Søk i denne bloggen

lørdag 12. mars 2011

Balloons and macaroons

Jaja, ett år eldre. (Som egentlig ikke betyr noe, I know). Det er som nyttårsaften, en rar markering jeg prøver å bry meg mer om enn jeg gjør. Men joda. I går fylte jeg år.

Noe jeg egentlig ikke liker. Vanligvis bryter jeg sammen ved tanken på at enda ett år har gått, tanken på at jeg har "kastet vekk" enda mer tid på å stikke kjepper i mine egne hjul, på å være destruktiv, deprimert, til tider selvmedlidende.

Ikke i år. I år var jeg realistisk. (Det vil si: Jeg satt ikke og stirret i veggen som jeg har gjort flere år på rad. Men jeg lagde heller ikke stor fest for meg selv med kaker og ballonger (som jeg forsåvidt ikke har gjort siden jeg fylte 17, for jeg har jo ikke fortjent, vet du. En tragisk tanke jeg heldigvis har slått fra meg).
I går/i år gjorde jeg som jeg ville. Og det jeg ville var å ta det helt cooool. Jeg stresset ikke, jeg jublet ikke, jeg fokuserte lite på at jeg hadde bursdag. Jeg var egentlig bare jævlig tilfreds. Med hvor jeg er på vei, med hvor jeg er. For bare ett år siden var jeg så sinnsykt på bærtur. Og det er jeg ikke nå. 

Kanskje hadde jeg planer om å være gift, ha høy utdannelse, ett barn på armen og ett i magen, en fantastisk jobb etc etc etc innen fylte... 28 da jeg var ung og naiv og trodde man kunne legge+følge planer av det slaget.

But u know what?

Akkurat nå er jeg utrolig glad jeg ikke har noen av delene. (Jeg har en fantastisk samboer, da, så den delen har jeg så sinnsykt i boks). Og hadde egentlig ikke sagt nei takk til en hund/katt. Eventuelt en dvergkamel (om de finnes), et pinnsvin eller en stuegris.
Men akkurat nå er jeg glad jeg ikke har ansvar for andre mennesker. Jeg har mer enn nok med meg selv. (Ganske umulig til tider, so I am). 

Jeg er friskere, sterkere, roligere og lykkeligere enn jeg har vært på lenge. Jeg tar vare på meg selv. Jeg venter ikke lenger på magi.
Og mer enn det kan jeg ikke ønske meg.

(Bortsett fra gode venner. Og dette kortet. Og den uslåelige kombinasjonen av at en av mine aller beste venner faktisk er så talented at hun har laget dette. JUST for me):

Konvolutten...

I love this.

Og jeg har funnet ut at jeg er den katten som sitter midt i kaka. Med champis og hatt. :o)

And who knows? Neste år feirer jeg kanskje med både balloons og pink macaroons?
(Jeg er ikke "helt der" enda. Men det er totally OK. Spes når jeg har en hel gjeng med katter som ikke har noe imot å vente).

Fortsatt god helg!

13 kommentarer:

  1. Åh - Hipp Hipp Hurra for deg - for din årsdag, men mest for din fremgang fra sist årsdag :-)

    STØRSTE KLEM fra meg

    SvarSlett
  2. Gratulerer med dagen som var! Selv om det egentlig ikke betyr så mye og sånn der, men likevel :) Det at man ble født er da verdt å feire en gang iblant!! Jeg ser påp bursdager som en feiring av livet. Og det å bare gjøre hva man vil er noen ganger (alltid) den aller beste måten å feire på!

    Ha en super helg videre!

    SvarSlett
  3. Gratulerer så mye med dagen din i går!! Så godt at du hadde en fin bursdag, akkurat sånn som du ville ha den akkurat nå;) Det kortet var veldig veldig forseggjort og flott - jeg er sikker på det er velfortjent fordi du er en god venninne:-) Og selv om det er vemodig å se tilbake, så er jo lykke ferskvare ikke sant? Livet ligger foran deg, Kristine, med alle muligheter for å ta igjen det fortapte og vel så det slik at du får et godt liv med deg og dine...:)
    Stor bursda´klem fra cybervenn *C*

    SvarSlett
  4. Bursdagsklem fra Ragnhild :)

    SvarSlett
  5. Gratulerer atter en gang Kristine!
    Godt at du klarer å stresse ned og ha en god dag,selv om det er bursdag. Jeg hadde nok som deg de samme tankene om meg selv om hvor jeg ville være da jeg var så så gammel...men livet blir ikke alltid som man tror..jaja,vi lever hvertfall,og så lenge man lever får man se hva framtiden bringer.

    Håper du får en fantastisk lørdagskveld <3

    SvarSlett
  6. gratulerer så mye med dagen i går:) skjønner hva du mener,kjenner igjen den at man skulle gjerne ha fått så mye unnagjort,men alt har liksom bare glidd mellom fingrene..mene har også skjønt det er ikke noe vits å klandre seg selv for det. sånn er det bare nå:) å hey,livet er langt. god helg til deg:)

    SvarSlett
  7. Gratulerer masse med gårsdagen! Flott og inspirerende innlegg som vanlig :D Jeg er utrolig glad på dine vegne, og du er så utrolig tøff! <3

    SvarSlett
  8. Haha, fantastisk kort, så gøy.. Ja du er nok den glade katta som har satt seg oppi kaka!

    Jeg søkte på dvergkamel, men det kom bare opp sånn "dwarf laughing at camel" og sånn.. Men vil anbefale et dvergesel, så om det i et program om alternative kjæledyr på Animal Planet, helt nydelig! <3

    SvarSlett
  9. SÅ godt å høre at følelsen du hadde i går var ok til tross for at tanker om "hvor blir tiden av" dukker opp! Jeg er glad for at du hadde en fin dag. Og, for et nydelig kort du har fått! SÅ vakkert, en dag er det du som er i kaken ja, midt i! Du kan jo alltids sette deg i en nå også om du vil :-) hehe, håper du hadde en god dag i alle fall. Bursdagsklem fra meg:-))

    SvarSlett
  10. <3 Kristine <3 <3 28 <3
    Tøff tøff tøff tøff - tuut tuut- tøff tøff tøff tøff- tuuuuuut og kjør!!

    <3

    SvarSlett
  11. Hurra for deg!!! Gratulerer med dagen og mange gode følelser attpåtil :-)

    skulle gjerne skrevet en lang gratulasjon, men er på jobb og er bare innom via tlf min så det blir litt begrenset. Men jeg håper du har hatt en fin dag idag også, med gode etterdønninger! God klem fra JC

    SvarSlett
  12. Woho! Gratulerer med dagen!

    Her har du en albinoangorakanin (de er skikkelig kule): http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f3/Englishangora.jpg/180px-Englishangora.jpg

    og en bursdagshunden, som seg hør og bør: http://www.kerrydean.com/pictures/birthday-dog-meme-picture-02.jpg


    Camilla ;)

    SvarSlett
  13. TUSEN TUSEN TAKK for så hyggelige gratulasjoner :o) Jeg smilte NESTEN like bredt som den fornøyde lille vofsen ;o) (Takk, SÅ gode... Legg til albinoangorakanin på den listen!)

    Tusen takk :o)

    SvarSlett