig takk!

    SvarSlett
  23. Anne Line:

    Hahaha…. Den liker jeg ☺ Ikke jeg som er gal, men visse andre…

    Tusen takk, Anne Line! Det var veldig, veldig, veldig hyggelig sagt/beskrevet. It made me happy+relieved!


    Mitthaap:

    Tusen takk, Mitthaap!! Enig, noe stemmer ikke helt…
    LOL! Ja, Facebook. Jeg prøvde å fixe. I couldn’t… Jeg er IKKE verdens flinkeste FBooker… Hva må jeg gjøre om på av innstillinger? Jeg var sikker på at det var mulig sånn som den er nå? Men tydeligvis ikke??? Noen som vet råd????

    Tusen takk!!!


    Anne Ma:

    Ja, jeg tror det klør i personens fingre fordi jeg har en helt annen mening (tross alt om MIN blogg) enn det hun eller han har.
    Du tuller?? “Der var middagen i box?” Herregud, hvor kommer sånne kommentarer fra? Hvorfor bare MÅ noen kommentere alt? Sikkert fryktelig morosmt i hans hode, og fullstendig uten baktannker, but still. For et par uker siden handlet jeg en enorm vogn med mat (eller, den var av normal størrelse, men den var nesten full) fordi vi skulle ha gjester + jeg hadde ikke handlet vaskemidler, tørkeruller etc på evigheter. (Ser du hvordan jeg må forklare meg???) Og da spurte hun i kassa om hvor mange jeg bodde med? Ti mennesker? Hohohohooooo… So funny?? Jeg ville bare si “hold kjeft” eller “ser du ikke at halvparten er tørkerull og vin” etc. Men sa bare jeg skulle ha gjester. Skulle bare sagt at alt var til meg, er det et problem?
    Nå babler jeg.
    Tusen takk for støtte, Anne Ma! Du er supergod!

    SvarSlett
  24. Nå ble jeg skikkelig sint!! En går da ikke bort til folk på gata og sier "Går du i pels? Den bør du fjerne med en gang, du vil vel ikke stemples som eksentrisk, gammel dame?" (selv om man burde) Hvorfor er det da så greit å skrive til noen på mail for å dele sine (uønskede) meninger?

    Gal, ja. Da er det ikke mange igjen som ikke er gale! Jeg er helt sikkert gal i anonyms verden. Jeg har både tanker og følelser og skriver ned begge deler. Mest av alt er vel de som skriver mailer til folk de ikke kjenner for å påvirke hvordan en ukjents blogg ser ut, ganske gale.

    SvarSlett
  25. Hmm... ble faktisk ganske så overrasket nå, over at noen faktisk kan være så latterlig dumme! Her deler du dine tanker og opplevelser om livet ditt og ikke minst sykdommen (som jeg er evig takknemlig for!!), og så kommer det noen som bare ikke klarer å klipe igjen kakehullet - da bør de heller la være å lese bloggen, for JEG har i hvertfall bare positive ting å si om den, og jeg håper den blir værende til du blir minst 80 :)
    Skjønner ikke hva de mener med ting du ikke burde ha skrevet, for alt jeg har lest har vært bra og ikke for personlig slik de påstår...
    You go girl! :D
    Så for å kompensere for noe av "klagingen(?)", får jeg bare si TAKK for at du deler med oss, jeg setter svært stor pris på det, og beundrer deg for ditt mot! Stå på videre ;)

    SvarSlett
  26. Gawd! Hvorfor gidde å sende mail til en (fremmed) blogger om noe så idiotisk. Jizez.
    H*n er sikkert bare misunnelig fordi h*n pleier å få høre at h*n burde ta seg en bolle og slappe av (obviously), men ikke tørr, og blir irritert på deg fordi du er kjempetøff og kul og tørr å ta deg en bolle og klarer å slappe av i ny og ne ;)

    (og alt er fortsatt bra, hurra hurra. Ville bare stikke innom og si hei!)

