Søk i denne bloggen

tirsdag 29. mars 2011

Let me AMUSE you with my NEWS

Snakk om å hype opp good news. Så du kan vel ikke bli annet enn skuffa??? Eller???
Uansett: for meg (meg meg meg) er dette tidenes beste nyheter:

Boken min er ANTATT. 
Av Aschehoug!



Halleluja...

(Den er på ingen måte ferdig. Eller halvveis ferdig. Eller 1/10-dels ferdig. Kanskje er den 1/100-dels ferdig).

Noe som betyr........................................................................................................................................... at jeg må gå i dvale.
For manus skal være ferdig til august. Jeg planlegger å flytte inn i en pysj, sy pysjen fast i en stol, feste stolen til gulvet. Og bli der. (Med Macen, da).

En del av meg vil bare kaste fra meg alt og sette i gang, grave meg ned, ikke dukke frem igjen før jeg er all done. Og da gjerne med et "perfekt" resultat. LOL LOL LOL. Men heldigvis for meg så er jeg litt mer fornuftig enn som så!
Denne boken skal skrives med nok mat. Nok søvn. Uten forhåpninger om å nærme seg noe tullete "perfekt" mål. Og med glede. (Og sikkert masse frustrasjon og tårer også. Jeg er ikke naiv). Men jeg har jo en tendens til å gi ALT på en litt vel ekstrem/idiotisk måte. Og kræsje. Og dette er for verdifullt til det. (Hell, jeg og min helse er også for verdifullt til det!)

Tipper resultatet til og med blir BEDRE jeg. Med næring og søvn enn det ville blitt uten. 

Det er skremmende og fantastisk på en gang! Jeg tror egentlig ikke det har gått opp for meg. Men nå skal jo den boken SKRIVES også, da. Så jeg må kanskje roe meg ned på feiringen. Det er kanskje på tide å innse at jeg faktsik snart må sette meg ned. Og begynne. (Skummelt. Jeg må bare... Jeg må bare... Gjøre alt rundt meg perfekt først?? (Assosiasjoner til hvordan alt måtte ligge hundre prosent riktig og være skinnende rent for at jeg skulle kunne spise noe før i tiden). Oh no. Sånn kan jeg ikke begynne!)

Merkelig hvordan jeg gikk fra å ha NULL gående for meg (og da tenker jeg på hverdagslige ting, som sosial kontakt med andre mennesker etc) for ett år siden. (Med mindre "tvinge seg selv til å gå en liten tur en gang i blant" kan kategoriseres som "gående". Og det kan det faktisk. Når jeg tenker meg om).
Men nå skjer det masse hyggelig sosialt (ikke i nærmeste fremtid, da), masse hyggelig på nett, og (kanskje, hvis jeg får det til, noe jeg skal gi "passe" (ikke ALT) for å gjøre) så vil jeg kanskje også få gitt ut en bok??

Jeg ser for meg at ti år med mye DRITT kanskje kan avsluttes med noe positivt! At jeg kan se tilbake uten å bare fokusere på alle studiene som ble avsluttet, studielånet, alle mulighetene som forsvant, alt jeg gikk glipp av, alt jeg fucka opp etc etc etc.
Og isteden faktisk være stolt av at jeg (forhåpentligvis, please please please la meg få det til) har klart å få noe positivt ut av det. In the end.

Og så???

Move on.

Men til poenget:
For å komme i mål må jeg kutte ned på blogging. Først tenkte jeg to-tre innlegg per uke. Men tror heller jeg vil se det an???
(Ikke at å klæsje ut et innlegg tar så lang tid i seg selv. Men bruker timevis på styling, skjønner du, før jeg tar bilder. Som du ser under her...). Neida. Men det tar faktsik litt tid.

Da er det vel bare å starte, da? Å skrive "på ordentlig"?
Som du ser har jeg IKKE pønta meg for anledningen... LOL!

Styling, ja... 
Sminke?? Check! Kule klær?? Check!! Stylet (ahem... nyvasket) hår?? Check! 
No???

Wohooo...

WISH ME LUCK!!!
Jeg trenger det, jeg trenger det, jeg trenger det!!!

