Søk i denne bloggen

mandag 20. juni 2011

Ingen snarvei på meg

Hei!

Sitter her -  i herlig overskyet vær - og skriver om "prosessen". Begynner å bli lei av ordet "prosess", men å bli bedre er jo - og skal jo være - en prosess, så jeg skal ikke prøve å finne opp et latterlig alternativ til ordet.
(Lurer på hvor mange ganger utålmodige jeg har fått høre: "Det er en prosess, Kristine, det tar tiiiiid"). 

Anywho. Jeg skulle liksom bare si hei, jeg. Bestemte meg for at jeg kan jo blogge litt bla-bla-bla litt oftere enn jeg gjør. Det er jo så interessant, mener jeg. Å lese at jeg har skrevet at jeg skriver.

Synes det er så rart at det snart er sommerferie? Tenk så stas det var for lenge siden med skoleslutt og endeløse uker med masse fri og lek :o) Nå tenker jeg bare at det er juni - uten at det betyr så mye mer enn det. (FY!)
Om bare noen dager blir det Chicago (heldiggrisen meg) og skriving/jobbing juli/august/september. Med en eller to turer til Norge innimellom. :o)

Tyggiskutt gikk OVERRASKENDE bra. Herregud, det går hele dager da jeg nesten ikke savner det. Over to uker uten. Not one. Kjeven har fått sommerferie, jeg finner ikke ekle papirbiter fulle av tyggis overalt, jeg er mindre oppblåst (hadde håpet på IKKE oppblåst ever again, men neida...). Og tanken på at jeg faktisk stappet i meg X eller XX antall tyggispakker daglig??? It makes me SICK.

Men jeg ser at jeg snart fint kan ta meg en her og en der uten å være tilbake på kjøret. I think.

Overraskende enkelt! Jeg trodde det skulle være HELL.


Men apropos interessant, her er faktisk en fin quote jeg fant for lenge siden, som passet litt bra nettopp her:


“There are no shortcuts to any place worth going”


I like it. And it's true.


Det smaker bedre å kjempe for noe enn å få det gratis.
(Bortsett fra for eksempel gratis... kaffe eller brus. Solo Super.... Aaaah.... Den tar jeg gjerne imot - uten kamp! Men har de det i Irland??? Oh NO, they don't... Ikke engang om man betaler).

Takk for praten/monologlyttingen - over og ut!

PS: Hva gleder du deg aller mest til i sommer? 

9 kommentarer:

  1. Fin quote, veldig sann. Gratulerer med tyggiskuttet! *Klappe for Kristine*

    Med sommeren? Det er litt ambivalent for meg i år. Jeg vet ikke helt hvordan det vil bli. Jeg gleder meg til å ha tid til å gjøre de tingene jeg inbiller meg at jeg ikke rekker når jeg har skole. Nå VET jeg at jeg har tid. Og da får jeg kanskje gjort noe!

    SvarSlett
  2. Likte quoten din. Har skrevet den på stickynote og hengt på kjøleskapet :-) jeg syns du er flink som har klart å slutte med tyggis! Jeg skal kutte ned selv, men babysteps da. Har noen andre ting på lista først :) håper jeg også syns det er lett.

    Det jeg gleder meg mest til i sommer er uten tvil å bli storesøster igjen! Mamman min skal ha baby innen de neste par ukene. jeg gleder meg faktisk mye mer enn jeg trodde jeg kom til. Må le litt da, aldersforskjell på 21 år :P Har fra før av 5 yngre søsken, men blir ikke vant til det å få et nytt familiemedlem :) og er det en ting som virkelig tar tankene mine vekk fra ALT destruktivt så er det småsøsken...bortsett fra da yngstefrøken på 3 år spurte om jeg hadde baby i magen her om dagen, da. Hehehe!

    Ha en super kveld! :)

    SvarSlett
  3. Kristin:

    Ja, ikke sant?
    Tusen takk, gode deg :o) Snart tygger jeg nok litt igjen - bare ikke en promilledel i nærheten av hva jeg gjorde!

    Håper de tingene du vanligvis ikke har tid til er ting du liker og kan kose deg med!!! <3<3<3


    Leni:

    <3<3<3


    Therese Melina:

    SÅ koselig!!! GRATULERER!!! Skjønner at du er superexcited! Må være gøy med 5 søsken - eller nå 6 :o) Jeg har forresten også blitt spurt om baby i magen - av en voksen person. Vi får vel le av det, I guess? Skylde på tyggis?

    Babysteps er som regel veien å gå! Jeg er genuint overrasket over at det gikk så greit som det faktisk gjorde. Savner det innimellom, men ikke sånn at jeg må ha det, og jeg trooooooor at "formen" også er litt bedre (men det er - bortsett fra magen som trives ganske godt uten like mye tyggis - mest sannsynlig ren innbilning!)

    Tusen takk for kjempekoselig kommentar!! <3<3<3

    SvarSlett
  4. Liker så godt at du blogger, uansett om det er fra dagen, om sykdom/prosess, tyggis, uansett:) For du er en inspirasjon!! En stor inspirasjon for en som er helt knust av selvforakt og ikke aner veien ut - likevel, jeg leser her hos deg, jeg ser at du får det til. Jeg må også, en gang. Takk for at du deler!!

    SvarSlett
  5. Anonym:

    Tusen takk, kjøre deg.

    Det er trist å høre at du står midt oppi det (og jeg skulle ønske det var så enkelt at jeg kunne knust selvforakten som knuser deg, eller dratt deg ut av det helvete du står i - men det vet vi jo at det ikke er). Det tar tid - tid å komme så langt at man faktisk ØNSKER å bli bedre, tid å BLI bedre. Dessverre kommer aldri motivasjonen av seg selv - men min erfaring var ihvertfall at den kom litt etterhvert. Og at det ble lettere og lettere og lettere. Og det er VERDT det. Jeg lover.

    (Og jeg regner med at du får hjelp?)

    Tusen takk for kommentaren din. Sender deg mange gode tanker, ønsker deg alt godt.

    (Det er verdt det!! Selvom du sikkert ikke tror meg, eller tror det gjelder deg - så lover jeg deg at alle jeg har snakket med har kjent selvforakten, fortvilelsen og håpløsheten, vært livredde for å gi slipp, livredde for "friskere" - men de sier det samme: Det er verdt det).

    Stor god klem fra meg <3<3<3

    SvarSlett
  6. Jeg studerer fortsatt, så det beste med sommerFERIEN er at jeg ikke skal på skolen;)

    Reiser til Tyrkia om et par dager og så drar jeg til Paris i August :D

    SvarSlett
  7. Herlig!!
    Håper du får en kjempefin tur - både til Tyrkia og Frankrike :o) Så deilig <3<3<3

    SvarSlett
  8. Så bra at du klarer deg så fint uten tyggis. Jeg regner med at du kommer deg dit hen at du kan ta et tygg nå og da uten å bli hekta igjen.
    Jeg har allerede opplevd noe av det jeg gleda meg mest til i sommer,nemlig tur til Kreta,men har fortsett noen ting å se fram til,som bloggtreff f.eks,weeeehooo.

    SoloPluss <3 Yummy.

    <3

    SvarSlett