    SvarSlett
  27. Det er utrolig hva folk får seg til å si når de ikke trenger å si det ansikt til ansikt.. Det er liksom helt ok å legge seg oppi alt mulig på nettet, folk har ikke rett til å være seg selv lenger der.. Stå på, jeg synes du skriver fantastisk bra!

    For å la "ikke-venner" sende melding til deg på Facebook går du på Brukerkonto (Account) - Personverninnstillinger (Privacy settings) - Kom i kontakt på Facebook (Connecting on Facebook), så kan du endre på innstillinger der :) Håper det fungerer!

    SvarSlett
  28. Thea:

    Takk! Haha… Jeg liker det resonnementet very much:

    ”De som skriver mailer til folk de ikke kjenner for å påvirke hvordan en ukjents blogg ser ut, er ganske gale”.
    Hvis vi skal kaste rundt oss med det uttrykket, then INDEED they are! Tusen takk; Thea! I loves it!


    Benedichte:

    Å, tusen takk! Da håper jeg innholdet har endret seg betraktelig! Når jeg er 80, altså. Håper jeg har dedikert hele greia til barnebarn!!
    Enig: Blir man så freaka ut av å lese (på mine vegne), så får man la være :o)

    Å… ”Skjønner ikke hva de mener med ting du ikke burde skrevet…” TAKK!

    Tusen takk, Benedichte, du er supergod!


    Camilla:

    LOL. Tusen takk for støtte!!! OG superbra at det fortsatt går så bra med deg!!! Bare å fortsette i samme retning :0) Utrolig glad på dine vegne!!! Stå på!


    Turid:

    Tusen takk, Turid! Så hyggelig sagt. Og det er helt latterlig hvordan folk legger seg opp i hverandre på nett, mange blir litt for tøffe i trynet når de er anonyme.

    TAKK. Du er en ENGEL. Nå bør det være mulig! Jeg er latterlig dårlig på FB, FLAUT, men etter step-by-step-a-la-Turid klarte jeg meg bra!!! (Jeg kom meg liksom til Privacy Settings i går, men ikke lenger… Herregud…)

    Hjertelig takk! NÅ kan man sende meg melding på FB! JIPPI!

    SvarSlett
  29. Jeg tror bloggen din framstiller deg som en utrlig tøff og ærlig person som har jobbet hardt og har masse pågangngsmot (ikke spiseforsyrret pågangsmot, men posetiv frisk pågangsmot (for eksempel til å kaste ut en spiseforsyrrelse=D) Og selvsagt beviser den faktumet: du skriver utrolig bra!
    Hadde det ikke vert ekstremt teit av en for eksempel arbeidsgiver å henge seg opp i noe som VAR og som IKKE ER et faktum lenger?
    Uansett har jo ingen anonym tufs noe med hva du blogger om å gjøre.

    Hilsen Maria (leser bloggen din hver dag, men du kjenner med ikke. Den er foresten til STOR hjelp for meg)

    SvarSlett
  30. Heisann.