Og hvis jeg er borte en dag eller to så er det vel bare et godt tegn? 

44 kommentarer:

  1. Dreams come true... ;)
    det VAR super nyheter det!! Husk tilbake på når du messa om dette håpløse prosjektet som det aldri kom til å bli noe av.. Embrace this, do it! Fordi du kan!

    masse masse lykke til med videre arbeid.. Lenge til august ;) Jeg kommer garantert til å lese boka, gleder meg!

    SvarSlett
  2. C30:

    Tusen takk!! Du er supergod!!
    Jeg håper jeg får det til (men nå skal jeg ikke være sånn sutre-dame som jeg pleier å være! Som sier at det sikkert blir rævva og blah blah blah...).
    Det skal være helt ærlig og rett fra min fine lever - og om DET er rævva eller ikke er det jo fint lite jeg kan gjøre noe med! For historien er jo ikke mer interessant enn den er, liksom. Skal ihvertfall gjøre mitt beste for å skrive en usminket versjon av MIN opplevelse av å leve med+komme ut av en spiseforstyrrelse.

    Jeg SKAL få det til, jeg SKAL. Men som du ser soser jeg allerede på nettet istedenfor å faktisk begynne... LOL!

    Takk igjen, gode deg!! For at du følger med og bryr deg! Det har betydd og betyr så mye for meg!

    SvarSlett
  3. Gratulerer!!! Du KAN virkelig skrive (tro meg, jeg har lest korrektur på mang en hjelpeløs tekst...dine er GODE). Er utrolig glad på dine (og fremtidige leseres) vegne:-)

    Klem fra Ragnhild

    SvarSlett
  4. Ragnhild:

    Tusen, tusen takk! Nå ble jeg veldig glad!

    SvarSlett
  5. FANTASTISK!!!!!!! Jeg tror kanskje jeg kan gå med på mindre blogginnlegg så lenge du skal skrive en bok jeg skal kjøpe :D (når det er sagt så forventer jeg selvsagt en hilsen til meg inni boka :D)

    YOU GO KICK'EM GIRL!

    <3 <3 <3

    SvarSlett
  6. Laila:

    OBVIOUSLY! (Og det mener jeg, altså). Hvis jeg får det til skal det stå en stor hilsen til en stor inspirasjon.

    PS- dagens blogginnlegg var/er EPIC, Laila!! You ROCK!!! <3

    SvarSlett
  7. Hurra!! Det var jo en helt fantastisk nyhet! Gleder meg til å lese boka di :D

    SvarSlett
  8. Martine:

    Tusen takk, Martine! Jeg også... (For hvis jeg noen gang kan lese den så betyr det at jeg har klart å skrive den...)
    :o)

    SvarSlett
  9. Herregud, Kristine, så utrolig fantastisk flott! Gratulerergratulerergratulerer!!! :D Ah, nå ble jeg så glad på dine vegne ^_^ Kommer boken ut skal jeg bestille den lenge i forveien, og ikke krype ut av senga før jeg har lest den ut minst to ganger! Gratulerer igjen!

    SvarSlett
  10. Ååååå, det var det jeg håpa nyhetene skulle være, da jeg leste forrige blogginnlegg! :D WOW! Jeg er så glad på dine vegne! Men du må huske at siden boka ble antatt, har forlaget veldig, veldig lyst til at du skal skrive den. Så det betyr at de har tid til å vente! Det jeg prøver å si er at du ikke må tenke at du har en skikkelig skummel deadline, du må tenke at de vil ha boka, så de kommer til å ville vente til den blir ferdig, når enn det måtte være. Så bare skriv når du har motivasjon til det, gjør det i sånn passe intensitet og kos deg med bokprosjekt! Forlaget venter på deg:o)

    Når det gjelder bloggposter: Bloggen er din, det er du som bestemmer hvordan den skal brukes. Du skylder ingen noe! Hvis du trenger bloggen, så skriv i den. Er du ikke motivert, så ikke skriv bare for å skrive. Da blir bloggen et ork, og da er den ikke det positive den skal være lenger. Bloggen din eksisterer først og fremst for DEG!:o)

    SvarSlett
  11. Aaaaaaahhh- endelig, Kristine! Gratulerer Aschehaug, med your best bargain in- eh- probably ever!

