Søk i denne bloggen

mandag 13. juni 2011

Ridetur, regnskur, tastatur

Tusen takk for FANTASTISK respons på det forrige innlegget! (You know, det jeg skrev for snart tredve år siden? Or so it seems?)

Jeg har vært altfor opptatt med å ri, you see...



Neida. Bare en veldig kort tur på lørdag.

Den siste uken har vært hektisk, men i går kom jeg tilbake til skriverutiner - og da ble jeg happy, for det fløt sååå bra. Ahem. I dag leste jeg gjennom og ser at det er mye dritt innimellom. Men det er bare å godta, bare å luke ut. Og fortsette. For sånn er det jo.

Noen dager er det et ork, alt blir teit, bare blæææh... Men som regel elsker jeg timene ved "Prins Maci den Tredje" - han er bestevennen min og krangler aldri (as opposed to "Prins Maci den Annen" - som slo seg av omtrent en gang/15 minutter. Men han var (ER) gammel, stakkars).
Å skrive sånn som jeg gjør nå, hver dag - med mål og mening til og med - gir meg mer enn noe annet jeg har gjort (kanskje fordi det er litt terapeutisk, kanskje fordi jeg var klin-kokos-silly-banana og virkelig ikke tilstede da jeg studerte diverse. Doesn't matter - I love it). 

Jeg får (som regel) masse påfyll. Og en deilig ro.

Ser at det er sol i Oslo i dag - ENJOY it. Her er det overskyet og litt regn. Pretty ideal når man skal sitte inne.   

Mitt favorittvær er, FYI hvit himmel, litt vind, ikke så kaldt at jeg fryser (for ingenting gjør meg mer sinna). Men uten regn. 
(Jeg forakter ikke tørr varme og litt vind heller, da. Og litt deilig sol. Men ikke til hverdags).

Værprat minner meg om ferie. Og apropos det - om bare et par uker reiser Bear og jeg til CHICAGO. Jej! Har aldri vært der før, så gleder meg veldig!

Innen den tid skal jeg ha MYE gjort mtp bok. Which reminds me... Must get back to it.

(Vurderer å koble ut internett...) 

Ha en kjempefin solskinnsdag! 

15 kommentarer:

  1. Har ikkje fått tid til å lese det førre innlegget ditt før no, men då vart eg skikkeleg glad:) Skal sende smil og glade tankar resten av dagen!

    SvarSlett
  2. Godt å lese at avbrekket gjorde deg godt og at du nå har den gode flyten i det. Høres helt konge ut å reise til Chicago da,blir helt sikkert veldig spennende :)

    Kos deg videre med skrivingen :)

    <3

    SvarSlett
  3. Hihi, du er fin, Kristine ^^ Chicago høres fantastisk ut! Åå, der skulle jeg gjerne vært!

    Masse lykke til videre med boken, du klarer det så fint at! :D

    SvarSlett
  4. Tusen takk for smil og glade tanker - I like it!!!

    Og jaaa - Chicago blir kjempebra!!! Jeg gleder meg :o) Kanskje jeg skal være flink og blogge interessante bilder av meg selv når jeg er der... :o)

    SvarSlett
  5. Kos dere i Chicago ;)

    SvarSlett
  6. Hahaha!! Så fin hest du har! Jeg har (levende, stinkende, firbeinte) hester, og gleder meg til å ri igjen. Blir lite nå som sittebeina(?) gjør det inni h**** vondt å sitte på (forøvrig god motivasjon) - kanskje jeg må skaffe meg en hekkehest jeg også i mellomtiden! Hihi, ser så herlig lurt ut :-)

    SvarSlett
  7. Fallen Angel:

    Tusen takk! Er et par uker til, men jeg gleeeder meg (og det er så deilig å glede seg til ferier! Ikke bare få noia fordi - skrekk og gru - rutinene forsvinner... Oh no! :o)


    Therese Melina:

    Har du EKTE hester?????? Så gøy! Og JA JA JA kjempegod motivasjon- så keep going!!
    Men du må gjerne ri på mine busker i mellomtiden :o) (Naboen kjørte forresten forbi mens jeg satt der - tommelen opp ut av vinduet. LOL!)

    Hestene gleder seg til du blir bedre - I bet!!! <3

    SvarSlett
  8. Festlig innlegg, ha ha, den "hesten" der;D Så bra at skrivingen går bra, bare å stå på i flytperioder!! Godt med ferie å se frem til også, samme her: vi skal to uker til Spania og varme oss i juli. DET skal bli godt, for sommeren her i vest lar jammen vente på seg...
    Take care! *C*

    SvarSlett
  9. C:

    Å, det høres deilig ut!! Tenkte på det i dag, at det hadde vært så deilig å varme seg opp skikkelig. Er det varmt her varer det liksom ikke en hel dag engang. Som regel ihvertfall.
    Man holder ut litt halvveis-vær også, hvis man vet man skal få sol om ikke lenge :o)

    Ha en fortsatt kjempfin uke, C :o) <3

    SvarSlett
  10. Det er godt å høre at du har kommet inn i skriverutinene dine igjen :-) Og så godt at det gir deg noe positivt! Haha, måtte virkelig le av rideturen din :) Fun!

