Søk i denne bloggen

tirsdag 15. februar 2011

Nosespray + Valentine's Day

Nå har jeg registrert bloggen min på Bloggurat. (Interesting, I know). Men man må legge inn sånn link her for at det skal funke. So let's get that part over and done with:

http://bloggurat.net/minblogg/registrere/15ae86a49ffea625a323ac27f724417c0bc73636

Jeg er simply en hermegås, "alle andre gjør det..."/"gjorde det for evigheter siden...". Jeg vet ikke engang hvorfor man gjør det. Hvorfor gjør man det??? Ser du? Hvor lett påvirkelig jeg er?


So. I går gikk både bloggen, Bear og jeg glipp av den store kjærleiksdagen. Neida. Hver dag med meg er en day of love, vi trenger ingen celebration.
Men det var min feil. Jeg gikk/går fortsatt rundt som en robot. Because jeg har kink i nakken, you see, og kan ikke snu hodet noen vei. Så jeg snur hele kroppen hit og hele kroppen dit og har på meg et skjerf knyttet så stramt at jeg nesten ikke får puste. (Pluss tett nese). Jeg innbiler meg at det hjelper. 
 
Det høres ikke videre romantic ut, does it now?
 
MEN. Jeg SER faktisk INSANELY sexy ut. Overleppa mi (den som vanligvis ikke synes i det hele tatt) har nemlig kaa-booooooooomed into a bee-stung-delightful-fat-lip. Jeg har lepper som skriker: KISS US. 

Helt til man kommer litt nærmere. Da myser man. Og så lager man en ekkel grimase. Og så snur man og løper i motsatt retning. 

Forkjølelsessår gjør seg best på avstand. 



Du skal få slippe bilde av meg. Men se her, da, hva roboten tryllet fram:





En eske med svidde cookies, sier du?? Oh no. Brennende kjærlighet more like it. (Roboten er ikke så god på det med å sette på tid på ovnen, you see).

Happy Belated Valentine's Day! 



Men du, en ting jeg lurer litt på, som kanskje ingen kan hjelpe meg med fordi det kanskje bare var "meg". 
Jeg er forkjøla og har vondt i halsen og blah blah blah. Og tror kanskje det er første gang på... MANGE år. Da jeg var syk hadde jeg masse vondt i hodet, konstante magekramper (som fortsatt herjer hver eneste dag). Men var ALDRI forkjøla. Selv ikke da alle andre fikk the flu ble jeg syk. (Hadde halsbetennelse en eneste gang på flere år, og tidligere hadde jeg det all the time). 

Why??? 
Hadde jeg bare flaks?? 
Eller har noen andre opplevd det samme?


Det blir ingen yo-yo-yo-confrontation-sensation i dag. 

Og ærlig talt så er jeg så slapp at jeg nesten nyter å være en ineffektiv latsabb.  

13 kommentarer:

  1. Jeg vil også ha "Hot love cookies"! Så søtt!

    Beklager at jeg aldri kommenterer lenger, men ting går så mye bedre for tiden, og da slutter jeg å kommentere på blogger av en eller annen grunn. Men jeg leser fortsatt altså! Og er veldig glad for at det går så mye bedre med deg også.

    Hurra for bra, Hot Love og kjeks!

    SvarSlett
  2. Hurra for deg, Camilla! Så deilig å høre at det går bedre! Da håper jeg på NULL kommentarer fra deg fremover ;-P

    SvarSlett
  3. Nei når man er skikkelig sånn-syk så får man (eller hvertfall de fleste) skjeldent smittsomme sykdommer.. Skulle jo tro at vi ble mer mottakelig for sånn men nei.. Hørte noen sammenlignet det med babyer, de blir ikke syk den føste tiden fordi de er så sårbare... Skjønner?

    SvarSlett
  4. Utrolig nok så har ikke jeg heller vært direkte plaget av så mye sykdom,til tross for sf. Av og til lurer jeg på om jeg er immun...men innimellom så hender det at jeg blir litt forkjøla da,og da må jeg nok bare fint nødt finne meg i at immun er jeg ikke akkurat da,men det er pokker meg ikke langt unna...skulle jo tro at immunforsvaret var svekket,men neida du...

    Jeg og vil ha cookies....

    <3

    SvarSlett
  5. Haha," svidde cookies? Nei, brennende kjærlighet!" Me like :-)

    Det med sykdom, det er lenge side jeg har vært ordentlig syk, år siden faktisk.. Og influensa har jeg aldri hatt. Det er rart iogmed at jeg ikke behandler kroppen så særlig pent, skulle nesten tro at jeg var mer utsatt for sykdom da, men sånn er det visst ikke.

    Håper forkjølelsen og halsvondt'en går over snart!
    <3

    SvarSlett
  6. Det er noe som heter Herings helbredelses lover. En tysk lege forsket på hvordan sykdom oppstod, utviklet seg og forsvant igjen.
    Det han fant tyder på at kroppen, selv om den overmannes av sykdom, har en 'indre intelligens' som hele tiden forsøker å skåne det viktigste. De organer som er mest vitale for kroppen er ofte de som sist rammes i en kronisk sykdomsprosess, og det første som leges i en helberedelses-prosess. Så feks. hvis man har eksem på huden, det forsvinner og man får astma istedet - har man blitt sykere. Og omvendt.
    Sånn sett kan man se på det at du nå har flere fysiske sykdomstegn enn før, som et stort bedringstegn! :)
    Kroppen dytter sykdomen 'utover' i systemet.

