Søk i denne bloggen

fredag 29. juli 2011

Sender en bjørneklem hjem

Jeg prøvde meg på en styrkeøkt i dag morges - første på altfor lenge - men CNN på alle TV-skjermer og bilder fra rosehavet i Oslo gjorde det litt vanskelig å fokusere på tunge løft, så jeg ga meg nesten med en gang og gikk heller en nydelig tur i parken/skogen.
Jeg ELSKER grå himmel og lett regn som nesten ikke faller ned til bakken engang. Beautiful. I skogen møtte jeg fire bambier og en liten harepus (jeg prøvde å ta bilde med mobilen, men fikk ikke engang med meg stumpen... Så DER gikk du glipp av noe stort, lizm). Deilig tur var det ihvertfall.

Nå er det tid for skriving igjen. Jeg roter rundt i del 2 av bokens (planlagte) 3 deler. Jeg skriver om "tilfriskning" og synes det er ekstremt vanskelig å finne en sammenheng som gir en smule mening - det har jo gått så mye opp og ned og frem og tilbake at man kan bli svimmel (og BORED) - både med motivasjon og tilbakefall og fremskritt - så må ordne opp i litt (mye) rot.


Ellers har jeg planlagt noen dager i Norge i slutten av måneden - møter med forlag og familie/venner <3 Men frem til det blir det BOK.

Og andre interssante nyheter kan jeg meddele at Bear og jeg skal ut og spise god middag i kveld. Det blir bra!



Ønsker alle en god helg! Og sender deg en enorm bjørne-cyber-klem...

Word, here I cooome...

10 kommentarer:

  1. Kjære du, fikk lyst til å skrive noen ord til deg igjen som du kan ta med deg mens du sitter og skriver. :-)

    Skjønner at det er vanskelig å skrive om veien fra syk til frisk, for den er ikke akkurat snorrett, hehe. I hvert fall ikke i mitt tilfelle. Tror jeg har sagt det til deg før,- om hvordan jeg lenge ventet og ventet på at den "riktige" dagen for å bli frisk skulle komme. At jeg en dag skulle våkne og tenke at "IDAG er dagen!! Fra nå av blir det ikke mer tankekaos over eple-spising eller ikke-eple-spising, det har gått over gitt!" Hmm.

    Det er jo en prosess, helt ulik fra person til person men med fellestrekk at den er vanskelig å beskrive for andre. Og i hvert fall for alle som ikke lider av spiseforstyrrelser, bless them.

    Den siste tiden har jeg tenkt litt på hva som imidlertid HAR hjulpet og motivert meg, og selvom det kanskje kan høres litt teit ut er det faktisk DU og denne bloggen som har hjulpet meg mest. Det er helt sant. Selvfølgelig bestemte jeg selv at jeg ønsket å bli frisk, men det var du som hjalp meg til å tørre.

    God helg, og god dag i word:-)

    Stor klem fra Sara

    SvarSlett
  2. Synes det er så spennende å høre om boken din, gleder meg til den kommer som en ferdig BOK! :-) Det er fantastisk hvor mye arbeid du legger i det du skriver der, jeg vet jo ikke hva du skriver, men jeg vet at jobben bak boken er krevende. Jeg er enig med deg at det å trene på et treningssentre med nyheter på alle skjermer ikke er så ideelt, men, da er det fint vi har fin natur :-)

    Kos å høre fra deg! Jeg ønsker deg en strålende helg :-) Kos deg på restaurant :-) <3

    SvarSlett
  3. Du skriver og skriver og står på,tenk at du har kommet så langt med skrivingen allerede! Insane. Jeg gleder meg også til boken er ferdig og kommer ut for salg,for den SKAL jeg ha!
    Håper du koser deg med middagen søte :)
    Ønsker deg en god helg :)

    <3

    SvarSlett
  4. Jeg gleder meg masse til boken din kommer ut! Gjett at jeg skal kjøpe den.

    SvarSlett
  5. Lykke til videre med skrivingen, gleder med til å lese det ferdige resultatet!

