Søk i denne bloggen

fredag 11. februar 2011

Mr Treadmill gives me da chill (ække snill)

Du vet når du blir stum/målløs i en situasjon og etterpå kommer på tusen ting du kunne/burde sagt og gjort?

Mmhmm?

I dag var planen å trene styrke. Og for sånn ca hundrede gang maste en dame på at jeg nå bare MÅ ta en introduksjonstime.
(Du vet, når du snakker om hvilke mål du har med treningen og de lager program for deg og viser deg apparater etc etc etc?)

Well. Jeg følger mitt eget geniale program og jeg har trent der i mange måneder og vet til og med hvordan PowerPlaten fungerer, tahnk you very much. Så takk, takk. Men NO THANK YOU. For hundrede gang.

Men så viser det seg at det er obligatorisk. Og vi kunne bare "rush through it". Så jeg sa motvillig OK. (Bad idea).

Først brukte vi en evighet på å gå gjennom apparatene jeg ikke bruker. Du vet. Tredemøller, stepmaskiner, romaskiner og sykler? (OBLIGATORISK, you see). Og bare å på en tredemølle brought back such bad memories at jeg nesten fikk panikkanfall.


Og så gikk vi gjennom styrkeapparater på letteste innstilling, så den virkelig fløy opp, enda jeg prøvde å si at jeg faktisk prøver å bygge MUSKLER, så jeg pusher så tungt jeg bare klarer. Men det var visst ikke bra for jenter, det.

Mange repetisjoner med null motstand is the way to go. 

LOL LOL LOL.

Og så skulle vi chatte litt. Og kanskje merket hun at jeg var utålmodig, for hun fant fram et skjema, bet av korken, spyttet den på pulten sin og sa:

"Right. Sooooo, Kristine...."

"Mmmmhmmmm?"

"Goals... Let me guess? Tighten up a bit? Get toned? Loose a few pounds?"


Loose a few pounds.
Loose a few pounds.
Loose a few pounds.
Loose a few pounds.
Loose a few pounds. 
Loose all my hard work and my sanity.
Loose all my hard work and my sanity.
Loose all my hard work and my sanity. 
Loose all my hard work and my sanity.  
Loose all my hard work and my sanity.  


Not LOL. Not LOL. Not LOL.
 
Og nettopp fordi hun kanskje mener at jeg kanskje kunne ha godt av å gå ned i vekt, så er det en del av meg som klikker og tenker at joda, jeg burde sikkert gå rett på den tredemølla, som egentlig er min fiende nummer en, og løpe fra meg selv. Og all fornuft.

Og hva sier jeg til henne? INGENTING. Feige, sjokkerte *****.

Men. Takk og lov: Jeg fant fornuften før den forsvant helt. Ser for meg at dette potensielt kunne endt litt feil. Det skal ikke mere til før jeg gir meg selv hundre gode grunner til å følge en spiseforstyrret ide som denne.
(Løping er jo kjempesunt! Jeg er jo nesten frisk nå! Det er SÅ bra for hjertet! Tusenvis av mennesker som er tusen ganger tynnere enn meg har godt av å løpe, why not me? Jeg trenger jo ikke å løpe så veldig fort eller så veldig lenge eller så veldig ofte? Bare litt???)

Og før vi hadde visst ordet av det hadde jeg meldt meg på et maraton. Og kuttet ned på maten fordi...

Men.

For virkelig å bevise for meg selv at jeg har kontrollen så unngikk jeg ikke bare tredemølla. Jeg unngikk hele treningsøkten.


En del av det å bli frisk er vel å tåle sånne kommentarer, I guess? Hun ramset helt sikkert opp de mest normale svarene? Det hun forventer å høre? (Som dessverre ikke inkluderer bedre helse).

Neste gang jeg møter henne skal jeg forklare at jeg faktisk ikke vil ned i vekt. At jeg har slitt rævva av meg for å gå opp mange kg. Og at jeg trener for å bygge meg opp inside-out. Mer muskler og sterkere bein.

Loose a few pounds my ass. Eller ARSE, som de sier her.

GOD HELG!

24 kommentarer:

  1. haff.. Hun må nærmest ha gått på automatikk! Automatiske svar, mange trener jo av den grunn dessverre. Jeg fikk nesten litt sjokk når jeg leste det, og enda verre var det nok med deg! At det er mulig å si noe slik, uansett vekt?

