Søk i denne bloggen

søndag 20. februar 2011

Ready for viewin': How you doin'??

Happy Sunday!

Før hatet jeg søndager, hatet, hatet, hatet. Fordi jeg kastet vekk hele dagen på å grue meg til uken som kom. (Ikke rart, med alle mine nazi-planer, not much to look forward to!) Aller helst ville jeg bare at det skulle bli mandag med en gang, så jeg i det minste fikk begynt. For etter startskuddet var jeg i det minste i gang, bedre det enn å vente, vente, vente...
(Jeg ventet ikke bare, da, I kept busy med forberedelser).

Men not anymore! Skal ikke påstå/skryte på meg at jeg "lever i nuet" hele tiden, men jeg lever i det minste ikke ti punkt ned på "planen", med hjertet i halsen, for tenk hvis-tenk hvis-tenk hvis uken ikke går som den skal?? Tenk hvis noe kommer i veien og forskyver alt?? Uææææh... 
Pluss at jeg innerst inne hadde en ekstrem hjemlengsel jeg nektet meg selv å kjenne på. Og den er der kanskje fortsatt, men den er ikke lenger vond.

Anyways. Søndager er selvstendige, fine dager, ikke "ventetid/gruetid" for den grusomme uken ahead!

So far today har jeg møtt disse godingene (hvilke godinger, you ask??? Bambiene, of course! (Jeg har ikke zoom på mobilen). De = de lyse flekkene!)


Noen flere bambier...


Og... Well. Ingen snø.



Det jeg egenltig ville skrive om var... EPISODES. Nytt show på Showtime.


Veldig kort fortalt:

Det britiske ekteparet Sean og Beverly står bak et superpopulært/prisbelønnet (as you can see i den lille snutten under her) TV-show. Som så skal "make it big in America". Men (surprise, surprise) i ekte Hollywood-stil "amerikaniseres" det til å bli en total cliché. Du ser mannen med gul jakke?? (Ikke enda, nei, men snart). Han hadde hovedrolle i britisk versjon, og erstattes med... Matt LeBlanc i den amerikanske (han spiller seg selv. Kind of).

Høres teit ut, jess?? Well it's NOT.
Noensinne sett to minutter av "Joey"??? Har ingenting med den å gjøre.

Nå prøver jeg å tenke ut hva jeg kan sammenligne med... Og eneste jeg kan si er en blanding av Curb Your Enthusiasm (which I love) og Entourage (which I also love). Men når jeg tenker meg om enda en gang. (Slitsomt). Så næææ. Egentlig ikke.

Episodes er genial. Og har fått helt sinnsyke kritikker. Everywhere.



Jeg har sett tre stykker. Og de tre siste skal jeg se i kveld. (Tror det bare har kommet seks, startet i januar).

Anbefales! Enten når det kommer på TV. Eller... Jess.


Happy Sunday to you! And to me! For søndag er en happy day!

7 kommentarer:

  1. Det var en hel del bambier, det ser ut som det er sånn 100 stykker! Så herlige!

    Åh kjære vene, Joey har blitt grå i håret jo :S Ligner nesten litt på George Clooney..
    Ha en god søndag søta! Idag skal jeg få besøk av ei god venninne og så skal vi på teater :)

    SvarSlett
  2. Jeg misunner deg at du slipper snøen...og at du har så fine omgivelser og at du treffer bambier..Jeg har lyst å vandre rundt i Irsk natur,kjøpe en frappuchino med karamell,se på gamle bygninger og slottsruiner,se fairytrees,spise mistrels,aaaaaah minstrels....LORD...

    <3

    SvarSlett
  3. Pantora:

    They are ADORABLE. Men hvis man går litt for nærme så blir de litt urolige. Enten bare stirrer de, eller så reiser de seg og løper sin vei.

    I know, Joey is all grown up. Men check it out, vel verdt det!
    Kos deg på teater, Tora!! (Even better!)


    Laipai:

    Minstrels er fleres favoritt :o) Har alltid med meg bags and bags and bags hjem til jul! If you wants some, pls let me know ;o) I mean it.

    Håper tanna er bedre??? I såfall: fortsatt god helg. If not: Hang in there og gå til tannlegen ASAP. Stor klem

    SvarSlett
  4. Hei Kristine! :-) Godt du er over ventetiden med en uke fylt av egne regler og rutiner som ikke er bra for deg. Søndager kan jo være litt lange uansett, men alt er bedre enn å vente på en helvetesuke! :-)) Du viser at du kjemper vennen!

    Haha, så du skrev at du lengtet etter snø etter bildene, hem. det er kaldt altså! Når jeg gikk på ski frøys det is på øyevippene mine :D hehe! håper du har hatt en god helg <3

    SvarSlett
  5. Åh - jeg savner våren... jeg er såååå forsynt med snø og kulde nå.

    STOR KLEM <3

    SvarSlett
  6. Søndager er gode dager, liksom lov til å ikke gjøre noe som helst, selv for deg!
    Som jeg misunner deg snøfrie gater og hyggelig park å spasere i. GOD KLEM

    SvarSlett
  7. Marthe:

    Ja, du har rett!! Deilig å være ferdig med det tulliballet.
    Når du sier det SÅNN, Marthe, så lengtet jeg kanskje mer etter å se snøen fra et varmt rom enn jeg lengtet etter stivfrosne øyevipper!!! :o) Men så ut som en fantastisk skitur, da!


    Mitthaap:

    Våren er best!!! (Selvom Marthe hadde nydelige bilder). Håper helgen gikk fint? Stor klem


    Hege:

    JA, søndager er gode, late dager :o) Som trengs!
    Parken er nydelig, håper våren snart kommer til deg så du slipper skummel glattis! Savner deg!

    SvarSlett