    Dette blir bra Kristine, og takk og takk for at du virkelig skal dele kunnskap om vonde år og erfaringer med oss alle, det betyr mer enn noen noen gang kommer til å innse.

    10 år er ikke borte, de ble bare annerledes enn planlagt pg forventet. Livet blir som regel det, og uheldigvis ganske svarte for noen, men uansett hvor klisje-aktig det høres ut, så blir våren alltid lysere etter en lang vinter, dagen alltid klarere enn nattens lange mørke, og de kommende årene kommer til å lyse klart, kontrastene bringer frem det beste og verste i oss , men Gud forby den monotone grå smørja som finnes et sted midt i mellom- for ingen mennesker vokser i den- de sitter bare fast og visner sakte men sikkert.

    Erhm- lang digresjon - prøver bare å si at jeg er SUPERHAPPY!!! og selvfølgelig må du se det an i forhold til annet tidsbruk, det har vi stor respekt for!

    Stoooore klemmer fra Vamp, Vampen og Ronja <3<3<3

    SvarSlett
  12. Gratulerer!!!! Så fantastiske nyheter!! Nå ble jeg kjempeglad for deg! Har kjempetro på bokprosjektet ditt:-) Klart du må konsentrere deg mer om skrivingen, det blir jo en jobb dette nå! Så alle forstår jo at du må trappe litt ned på bloggingen. Og med Aschehaug i ryggen får du sikkert god hjelp og støtte også (og du har jo oss:), så helt alene er du ikke! Tvi-tvi!!
    Stor klem fra *C*

    SvarSlett
  13. Oh my frikin god!!!! GRATULERER! SÅ så så så SÅ utrolig fortjent!!!!!! Du er så dyktig!!! You go girl! Klart du må fordele tiden på bloggskriving/bokskriving... Er så himla stolt av deg! <3

    SvarSlett
  14. Yessss!
    1 til 2% blir antatt. Der er du!
    Jeg bestiller herved en bok.

    SvarSlett
  15. I wish you THE very best of luck! Jeg er så glad, stolt og spent! Dette var fantastiske nyheter :D Du er rett og slett modig og utrolig talentfull. Gleder meg veldig til boken kommer :)

    Og litt off topic, jeg er fortsatt en (over)fast leser av bloggen din og føler hvert besøk og innlegg gir meg noe - som jeg fortsatt setter veldig stor pris på. Du er virkelig noe for seg selv!

    SvarSlett
  16. Gratulerer!!! Gleder meg til å lese boka. Og ønsker deg masse GOOD LUCK! Kanskje du kan ta patent på en sånn pysjstol også.. :D
    Jeg ville ihvertfall kjøpt den, hørtes digg ut.
    Klem

    SvarSlett
  17. Kristin:

    Tusen takk, Kristin :o) :o) :o) Takktakktakk!!! Jeg er superhappy!!!
    Du er god som skal lese!!! Tusen takk!


    Thea:

    Gjettet du det??? Haha… Du er genial, altså!!!
    Det er egentlig ikke intenst tidspress, men vi har satt august som foreløpig “mål”. Om jeg ikke blir ferdig er det ingen krise, da pusher vi grensen. Men det er gøy, da, om jeg får det til. Og det bør være mulig uten å slite seg ut (det er det tross alt ingen som vil, og jeg blir faktisk ikke så stressa av å skrive, får faktisk overskudd av det, så jeg skal ikke overdramatisere hele greia heller!)

    Det du sier om blogg er SÅ riktig!!! Jeg er helt enig. Og trengte å høre det akkurat nå, virkelig!!! Tusen takk, Thea. <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3


    Vamp:

    Hahahaha…LOL. Ja, dette har de nok ventet på ☺ (Og jeg bare må poengtere at det var gjennomsyret av ironi dersom noen gikk glipp av det!)
    Målet mitt er egentlig bare å fortelle hvordan det var for meg, forhåpentligvis klarer jeg det uten altfor mange klisjeer (for det er det aller siste jeg vil, å sminke på det!) Så det blir sikker litt yucky til tider. Men sånn er det jo å ha en spiseforstyrrelse. Jævlig og yucky og skammelig. Men vil fokusere på hvordan det ble BEDRE. Så bloggen blir sikkert en del av boken! Ha!

