Søk i denne bloggen

torsdag 25. august 2011

Hvor mye vin gjør meg fin???

I dag har jeg hatt besøk av en journalist fra KK - og til tross for at jeg hadde store problemer med å "kort oppsummere hvordan det føltes å ha en spiseforstyrrelse", (vondt?) tror jeg det gikk fint til slutt. Bortsett fra bildene, da. Å ta bilder av meg er en enorm utfordring - smilet stivner i en rett-strek-grimase, og jeg KLARER ikke å slappe av i munnen. Oh lord. Tror ikke det ble så bra...

Ellers har dagene i Oslo gått med til redigering (det har tatt en ny retning), søvnløshet (ikke over redigering, I think, bare "normal" - syv timer godt fordelt på fem døgn er fint, er det ikke? Nei? Nei. Det er ikke det), mange møter med redaktøren min i Aschehoug (takk og lov for henne), intervju med psykologistudent angående "blogging og spiseforstyrrelser" (som viste seg å være veldig interessant), lettsaltet torsk hos besteforeldrene mine (min favoritt!), og en kveld med høy feber og magesmerter (som gjorde at jeg måtte avlyse det jeg hadde gledet meg aller aller mest til...).

Men det ække synd på meg. For ikveld blir det fæst. Aschehougs Hagefæst. Og jeg vet ikke om jeg noensinne har nevnt det tidligere (bortsett fra en million ganger) - men jeg har altså en smule sosial angst. Så jeg ser for meg at en av tre ting kommer til å skje:
1) jeg drikker for mye vin og ender under en busk
2) jeg drikker for lite vin og ender under en busk
3) jeg drikker passe mengde vin og oppfører meg relativt normalt utvendig mens jeg hyperventilerer litt innvendig.


Nå skal jeg prøve å finne noe som matcher i kofferten. For å pakke "antrekk" er ikke min sterkeste side, you see. I fremtiden skal jeg bli en sånn person som pakker perfekt - heller enn å ta med alt jeg ikke trenger.
Problemet er SKO. Ikke høye hæler på gress, tenker jeg. (Utrolig smart, jeg vet det). Og kilehæl-sko har jeg lagt igjen i Dublin. Muligens gummistøvler hvis det regner. Muligens flate ballerinas som får meg til å se enda lavere/yngre ut enn jeg er. Jeg kommer til å bli flott....


Spørsmålet er selvfølgelig: Hvor mye vin er passe for å bli "normal" (les: fin)???


PS:
Tusen takk for superfine kommentarer på forrige innlegg. Jeg er redd jeg kommer til å se ut som et takras om jeg svarer fremfor å begynne å tenke på å kanskje ta fatt på prosjekt "ikke se ut som takras", og jeg vil ærlig talt ikke se ut som et takras.


PS2:
Ellers er planen en spontan Spaniatur med gode venner og Bear i morgen - og det gleder jeg meg til. Tre dager HELT fri, med masse sol, masse vin - og masse søvn.

God helg!

12 kommentarer:

  1. 2 glass!

    Du kommer til å kose deg massemasse! Og festen blir ikke verdt noe uten deg!

    Støtteklemmer fra Nina :)

    SvarSlett
  2. Kos deg masse <3 Tenk på at jeg sitter på skulderen din og heier på deg :-) Kristine du ruuler ;-) Gleder meg på dine vegne, selv om det nok er en skrekkblandet fryd for deg :-)

    Beste klem fra meg

    SvarSlett
  3. Oioioi,masse spennende ting du har vært med på her,me like. Håper du koser deg i kveld,og kommer deg på en fin snurr uten at du ender i,eller under buskene. Greit å være opplagt til du skal reise.
    God tur og kos deg så masse.

    <3

    SvarSlett
  4. Kos deg på fest. jeg er sikker på at du finner den gyldne middelvei!!
    Klem majamalie

    SvarSlett
  5. Weee! Lykke, lykke til, så spennende! Håper du får en strålende kveld, uansett hvor du ender den ;)

    SvarSlett
  6. To ting; Du er ikke noe takras, og kos deg masse masse på fest! :D

    SvarSlett
  7. drit i alt og nyt folk,drink og livet :*

    SvarSlett
  8. Spennende dager, det er deg vel unt med så mye positivt på gang:)) Gleder meg til å lese om deg i KK, sikker på at du var så fin så! Hvordan var hagefesten? Fortell!!(Håper og tror du klarte å posjonere inntaket av vin, hi hi. Skjønner hva du mener, for passelig med vin er jo strålende for den sosiale kompetansen..:)

    Ha en deilig tur til Spania! *C*

    SvarSlett
  9. Du får gi oss beskjed når artikkelen(?)i KK kommer på trykk ;)Så bra at intervjuet med psykologistudenten var spennende. Kos deg i Spania, håper du får/har bedre vær enn det det er her i Oslo...

    SvarSlett
  10. Det ble sånn ca to glass- og det gikk veldig bra!! Tusen takk for støtte - jeg kommer snart sterkere tilbake med en oppdatering (veldig spennende) - bare litt å fikse og ordne :o)

    Dere er supergode som orker å følge med her inne!

    SvarSlett
  11. Kristine trenger ingen vin for å være fin! :-)<3

    SvarSlett
  12. Mona:

    Å, så søt du er, Mona. Takk for det... :O)

    SvarSlett