Søk i denne bloggen

mandag 23. mai 2011

Obama og dama

Jeg har oppgradert nabo, jeg.  

Fra Dronning E til president O. 

Oh jess.
Han er her (var her, reiste videre i helikopter, men kommer visstnok tilbake igjen for natten). Bare noen meter fra meg, var han. Sammen med Michelle. Ikke at jeg kunne se dem or anything. Hørte bare helikopteret og så på nett-TV at de stod der jeg går forbi hver eneste dag. Weird.
Men i dag får jeg ikke engang nærme meg parken. Så, NO we can't... møtes.

Det er de sikkert lei seg for.

Det er fristende å klage enda mer over at det har vært security her over en uke i strekk. Men jeg skal ikke det, skal ikke det. For hvor farlig er det å ikke kunne ha besøk, ikke få post, ikke kunne kvitte seg med søppel på en hel uke? Ikke farlig. Hvor farlig er det å bli kroppsvisitert for å komme inn i sitt eget hus? (Spør naboen, jeg vet ikke. Og det er jeg sjeleglad for). 

Enough.

Helgen har vært fin fin fin. Restaurant. Litt skriving. Tur i skogen. Café. Film.

Men nå er det skriving all the way.

Enda et lite dagboknotat (you lucky thing you).

Fordi jeg identifiserte meg 100% med studier og "bli-til-noe-for-å-få-verdi" var det tøft (les: helt jævlig) for meg å måtte gi opp studiene da jeg ble veldig syk - fra å være på vei til å bli "noe" var jeg... "ingenting". Verdiløs. Etc.

Anyways. To linjer skrevet da ting begynte å bli litt bedre:


"Jeg er ikke noe. 
Men jeg begynner å bli noen". 

Og DET er helt fantastisk deilig å endelig få banket inn i hodet mitt at jeg ikke trenger å prestere noe for å ha verdi...


Kan vi ha en superduper mandag?
Jess vi kænn.  

15 kommentarer:

  1. Akkurat som meg, det der. Jeg studerte for å ha verdi, sleit meg ut og bestemte yrke for å prestere mest mulig, så jeg kanskje kunne få verdi, bestemte meg for å gjøre en forskjell for flest mulig så jeg kanskje kunne ha verdi... Jeg har ikke helt skjønt det enda, at det kanskje ikke behøver å være sånn... Hvert sekund jeg ikke er effektiv er ikke bortkasta likevel? How weird...

    SvarSlett
  2. Så utrolig trist at du ikke får møtt "verdens mektigste mann" (ifølge NRK-nyhetene). Han bestemmer jo bare i sitt land. Ble litt irritert over den påstanden. Påvirkningskraft ja men ikke verdens mektigste. Kult at han likevel er i nabolaget:)

    SvarSlett
  3. Yes, we can! Og som jeg kjenner meg igjen. Blæh! Ikke lett å få snudd den tankegangen der..
    Ha en fortsatt fin mandag:)

    SvarSlett
  4. OMG OMG OMG! Obama! Om du skulle møte han så kan du jo be han hilse til Bo fra Roxy, han har nemlig portugisisk vannhund akkurat som meg, faktisk (men jeg fikk det først, bare så det er klinkende klart).
    Ha ei fin uke!

    SvarSlett
  5. Jeg kjenner meg veldig igjen i akkurat dette. Pre-disordered var jeg så mangt, uavhengig av prestasjoner. Plutselig var jeg ingenting, og i tillegg til å være superusikker på om studievalg var rett og intens angst for dårligere eksamensresulatet ble jeg vanvittig usikker på om jeg engang ville bli noe om jeg fullførte.

    Det er jeg i grunn fortsatt.

    Jeg tror det er viktig å huske på at alle aspektene ved selvet ikke forsvinner selv om man ikke lenger kjenner seg igjen i de. Jeg håper i det minste at jeg en gang kan, om ikke bli den samme, se og annerkjenne de positive egenskapene mine jeg tidligere likte ved meg selv og som jeg savner å ha. At det er ENOUGH å bare være seg selv. Would be really nice.

    SvarSlett
  6. Oooh holy molly,neste som skjer er at du blir med i kjendis eliten og kommer i Se og hør. Steike meg,bor du midt i Hollywood eller? Dublinwood,the new shit.
    Godt å høre at du har hatt en så fin helg,and now; keep on writing missy!

    Og jaaa,du er noen,og du er verdt alt!

    <3 smask!

    SvarSlett
  7. Det var da fælt til mas i nabolaget, men ser at mr. and mrs. O fikk fart på seg nå som askeskyen nærmer seg. Skjønner at du blir helt forfjamset og mister konsentrasjonen av hele greia;D
    Jeg likte veeeldig godt det du erklærer på slutten: det er faktisk ikke så veldig lenge siden jeg hadde samme åpenbaringen. Selv om vi også ER noe (og jeg har fullført utdannelsen, u know) så er det den forbanna følelsen av å ikke være verdt noe. Men ja: du, jeg, vi er faktisk gode mennesker uansett "status". Stor klem til deg for det! (Og BTW: jeg hadde forresten en super mandag: møte i Oslo og middag med de beste venninnene før fly hjem til provinsen. Ubetalelig med gode venner!!) *C*

    SvarSlett
  8. Hvor mye betalte borettslaget ditt for å få ordnet den askeskyen? Der forsvant vel hele vedlikeholdsbudsjettet - haha! Håper dere får fred noen dager nå da! Hollywood, Bollywood - Dollywood? Lavmålshumor goes around :-)

    Håper du har en fin-fin kveld, helt uten skrivekramper, kroppsvisitering og passkontroll i ytterdøra ;)