    Jeg er utrolig stolt av deg at du klarte å vende rygget til det selv om det sikker sitter litt "fast". Stå på Kristine. Bygg muskler med den motstanden du selv føler for. Jeg har hørt at hvis vi vil ha lange og slanke muskler skal man ikke ha så veldig tungt men heller mange repitisjoner, men så har jeg også hørt at det er bare tull. Det kommer an på gener osv.. :-) stå på! du kommer til å bli sterk <3

    SvarSlett
  2. Jeg er så GLAD for at fornuften seiret! For at du er du, og at du unngikk hele greia!

    Lykke til med å snakke med henne, jeg håper du beholder motet og kraften til å få sagt det! Hun burde få høre at slike ting ikke er alles mål. Hun sa nok bare det hun er vant til å høre ja, og det er jo egentlig ganske trist. Og grunn til å bli ganske sint egentlig. Tror de fleste ville reagert hvis noen sa noe sånt, også de som faktisk kommer for å gå ned i vekt. Litt sånn "du trenger ikke påpeke det, og du har heller ikke noe med det!"

    Og vet du hva, jeg tror at en del av det å bli frisk er nettopp det å reagere på sånne kommentarer også. Tenk, hadde du reagert på det for en stund siden (annet enn med å tenke at ja det stemmer?) Se det som et stort skritt på veien du, og vær stolt av at du har kommet så langt. Jeg kjenner jeg er stolt av deg som klarte å stoppe tankene fra å spinne avgårde nedover. <3

    GOD HELG!

    SvarSlett
  3. :o Jeg føler med deg, kjente at den svei helt hit. Men du har kommet langt på vei, heia fornuften og heia Kristine! Det er det som virkelig er kontroll, bra kontroll, det å la være å gjøre aktiviteter som mater spiseforstyrrelsen. Jeg er stolt av deg, og håper virkelig at du får en god helg!<3

    SvarSlett
  4. For en elendig treningssenteransatt. Helt utilgivelig faktisk. Håper du viser henne hvor skapet skal stå neste gang du treffer henne, selv om det overhodet ikke er din oppgave å utdanne de ansatte der. Kanskje du burde gå over hodet på henne, og spørre sjefen om de virkelig ønsker at kunder skal møtes på den måten.

    Jeg syns det er bra du valgte vekk hele treningsøkten etter dette. På sikt lærer man nok å takle tankeløse folk, men baby steps!

    SvarSlett
  5. Wow! Du har kommet langt, du. Stolt av deg!

    Hadde du ikke vært snill, så kunne du vel svart "Goals for you... Develop a personality? Half a brain? Social skills?" Men det er bedre å heve seg over det, som du gjorde:o)

    SvarSlett
  6. Du trengte nok å dra derifra for en stakket stund. Tankene måtte jo samle seg litt,og du måtte jo få dem på rett kjør igjen. Og det klarte du jo glimrende,du reiser deg når sf prøver å dra deg ned..
    Nei,gå å tren opp stumpen og få stål i arma,så blir det bra dette her :)

    <3

    SvarSlett
  7. Jeg kjenner hele meg bli glad av hvordan du slo spiseforstyrrelsen ned i støvlene! Hun mente nok ikke noe som helst vondt med det hun sa, likevel så er nok spiseforstyrrede ører litt over gjennomsnittet vàre for kommentarer, merker jeg i hvert fall godt selv. Håper du klarer å la kommentaren passere, selv om det er utrolig lett å få sånne klistret på hjernen, uff. Uansett, du er utrolig sterk, stå på!

    SvarSlett
  8. Blæh.....................

    Det er så sykt mange uforstandigheter ute og går!

    vanittig stolt over din evne til å komme anoreksien i forkjøpet, veeeeeeeeeeeeeeeerry muuuuuuuuuuuch impressed!!!!!

    Hun kan gå og ta et kurs om hvordan oppføre seg i en slik jobb, hvor du faktisk har endel ansvar for folks fysiske, men ikke minst PSYKISKE helse.

    Burde forresten vært obligatorisk for alle som arbeider med trening/idrett/helse....

    Et steg, Kristine, et steg til frem, du nydelige fantastiske venn <3

    Vamp

    SvarSlett
  9. Kristine = Awesome!
    Wannaloosesomepounds-lady = Not that awesome.

