Søk i denne bloggen

mandag 8. august 2011

Rot og bildeskrot

Her kommer elleve ufattelig interessante oppdateringer fra meg:

1
Det er HELT ubeskrivelig ufattelig hvor mye mer effektiv man blir om man klarer å holde seg unna internett...

2
... det er også  HELT ubeskrivelig ufattelig hvor kraftige abstinenser man får når man er vant til å "kaste vekk" uendelig mye tid på å surfe litt her og litt der.

3
Jeg har blitt flink til å ta alle vitaminene mine - glemte det en periode. Disse kjøpte jeg i USA og det viktigste for meg - og det stakkars, stakkars, STAKKARS skjelettet mitt er Kalsium med D-vitamin...



Men Crest er den beste toothpasten EVER.

4
Og apropos USA - her er utsikten fra hotellrommet i Chicago:




5
Jeg setter UENDELIG stor pris på alle kommentarer. Og bortsett fra at jeg nesten fikk prestasjonsangst (noe jeg droppet å dra helt ut, for det holder med vanlig angst, synes jeg) - så har det blitt så mye morsommere og mer motiverende å skrive hvis det muligens kan være av interesse for noen.

6
Her er et lite dagboknotatutdrag (gammelt):
Alt jeg vil være: 
Jeg vil være en god venn. Jeg vil ha tid, hjernekapasitet og overskudd til å lytte, hjelpe, le og kose meg med alle jeg er så glad i. Jeg vil være ærlig, jeg vil slappe av, ikke stresse med å holde styr på løgnene mine/unnskyldningene mine, og jeg vil ha fri fra alle tvangstanker og planlegging. Jeg vil lage mat, spise mat, drikke kald hvitvin, le og tøyse, diskutere og stå for egne meninger, kunne fortelle om dagen min, helgen min, ferien min. (Nå opplever jeg jo ikke en dritt. La meg fortelle om da jeg i dag morges fylte varmeflasken min med varmt vann. Det var faktisk nesten kokende! The excitement of my life! Frisk = et liv). Jeg vil ikke føle meg som et problem for andre, men heller som en person som kan bidra, stille opp og dra i gang ting.

Kort oppsummert: Jeg vil være alt jeg ikke er akkurat nå!
 
7
Og ett til:
Jeg vil føle – hvasomhelst, alt er bedre enn denne tomheten, nøytraliteten. For jeg er lei av å være likegyldig, lei av ikke å bry meg. Om noe. Om noen. Lei av å være lei. Lei av å være syk. Drittlei av meg selv. Som lover. Men ikke holder. Som vil. Men ikke klarer.

8
I går hørte jeg denne sangen for første gang, og har nesten hatt den på repeat siden:



9
Den siste uken/de siste månedene har jeg fått så mange gode nyheter fra familie og venner hjemme - og jeg er superexcited og overentusiastisk glad for alt det fine og spennende som skjer! Pluss at jeg får litt hjemlengsel.

10
Begynner å få litt jernteppe... Jeg har fått dilla på mandler. På grensen til skremmende dilla. Og jeg har fått dilla på å lage kaffe i en liten termos - som er like stor som en kopp, og som jeg drikker opp så fort at selve termoeffekten ikke egentlig er nødvendig. Likevel er det mye mer stas å drikke av den lille termosen enn å drikke av en kjedelig kopp. Interessant. SÅ interessant...

11
Jeg funderer på hva jeg skal gjøre med håret mitt... Det skal klippes og farges - og skulle gjerne vist deg hvorfor det er ekstremt nødvendig, men det finnes faktisk grenser for overeksponering. Det er flatt og grusomt - med ettervekst. Jeg har hatt mange rare farger og frisyrer - og dessverre har jeg ikke bilder av hockeysveisen jeg hadde da jeg var tretten (IKKE 80-tallet, IKKE kult by any standard). Eller hjemmefarget rosa hår som mest lignet en highlighter. (Med Buffalo-sko). LOL.

Og jeg tror heller ikke jeg har bilder fra da jeg hadde blodrødt hår til rumpa (hairextensions) - så tykt at jeg ikke engang fikk en vanlig hårstrikk rundt én gang. Det var faktisk ganske kult i ca to uker - før det ble slitt og jævlig og jeg så mest ut som en mopp dyppet i noe veldig rødt.