    Jeg synes så absolutt ikke du skal slette bloggen din. Jeg fant bloggen din for et par dager siden, og har lest gaaanske mye av den de siste dagene, og jeg mener jeg leste noe om at hvis du kunne forhindre at noen fikk spiseforstyrrelser ved hjelp av bloggen din, så var du veldig glad for det. Akkuratt den dagen jeg fant bloggen din var jeg på nettet og søkte etter noe sykt, kanskje kalorier i tomat, kalorier i agurk, kalorier i ditt kalorier i datt og videre og videre, og jeg ramlet over bloggen din, og leste den just for fun. og det traff meg hardt i mellomgulvet hvilken sti jeg er på vei mot nå. jeg har nylig slanket meg 15 kilo, og var fornøyd med det, men etter en uke eller to var jeg missfornøyd igjen, og ville ned mer, så klarte jeg å holde det på avstand en stund, men så veide jeg meg, og hadde gått opp 2 kilo. ÅNEEEEEI helvette var løs, rett ut på do å kaste opp, og kaninføde de siste 10 dagene nå. Når jeg leste bloggen din fikk jeg nervøst sammenbrudd så og si, krøllet meg sammen til en ball, og plutselig ble jeg obs på at jeg hadde Ana i hode, som hveste at jeg er feit, stygg, slutt og spis osv. Etter jeg klarte å roe meg leste jeg videre på bloggen din, fortsatt redd over hva jeg hadde oppdagt om meg selv, hva jeg var på vei mot. Denne bloggen fikk meg til å innse noe jeg har hatt en plass i bakhode men fortrengt, jeg kaster opp nå og da, spiser ganske dårlig, og ja, jeg har et spiseproblem, kanskje ikke så veldig alvorlig, jeg spiser snop av og til å hvis det ikke finnes cola zero i hus drikker jeg vanlig cola med dårlig samvittighet. Poenget mitt er, bloggen din hjelper, at du viser at du har gjort og tenkt ting som kanskje er litt smågale, er bare bra, det minner folk på hvor jævlig en spiseforstyrrelse er,og hvor forstyrret man blir i tankegangen av det, det viser meg at nå er det på tide at jeg er veldig forsiktig med hva jeg gjør, og ikke lar meg bli fanget av Ana, tusen takk for denne bloggen.

    SvarSlett
  31. Gode du!

    Hold ut! Tenke seg til å være så skrullete å sende anonyme brev dersom man skulle mene at det man sa var så viktig! Hvis man visste best skulle man da virkelig ha mot i seg til å gi seg til kjenne for videre samtale! Det er så lett å skjule ubegrunnethede ugjennomtenktheter bak anonymitet! Blant oss mennesker er det massevis av feighet, du er faktisk ganske så lite feig frøken Getz! Og takk for det! Dine finurligheter er blitt fin del av hverdagenen! En slags allmenn menneskeguide som passer til alle slags forstyrelser og all slags ro ;)

    Takk! Hold ut!

    SvarSlett
  32. Maria:

    Tusen takk for så fine ord! Du er SÅ god!
    Og DEN liker jeg, Maria, at det selvfølgelig (fortsatt litt på sikt, kanskje) er noe som VAR og ikke noe som ER. (TAKK!)
    Tusen takk, Maria <3<3<3


    Småforstyrret:

    Nå fikk jeg veldig vondt i magen. Kcal i agurk/tomat etc har jeg også søkt på (ofte bare for å kofirmere at det ikke har ENDRET seg). DET er ikke bra. Å slanke seg 15 kg er heller ikke bra. Ofte er det sånn det starter, man setter seg et mål, når det målet, setter seg et nytt mål. Et slags magisk tall som ALDRI ALDRI ALDRI blir lavt nok. At du kaster opp er selvfølgelig heller ikke bra. Jeg mener ikke å skremme deg, (men noen ganger er det jo også det man trenger, dessverre), men jeg kjenner meg igjen i absolutt alt det du skriver. Og det er dessverre heller ikke bra.
    Jeg synes det høres ut som om du er på god vei til å utvikle en spiseforstyrrelse/har utviklet en spiseforstyrrelse. (Du sier “kanskje ikke så alvorlig”? JO. ALVORLIG. Med potensiale til å utvikle seg). Og jeg anbefaler deg på det ALLER STERKESTE å oppsøke hjelp. Si ifra til en du er glad i og stoler på og gå til fastlegen din. Så fort som mulig!
    Det som er så farlig (og som du tydelig har merket) er at det så veldig fort spinner helt ut av kontroll. Og som du vet, en spiseforstyrrelse påvirker og ødelegger absolutt alle aspekter ved livet ditt. Spiser opp masse tid, mange muligheter, hele deg. IKKE la det gå noe lenger.
    Kjære deg, jeg håper inderlig du oppsøker hjelp, at du kan komme deg ut av det, og leve et godt og fullverdig liv. Ønsker deg ALT godt og lykke til <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 fra Kristine


    Elise:

    Haha… Godt poeng!
    Og tusen takk… DU er god, Elise! Å. This is me: :o)

    Tusen takk!!

    SvarSlett