    Enig med alle over her - du har kommet veldig langt. GOD HELG til deg og :D

    SvarSlett
  10. My gooood så stolt!!!!!
    Har egentlig millioner av ting å si. Men sier fy så stolt!
    Sånt er tøft.
    Altså, tøft å få noe slikt slengt i trynet av noen som ikke vet noe om deg. Og anyway, kunden skal selv si hva de ønsker, ikke instruktøren. Gi hu sparken.
    Og tøft at du kom igjennom det!
    Du har kommet langt!

    SvarSlett
  11. Jeg sier det samme som deg: LOL! Og er glad for at du gjør det samme...

    Stakkars dama er jo bare på en annen planet enn deg, en mindre fornuftig og sunn kanskje.. Dame gone robotic.. dame som følger tullete "allmenne regler" som at menn bygger muskler og blir større, og kvinner slanker seg og vil bli mindre.

    Tullete! LOL
    Litt leit uansett, at man skal måtte gå gjennom slikt.. og det er vel ikke sårlig artig å komme med en lang forklaring på hvorfor du ikke ville heller vet, du. (men det skulle du nesten gjort, men stolthet- og sagt at du hadde lagt disse tingene bak deg, også 3dmøllebruk osv).

    Anyway.... synes det er så fint at du vil bygge muskler! Det føles så godt å bli sterkere og mer fleksibel, og det er veldig kledelig også på jenter!

    Hehehe.. Nyt dagen! For du har mye mer fornuft enn en treningsdame ;)

    SvarSlett
  12. Jeg hadde tilta helt, men hun viser jo bare hvor lite interessert hun er i jobben sin siden hun ikke ser deg og bruker sin medmenneskelighet - jeg mener hun viser jo bare at alt går i samme modus og skjærer alle over en kam og skrur på automodusen. At du faktisk klarte å motbevise ano-stemmen din ved å boikotte hele treningsøkten tror jeg også er oppskriften på å vise hvem som bestemmer i livet ditt :-) Det var sikkert beintøft, men utrolig motiverende og jeg heier på deg.
    Fortsett med å stole på deg selv nå - hold på motivasjonen. Min beste klem til deg <3

    SvarSlett
  13. Marthe:

    Jeg tror også hun har gått på automatikk! Og til og med om jeg hadde vært ekstremt overvektig og “trengt” å gå ned i vekt eller hatt som mål å gå ned i vekt, så hadde det jo vært greit å kunne la meg fortelle det selv?

    Jeg har også hørt det om lange, slanke muskler. Og jeg har også hørt at det er tull. Jeg fikk laget et program med en super trener i Oslo i høst, som sa at max motstand var best for beina. Så jeg kjører på med det. Og så får vi håpe jeg blir sterk ☺ Og hvis jeg begynner å ligne en bodybuilder så kan jeg jo trappe ned. LOL. Det tar isåfall noen år ;-P Tusen takk, Marthe, du er supergod! <3


    JC:

    Me too, me too!!
    Jeg håper også at jeg klarer å holde motet oppe, og heeelt enig, hun burde få vite at ikke aller har som mål å gå ned i vekt. Og den kommentaren er egentlig kjip, uavhengig av utgangspunktet, greit å drøfte, men da må jo personen selv ta det opp. “Hva er dine mål”, bør man faktisk svare på SELV. Det som er latterlig (fordi jeg var feig) er jo at det står på det dumme skjemaet hennes at mine mål er å gå ned i vekt. Men men, hvem bryr seg om skjemaet hennes. Men er jo greit å si ifra til henne, next time.

    GUD, ja, for en stund siden hadde dette vært en enorm trigger, scary scary! Viktig å være obs!

    Takk for at du er stolt av meg. Skulle gjerne reagert HELT annerledes, men jeg falt i det minste ikke tilbake.


    Valiumsvalsen:

    Takk, du er god! Da svei det litt mindre for meg. Ja, heia fornuften. Enda den innimellom forsvinner bare littegranne. Tusen takk!!! Jeg er litt skuffet og litt stolt og litt lettet. Og litt irritert på meg selv fordi jeg ikke SA noe.

    Takk, takk! Og god helg til deg også!