    Du skriver så nydelig, Vamp. Og det med vår og vinter? Ingen klisje. Just beautiful <3 Og SÅ sant at man ikke vokser i smørja, vi visner. Og der vil ingen av oss sitte fast!!!

    Hils Vampen (I love it) og Ronja :o) Du er nydelig!

    SvarSlett
  18. C:

    Takk for at du har tro på meg! Jeg har store planer om å gjøre alt fornuftig og riktig, så det går nok bra til slutt.
    Aschehoug er utrolig støttende, profesjonelle og gode å ha i ryggen! Jeg er utrolig heldig! Og veldig, veldig, veldig glad!!!
    Og takk for det (at jeg har dere også, mener jeg) – for det betyr alt. Uten blogg hadde det aldri blitt bok, og uten kommentarer/lesere hadde det aldri blitt blogg. Så TAKK!!!


    Tora:

    Haha… Takk takk! Du er nå GOD!


    Gunnhild:

    Yess, yess!! Du skal få bok hvis jeg får en kopi av din. (Og det er en bedre deal for meg for din er jo garantert i BOX).
    Tusen takk, Gunnhild <3


    M:

    TAKK!!
    Du er supergod, tusen takk, M. Du har lest lenge, du! Det betyr så mye for meg!! <3<3<3


    Tuva:

    Tusen takk!!
    Jeg trenger all the luck I can get. Og sånn pysjstol tar jeg gjerne patent på :o) Du skal få gratis!

    SvarSlett
  19. Åh! Gratulerer! Dette fortjener du virkelig og jeg skal absolutt absolutt kjøpe boken din!
    Kanskje jeg også får skrevet ferdig boken jeg har hatt i magen i årevis. Vi får se ;)

    MASSE MASSE LYKKE TIL FINE KRISTINE! :D

    SvarSlett
  20. Hurrey! Gratulerer så masse kjære deg, og lykke til med skrivingen. Jeg så forresten innslaget på God Morgen Norge, du er jo enda søtere i levende live. Og du er fantastisk flink og veltalende. Det skal du ha. :) Fine briller forresten, de kledde du virkelig. Rustet for forfattertilværelsen.
    Jeg GLEDER meg til å lese boka.

    Igjen; LYKKE TIL!!!

    SvarSlett
  21. Graulerer flinka :D
    Kjempe glad på dine vegne!
    Hva mer skal jeg si?
    Gleder meg masse til å lese boka!!!
    Lykke til med å skrive den! Tenker på deg =)
    Du har så mye godt å skrive om. Du kan vise hvordan du gikk fra å slite med å gå ut døra for en liten tur til hvor du er idag. Og inspirerer andre til å kjempe seg ut av driten de er i :D

    SvarSlett
  22. Mase gratulerer!!! Så utrolig gøy! Gleder meg til den kommer ut, jeg skal stå først i køen :-)

    SvarSlett
  23. Fantastisk! Gratulerer så mye! Gleder meg til å lese! :)

    SvarSlett
  24. Herlig herlig - du herlige jente :-) Ikke overrasket, du er er såå dyktig med ord og uttrykk. Gleder meg på dine vegne :-) Grattis Grattis - la det synke godt inn :-) Gleder meg. Stor klem fra meg<3

    SvarSlett
  25. Utruleg kult, gratulerer i massevis! Då veit eg kva eg skal ønskje meg i julegåve:) Ønskjer deg masse lukke til, er det noko du treng hjelp til er det jo berre å spørre oss på bloggen:)
    Klem

    SvarSlett
  26. AWESOME!! :D Bare pass på så du ikke blir heelt oppslukt og sliter deg ut, kos deg med skrivingen! Masse lykke til<3<3

    SvarSlett
  27. WooHoo!!!!! Congrats Kristine. You can do it :) og det er fantastisk at du har muligheten til å virkelig gjøre det nå!

    Mange gode klememr fra Linders

    SvarSlett
  28. Alle sammen:

    Tusen, tusen takk!

