Søk i denne bloggen

onsdag 18. mai 2011

Skrive, skrive, ikke hive

I det siste har det skjedd en del. Og det har gått ut over skrivingen, jeg har rett og slett hatt hodet helt andre steder, enda jeg har sittet pliktoppfyllende foran skjermen med klare fingre. (Før jeg fant ut at en pause heller var tingen).

Frem til nylig skrev jeg kun om sykdom. (Ikke helt ferdig med det, altså). Men de nærmeste ukene skal jeg fokusere på "bli-frisk-prosessen" min. Det er utrolig vanskelig å konkretisere det.

Because:

Når jeg ramser opp alle de "positive" tingene høres det jo ut som om det hele var en dans på roser, et lite knips med fingrene fra håpløshet til "jeg-VIL-bli-frisk". (Og så forstod jeg at jeg ikke burde skamme meg! Og så var jeg faktisk sulten - og det var til og med OK å si det høyt! Og så - simsalabim - nærmet jeg meg frisk!)
OK, da, det var ekstremt overdrevet. This never happened. Og det var så absolutt ikke hentet fra noe jeg har skrevet. LOL.

Mens når jeg ramser opp de "negative" så høres det ut som om jeg lå på stedet hvil, tung av mat og mørke tanker, på randen av en skummel avgrunn. (Så kastet jeg resten av maten i veggen, prøvde å vrenge av meg den forjævlig feite kroppen min, stirret i veggen i to døgn, gråt og var jævlig vanskelig å ha med å gjøre...).

Å finne balansen mellom de to, vise at det gikk fremover (og litt tilbake, men så frem, og så tilbake likevel, men ganske langt frem, og... etc), at det var jævlig, men likevel lettere og lettere? It's gonna be a challenge!

Hele "prosessen" er som en berg-og-dalbane-tur. Og jeg er redd det bare skal bli slitsomt å lese. 

Men nå skal jeg sortere litt. Og angripe smørja en bit av gangen. Ikke alt på en gang, for det funka ikke.

Ellers kan jeg fortelle at jeg ikke er en enorm fan av min nye nabo (ikke noe personlig til Dronningen, men fytti katta så drit irriterende det er å stå tyve minutter i "passkø" ti meter fra huset for tredje gang på en dag. Etter å ha drukket altfor mye brus, might I add. 
Eller få fem politimenn på døra fordi det har gått av en bilalarm - neida, ikke min bil. 
Eller sitte tre timer i kø for (IKKE) å komme inn til byen, fordi alle veiene er stengt for "security reasons".
Eller at søpla ikke hentes denne uken). Bla bla bla. Nå klager jeg no fryktelig.
On the bright side: Jeg har sett henne. Ooooooooh... TRUE (and amazingly interesting) STORY. 

Tilbake til meg og word:

Kan du sende meg noen gode/fornuftige/intelligente tanker??? 
Will you??? 
Please???

9 kommentarer:

  1. Det er sikkert vanskelig å finne den balansegangen mellom å skrive om når du var skikkelig syk,og til da du ikke var fullt så syk..det var jo en lang prosess,mye hit og dit,men å finne flyten i det..sikkert ikke enkelt..Mye som burde vært tatt med,men som må kuttes ned,legges til,fjernes og jah..sikkert en tidkrevende og vanskelig jobb...jeg SKAL lese den uansett!

    Nei,du er jaggu meg heldig som har sett Dronningen assa,holy molly mam! Akkurat nå er jeg glad jeg ikke bor der liksom...Men snart fyker hun avgårde igjen,så du får bare holde ut vesla!

    Find your float,and go with the flow.

    <3

    SvarSlett
  2. Hei vennen! Jeg tror du har veldig mye av dette her på bloggen din, jeg! Jeg husker veldig godt at en blogg handlet om skrittet framover, og så noen skritt tilbake.

    Og jeg er sikker på at bare du kommer i gang med å skrive om den perioden da ting begynte å bli bedre, men ikke var det helt allikevel, så kommer det til å gå greit. Det er ofte vanskeligst å begynne.