    SvarSlett
  14. Kaffedamen:

    Konklusjonen min ble vel egentlig at jeg må flytte til Gjøvik.
    Men joda, she was pretty crappy. Fikk ikke engang noe ut av den dumme runden hennes! Jeg må manne/dame meg opp neste gang jeg ser henne. Håper inderlig jeg klarer det, vil ikke være feig. Men the big problem er at jeg tror HUN er sjefen. Og kanskje har hun ikke egentlig utdannelse innen trening, for som regel sitter hun i resepsjonen der? Det er et lite senter uten så veldig mange ansatte, og de som er trenere har en stygg joggedress som hun ikke har?

    Ja, baby steps. Det er jo tusen ting jeg kunne sagt uten å være frekk. Og jeg skulle ønske jeg hadde gjort det. Men det vikgiste var vel å komme seg vekk derfra. Men irriterer meg hvordan jeg ikke helt klarer å la det gå, og ender opp med å sette tusen spørsmålstegn ved alt. Men MÅ bare la det gå. Hun var jo tydelig ganske fraværende. Og når hun tror at “jenter” bygger muskler ved å vifte føttene i været med NULL motstand (altså, dra ut sticken fra vektene, ingenting i motstand), da har hun vel kanskje ikke så mye i huet?

    Må la det gå! Tusen takk for kommentar, Kaffedamen! Du er god! Happy flytting, om to uker er det over ☺


    Thea:

    LOL. Develop a personality. Og noen følehorn, så du kan sense at det ligger noe i luften når en person hyperventilerer sånn halvveis ved synet av en tredemølle og bønnfaller om å få slippe den dumme intro-runden??? Jess.
    Håper folk flest er litt proffere enn henne. Selvom det ikke var noen katastrofe, så var det bare så j****** dårlig timing. Prøver å bli vant til kroppen, normalvekt etc. Men det finnes jo så klart verre ting. TAKK for støtte!!! Og for at du er stolt. Godt å ha noen med på laget sitt. ;-P <3

    Laipai:

    Jupp, det måtte jeg. Og takk og lov dro jeg min vei. Nettopp fordi en del av meg MÅTTE bli igjen. Det suger, for “straffen” for de avgjørelsene kommer jo etterpå. Føles som om kroppen ESER, selvom det bare er tull. Men MÅ holde ut. Og hjalp å blogge om det, få det ut. Og så fine kommentarer er jo gull verdt. Men det er KJIPT at det er når man er “flink” (hater egentlig det ordet) – at man faktisk må betale etterpå. Hadde jeg blitt igjen hadde jeg sikkert følt meg bedre nå. Men verre når det spant ut av kontroll (noe det lett kunne gjort, og det er sååå skremmende at det ikke skal mer til enn det!!!) Men. Får heller bli stål i arma på meg.

    Takk, Laila, du er god. <3<3<3

    SvarSlett
  15. Destroyedflower:

    Tusen takk, så god du er som blir glad på mine vegne! Og det er godt forklart, at spiseforstyrrede ører er litt over gjennomsnittet vare for kommentarer ☺ Mer enn litt også. Jeg prøver å si til meg selv at hun sa det uavhengig av min vekt, at det ikke var fordi jeg “trengte å gå ned”, men som jeg nevnte, fordi det er en “typsik” ting å si. Men kjenner jo litt på det i ettertid, at ikke-fullt-så-snille-tanker raser. Men det er vel naturlig. Og det skal skal skal gå over.
    Tusen takk for at du leste, og tusen takk for så fin kommentar!


    Vamp:

    I knoooooooow! Fornuften har forlatt mange munner, I think.

    Enig i at man i den bransjen har et ansvar for psykisk helse også, henger jo sammen, og i dag er jo kropp og vekt et veldig ”følsomt” tema man bør trå litt varsomt rundt. Jeg la kanskje opp til at litt fortgang hadde vært å foretrekke, men jeg kunne veldig fint klart å liste opp egne mål.

    Du er god, du. Tusen takk!!! Tenker på deg <3<3<3


    Frida:

    Wannaloosesomepounds-lady = tragic. Frida = funny. Takk!!! Happy weekend to you!