    Herlig bilde ;)

    SvarSlett
  6. Sara:

    Du er utrolig nydelig - tusen takk for fantastisk, fantastisk, fantastisk gode ord. Jeg er så glad for at du er bedre, Sara.

    Og - ikke at det er like viktig - men nå ble det mer gøy å skrive... <3<3<3


    Marthe:

    Jeg gleder meg også!!! Haha... For det betyr at jeg har kommet meg i mål - noe jeg ikke alltid er like sikker på at skal skje ;o) Takk, Marthe, du er god, du! <3<3<3


    Laipai:

    Tusen takk, kjære Laila!! <3<3<3
    Ja, det er litt insane. Men det gjensår nok mer enn jeg tror. Når jeg skriver tror jeg liksom at det er OK, og så leser jeg gjennom og så... Uæh. Not always the case! Men redigering er gøy, da! Det er det å sette ord på ting i første omgang som kan være litt pes. Men det er givende og jeg er utrolig takknemlig for muligheten til å dele min historie. Håper bare den er verdt å dele... :o)


    Annika:

    Tusen takk, gode deg!!! <3<3<3 Jeg håper jeg får sagt noe vettugt, akkurat nå, etter litt for mange timer foran PCen føles det IKKE sånn. ;o) Takk :o)


    Fallen Angel:

    Ikke sant?? Bjørner er GODE og bjørner som klemmer er best!!

    Tusen takk for så hyggelige ord - much appreciated!! :o) <3<3<3

    SvarSlett
  7. Ååhhh jeg skal kjøpe boken din når den kommer ut! Vil du signere den for meg, pretty please with sugar on top? <3 (a)


    Jeg er så elendig på å oppdatere meg på blogger, spesielt når jeg omtrent aldri logger meg inn på bloglovin og du byttet over til blogspot :(
    Tror jeg må lage meg en liste over sider som jeg må besøke hver dag jeg har mulighet:P


    Kjenner til det med tv'er på treningssenter ja... jeg skulle til å begynne å tråkke på spinningsykkelen, men måtte gi meg etter en stund pga. begravelsen til Bano :/

    Gikk til den andre avdelingen og løftet vekter isteden..

    Jeg ELSKER regn.. ahh regn er magisk. Og TÅKE! På høsten, så det gleder jeg meg til!! <3

    Klem til deg <3

    SvarSlett
  8. Marilyn:

    Jeg så deler av begravelsen på nett- det var utrolig sterkt. Skjønner godt at du flyttet deg fra skjermen. Mitt treningssenter er bittelite, så man slipper ikke unna TVene.

    Høsten er min FAVORITTårstid. Og jeg elsker også tåke! Og hvit/grå himmel, litt vind, litt regn (men ikke sånn at man blir klissvåt (med mindre man er inne, da er det fantastisk å sitte på kjøkkenet (vi har glasstak), finnes INGENTING bedre enn lyden av regn) - bare så det liksom svirrer litt i luften). Lovely. Jeg er ikke spes glad i sol, merkelig nok (for det er tydelig "alle andre"), men det er jo deilig med varmt vær og blå himmel også. Innimellom :o) Men enig med deg i at tåke er magisk!!!

    Dette ble et interessant svar fra meg, må jeg si!!!

    Tusen takk, Marilyn! Klem fra Dublin (litt regn, grå himmel) :o)

    SvarSlett
  9. Godt å høre at du koser deg i regnvær :-) her hjemme er det uutholdelig varmt... Har hentet hestepølsene mine hjem fra sommerbeite, og jeg vet ikke om det var mangel på kondis eller ekstrem varme, men hesten svettet så hun skummet.. haha :) gleder meg også til høsten, den er magisk! Kald og klar luft, flotte farger og mørke høstkvelder... Sommer er oppskrytt ;)

    Bjørneklem tilbake til deg! PS...ta med deg litt Irland-vær til oss a :-)

    SvarSlett
  10. Therese M:

    Hører dere også har regn i dag?? (Et par dager etter kommentaren din- jeg har vært litt off nettet). Håper du nyter det dersom det regner der du er :o)

    Haha... Skal prøve å ta med Irland-vær :o)

    SvarSlett