Søk i denne bloggen

lørdag 3. september 2011

No more summer = bummer

Nå er det altfor lenge siden sist. Og jeg hadde faktisk planer om å legge ut bilder av hvordan jeg ser ut akkurat nå - på en (heldigvis ikke typisk) lørdagskveld - med forkjølelsessår utover halve ansiktet, ringer under øynene og ganske sexy hår. Men jeg slettet det - ettersom jeg mistenker at noen av dere som leser kanskje har et spennende liv, kanskje drikker alkohol akkurat nå (ikke at det forsåvidt er nødvendig for å ha det "spennende"), og leser dette i morgen når dere er fyllesyke og kvalme - så jeg sparer dere. (Bare hyggelig, ingen årsak).
Til tross for litt haltende form de siste dagene (lite skriving, ingen blogging, for lite av alt praktisk) har jeg det ellers veldig bra!

Men tre dager i Spania er seriously altfor lite, det kan nesten regnes som litt erting. Man rekker liksom så vidt å senke skuldrene før man plutselig er knipset hjem igjen - med huet inni PCen, med en koffert som bør pakkes ut (og som endelig er pakket ut), et hus som bør vaskes (fortsatt) og en nabo som sikkert tenker at den bittelille hagen bør lukes/klippes/something.
Men huet MÅ inn i PCen nå, kjære nabo-som-kanskje-ikke-engang-bryr-seg-om-at-hagen-er-litt-rotat, og der må det forbli en liten stund. Skjønner du det, eller?

 Spania...

Hagefesten var faktisk utrolig hyggelig! (Og jeg mener faktisk, for jeg hadde trodd jeg skulle stå og stirre ned på skoene mine og ikke ha noen å prate med - ihvertfall innimellom). Men jeg tok feil! For jeg koste meg! Jeg møtte MANGE hyggelige, interessante og utrolig søte mennesker - jeg pratet og pratet og pratet, jeg. Så det var gøy!

Når det gjelder bok så er jeg ikke helt i rute. Ting tar lenger tid enn jeg hadde trodd, men etter fire redigeringsmøter har vi staket ut en ny vei, vi vet hva som mangler (mer enn jeg skulle ønske), hva som fungerer (en god del) og hva som ikke fungerer (også en god del). Jeg har ingen brennende deadline (katalogen sier oktober, og jeg prøver), men skal pushe på så mye jeg kan - uten å pushe for mye. S-e-l-v-f-ø-l-g-e-l-i-g. Jeg er jo fornuften selv når det kommer til å sette grenser, det har jeg jo bevist gjentatte ganger. Men helt ærlig - akkurat nå er alt veldig gøy og veldig spennende.


Fordi omslaget ikke er klart (men på Hagefesten møtte jeg hun som FORHÅPENTLIGVIS skal lage det) har de trykket et vakkert bilde av meg i katalogen i stedenfor:

  Ufattelig fint bilde av skyggen av iPhonen :o)



Så var sommeren over... Men med en super avslutning - fire gode venner, Bear, en mer avslappet versjon av meg, god mat, varmt vær, bading, masse vin og ingen "jeg-burde-heller" eller "dette-fortjener-jeg-ikke" eller "jeg-lurer-på-hvor-mange-kcal-det-er-i..." eller "jeg-burde-bevege-meg-heller-enn-å-sitte-stille-her-og-le-meg-ihjel-av-disse-morsomme-menneskene"-tanker. Bare ro. Bare fri. Og det føles bedre enn jeg klarer å sette ord på. 
Nå er det tid for film og nybakte gulrotmuffins (eller gulrotkake fordelt på muffinsformer (som skle helt ut og ble deformerte, som alltid), more like it): 

Fortsatt god helg! 
 

11 kommentarer:

  1. Hey beautiful <3

    Jeg så noen klippe fra den hagefesten på tv for en ukes tid eller noe sånt tilbake. Jeg tenkte på deg med det samme,kikka etter deg og,hoho. Flott at du kosa deg. Kan tenke meg at den korte Spaniaturen var erting ja,ftw liksom,hva rekker man på 3 dager??