    SvarSlett
  16. Mia:

    Herregud, sååå god! Takk, det betyr mye, coming from you. Stolt av deg også, forresten, og glad det går fremover med deg. Og tøff er det du som er. Men takk takk takk, Mia. Let’s fire her, for sure!
    Tenker på deg! <3


    C30:

    LOL, jess. Robotic er fin beskrivelse ☺
    Akkurat det med muskler osv har jeg fått inntrykk av er veldig reservert menn her. I Norge er det jo helt normalt å trene styrke for jenter også, men her ser jeg nesten bare menn som pumper. Og meg da. LOL.
    Ja, jeg skulle virkelig, virkelig ønske jeg hadde klart å forklare henne nettopp det, at jeg har lagt alt sammen bak meg. Der og da var jeg litt sjokka, og hadde tusen (feite) tanker i hodet, og tenkte også at hun IKKE er typen som forstår??? Men det er jo ikke poenget at hun skal forstå, poenget var jo at jeg burde sagt det for min egen del. Next time. Next time.

    Tusen takk; C30. Your support means alot to meg ☺

    Happy Saturday!


    Mitthaap:

    Tror heller ikke hun elsker den jobben, nei, og alle hadde vel tjent på at hun gjorde noe annet, noe veldig isolert?? Haha.
    Ja, jeg tror også det er eneste måten å vise seg selv hvem som er sjefen. Til og med å gå tilbake og trene styrke ville vært litt dumt (men veldig enkelt, og i teorien også veldig ”OK”). Men ”ekstreme” (oooooh…) situasjoner krever ”ekstreme” løsninger. Hardt mot hardt. I’m the boss.
    Ja, det var kjipt. Spesielt på kvelden i går, da alle tankene spant enda jeg ville være ”flink” og bare glemme hele greia for jeg visste jo egentlig at hun ikke mente det ”sånn”. Men fornuft og tankekaos går isje hånd i hånd. Bedre nå, da. Og spesielt etter alle disse kommentarene. Tusen takk, du er nydelig, du!

    Beste klem tilbake og god helg!!

    SvarSlett
  17. Så tøff du er! Hadde det vært meg, hadde jeg gått i kjelleren. Aå unødvendig å si, men hun visste vel ikke det. Men syns du skal komme med den tilbake, at du faktisk har slitt ræva av deg for å komme dit du er i dag. ha en fin helg. St på, høres ut som du ikke gir opp så lett;)

    SvarSlett
  18. Anne Ma:

    Du er god! Takk! Jeg gikk litt i kjelleren etterpå, etterhvert som det sank inn og spm begynte å florere in my head. Men det går bedre nå. Og JA: Jeg skal tilbake og jeg skal si akkurat det: I worked my butt off to get here. Takk, Anne Ma :-)

    Ha en kjempefin helg!

    SvarSlett
  19. Åh herregud, nå fikk jeg helt vondt inni meg.. Og sint!!! Man skulle jo tro at treningssenteransatte hadde LITT innsikt.... For det er jo sånn som kan være vondt å høre for ALLE og enhver, og med vår bakgrunn, vel.. Du er flink, utrolig flink, som ikke tok det til deg!
    Jeg har nok fått noen sånne, jeg også.. Men vet du hva? Jeg husker det ikke! For det kan være vondt å høre der og da men lar du være å ta det til deg, så bare glir det over... Og om hun dama er ei du trenger forholde deg til på treningssentret, så håper jeg du klarer si noe til henne.. Eller håper og håper, du er faktisk så tøff at om du vil si noe så sier du noe, vettu! KJEMPEKLEM, fra en "tungtvekter" til en annen! <3

    SvarSlett
  20. Er det MULIG??? Nå vet ikke jeg med 100% sikkerhet hvordan du ser ut pr nå, men at du skal trenge å gå NED i vekt er jeg 200% sikker på at IKKE stemmer! Selv om du ikke hadde hatt spiseforstyrrelsen!
    Jeg kjenner at jeg blir så INN I HEL.... forbanna på sånne folk, GRRR!
    Jeg skjønner godt at du ble sjokkert, jeg hadde nok blitt det samme. Der og da... Men så hadde jeg nok gått tilbake et par damer senere og oppsøkt damen, for å fortelle henne hvordan situasjonen EGENTLIG er. Da tenker jeg hun kommer til å føle seg som en liten dritt jeg;-)
    Og det vel fortjent!!!