    Dette er en litt alternativ tankegang altså, slik tenker man innen akupunktur og homeopati.
    (Som jeg har utdannelse innen på dyr.)
    Hva man mener om det får være opp til hver enkelt, men en mulig forklaring iallefall. :)

    Uansett, goood bedring!

    SvarSlett
  7. Litt rart dette synes jeg også for jeg har hatt det akkurat slik jeg også. Når jeg har vært svært dårlig over lengre perioder så har jeg ikke pådratt meg forkjølelse eller influensa, litt rart for man skulle jo tro man er mere utsatt... Når jeg har hatt bedre perioder, bedre fysikk altså, så har jeg opplevd å bli smittet fortere. Kan være så simpelt som at jeg er mer sosial i de bedre periodene og derfor mer utsatt... ikke vet jeg... Men litt rart...

    Btw - jeg tar magnesium nå, men har ikke merket så mye ennå... men er tolmodig - nå har jeg jo trosset tvangen og faktisk tatt snart en uke er det vel eller er det mer.. :-)

    Ønsker deg en fin dag Kristine <3

    KLEM OG GOD BEDRING!

    SvarSlett
  8. Pantora:

    Ja, man skulle jo virkelig tro at immunforsvaret reduseres og at man catcher det som catches kan? Har aldri hørt den sammenligningen før, men det gir jo mening. Very interesting! Takk for kommentar, Tora. Interesting point!


    Laipai:

    So weird, so weird. Jeg trodde også jeg var blitt immun. Litt spennende. Du skal få cookies and <3 too.


    Valiumsvalsen:

    Da jeg var yngre var jeg konstant syk, hatt hundrevis av hals- og ørebetennelser, alltid forkjøla etc. Men så, når kroppen gikk på sparebluss hadde den tydeligvis ikke tid til den slags!

    Tusen takk, litt bedre i dag ☺

    SvarSlett
  9. Marie:

    Så interessant, det er jo absolutt en mulig forklaring. Og utifra de andre kommentarene kan det jo stemme for flere enn meg!
    Liker tanken på at kroppen min har en indre intelligens ;-P Og liker enda bedre at dette er et bedringstegn!
    Tusen takk, Marie, veldig godt forklart og veldig interessant! (Må nesten lese enda mer om det!) ☺ <3


    Mitthaap:

    Jeg har også tenkt på det med sosial, men en periode gikk jeg på universitetet hver dag, satt i forelesninger, stod klint oppi andre på lab etc etc, og selvom “alle andre” var syke veldig ofte ble jeg aldri smittet. Which is so weird! Men selvfølgelig, i asosiale perioder, har det jo vært ganske naturlig at jeg har holdt meg smittefri!

    Du er supertøff!!! Men må nok, som du sier, vente enda et par uker på virkningen. Tror det tok flere uker for meg, ikke sikker på nøyaktig hvor lenge, og det er vel individuelt også. Håper det blir mye bedre, så får du positiv erfaring med å trosse tvangen også. Du er TØFF! Well done!! <3<3

    SvarSlett
  10. Hei, ville bare si at jeg har opplevd akkurat det samme som deg - har ikke vært syk på over 2 år nå, selv ikke når hele familien min fikk svineinfluensa, annen influensa og omgangssyke med oppkast som jeg pleide å få før! Jeg ble absolutt ikke smittet, uansett hva det var. Det var helt magisk, men jeg elsket det, var frisk som en fisk hele tiden... Sånn bortsett fra den lille ubudne gjesten som bodde inni meg, og stadig tok mer og mer over tankene og handlinge mine da...
    Men, har vel merket nå som jeg jobber meg mot 'friskheten', så får jeg en gang i blant symptomer på forkjølelse :(
    Ps. fine bakverk du lager, og artig at du legger ut bilder (og av og til oppskrift):D

    SvarSlett
  11. Benedichte:

    Så utrolig rart, Benedichte!!! Same as me! Jeg skal ærlig innrømme at jeg elsket å være sterk+frisk. Frisk som en fisk FTW! Utrolig hvordan kroppen holder seg gående, som en maskin, nesten skummelt.

    "Sånn bortsett fra den lille ubudne gjesten som bodde inni meg..." = LOL.

    Det er jo rart at forkjølelser er friskhetstegn?? Men da håper jeg du og jeg begge fortsetter å nyse og snufse fremover.

    Og så hyggelig at du liker kakebakingen min!! Da skal jeg fortsette med det!

    Tusen takk for så hyggelig kommentar :-)

    SvarSlett
  12. Hei Hei :-)) så utrolig fine kjekser du har laget! ønsker deg god bedring Kristine, du skriver artig selv om det ikke er bra at du er syk, tvert imot!

    Håper du får en fin dag i dag <33

    SvarSlett
  13. Marthe!

    Tusen takk! Og det samme til deg. Skal titte innom NÅ. Tenker på deg!

    SvarSlett