Søk i denne bloggen

onsdag 9. februar 2011

No lookz at my new bookz

Husker du jeg skrøt av at jeg skulle lese så mange bøker??


Jess?

Vel. Jeg har ombestemt meg. Etter råd fra flere kanter, (gode kanter som vet hva de snakker om), så har jeg bestemt meg for å la de ligge.

Jeg skal tross alt skrive MIN historie. Og den finner jeg ingen andre steder enn i mitt eget hode. Right?


Det var liksom tryggere/mer behagelig/litt mer morsomt å sette seg ned med en marker og se om jeg fant noen gode tips? Men det er jo bare tullete. (Og litt å "utsette ubehageligheter". Hvis det å sette seg ned, grave seg ned i seg selv faller i den kategorien? Which it does). Jeg kan bare dele hva som har funket for meg. Og "redskaper" og tips får jeg egentlig nok av i behandling, fra dere som leser, IKS osv.

Så bøkene blir liggende. Inntil videre ihvertfall. (Og jeg som hadde lovet bokanmeldelser!!) Jeg kan godt legge ut titlene, hvis noen var interssert i det?

Men du, veit du hva? Nå går det litt fremover med skriving. Sakte men sikkert. Det eneste som irriterer meg er at det ofte tar noen timer å komme skikkelig inn i det, og nesten like ofte er noen timer alt jeg har, og da må jeg gå fra det. Og så kommer jeg ikke helt inn i det igjen.

Men i kveld skal det skrives. Og til helgen skal det skrives. Og i går fikk jeg en lang økt. Med detox-bonus i tillegg. Herregud, I feel lucky. Og glemte å nevne hvem jeg møtte, etter blomsen:

Ikke rart jeg ble glad? Ikke hver dag man møter ESLER? Han til venstre kom bort for å kose. De har så pene, gode øyne!

Små gleder i hverdagen? JUPP.
Snart helg? JUPP.
Halvfulle glass (ihvertfall for tiden)? I guess so.

15 kommentarer:

  1. Takk for nydelig kommentar, du er også god tvers igjennom veit jeg! :-)) Jeg tror det kan være lurt å la bøkene ligge og heller fokusere på det dere driver med i behandling og andre inspirasjonskilder :-)Jeg har erfart at hvis jeg driver med mye samtidig vet jeg til slutt ikke hva jeg driver med <3 Stå på, en dag kanskje du føler deg enda mer klar til å lese dem :-)) Klem!

    SvarSlett
  2. Now you're talking! And writing!
    Du er sint og du er glad, og du skriver. Så bra!
    Og jeg øver meg på å holde to foredrag på engelsk i Trondheim (Isfit) til helgen.
    And by the way; my book is accepted :)

    SvarSlett
  3. Markers er livsfarlige! Dey purrtend, but dey not yoor fwiend! Jeg satte meg ned med en sånn en selv, og en bok som skulle forklare bedre for meg hvorfor jeg er meg, og fikk ikke sove halve natta, fordi det minnet meg så mye om studiesituasjonen. Tror dine studier var omtrent like fulle av festligheter og hvilepauser som mine, så det var ikke så lurt med markers.

    SvarSlett
  4. Esler! Nå ble jeg glad.. Han til venstre ser ut som en skikkelig koseklump <3

    SvarSlett
  5. Jeg har også veldig lyst å skrive min egen historie,men egentlig aldri tenkt tanken på å lese andre bøker for å skrive min eventuelle egen historie..(fikk faktisk en kommentar på fb for noen timer fra ei som mener jeg burde latt bloggen min bli ei bok,hahahaha)
    DIN bok,med DIN historie,bare det vil gi en suksess.

    <3

    SvarSlett
  6. Hei!
    Jeg gleder meg sånn til boken din kommer til salgs, og de er det helt sikkert mange andre som gjør også. Du skriver utrolig bra!
    Jeg er veldig glad du tok avgjørelsen om å skrive bok også. Så: Tusen takk!

    Hilsen tenåringsjente i behandling.

    SvarSlett
  7. Marthe:

    No, I’m not. Men takk! Enig! Jeg tror også det. Nettopp! Ingen vits i å kludre det til, jeg har også samme erfaring, må holde meg til et par ting av gangen, få det skikkelig til, fremfor å sose med mye forskjellig på en gang.
    And that’s true. De kan ligge i den fine spiralen sin og vente på meg ☺


    Gunnhild:

    I sure am!
    GRATTIS!! Herregud, du har mange jern i ilden om dagen, så spennende med Isfit (kanskje du får møte Mette-Marit?) Good Trondheim-trip, Gunnhild! Best of luck!


    Thea:

    For sure!!! De er som tvangstrøyer, de tror man automatisk husker alt de streker under enda man ikke husker en damn shit. Husker en gang jeg var HELT på jordet, og så stressa at jeg klarte å streke under 98% av alle ord i en arkitektur-bok, livredd for å gå glipp av noe viktig. LOL!!! Da er vel poenget kanskje LITT borte vekk???

    Festligheter og hvilepauser definerer mine seks år på universitetet. Uff… Tragic, really. Lei meg for at du har samme erfaring. (But thanks tusen ganger for sharing). Stay away from evil markers, Thea!

    “Dey purrtend, but dey not yoor fwiend!” = beste uttrykket evva!

    SvarSlett
  8. Tora:

    Tror du ikke jeg hilste de fra deg, eller?? Oh yes, he is. Og han var så lodden i pelsen sin. Jeg lurer på om det finnes dvergesler? Og om man kan ha de inne? (Stakkar esel, det var kanskje en egoistisk tanke? Or schmaybe not, cause I would treat him so good!)