    SvarSlett
  9. Kansje du ble opphengt i å bli noe på grunn av at samfunnet i dag er byggd opp på å sette mennesker i båser? Vi lever store deler av livet våres i en eller form for innstutisjon. (fødeavd, barnehage, skole, jobb og aldershjem)

    Ha en super dag vidre:)

    SvarSlett
  10. Åh, jeg likte den "Jeg er ikke noe. Men jeg begynner å bli noen"!!! Verdt å ha med seg. Det er så lett å tenke dumme tanker om at ens verdi måles ut ifra prestasjoner ...
    Forresten, jeg liker dagbokinnlegg fra deg, jeg! Liker alt du skriver :D

    SvarSlett
  11. Thea:

    Jeg vet det! Vi er like der, Thea. Må være deilig å vite LANGT nedi magen at man er verdifull bare fordi man er seg selv. (Nå hørtes jeg ut som en alternativ selvhjelpsbok). Men det må være så godt å være skikkelig trygg på seg selv. Men vi får bare fake it till we make it. Right?

    Og det med å være effektiv… Don’t get me started. Men det er ikke bortkasta. It’s NOT. Jeg begynner endelig, endelig å se at all den dumme effektiviteten min ikke ledet meg noe sted. Så
    pust ut. Det prøver i hvert fall jeg å gjøre

    <3<3<3


    En rosa fugl:

    Trist, ja. I hvert fall hvis han har fått den tittelen ;o)

    Håper du har det fint og at eksamen er vel overstått <3<3


    Tuva:

    Nope, ikke lett i det hele tatt. Men YES we can get rid of it. Forhåpentligvis sammen med alt det andre.

    Håper du får en kjempefin helg :o)

    SvarSlett
  12. Tora:

    Jeg vet det!! Og de er verdens NYDELIGSTE. Så søte.

    Da er Obama en HERMEGÅS, sa ;o) Hils Roxy!


    M:

    Takk for kloke ord, M. Enig med deg. Jeg tror heller ingenting forsvinner bare fordi man ”mister kontakten” med deler av seg selv. Og det er en betryggende tanke!

    Jeg håper også å finne tilbake til de sidene jeg satte pris på, og mange har jeg ”funnet”. Matgleden kanskje ikke så mye – jeg pleide å ELSKE mat, ante ikke hva kcal var eller hvorfor i helvete de skulle være noe å mase om? DIT vet jeg ikke om jeg noensinne kommer. Men jeg har funnet tilbake til humoren. Og jeg liker å gjøre mange av de samme tingene som jeg gjorde in the good old days.

    Takk for super kommentar! <3<3<3 Og jeg håper du snart kan tenke at det er mer enn enough å være deg.


    Laila:

    LOL, Laila. NOT exactly Dublinwood. Vi er bare så heldige at vi bor rett ved Phoenix Park (I love it), og i ”vår ende” av parken ligger Farmleigh Estate. Og DER bor alle statsoverhoder, kongelige etc når de besøker i Dublin. De holdt security ved like mellom de to besøkene så de skulle slippe å lete etter bomber etc to ganger.

    Dessverre ingen kjendiser i sikte…. Men det er fortsatt the SHIT. Assa. Med kuer og bambier og rabbits overalt!

    <3<3<3

    SvarSlett
  13. C:

    Verdi, ja. ”Noe” ville vel egentlig vært noe jeg kunne gjemt meg bak – et bevis på at jeg hadde fått til noe. ”Hvis jeg bare hadde blitt ferdig psykolog/arkitekt/ernæringsfysiolog vil jeg hatt verdi svart-på-hvitt”. Men jeg ser jo i ettertid, som du også nevner, at man sikkert alltid vil finne et nytt mål, en ny standard å strebe etter. ”Hvis jeg bare blir forfremmet…” eller whatever. Som med vekten – hver gang jeg nådde et lite ”magisk tall” var det ikke bra nok likevel.

    JA – vi er gode, helt uavhengige av status!! Og hipp hurra for mandagen din! Høres ut som om du koste deg VELDIG! Gode venner betyr alt. Ha en kjempefin helg, C. <3<3<3 Og takk igjen for god kommentar :o)


    Therese Melina:

    Hahaha! Vi spyttet inn en femmer hver ;o) LOL!

    Alt er tilbake til det normale, søpla er hentet, jeg har fått en stor bunke med regninger, ingen politimenn lusker i hagen (og skremmer meg), og jeg kan kjøpe melk uten å bli stående en halvtime i ”passkontroll” etterpå. Life is GOOD.

    Men det var stas med Obama, også! Talen han holdt på mandag var fantastisk!

    SvarSlett
  14. Lille Rafiki:

    Ikke umulig det! Jeg trodde ihvertfall jeg ville forbli verdiløs frem til jeg “ble til noe”.
    Takk :o)


    Martine:

    Enig! Så utrolig lett å legge all verdi i prestasjoner. Kjempefarlig! Og tror mange gjør det – selvfølgelig i større og mindre grad.
    Da blir det mer dagbok – for det er mye å ta av ☺ Haha… Tusen takk, Martine <3

    SvarSlett
  15. Nå har jeg ikke vært her på en stund, beklager det Kristine, men det er jo aldri for sent - trøster meg med det :-) Du bor i et skikkelig populært strøk du skjønner jeg, ikke verst! Trenger jo virkelig ikke å gjøre noe i heimen heller siden man ikke får gått ut omtrent. Håper du hadde en god mandag og at du får en like fin helg denne helga som forrige <3 Tenker på deg snuppa :-)

    SvarSlett