    Håper du har/får en praktfull helg, skjønne, gode, flinke pene du:-)

    Klem, Rosa

    SvarSlett
  21. Vil ikke kalle det feigt i det hele tatt, hvem som helst ville blitt satt ut av en sånn kommentar. Reaksjonen din er nok HELT normal - og du gjorde jo en veldig god ting: kom deg vekk fra fristelsen for å hindre at tankene tok tak! Men si det til henne neste gang, så slipper du at det står der og at noen tar det opp igjen!

    Ikke tenk at du skulle reagert annerledes, vær heller stolt av at du reagerte som du gjorde fremfor å la sf-tankene ta kontroll!! Små steg, så kommer den umiddelbare responsen du ønsker du hadde før du aner det. Ingen skam å måtte tenke litt over svaret når noe sånt blir slengt mot deg! <3

    SvarSlett
  22. Kristine, du kunne jo selvsagt ikke reagere på henne i går... men neste gang kan du kanskje ta med deg noen av de brosjyrene du har om spiseforstyrrelser, overtrening osv? Og fortelle henne at du ENDELIG begynner å bli bedre, at du har ditt eget treningsprogram, godkjent av en LEGE, og at du trener for å ha god helse igjen. Og ikke vær snill med henne, få henne til å føle seg skikkelig teit! Det fortjener hun, for du har jo vist at du ikke ville gå gjennom den test-timen med henne.
    Jeg har nesten litt lyst til å sette meg på et fly og bli med deg på trening neste gang! Jeg vet at hun ikke vet noe om deg... men hun burde jo faktisk vite noe om at når folk sier nei, da betyr det ne. Og hun burde lære noe om spiseforstyrrelser hvis hun vil fortsette å jobbe i treningstudio.
    Uff, nå ble jeg veldig sint på dine vegne! Men good for you for at du ikke falt i fellen, og at du ikke trente i det hele tatt. Keep on keeping on Kristine!

    Mange gode varme klemmer fra Linders

    SvarSlett
  23. Tora:

    Ja, det ville jo ikke vært rart å forvente det. Jeg tok det nok litt mer til meg etterhvert som jeg lot det synke inn, men nå har jeg dytta det vekk igjen, og bestemt meg for at det ikke var personlig. So gooooood stuff.
    Jeg skal la det gli over, jeg også! So I shall. Og jeg skal si noe neste gang jeg møter henne. LOL.

    Juppsi-doo. Klem til tungvekter’n fra tungvekter’n (LOL)


    Rosa:

    Nei, jeg trenger ikke å gå ned i vekt. Men tydeligvis er det en vanlig grunn til at man trener, uavhengig av utgangspunkt. Herregud.
    Men, hahaha, ja, kanskje hun føler seg som en liten dritt. Jeg skal ihvertfall være superhøflig og pleasant, for det er sikkert verst for henne (og lettest for meg, som griner hver gang jeg blir sinna, og har ingen planer om å stå der og skrike til henne som et lite barn). Skal oppdatere (fryktelig spennende for dere, I bet!!!)

    Tusen takk for støtte, Grrrr-Rosa!!! Og fortsatt god søndag!


    JC:

    Nei, kanskje ikke feigt, men litt irriterende likevel ☺ Enig, enig. Jeg ville sikkert endt opp med å bli too emotional om jeg skulle sagt noe der og da, så kanskje ikke så dumt med en liten tenkepause?

    Takk for støtte, du er god! Og ja, jeg skal si ifra med en gang jeg ser henne igjen, og ja jeg er glad/stolt for at jeg ikke falt i fella ☺ Happy søndag, gode deg!

    SvarSlett
  24. Linda:

    Her var det mange gode råd !!! Det er faktisk ikke så dumt, å slenge noen brosjyrer på disken hennes/ansiktet hennes?? (Neida, no er eg barnslig). Jeg skulle sagt det i utgangspunktet, før den dumme runden, at jeg har fått godkjent av lege, og derfor vil holde meg unna de apparatene, og derfor skipper den obligatoriske runden. DET skulle jeg ha gjort, så kunne alt sammen vært unngått. Jeg er alltid så innmari etterpå-klok, jeg. Det skulle jeg gjort og det skulle jeg gjort.
    Men, JA, kanskje du kan bli med meg??? Bare sleng deg på et fly, vi drar hjemmefra imorgen tidlig around 6:30??? JA??? Du er med?? (Nei, det gjør vi forresten ikke, det blir tirsdag, så du har god tid!)

    Du er god, Linda, tusen takk for all støtte!!!

    SvarSlett