Forresten: Da jeg var hos den irske frisøren sist (en jeg ikke hadde sett på et halvt år) sa hun at hun ikke kjente igjen håret mitt! Fordi det var så "thick and healthy..." (Hun la også til at det var i forhold til hvordan det var før). Og jeg ble isje fornærmet, for jeg er fullt klar over at jeg ikke akkurat har en imponerende iøyenfallende manke. Men det er tykkERE enn på mange år.

Og jeg mister ikke lenger mengder hver gang jeg grer håret!! Herregud, så tynt hår jeg hadde en periode.

Nok om HÅR. Hvem bryr seg om hår??? Nå må jeg pelle meg vekk fra internett!



Takk igjen for nydelige kommentarer - de skal leses gjennom enda en gang før jeg fortsetter der jeg slapp.

Ønsker deg en kjempefin uke!

18 kommentarer:

  1. "Begynner å få litt jernteppe...." - lol, herlig!! Små og store gleder, og mange fine betraktninger (kan def. skrive under på at litt internettforbud frigjør tid til andre mer nyttige ting ;D ) Ha ei god uke du også, fine du!

    *C*

    SvarSlett
  2. I just love you! :)

    Måtte høre litt på sangen du la ut. Jeg likte den ikke helt og blir garantert ikke til å sette den på repeat. Takk for at du viste meg en ny sang, sånn uansett! Kom med flere:D

    Du er helt fantastisk nydelig. Heier på deg med alt som måtte være av utfordringer. Angst, mandler, termoskaffe, internett, jernteppe, hårfrisyren... det kommer til å gå bra! :)

    SvarSlett
  3. Herlig innlegg :-) Jeg følger deg selv om det er long time siden jeg har kommentert :-( Som vanlig får du meg til å smile for meg selv når jeg leser ;-) Takk. Klem mitthaap

    SvarSlett
  4. <3

    Vil bare si at jeg leser, selv om jeg er elendig på kommentarfronten for tida.

    SvarSlett
  5. Ooh may gad,what a view!!! Sinnsykt...
    Ja,mmaaaandleeeer,elsker mandler,og så er det så vanskelig å stoppe og spise når man først har begynt..

    Hår ja,heh..jeg har alltid hatt flatt og tynt hår,som man ikke kan gjøre noe spennende med,annet enn å spraye det,virvle litt oppi der,og håpe på at der ser tilnærmet ut som en frisyre.

    Until next time : <3

    SvarSlett
  6. C:

    Tusen takk, gode deg!!! Å finne elleve interessante ting viste seg å være umulig. Men det gir jo et innblikk i et ekstremt spennende hverdagsliv, da. Kaffekopper og "muligens en frisørtime". :o) Takk for at du leser, C :o) <3<3<3


    En rosa fugl:

    LIKTE du ikke sangen?? But it's SO beautiful!! LOL - du skal få slippe repeat, men takk for at du hørte likevel... Jeg har hørt meg lei på Radiohead, Death Cab, Elliott Smith (en av mine favoritter som jeg nå nesten har ødelagt, måtte slutte) og NIN - I needed a CHANGE.

    <3<3<3
    Du er god, du - takk for heiing! I need it :o)


    Mitthaap:

    HEI!! Jeg har tenkt så mye på deg, og jeg håper det går bra, og at du tar godt vare på deg selv. <3<3<3 Mange gode klemmer og tanker din vei <3<3<3


    Kaffedamen:

    <3<3<3
    Her er det verken mye å lese eller kommentere... Men tusen takk!! Jeg er elendig på å kommentere selv, enda jeg sveiper innom bloggen din og andre blogger når jeg først er på nett. Håper alt er bra med deg og (katte/hunde)familien din. <3


    Laipai:

    Du har ikke flatt hår, Laila!!! For det har jeg sett. Mitt ligger som en sleik langs hodet - og fordi hodeformen min er lite heldig (ja, jeg spilte i den Conehead-filmen, dersom du lurte), så ser det ikke bra ut. Jeg må få til en lugg eller noe som kan gjemme vekk pannen.

    Mandler er det beste som finnes - og ja... Har man tatt en så må man ta... mange :o)

    Tenker på deg!!!

    SvarSlett
  7. Takk for alle unyttige (nyttige!) opplysningene.
    Kan til min store glede meddele at ditt dagboknotat har overoppfylt seg selv.
    Du er verdens herligste venn!!!