    Annika: GO for it! Du skriver utrolig godt og har mye på hjertet!

    Cec: Tusen takk! LOL, det med brillene tenkte jeg faktisk ikke på, for bruker de hver dag (men ikke alltid på bilder). Men LOL, det ser faktisk ut som om jeg har "kledd meg ut"!!! Haha... Men joda: I det minste ser jeg rustet ut. Vet ikke helt hva jeg kan si om dagens innsats, men gidder IKKE å starte med sutring. Gikk helt sikkert helt greit!

    Tusen takk igjen for alle hyggelige kommentarer!!! Betyr så mye for meg!

    SvarSlett
  29. Jeg hørte om bokavtalen din forleden!! Gratulerer snuppa!! SUPER DUPER STOLT AV DEG! Du gjør jo bare det store flotte etter det andre. BTW super gøy se deg på tv2. Du var så flink!
    Boken kommer til å bli flott - HELT sikker. Du skriver så utrolig bra her på bloggen din, så likeså blir boka. (tas godt i mot til jul...- med autograf og hele pakka..) Stå på darling!

    xxx kuz.

    SvarSlett
  30. Hurra!!! Gratulerer så mye, Kristine - dette var fantastiske nyheter :) Glad på dine vegne, og jeg skal selvfølgelig kjøpe boken!! :))

    Pust med magen og senk kravene. Du er bra nok uansett og skriver utrolig! Tro på deg selv, og du vil komme langt.

    Stolt av deg :)

    SvarSlett
  31. Skal ikke mye til for å pynte en rose vet du :D

    SvarSlett
  32. personligheten din er sminke nok! ;)

    SvarSlett
  33. Tilleggskommentar: Gleder meg forresten til å få stylingtips i den nye boken din :)

    Hoho, jeg er virkelig i et sandpapir-humoristisk humør x)

    synes dette var kjempe gøy og stas, at du skal skrive bok! Heia, heia deg!

    SvarSlett
  34. Shitmandude! That's awesome!!! Gratulerer masse! Og forresten, du ser sykt (friskt?!) fresh ut nå! Skikkelig HOT!

    Camilla ;)

    SvarSlett
  35. Dette blei jeg kjempegla av å lese!!!
    Knallbra!!!
    Sier det igjen... Den boka skal jeg kjøpe :c)
    Og selvfølgelig forstår jeg at du prioriterer å skrive, istedet for å blogge.
    Take your time :c)
    Masse gode tanker ifra
    Snoopy :c)

    SvarSlett
  36. Hipp hurra! Gratulerer fra Ella og Martine:-)
    Vi er så stolte!!

    SvarSlett
  37. Igjen: tusen takk! Dere er så gode som er glade på mine vegne!
    Takk takk takk! Og god helg fra meg :o)

    SvarSlett
  38. Masse masse masse lykke til:D

    SvarSlett
  39. Så fantastisk! Gratulerer så utrolig mye! Herregud, dette er den så stor nyhet. Så fantastisk, igjen! Åhh.. Så glad på dine vegne, gleder meg virkelig med deg <3 God helg vennen!

    SvarSlett
  40. Åh, for en fantastisk nyhet!! Gratulerer så mye, dette er noe å være stolt over :D
    Da har jeg i hvertfall noe godt i vente - gleder meg til å lese den!
    Mindre blogging en stund er vel bare noe man må 'ofre' hvis du skal få tid til å lage en god bok, men jeg håper at du etter utgivelsen skriver litt oftere, for den er en av de mest meningsfulle bloggene jeg har lest/funnet til nå, og jeg er en fast leser ;)
    Og forresten, så var det et veldig fint bilde av deg! :)

    SvarSlett
  41. Marthe:

    Tusen takk, Marthe!


    Benedichte:

    Å, tusen takk! Og tusen takk for SÅ snille/gode ord som gjorde meg veldig glad... :o) Du er god, du, Benedichte. Takk for at du leser blogg!

    SvarSlett
  42. Anne Line:

    TUSEN TAKK, gode deg :o)

    SvarSlett
  43. WOW! Morsomt! Gratulerer!!! Jeg kommer GARANTERT til å kjøpe boka, og heie deg fram på veien! :)

    SvarSlett