Søk i denne bloggen

fredag 4. februar 2011

Vær tålmodig så blir du modig

Fredagsfest med en liten test...

Hvor modig er du? Eller: Hvor flink er du til å se frykten i øynene?

Jeg fant denne testen i et blad. Jeg elsker tester, I really do. Og fordi jeg scoret så sykt bra (not), så ville jeg dele.

Lots of fun!

(Skulle ønske jeg klarte å lage sånn skikkelig "test-greie" med knapper osv som regnet ut poengene for deg. Men herregud, jeg klarer å lage markers og hvitt på svart og PUBLISH POST. Det finnes grenser for hva mer jeg kan lære meg. Så du må regne ut selv, på vanlig gammaldags måte. Bring out the pencil).
Hvor enig er du i disse påstandene??

This is how you score it:

0 = aldri
1= sjelden
2 = innimellom
3 = ofte
4 = alltid

Og her kommer påstandene. På en skala fra 0-4, hvor enig er du?


Jeg har problemer med å ta avgjørelser

Jeg føler at andre mennesker dømmer meg

Jeg trekker alltid negative slutninger

Jeg er overtroisk

Jeg klarer ikke å "si nei"

Jeg synes det er vanskelig å si meg fornøyd med en oppgave

Jeg liker rutiner

Jeg har behov for at andre er avhengige av meg

Jeg bekymrer meg mye

Jeg tenker ofte "hva om..." eller "hvis bare..."


Legg sammen poooænga. Og se hvor du lander:


0-15 poeng:
Du vokser på motgang, ser frykten i hvitøyet og ønsker utfordringer velkommen.
(Du er også min helt!)

15-30 poeng:
Knærne dine skjelver ganske ofte...

30-40 poeng:
Motgang og utfordringer gjør deg nervøs. Den eneste måten å komme over frykt på er å gjøre ting du er redd for.


Jeg skjelver bare litt i knærne. Mao: modigere enn jeg trodde!

Her er noen mulige grunner:

Jeg sier mer nei. (Det kan være fordi jeg er en stor egoist eller det kan være fordi jeg øver meg på å sette ned foten).

Jeg er ikke lenger så perfeksjonistisk. Verken når det gjelder å sende SMS med kommafeil eller poste blogginnlegg jeg ikke har "rettet" for skrivefeil og/eller drite-meg-ut-details eller vaske gulvet. Eller andre ting. Ooooh. Jeg ga meg selv en 2'er, da.

Jeg har ikke (og har aldri heller hatt) behov for at andre skal være avhengig av meg. (???) This might be because ingen noensinne har vært avhengig av meg.

Jeg var overtroisk før. Men NOT anymore. Kanskje litt mtp bittesmå gjenhengende tvangstanker, men det er vel ikke overtro? (Hvis ikke jeg rekker å gjøre ditt og datt før telefonen ringer så er jeg en failure forever? Hvis ikke jeg får over 1,500 poeng på Bubbles så vil dagen gå til helvete?) Det er vel ikke overtro, vel? Og jeg tror jo ikke det glir gjenferd langs veggene på soverommet på dagen? Og det er vel heller ikke overtro, er det vel? Så neida. Jeg er ikke overtroisk heller.


Jeg frykter at jeg kanskje ville fått 36 poeng for en stund siden. Ooops. Jaja. At least I'm on the right track.



Fall down seven times.
Stand up eight. 


Hvor landet du?

10 kommentarer:

  1. Woohoo! I'm only shaking my knees too! La oss slå oss sammen! Hvis vi gjør det tydelig nok, kan det hende folk tror det er en ny dans ;)

    Men: "Den eneste måten å komme over frykt på er å gjøre ting du er redd for". So true... Tenk at man kan finne noe så glupt i sånne tester, hehe! :) Da er det bare å fortsette å ta dem, med god samvittighet!

    SvarSlett
  2. Jeg skjelver også i knærne,og det betyr nok framgang ja. Så Kristine,let us shake our knees and rock and roll!

    <3

    SvarSlett
  3. Gled deg til den dagen der du slutter å engste deg, der du er stolt og glad og fornøyd... Der DU setter standarden og DU er det aller viktiste. Der du ikke lenger er redd for hva andre mener.. Du respekterer andres mening, men du frykter den ikke. For DIN mening er mer verdifull for deg selv- såklart!

    Masse fredagsklemmer fra happyC ;)

    SvarSlett
  4. Wow!!! Så bra Kristine :-) Glad på dine vegne. Må innrømme at jeg fikk 36 nå :-( Men tror faktisk jeg har vært litt bedre i perioder ;-)
    Moro å oppdage at det går riktig veien.
    Ønsker deg en god lørdag :-)

    SvarSlett
  5. hmmm jeg er visst din helt :D
    kul test :)
    Han en fantastisk helg! mange klemmer fra Linda

    SvarSlett
  6. I'm your hero!
    ... med god tid, så lenge det varer :)

    SvarSlett
  7. Oj, jeg også er visst helten din - morsom test :D
    God helg, Dublin!! *C*

    SvarSlett
  8. JC:

    Haha. Bedre enn min “vanlige” dans blir det nok uansett. I det minste vil jeg få en fast rytme. LOL!

    Jupp. Eneste som funker er å utfordre seg selv helt til ting ikke lenger er skummelt. Hvis man venter på at frykten skal “gå over”, så blir den jo bare større i mellomtiden.


    Laipai:

    Kult, at fremgang for oss betyr skjelvende knær? Jess? Vi får nyte litt rock’n’roll and shakin’ loose før vi knærne roer seg helt, right? <3<3<3


    C30:

    Den dagen gleder jeg meg til, du!

    Tusen takk for motivasjon C30. Søndagsklem fra meg


    Mitthaap:

    Takk for det. Jeg har sikkert også vært opp og ned. Og jeg vet du hard et tøft om dagen, så selvfølgelig gjenspeiler det scoren din. It’ll get better and easier. You just hang in there!

    Takk for utfordring, jeg tar den!

    SvarSlett
  9. Linda:

    Good for you, Linda!! Jeg er ikke overrasket! And that’s obviously a compliment. Håper helgen har vært fin!


    Gunnhild:

    I’m not surprised, Gunnhild! My hero!
    Nyt litt fri så lenge det varer ☺


    C:

    Jess, you are my hero, C! Og jeg håper du har hatt en super helg!

    SvarSlett