    <3

    SvarSlett
  8. 1. So true.
    2. SO TRUE.
    6 & 7, skremmende likt hvordan jeg føler og tenker. Kjente meg igjen der, for å sirre sånn..
    10. et lite tips til et kaffetips, om jeg kan kalle det det. Vamp/Irmelin lager verdens beste iskaffe!
    11. Jeg bryr meg om hår. Lol. Faktisk så er jeg ekstremt overopptatt av hår, da den typen hår jeg ikke har og aldri har hatt; langt, tykt og sunt hår som skinner som månen og blafrer i vinden.
    Ok, jeg tok litt av på slutten kanskje, men jeg ønsker meg langt og fint hår:D

    Nå skal jeg ta meg en skikkelig oppdatering på bloggen din! Finne ut hva for noe sprell du har drevet med i det siste, hehe;p Er nemlig altfor lenge siden jeg har fått lest noe særlig, har hatt en travel ferie.

    Håper du har hatt en fortreffelig ferie sålangt, og at du koser deg masse i det som er igjen (hvis du fortsatt har ferie da, ellers så kan man jo kose seg i hverdagen og:)) Klemmer<3

    SvarSlett
  9. Syns det var en fin liste-oppdatering. Jeg røyter så fælt for tiden at jeg er på grensen til panikk - eller enda verre, parykk! Så skjønner frustrasjonen din veldig godt, og alle bryr seg vel om hår? I alle fall når man plutselig er i ferd med å miste det :P godt å høre at du er i ferd med å få det tilbake. <3

    Elsker dagbokinnlegget ditt. Har skrivesperre nå, men jeg har ihvertfall lest og jeg liker, og ønsker deg en super kveld. Ta vare på deg selv oppi all skrivingen. Klem :-)

    SvarSlett
  10. I miss u tutti!Tenker på deg hver dag :) Teller ned hver eneste dag til vi sees!!

    SvarSlett
  11. Ohoho, I love numbers...

    1. Ja, før pleide internett å falle ut, og da fikk jeg gjort helt sykt mye annet.. Men nå jeg har lastet ned både serier og edderkoppkabal (gjør helst begge delene samtidig), så nå må jeg fysisk rive meg løs fra dataen.
    2. Den er jeg ikke enig i! Jeg synes det er fryktelig deilig bare jeg (som nevnt) får slitt meg løs. Eneste negative er en million nye bilder på artige.no som jeg må ble meg gjennom (ja, jeg MÅ) og tusen nye innlegg på bloglovin. Men når jeg tenker meg om så har jeg jo en smarttelefon, som jeg er innom facebook og blogger med minst tre ganger om dagen dersom jeg ikke har anledning til på bruke data, så helt fri er jeg skjeldent.
    3. Flink du er å ta tabletter, det er moi importante! Jeg kjøper også fra solaray, sånn innimellom. Får skikkelige gode assosiasjoner til de boksene, fikk alltid multivitamintablett fra en slik boks (den etiketten går jo igjen) da jeg var liten.
    4. Syk utsikt, fantastisk!! Hvilken etage bodde dere i? Vanvittig høyt!
    5. Kan ikke snakke for de andre, men det skal MYE til for at du skal skrive noe som ikke er av interesse for meg!
    6&7. Fikk tårer i øynene... Det er forsåvidt sånn jeg føler det nå.
    8. Spesiell dame, vakker stemme, melankolsk sang, fascinerende video. Repeat, yepp! (sykt, sykt, sykt irriterende at den ikke ligger på spotify!!)
    9. Det er så godt å vite at de en er glad i, har det godt... <3
    10. Mandler er virkelig godt, spessielt om man skålder de (ha de i kokende vann så og så lenge, og så klemme de ut av.. eh.. ikke skallet, men det tynne "laget" som er utepå det hvite vet du, det brune "laget" som pleier sette seg fast i tennene) *nom nom nom*
    11. Haha, elsker at du skriver "isje"... Så bra at håret ditt er tykkere og sunnere, det er (som oftest) et bra tegn på at kroppen har det godt. Selv var jeg nylig hos en frisør som sa jeg hadde mange men veldig tynne hårstrå. Jeg mister helt sykt mye hår for tiden (så var det det med vitaminer, da...), er forbauset om jeg ikke blir skallet innen høsten kommer. Men jeg begynner å få langt hår, det er deeeilig. Har hatt langt hår hele livet, helt til sommeren 2009, da jeg gradevis klippet meg helt kort, og det anbefales, det var vanvittig godt.

