Søk i denne bloggen

torsdag 7. april 2011

Hei på deg fra meg

Herregud, tusen takk for all respons på forrige innlegg - for en LETTELSE, jeg er så takknemlig - det ga meg masse motivasjon til å fortsette skrivingen. (Skal selvfølgelig svare på kommentarene. I morgen). Skjønner jo at dersom man skal fjerne alt som kan trigge, så sitter man igjen med fint lite. Og en pretty damn boring book. Uten mening.

Men foreløpig bare kjører jeg på, jeg, uten filter i det hele tatt. For tipper det skal tweakes og slettes og redigeres (noe voldsomt). Sikkert mange ganger. (Noe voldsomt). Ha.

Skulle ønske jeg hadde noe skikkelig interesting å komme med, men her går det liksom litt i... meg selv om dagen. (Meg selv og en vannlekkasje og en advokat og et forsikringsselskap - joy).
Og jeg er bare så ufattelig lei av å tenke på meg selv og skrive om meg selv at jeg nesten spyr (på meg selv). (Noe jeg forsåvidt også skriver om. Spy og meg selv, altså. Ikke PÅ, da. Men om).

Spiseforstyrrelser er delikate saker, for sure.

Og jeg er ganske trøtt. Men savnet blogging (også andres blogger), og måtte si hei.

Dette blir et historisk innlegg for meg - første gang jeg ikke leser gjennom EN ENESTE GANG. (Da jeg begynte å blogge korrekturleste jeg muligens tredve ganger, og siden kanskje to. Men nå? Ingen! Oooooooooooh...). Herregud, nå må jeg legge meg før jeg skriver noe dumt.

Natta!

17 kommentarer:

  1. Hei. jeg har blitt en ny leser av bloggen din :) du skriver bra, og jeg leser med stor interesse. ønsker deg lykke til med bokskriving :) spennende :)
    gode ønsker fra vibeke :)

    SvarSlett
  2. Kanskje et godt tips er å få en (eller helst 2-3) litteraturkyndige med sf-erfaring til å lese manus når du kommer i redigeringsfasen? Da kan du i hvert fall få tilbakemeldinger på om det er noe veldig triggende som bør fjernes eller endres. Jeg regner ikke med at redaktøren din nødvendigvis har sf-kompetanse, men du kan jo spørre? :)

    SvarSlett
  3. Du er så bra at jeg blir glad! :)

    Gleder meg massemassemasse til jeg får muligheten til å lese boka!

    SvarSlett
  4. Vibeke:

    Tusen takk! Så hyggelig! Skal være litt flinkere til å oppdatere fremover :o)


    Kaffedamen:

    Ja, det er en strålende ide. Redaktøren min kan mye om spiseforstyrrelser, men nevnte også at den må leses gjennom av en "proff". Kanskje jeg er så lur at jeg sender den til deg også når det nærmer seg? Håper du fortsatt trives og at alt står bra til!

    Gunnhild:

    Rim! I like it! Jeg gleder meg også til noen kan lese boka (for det betyr at den faktisk BLE ferdig!)
    Håper du hviler på laurbær og stort sett holder deg langt unna PC ;o)

    SvarSlett
  5. At du slipper å korrukterelese hele tiden sier vel litt om hvor mye mindre kontroll du trenger å ha? :) Håper du ikke går lei av deg selv, det gjør i alle fall ikke jeg :D Gleder meg til å høre mer om bokas fremgang :)

    SvarSlett
  6. Keep up the good work!! God helg :-D
    *C*

    SvarSlett
  7. Kjempebra at du ikke leste gjennom innlegget før du publiserte det :D Framgang! Det ble da bra uansett :D

    SvarSlett
  8. Syns du er blitt flink til å ikke korrekturlese så mye på dine innlegg:) Du gjør rett i å skrive uten noe filter, noen kommer til å lese over manuset etter hvert så du trenger ikke være bekymret:) Jeg skal så kjøpe boka når den er ferdig og publisert:)

    SvarSlett
  9. Kristin:

    Det har du nok helt rett i, Kristin! Behovet for kontroll er ikke like sterkt, which is good :o) Og tusen takk for at du følger med!


    C:

    TUSEN takk, og takk det samme!


    Martine:

    Framgang for sure! En periode måtte jeg også lagre og tenke et par timer. Pluss at jeg ikke klarte tanken på at ting lå "ute" og svirret og ikke klarte å tenke på noe annet, så for meg at folk lo eller syntes jeg var patetisk etc. Paranoiaen har roet seg betraktelig ;o) Takk for at du leser, Martine!!