    Keep up your good work med boka,du skalse at du snart er i mål :D Gleder meg!
    Og så får jeg si god bedring,og ønsker deg en fin helg videre <3

    SvarSlett
  2. Åå, Kristine! Jeg blir så glad av å lese bloggen din. Og jeg skrev det vel forrige gang jeg kommenterte også, men det blir så spennende å lese boka di.
    Vil ønske deg en fortsatt god helg selv! :D
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  3. Det er så godt å komme inn på bloggen din og lese litt Kristine :-) det høres ut som både hagefesten og spania var veldig vellykket, selv om en tre dagers tur bare er smaken på livet der nede. som du og flere kommenterer så er det ikke mye man får gjort på tre dager, men for all del tre dager i Spania kan være veldig deilig! :-) *

    Jeg er så spent på boken, jeg gleder meg som en liten unge til å lese den (ja, jeg er jo en liten unge da).

    Sender deg en god klem som inneholder både god bedring til deg og masse motivasjon og mot til skrivingen! Ha en fin lørdag <3

    SvarSlett
  4. Hvis det er tittelen på boka: for en fantastisk, fantastisk tittel Kristine!! Traff rett i magen.. Og ta for all del den tid du trenger for å ferdigstille manus, bare se på Knausgård! Den som venter på noe godt, vet du:D

    'til next time - take care!!

    *C*

    SvarSlett
  5. Åh, jeg kjenner at jeg vil lese boken din NUH!!
    <3

    majamalie

    SvarSlett
  6. Så bra at hagefesten var bra (ikke at jeg hadde regnet med noe annet)! Traff du mange celebrities? Herregud, jeg GLEDER meg til å ha boka di i hendene mine asså :D Elsker forresten tittelen, if that is whats it is!
    Så glad du hadde en fin avsluttning på sommer'n... <3

    SvarSlett
  7. Hei kjaere!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Savner deg saa mye, har sendt brev:DDDD

    gleder meg til aa faa svar :))

    ikke stress med boken, den blir best om du tar deg den tiden du trenger,

    igjen, savner deg. tenker masse paa deg.

    klemmer<3

    SvarSlett
  8. Laipai:

    Så bra at du ikke så meg… Haha… Kameraene falt fort til bakken da jeg gjorde min elegante entré – og takk og lov for det!
    På tre dager rekker man fint lite, og heldigvis var det nettopp det vi gjorde – ingenting annet enn å slappe av, drikke vin på terrassen, grille, gå ut og spise – ingen stressende utfklukter. :o)


    Solveig:

    Tusen takk! Men jeg vet ikke om det blir så spennende… Ærlig talt var jeg nok litt enspora – haha. Men takk, søte deg :o)


    Marthe:

    Spania var nydelig – og en velkommen pause! Men jupp – too short. Takk, Marthe, du er nå søt! Takk for motivasjon og god bedring – det hjalp, for jeg er i god form igjen :o)

    SvarSlett
  9. Leni:

    <3<3<3


    C:

    Det er det! Og hjertelig takk for det!!! Har fått en god del positive, og noen litt mer nøytrale tilbakemeldinger – kanskje jeg skal lage et innlegg om det… Men takk! At du liker den betyr mye for meg!!
    <3<3<3


    Majamalie:

    TAKK! Jeg håper den ikke blir en skuffelse… :oS Men tusen takk, nå ble jeg glad!


    Tora:

    Haha… Jeg traff vel egentlig ingen, men jeg så mange :o)
    Og takk for det – ja, det er tittelen, og jeg er utrolig glad for at du liker den!

    <3

    Vamp:

    Jeg er så spent på å høre hvordan du har det!!! Og brev er kult – jeg gleder meg, gode deg! Ta godt vare på deg selv. Og takk – jeg stresser ikke (for mye). Tenker på deg - <3<3<3

    SvarSlett
  10. Såååå herlig lesning. Ble Kjempegla for å se at du har hatt det fint :-)

    SvarSlett