    SvarSlett
  11. Hei!

    Jeg må bare si at du treffer meg så godt i mange av innleggene dine. Har bladd tilbake i arkivet, og det er godt å kjenne at andre kan forstå situasjonen, da det ikke er lett for familie/venner å se hvordan ting egentlig er. Jeg må opp noen kg, i og med at jeg er ganske undervektig for øyeblikket. Har trent jevt i et par år, og syns det er vanskelig å skulle trappe ned. Men har jo innsett at kroppens funksjon har det mye bedre med noen flere kg på kroppen.

    Synes også det er vanskelig med kostholdet. Skal innrømme at "fetthysteriet" i mediene etc har preget meg ganske mye, og det er "skummelt" å spise mer av dette.. Jeg har blitt flinkere til å spise etter sultfølelsen, men sliter fortsatt med forholdet mellom trening og hvor mye mat jeg må spise.

    Har som sagt trappet mye ned på trening, og prøver å fokusere på å gi kroppen det den trenger - mer mat og ro :-) Må bare prøve å ta tiden til hjelp. Tusen takk for at du er så ærlig i måten du skriver på - for det hjelper så utrolig mye å vite at andre forstår! :-)

    SvarSlett
  12. Jeppsi, det har jeg, 3stk :-) Så snilt av deg, da låner jeg med meg en neste gang jeg er i Irland! Hihi... Takk for gode ord. :-) <3

    Høres forresten helt utrolig ut å bare glede seg til ferie, uten ambivalens.. Dere får sikkert en helt amazing tur!

    SvarSlett
  13. Marthe:

    Tusen takk, Marthe! Jess, it was fun, gikk fort i svingene :o)


    Madeleine:

    Jeg kjenner meg veldig godt igjen i tankene rundt trening og kosthold.
    Jeg måtte kutte ut trening hundre prosent i et helt år, og jeg trodde jeg skulle bli helt GAL. MEN, som du selv sier, kroppen trenger hvile og flere kg. Noe som motiverte meg var tanken på at musklene brytes ned når man trener "too much, too soon", og at det ikke var for evig!!! Da jeg nådde en viss vekt fikk jeg begynne med litt pilates. Og så fikk jeg pumpe litt jern. Og det føles SÅ bra å bygge kroppen opp heller enn å bryte den ned.

    Kanskje du kan snakke med en ernæringsfysiolog angående matinntak og trening?

    Når det gjelder fetthysteriet - herregud. All fokus på sunt/usunt/"så mye trening som mulig" gjør det utrolig vanskelig for oss som faktisk har "motsatte" mål. Føler meg som kjerringa mot strømmen, som introduserer matvarer heller enn å kutte ut. Det er tøft. Men vi må minne oss på at for OSS så er det RIKTIG (det eneste riktige).

    Jeg føler at jeg har funnet frem til noe som fungerer for meg - i den situasjonen jeg er i nå - og hva andre kaster seg på av dietter og treningsformer påvirker meg ikke som det gjorde før. (Men det var veldig vanskelig en periode).

    Kroppen din har vært gjennom et forferdelig hardkjør og nå er det på tide at den får det den faktisk trenger. Nok søvn, nok mat, nok hvile, mindre stress. GOOD FOR YOU, Madeleine, at du tar et oppgjør og gir kroppen det den trenger. Jeg vet det er ubeskrivelig tøft (du slåss sikkert mye med deg selv for å klare å stå i mot). Men det er verdt det!!!

    Og du kommer garantert - på sikt - til å takke deg selv :o)

    Mange, mange, mange gode klemmer fra meg :o) You can do it!! <3<3<3

    SvarSlett
  14. Therese Melina:

    Tre hester???? Så gode, jeg elsker dyr, men har bare ridd/blitt leid et par ganger da jeg var liten. (Og sittet på en hestebusk sånn ca en gang. Eller forresten to).

    Tusen takk! Jeg gleder meg veldig til Chicago! Det skal bli kjempedeilig med ferie! Håper du også skal noe hyggelig ila sommeren :0)

    SvarSlett
  15. Tusen takk for svar - det setter jeg stor pris på!
    Jeg var hos ernæringsfysiolog, men hun mente kostholdet mitt så relativt bra ut. Jeg har alltid vært spinkel og kan spise mye mat uten å legge på meg, så forbrenningen er tydeligvis ganske høy. Men etter jul har jeg altså gått ned noen kg. Matinntaket er økt, og har kuttet ned på treningen, så håper det vil resultere i vektoppgang. Er det meningen at man skal legge på seg rent fett? Har lav fettprosent, så den bør økes, men aner ikke hvor mye fett man bør ha i seg. Er så mange meninger om det.. Men skal ta det opp med ernæringsfysiologen og høre hva hun mener :-)

    Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett