Søk i denne bloggen

tirsdag 19. april 2011

Bare lite granne lavere panne?

Jeg vet ikke om dette egentlig kan kalles "nå-har-jeg-skjerpet-meg-litt"-blogging, jeg. Men leste nettopp dette intervjuet med Agnes Ravatn i Dagbladet. And you should too.


Et lite utdrag:

Damebladene sier jo at de er din beste venninne, men egentlig er de jo en helt forferdelig venninne som kritiserer deg for hver minste ting. Tilsynelatende umotivert forteller de deg at det er noe galt med deg, sier Agnes, som tror man kan miste trua på seg selv av mindre.
 


Og en ekstra liten halleluja til denne uttalelsen:

Heldigvis lever jeg ikke av utseendet mitt. Jeg vet at jeg har andre bein å stå på enn neglene mine.

I agree with her.

Jeg er også overlykkelig av at jeg ikke lever av utseendet mitt (og ikke bare fordi jeg ville vært ekstremt fattig om det var tilfelle).
Og jeg håper jeg har andre bein å stå på enn neglene mine, asså, enda jeg akkurat har fresha de opp noe voldsomt så jeg skal ha noe fun fun fun å se på mens jeg skriver:

Ække så farlig å ta på et håndkle før det er tørt, er det vel? 

Og det sier kanskje noe om hvor mye fun fun fun som skjer sånn ellers om dagen? Hence boring blogposts... Bortsett fra at jeg har pyntet til påske da. Satt en gul liten goding oppå en Bear. (Jeg har mange Bears, you see. Inkludert bilen, som også heter Bear. Og Bear, da).


Stakkar. Han har nettopp fått av seg denne:


Fristende med "jula varer helt til...". Men så lavt synker jeg IKKE.


Men uansett. Sjekk ut DB.
Og fortell gjerne hva du synes!!

(Om neglene mine og den helt fantastiske påskepyntingen, selvfølgelig. Om du skulle være i tvil om hva jeg refererte til, lizzom)!!

17 kommentarer:

  1. Digger neglene dine! Og gulingen/påskepynten. Bedre enn min iallefall! To plastinnpakka påskeegg slengt på kjøkkenbenken i påvente av å fylles med Crunchies og gis bort teller vel som påskepynt det og? Ikke svar på det, forresten, it'll burst my bubble... ;)

    Anyways - ønsker deg en suuuper påske!

    SvarSlett
  2. Nydelige negler og påskepynt! ^^ Kjempebra intervju! Bra det finnes noen skikkelig sterke kvinner der ute, med bena på jorda :) Det er slik det skal være!

    SvarSlett
  3. Veldig bra intervju! Noen ganger virker det som at noen leser såpass mye i sånne dameblader at de også tror det ER sånn som bladene sier. Skummelt!

    Jeg liker forresten påskepynten og neglene dine :D

    SvarSlett
  4. Tankene mine er alle andre plasser - jeg sliter med å blogge selv og med å komme med fornuftige kommentarer hos andre. Men honestly, det er alltid så koselig å lese hos deg, og når du plutselig blogger så himla skjeldent så blir jeg ekstra glad når bloggen din popper opp på bloglovin-en min! Boring er det siste ordet jeg ville brukt! Mmmmkei?

    SvarSlett
  5. Likte alt (negler, bamser og intervju)! Kule damer!! ;)
    God påske, Kristine:)

    SvarSlett
  6. Ingen sånne blader er MIN venn hvertfall,for man kommer jo ikke unna uansett hvilket man kjøper...helt sykt..så da lar jeg vær å kjøpe noen,med minde jeg VIL lese/se..

    Skikkelig påskestemning hos deg jo,så kooooslig Kristine! Kos deg så masse med påske og skriving.Håper du får tid til å kose deg med en varm kopp sjokolade også ;)

    Klemmer

    SvarSlett
  7. Nice =)
    Helt enig med hva som blir sagt. Dameblader er en ond venninne. Og noen er enda verre syntes jeg.
    En uke. De beste sjokoladeoppskriftene! Neste uke. Slik blir du slank!
    Og i de bladene har de til og med avbildet normale damer.
    Hvorfor er det så vanskelig å høre på fornuften å ikke la kroppen styre livet og hvordan man føler seg?
    Ha en super påske! =)
    Påske klem fra meg

    SvarSlett
  8. Therese Meilna:

    SELVFØLGELIG teller det!!! Alt som er gult eller eggeformet eller smaker søtt teller som påskepynt!!