    En rosa fugl:

    That's true!!! Så det er planen! Takk for det, håper det blir noe å kjøpe... Uæh. :o)

    SvarSlett
  10. Blir like glad for å høre fra deg hver gang :D
    Vet du hva? Ingen bøker om sf som jeg har lest (har lest en del..) har unngått å trigget meg. Det er sånn det er,en med en sf tar til seg alt,suger til seg hver eneste lille bit den kan få. Så jeg synes ikke du skal legge så mye filter på boka di jeg,for den blir mer virkelighetsfull om du skriver det som det var,og er. Det var jo,og er jo,sånn livet ditt er. Skal du skrive om deg og din sf,hvorfor legge skjul på det? Det er nå min mening da.

    Håper du får deg noen velfortjente pauser innimellom.
    Ta vare på deg selv søta <3

    SvarSlett
  11. Laipai:

    TAKK. I loves it. En lettelse, stor lettelse. Da fortsetter jeg med enda mer mot i samme retning.

    Og joda, jeg tar pauser. Ingen planer om å bli så ekstrem at jeg går på trynet! Tusen takk for omtanke og beste råd. TAKK!

    SvarSlett
  12. Jeg leser gjerne gjennom når den tid kommer! :)
    Her står alt bra til, og jeg håper det samme gjelder hos deg!

    SvarSlett
  13. Kaffedamen:

    JESS! Takk! Du er super! Skal bare skrive den først...:o)

    SvarSlett
  14. Hei, ok skal endelig ta til meg motet og skrive en kommentar her. Har lest bloggen din en god stund, og man kan si at det er både jævlig og herlig og kjenne seg igjen i det noen skriver. Se at noen andre opplever anoreksia på en annen måte enn bare de samme standard artikklene overalt. Jeg er 14 år og har sånn egentlig nettopp fått bekreftet at jeg har anoreksia. Men det var deg som fikk meg enda sikrere på at jeg hadde det, og at jeg trengte hjelp. For jeg merket hvor mye jeg kjente meg igjen i det du skrev, og vell det var blandende følelser angående det.

    Men back to you, du er virkelig utrolig. Som klarer og skrive om det slik, og får hjelp ikke minst. Jeg beundrer deg, noe så utrolig mye. og ønsker deg lykke,lykke til!

    SvarSlett
  15. Det er jo bra å lese korektutt - flere burde gjøre det.. Men så er jeg jo rettskrivingsnazi. Men tredve ganger er kanskje ikke helt nødvendig. Jeg tenker det er bra å være nøye, men ikke manisk!

    Jeg kom på en teit ting, mtp (er det en forkortelse egentlig? med tanke på) forrige innlegg; jeg leste at katter skal ha 400 kcal om dagen, eller noe sånt, og jeg tenker "Åh herregud, da kan jeg jeg også leve på det!!!", men det varte bare ti sekunder før jeg mentalt fika til meg selv og lurte på hvor det kom fra.. (og dette var sånn, i forrige uke liksom!)

    SvarSlett
  16. Anonym:

    Tusen takk for kommentar, den betyr nok mer for meg enn du aner.

    Jeg brukte lang tid på å akseptere at jeg var syk. Da jeg leste om andre som var/hadde vært syke kjente jeg meg litt FOR godt igjen, (utrolig hvor likt man tenker+handler?), og "godtok" på sikt at jeg var syk. Første skritt for å faktisk få noe ut av behandling+bedring.

    Når man er midt oppi det føles det som om sykdommen gir så mye/er så trygg etc, men på sikt ødelegger den mer og mer og mer (jeg vet du sikkert vet dette). Å gi slipp på kontrollen/kjempe imot er det skumleste i verden, men SÅ verdt det. Og egentlig eneste alternativ hvis du vil leve et godt liv!

    Tusen takk for kommentaren. Lykke til! You can do it! Hang in there! Mange gode tanker+good-wishes+klemmer fra Kristine


    Tora:

    Jupp, sånn er jeg også. Rettskrivingsnazi, men har gitt det opp. Blogginnlegg skal ha litt skriveleifer (or so I tell myself!) Men er forsåvidt glad jeg tenkte meg godt om før jeg la ut "vanskelige betroelser" (fint uttrykk) i begynnelsen.

    Glad du smæcka deg selv litt, for du er ingen KATT, you see. Du trenger nok en smule mer energi enn en lite pus. Rart hvordan man sammenligner seg med absolutt alt og alle, da, even the kittehs...

    Tusen takk Tora :o) GOD helg!

    SvarSlett
  17. Fint å høre fra deg! Fortsett med skrivingen, det kommer til å bli fantastisk! Se, du jobber og det gir jo resultater også, flott! :-))

    Glad i deg, klem <3

    SvarSlett