    SvarSlett
  12. Irmelin:

    Å, gode deg. Det er du også <3<3<3


    Valiumsvalsen:

    Hihi… Jeg tviler ikke på det med iskaffen! Den skal jeg smake en gang!
    Jeg vil også ha hår som skinner i månen og blafrer i vinden, Karianne… Ikke så mye å oppdatere seg på, dessverre. Litt syting, litt kjedelig info og ellers veldig mye tomt …

    Godt å høre du har hatt en travel ferie – håper du har kost deg!!! <3<3<3


    Therese M:

    Grensen til… parykk. Hilarious. Eller egentlig ikke. Det blir bedre!!! Jeg slipper å dra dotter av børsten hver gang jeg grer håret. Det er visstnok mer næring og mer vitaminer, så det er bare å “kjøre på”. (“Bare”??? Du skjønner hva jeg mener!!!)

    Takk! Ta vare på deg selv, du også. <3<3<3

    SvarSlett
  13. Karin:

    Å, goding!!!
    Skjønte du hvilket punkt som i STOR grad var dedicated til deg???? Tenker på deg og savner deg!!! Jeg teller timer, jeg :o) <3<3<3


    Tora:

    LOVE this comment. Edderkoppkabal er konge! Jeg pleide å legge et par hundre om dagen en periode det ikke var stort annet som skjedde. NOT happy times, men elsker fortsatt alle kabaler.
    Synes internettfri er frustrerende, men jeg soner helt ut av det jeg driver med om jeg skal titte innom hele tiden, så for konsentrasjonens del er det nesten nødvendig å begrense seg!!!
    42 etasje!!! Min drøm er å bo i en skyskraper full time. I hvertfall for en periode! Så gøy da det var skikkelig uvær – se nederste bilde, på lyset??? Storm! – da knirket og knaket det noe helt forferdelig og vi fikk ikke gå ut på grunn av det SYKESTE lynet jeg noensinne har sett. Vi måtte droppe middagsreservasjoner og heller bastille roomservice og se på lyn-show :o)

    Repeat indeed!!!
    Jeg synes også det var deilig å klippe meg kort – men så ble jeg lei, og det tar sååå lang tid å spare ut igjen. Jaja. Me får sjå!

    Takk for super kommentar!! <3<3<3

    SvarSlett
  14. Love you!!!

    Skal lite ikke prøve crest....!!!

    SvarSlett
  15. Rikke:

    Og du skjønte at 9 var ment for deg også, ja??? Jippi!!

    Crest er best :o) Love you too...

    SvarSlett
  16. Dagboknotatene dine er så "sanne", det er det jeg må fortelle meg selv om og om igjen! Jeg hadde det ikke bra når jeg var på mitt sykeste og tynneste! Jeg har det mye bedre nå! Det er bare en ting å gjøre, og det er å fortsette å jobbe for å bli helt frisk :D

    SvarSlett
  17. Hei
    Sorry at jeg datt litt bort fra å kommentere, men glemte passordet mitt.. (!) Really..

    Godt å lese igjen, og håper du føler deg litt mere oppe nå.
    Klem Maja (=Nexi)
    http://justbreathenormal.blogspot.com/

    SvarSlett
  18. Fallen Angel:

    Det har jeg også minnet meg på SÅ mange ganger - utrolig hvordan jeg i ettertid har "lengtet tilbake" til starten, da jeg følte meg sterk og in control etc - før alt skled ut og gikk rett til h*****. Som det jo gjør og må gjøre når man pusher seg på den måten.

    Men du har så rett!!! Det er bare en ting å gjøre - fortsette å jobbe for å bli helt frisk - fortsette jobbe for å få det enda bedre, bedre og bedre og bedre! Og ALT er bedre enn å være syk - ALT.

    <3<3<3

    Nexi:

    Her er det ingen kommentarplikt (og tydelig ingen bloggeplikt heller - ganske så stille og kjedelig her inne). MEN - utrolig hyggelig å høre fra deg likevel!

    Håper du også har det bra, Maja. Jeg føler meg bedre (takk). <3<3<3

    SvarSlett