    Så keep on keeping on, jeg heier fortsatt på deg!

    Mange klemmer fra Linders

    SvarSlett
  3. Ikke skriv om "det å bli frisk". Skriv historien din, i kronologisk rekkefølge. Først når du har skrevet om livet ditt, frem til dags dato, vil du se tråden. Jeg er rimelig sikker på at du ikke gikk fra syk til frisk på en spesiell dag. Dette har vært en lang prosess, som fremdeles er i gang.
    Bare skriv du. Ikke fokuser på syk eller frisk, håp eller fortvilelse, forverring eller forbedring. Følg hjertet - skriv historien din.
    ... og gå deg en tur. Hils Dronninga, hvis du ser henne.
    Klem

    SvarSlett
  4. Hmm, jeg tror du bare skal skrive ALT! Alt som faller deg inn, og ikke tenke så mye på om det blir rart eller usammenhengende. Blir det det, så kan du rette på det etterpå, men da får du i alle fall litt perspektiv over hva du vil ha med, og hva du føler blir viktig å ha med. Skriv med hjertet, så kan hodet følge etter senere ;) Masse lykke til!

    SvarSlett
  5. Tusen takk!! Dere er helt supre! <3<3<3

    SvarSlett
  6. Enig med de over her. Skriv det som faller deg inn. Kjenner jeg deg rett blir resultatet supert uansett, du har et kjempetalent. Så slutt å bekymre deg og ha prestasjonsangst her. Det er det nok ikke behov for! :-) Stå på!

    PS... Gjorde mitt beste altså, men vet ikke hvor intelligente disse tankene mine er, jeg :-) så lenge tanken er god? Ja, jeg kom plutselig på at det ikke er noe uttrykk som heter det, men tanken teller iallefall uansett - og jeg avslutter det semi-intelligente våset mitt ca her, for gudene vet hvor hilarious jeg kan bli etterhvert..... Gooood natt til deg og Bear fra meg og Max!

    SvarSlett
  7. Skriv i vei!! Nå som du er midt oppi skriveprosessen kan det sikkert virke flytende og usammenhengende, men nå handler det vel om å få historien ut og ned på papiret; korrektur og struktur kan du ta senere. Aschehaug er nok gode på å redigere og så kan du supplere/ta bort når det kommer så langt. Jeg skjønner frustrasjonen din og panikken for at historien ikke skal komme godt nok frem, at det virker banalt eller enkelt. Det er liksom noe mer enn en blogg og enkeltstående innlegg det handler om nå, jeg kan nesten kjenne "presset" du har på skuldrene dine for det. Men jeg er ikke i tvil om at sluttresultatet blir veldig, veldig bra og jeg gleder meg til å lese:-)) So keep up the good spirits!

    Ønsker deg en superfin helg, uten royalt besøk i nabolaget for det hørtes slitsomt ut..;-)
    Klem fra *C*

    SvarSlett
  8. TAKK TAKK!
    Nå skriver jeg det som faller meg inn, uten å tenke på hvor det passer inn, OM det passer inn. Uten for mange definisjoner. For det er vel egentlig poenget? DEt finnes ingen klare skiller mellom syk og frisk? Alt er bare most sammen til en grøt av gode dager, tøffe dager, depresjon, litt lykke, mer lykke, lite mat og passe mat, motivert/destruktiv, vil og vil ikke, AMBIVALENS etc. ROT. Like this.

    Men tusen takk!!! At dere gidder å lese og kommentere betyr SÅ mye for meg. Spesielt akkurat nå. Så <3-lig takk!

    SvarSlett
  9. Og PS:
    Jeg satser også på at Aschehoug er EKSTREMT GODE på redigering. I have a feeling they are... :o)

    Og C: Du beskrev veldig godt hvordan det føles... :o) Jeg er redd at jeg skal ende opp uten essens, uten en rød tråd etc. Men den tid den sorg. Først må jeg bare få alt ut. Takk for at dere holder ut klaging og syting!

    SvarSlett