Søk i denne bloggen

tirsdag 26. april 2011

These trees sure makes me sneeze, stop the pollen-breeze, PLEASE?

Hvordan kan noe vakkert være så evil evil evil?


Hodet mitt er fullt av bomull, øynene klør, nesa er så tett at jeg slafser noe så inni biiip på tyggisen min.
Og jeg ser ikke ut i måne... (nesten)strålende solskinn. (Men akkurat det kan jeg kanskje ikke blame pollen for, da).

Men hvem bryr seg?? For jeg skal jo bare være inne for meg sjæl (og tenke på meg sjæl og skrive om meg sjæl) likevel.

Håper alle du hatt en fin-fin påske!

Jeg har kost meg litt med Bear. Litt med venner. Litt med TV (aaah, so much grrreat stuff).


Men aller, aller, aller mest (90%?)... med... (jess, you guessed it)...


Her hadde det passet med et bilde av en person 
uten hovne øyne, 
uten puffy kinn,
uten snørr. 
(Med beautiful hair).


Største problemet med å skrive??? KLISJEER. De lurer seg inn overalt. They make me BLUSH. Alle klisjeer får rosa highlighter på seg. Og så SLETTES de.

Selvom mange sikkert gjemmer seg for meg.

Ellers er skriving... alt på en gang. Det er mye tøffere enn jeg noensinne hadde forestilt meg. Ever. Men det er også gøy. Det er også givende. And I really really really like it. (All in all).
 

Men det aller beste er selvfølgelig at jeg har kjøpt meg nye penner og nye highlighters (selvom jeg obviously skriver på PC jeg lese/sortere/redigere på papir).
Og jeg elsker penner og highlighters mer enn jeg elsker... sko og vesker.

Sad. But true.

Superblid+pollen-free hugs from me 
+ a mini-sneeze-breeze

14 kommentarer:

  1. SV: Tusen takk for det Kristine. Sender deg en god klem og masse lykke inn i kampen din <3

    SvarSlett
  2. God bedring!! Håper du har kost deg i påsken til tross for POLLEN! Og, at du koser deg med skrivingen selv om det er mye å ta tak i! Ha en fin dag <3

    SvarSlett
  3. God bedring!

    Nye penner og highlighters er <3. Mye lettere å se feil og mangler på papir, syns jeg. Lykke til videre med skrivingen, og ha en flott tirsdag (til tross for pollen)!

    SvarSlett
  4. Pollen, huff, en landeplage og folkesykdom! Jeg kjenner en som måtte tilbringe våren på Svalbard hele barndommen fordi hun var så dødelig allergisk....!

    Klisjeer er ikke lett, men husk at det er en grunn til at klisjeer har blitt hva de er; de blir brukt ofte fordi de beskriver situasjoner og følelser godt. Hadde de ikke vært så populære ville de aldri vært klisjeer. Og det er jo en grunn til at ting blir populære, eller hva? (anekdote: demokrati med flertallsstyre er ikke noen ideell streform, men det er det bede alternativet vi har- så da må vi vel bare stole på s folk flest vet best, eller hva? =P)

    <3<3<3

    SvarSlett
  5. Heihei! Sliter selv med en ganske kraftig pollenallergi, men jeg har knapt symptomer pga en genial kombinasjon med medisiner.

    Jeg bruker:
    Telfast 120 mg tabletter
    Avamys nesespray
    Zaditen øyedråper

    Anbefales!!! :)

    Håper du føler det bedre snart

    SvarSlett
  6. kjenner til den med pollen:( begynt her også..hater den perioden..men men..
    vel overstått påske ja:)

    SvarSlett
  7. Ja, det snufses og tettes og klør her også.. Men idag fikk jeg satt allergisprøyta mi (Kenakort), den er fantastisk, virker i løpet av noen dager og varer lenge - og fjerner så godt som alle plager. Anbefales! Haha, var veldig morsomt egentlig, satte den på do på skolen min, for venninna mi er utdannet sykepleier. Så der sto vi og lekte legekontor midt i skoletida ;) men da slapp jeg jo ventelister og dyre legetimer! :)

    SvarSlett
  8. Uffda! Du får ha god bedring da, og masse lykke til videre med boken. Kan ikke vente ^_^

    SvarSlett
  9. Høres ut som en bra påske det, da! Selv om du måtte jobbe røde dager ;) gleder meg til å se resultatet!

    God bedring med pollenplagene! Kanskje du burde ta en tur til legen og se om de finner noe til deg som lindrer bedre :-)

    SvarSlett
  10. Ingeborg:

    Tusen takk!


    Marthe:

    Jeg overdriver kanskje, LITT. Pollen er slitsomt, men finnes verre ting :o) Takk takk!


    Kaffedamen:

    Right??? Tusen takk!!!

    Vamp:

    Jeg er heldigvis ikke så dårlig at jeg må til Svalbard – (really??) Men du har rett angående klisjeer, Vamp. As per usual :o) Bare litt kjedelig når de popper opp overalt ;o)
    Takk!

    SvarSlett
  11. Kikki:

    Tusen takk! Dette må jeg sjekke ut :o) Jeg tar piller, nesespray og øyedråper, men andre merker! Must check this out. Tusen takk! Og håper du ikke er for dårlig selv :o)


    Tine:

    Jupp! Det er slitsomt!!! Det verste er at man har null energi :o(

    JC:
    Haha! Funny!! Og lurt!!! Håper den funker!!!

    Destroyedflower:

    Tusen takk! I need it ;o)


    Therese Melina:

    Jeg må kanskje gi det litt tid, begynte nok litt sent på medisiner. Pluss at jeg sikkert overdriver og syter en smule, det finnes jo tross alt verre ting enn allergi. Men slitsomt og irriterende er det jo, da :o)

    Tusen takk!! Håper du også har hatt en fin påske!

    SvarSlett
  12. Det høres utrolig slitsomt ut å ha pollenallergi :/ Håper du blir bedre snart :) Også må jeg bare si (nok en gang) at jeg gleder meg til å lese boka di!

    PS: Elsker penner og markeringstusjer og alt sånt, jeg også :) For anledningen eksamenstid har jeg gått til innkjøp av både penner, tusjer, postit-lapper, glitterlim og store ark til å lage veggaviser - tjohei, så gøy det skal bli! :D

    Håper du får til å kose deg litt også, til tross for pollenallergi og mye arbeid med boka! Klem :)

    SvarSlett
  13. Martine:

    Haha... Jeg har også post-its i alle mulige farger, tusjer og penner, lager så mye kluss at jeg ikke skjønner noenting etterpå. "Fargekoding?" NOPE.

    GOOD LUCK med veggaviser, så genialt!! Får nesten lyst til å lese til eksamen, jo ;o) Glitter og stas!

    Stor klem fra meg

    SvarSlett
  14. Hege S Bjørnstad29. april 2011 kl. 14:31

    Stakkars deg, godt du skal være mest inne og skrive.
    Fortsatt lykke til! For noen gode påskeharer dere har! God klem Hege

    SvarSlett