Søk i denne bloggen

torsdag 27. oktober 2011

Jeg skriver lett uten internett

En lang skriveøkt er over.

Jeg har sluttet å stanse meg selv fordi jeg "ikke får det til", fordi jeg plutselig innser at dette her skal folk faktisk - kanskje - lese. Om meg. Og det er altfor ekkelt, altfor sykt etc etc etc.
Jeg skriver uten filter. For hva er egentlig poenget med å fortelle hvis jeg skal sminke på sannheten? 
Spiseforstyrrelsen min var alt annet enn delikat. Den var ekkel, den var syk - å presentere den som noe annet vil være å lyve.

Vi har ikke satt noen ny deadline for utgivelse, men det blir på nyåret, og jeg pusher på så godt jeg kan - uten å pushe meg så langt eller hardt at jeg går på trynet. For det ville jo vært ganske ironisk - å stresse seg syk mens man skriver en bok om å bli frisk...

I dag har jeg redigert og redigert og redigert. (Vi reiser snart til USA og da blir det ikke mye tid til overs). Og strøket så mye tekst at jeg satt igjen med under halvparten. I love it. Vekk med dritten!
Har nektet meg selv internett hele dagen - og det er helt utrolig hvor mye man får gjort når man ikke sjekker mail, leser blogger eller innvolverer seg i hva som skjer i resten av verden en hel dag.

Har flyttet meg ned fra kontoret til kjøkkenet - der er det glasstak og det finnes ikke noe mer beroligende enn å høre regnet. Men innen jeg fikk dratt med meg pikk-pakket mitt var det opphold igjen. Blæh. Jeg elsker regn.


Jeg tror at KK-intervjuet er i det nummeret som selges fra og med neste mandag - 31. oktober. Det virker utrolig lenge siden jeg satt med macen på fanget og prøvde å ikke se ut som en idiot mens jeg "blogget"... Oh lord...

Tenkte jeg skulle legge ut noen av bildene fra fotograferingen til boken i løpet av helgen - det er så mange å velge i - gøy å se resultatet. Enda mer spennende blir det med omslaget!


Her er en liten smakebit:
 



Ny internettfri dag imorgen - mer redigering. Men jeg kommer sterkere tilbake til helgen!

Ha en fortsatt fin uke!

11 kommentarer:

  1. Høres ganske så lurt ut å kutte internett i arbeidsøktene. Når jeg er på jobb sitter jeg ikke med dataen i nærheten, da må jeg jo først og fremds gjøre jobben min :) Hadde nok gjort en dårligere jobb hvis jeg hadde hatt macbooken på fanget ja.

    Bildene er NYDELIGE!!! Liker spesielt det øverste, det er noe med blikket ditt der.

    SvarSlett
  2. Sier det igjen. Du er flink. Er glad du ikke pynter på sannheten. Da er liksom hele poenget borte.
    USA tur. Håper du får en knallfin tur.
    Drømmen min er å dra til Peru og se de gamle inkarikene. Er så fasinert av gammel historie. Skal realiseres når barna har forlatt redet :c)

    Er enig med perlesnor. Det bildet er spesielt. Klarer ikke helt å finne ordene. Det burde du fått rammet inn ;c)

    Ha en fin dag.
    Jeg skal straks avgårde til yogatimen. Love it :c)

    Klem fra Snoopy

    SvarSlett
  3. Internett og gjøre noe utenom det sånn som du gjør nå, skriving passer rett og slett ikke sammen. Når jeg strikker har jeg ofte pcen på fanget og leser innimellom, men det er dømt til å bli feil på strikkingen, men har ikke lært enda.

    Nydelige bilder, du er jo bare så nydelig Kristine! :-) Jeg synes det blir veldig spennende å lese boken din, og lese reportasjen i KK :-) Ha en vakker torsdag <3

    SvarSlett
  4. Ja Kristine! Dette er bare såååå bra. Du skriver uten filter, uten selvsensur. Flott! Du har all tid i verden til å sensurere senere, sammen med forlaget!
    Og bildene finnes det jo bare ett ord for: Vakre. Men hva annet kunne de bli, med vakker jente og flink fotograf :)
    Stoooooor klem til deg fra meg. (Og nok en gang; takk for fin tilbakemelding)

    SvarSlett
  5. Jeg syns det er så fint du skriver en bok om det, startet selv da jeg var i tenårene, men har aldri turt å gjøre noe mer med det.


    Veldig fine bilder, det nederste var superpent :)

    SvarSlett
  6. Internett ja, det stjeler mye arbeidstid. Internettfri dag var ikke så dum idé. :)
    Syns det bra at du skriver uten filter, jeg tror at det vil være motiverende for oss lesere å lese hvordan du har kommet deg ut det verste og blitt frisk.

    Good helg, Kristine! Og nydelige bilder<3

    SvarSlett
  7. JEG skal lese den boken, thats for damn sure! Jeg blir nesten matt når jeg ser alt papirarbeidet du har der, haha. Håper du nå snart får den pusten i bakken du trenger.
    Fine bilder av deg <3

    SvarSlett
  8. Perlesnor:
    Exactly – godt poeng!! Tusen takk, søte deg!

    Snoopy :c):

    Peru høres fantastisk ut!! Noe å se frem til!

    Håper yoga gjorde deg godt, Snoopy… :o) Og tusen takk for fine ord – det betyr så mye for meg!

    Marthe:
    Nope, it doesn’t!!! Nå som du har blitt proff-strikker må du kanskje la PCen ligge?
    Tusen takk, nydelige deg!

    SvarSlett
  9. Gunnhild:

    Det er det jeg også prøver å tenke – at jeg kan sensurere siden. Du skal ha din ære for at jeg har kastet fra meg filteret, Gunnhild. Rett råd til rett tid.

    Takk – ja, Tine er superdyktig!!! Nå er jeg veldig spent på omslaget, jeg!


    Tiril:

    Det synes jeg du skal gjøre – dersom du fremdeles har lyst til det, altså. Det er vanskelig, men veldig givende.

    Tusen takk <3<3<3

    SvarSlett
  10. En rosa fugl:
    Tusen takk, søte deg!

    Tuva:
    Ikke sant? Internett stjeler mye tid – selvom man selvfølgelig også leser mye interessant. Like your blog.
    Tusen takk, søte Tuva, og god helg til deg også!

    Laila:
    Haha… Rotete fargekoding jeg trodde var genial, men som hundre-og-en-side (og noen dager) senere plutselig ikke ga så mye mening likevel…
    Tusen takk! Tenker på deg, hang in there! :o) <3

    SvarSlett