    Laipai:

    LOL; when you put it like THAT it’s totally ridiculous, even more ridiculous than before. TAKK. Nå hersker ingen tvil om hva som skal til. Hvis du skriver historien din synes jeg du kan bruke bildet fra gårsdagens blogginnlegg på forsiden og kalle boka “RØD TRÅD”. Jeg står først i køen for å kjøpe!


    Tenåringsjente i behandling:

    Å, TUSEN takk, du er så god!!! Jeg håper bare jeg får det til, for det er virkelig ikke mye å skryte av foreløpig! Men jeg synes det er både gøy og givende, så får vi se om det forblir rotete dokumenter på Macen min eller om det blir til noe. Tusen, tusen takk for at du har trua på meg, denne kommentaren ble jeg så glad for! Også veldig glad for at du får behandling ☺ Ønsker deg ALT godt!

    SvarSlett
  9. Lurt å la bøkene ligge mens du skriver selv. Fort gjort å bli litt for preget av andres fortellerstemme og historie. Og jeg syns du skal holde på din fortellerstemme! ;) Men titlene på bøkene vil jeg gjerne ha, så kan jeg skrive noen anmeldelser!

    Skriver du X antall sider pr dag, eller tar du det litt på sparket?

    SvarSlett
  10. Har møtt henne. Slappeste håndtrykket jeg har kjent. Ikke akkurat superimponert. Hun var omtrent som en glassmanet ... ;)

    SvarSlett
  11. Så fine esler, og utrolig blomster i går :) deilig når våren kommer, det er sånn her nede også. Det eneste som er litt dumt er jo at når våren kommer, da kommer det pollen *atsjo* og :D

    Så flott at det har løsnet litt, Kristine! kanskje du burde ha en diktafon? Jeg er sikker på at du får noen fine bok-tanker når du går tur, hvis du har en diktafon, kan du kjapt snakke inn noen ideer, og fortsette å gå og kose deg.

    Jeg gleder meg til mai!!

    Mange gode klemmer fra Linda

    SvarSlett
  12. Vi gleder oss til boken, keep on. Lurt og legge andre bøker bort, du trenger ikke andres erfaring, har mer enn nok selv! Det er din historie vi vil ha.
    Stolt av deg!

    SvarSlett
  13. Kaffedamen:

    Enig i at det er lurt. Og juppidu, det er sikkert lurt å beholde sin egen stemme også! Akkurat nå sitter jeg ikke hjemme, men jeg skal legge ut titlene senere, for sure ☺

    Jeg prøver å skrive litt hver dag, og noen dager skriver jeg masse (som jeg så går igjennom og reduserer til det egentlig ikke er så masse likevel), og andre dager blir det lite. Alt ettersom hvor mye jeg har å gjøre ellers. Men prøver å få gjort mye på dagtid i helgene, står opp tidlig, da er alt rolig og perfekt for skriving. Men ikke fast antall sider, enda det i utgangspunktet var planen å gjøre det sånn ☺

    Titler kommer!


    Gunnhild:

    Haha. Det kan jeg faktisk tenke meg! Man kan se på mennesker hvem som har slappfiskhåndtrykk. Verste jeg vet er å ta noen i hånden, og føle at man må bære den fordi den er så slapp (glassmanet, I like it!). Det får meg til å klemme til skikkelig hardt. Gjør det, da, hvis du møter henne igjen! Squeeze!

    SvarSlett
  14. Linda:

    True! Jeg glemmer hvert år at jeg har pollenallergi, like overrasket hver gang det bryter ut. Og jeg kan ikke ta sånn kortisonkur-greie som alle tar som får det til å gå vækk (fy søren, det der var godt skrevet, viser at jeg har skikkelig greie på hva jeg snakker om, oh yeah!) pga det stakkars skjelettet mitt.

    Jeg blir barnslig glad av å være sammen med dyr, selv i min sosiale angst og frykt-for-nærkontakt-periode moste jeg hodet inntil alle dyr jeg møtte. Når anledningen byr seg skal Bear og jeg ha hund, katt og et pinnsvin. Og en villagris. Og et sånt dvergesel, hvis de eksisterer. Egentlig også en dvergkamel, men det kommer jo an på hvor vi bor.

    Jeg har diktafon på mobilen. Og det HAR hendt at jeg har snakket til meg selv på tur: “Hei Kristine! Dette må du ikke glemme, dette er veldig viktig…” Som regel er det ikke det. Men det har hendt, da, at jeg har kommet på noe mucho importante ☺

    Du er god, du, Linda! Blir så fint å møtes i mai! Du vet allerede alt om meg, alt, så da kan vi kanskje snakke litt om deg også? Ikke dumt, ikke dumt!


    Hege S Bjørnstad:

    Du er god, og jupp, man kan jo ikke fortelle andres historie enn sin egen. Eller, det kan man jo. Men… Jaja. Jeg skal fortelle MIN.

    Jeg gleder meg til å se deg!!! God bedring, savner deg ☺

    SvarSlett
  15. Jeg har aldri tatt kortison jeg heller, jeg tror egentlig ikke det er noe bra å få inn i kroppen min... så jeg lider (men ikke i stillhet) :D

    Vi har to pinnsvin og fire mus i hagen :D men de får ikke lov til å komme inn i huset. En dverg-kamel kan sikkert være interessant...

    Kanskje vi må ta oss en all-nighter i mai? når jeg først begynner tar det som regel litt tid :P

    Klemmer <3

    SvarSlett