    Tusen takk!!! Og GOD GOD GOD påske to you too!


    Kristin:

    Thank you! Ja, ikke sant, supert intervju, virker som en bra dame :o)
    Håper du koser deg, Kristin! :o)


    Martine:

    Enig! Jeg likte det også. Linker sjelden til intervjuer etc, men dette likte jeg veldig godt!
    Og heeelt enig med deg, i at mange tror bladene representerer virkeligheten. Skal man følge alle råd og tips har man ikke tid til stort annet. Noen ganger kan det være avslappende å bla i de som ikke fokuserer altfor mye på kropp og siste innen dietter. Men sånne blader som OK er egentlig bare søppel og sladder fra ende til annen.

    Takk!!! Jeg prøvde å gjøre en effort, you see, og klinte på litt neglelakk, trodde den var tørr, og brettet sammen håndlær rett etterpå. Idiot. En ting jeg aldri lærer… God påske, Martine!

    SvarSlett
  9. Tora:

    Mmmmmkei, da :o) Takk. Håper inspirasjonen kommer tilbake, Tora. Og GOD påske!!


    Tuva:

    Tusen takk, Tuva! Og goood påske til deg :o)


    Laila:

    Nope, jeg har også egentlig sluttet med sånne blader, men trengte å være litt hjernedød, så da ble det sånn. Men ingen planer om å gjenta suksessen i nærmeste framtid.
    LOL, påskestemning FTW. Den stakkars bjørnen får gjennomgå hver gang det er noe, ikke verdensmester i å pynte etc, you see. Eller, hvis jeg går inn for det, så klarer jeg å smelle opp et fake juletre og henge på sukkertøystenger, men jeg er liksom best på å plassere serpentiner og bursdagshatter på skjelettet vårt (anatomi, you see), eller ting på hodet til bjørnen. Interesting. I know. I am.

    Håper du koser deg på tur, Laila!!! Og varm sjokolade skal jeg skvise inn masse tid til :o) Takk! <3


    Mia:

    Ja, hvorfor er det så vanskelig å høre på fornuften? Wish I knew… Trist å la vekt og kropp og klesstørrelser styre selvfølelse, dagsform, humør, selvverd… Takk for fin kommentar, Mia. Og god påske til deg også :o)

    SvarSlett
  10. Har lest det innlegget om hun damen for en stund siden. Gammelt nytt for min del men flott innlegg. Bra uttalt av henne:)

    Du vant en sånn trøstepremie i min give away. Hekla blomster! :D Du ble ikke tatt med i selve trekningen fordi du var litt sent ute med å bli med i forhold til fristen jeg hadde satt meg. Syntes likevel synd i deg og du får blosmter. Er det noen fargekombinasjoner du har lyst på? Har fått flere poser med garn så har litt å velge i, utenom grønt tror jeg. Har ikke funnet noe grønt i alle fall. To farger samtidig altså. :P

    SvarSlett
  11. En rosa fugl:

    YEY!!! Jeg gleder meg, tusen takk!! Gul er yndlingsfargen min, så hvis du har gult må det bli gult! Kanskje gult og oransje???

    Tusen takk!! Jeg gleder meg!

    SvarSlett
  12. Ønsker deg god påske Kristine, og ikke minst, synes du er fine negler jeg :) hehe, skulle gjerne delt påskeegget mitt deg <3

    SvarSlett
  13. Du altså... jeg trenger en adresse slik at jeg får sendt deg blomstene :)

    SvarSlett
  14. hei!
    måtte bare le da jeg leste innlegget ditt:)
    vi har jo skrevet om det samme, men på hver vår måte!
    kult at også du bet deg merke i det intervjuet:)
    stilig blogg btw

    SvarSlett
  15. Johanne:

    Tusen takk! Likte innlegget ditt veldig godt, og helt enig i at en kombinasjon er optimalt for de aller fleste :o)

    Fikk du tak i Folkelesnad?

    SvarSlett
  16. Marthe:

    Takk!!! Alt det beste jeg vet i ett egg... Håper du koste deg :o)

    SvarSlett
  17. jepp! har begynt å lese, ler meg ihjel!
    anbefales!

    SvarSlett