Søk i denne bloggen

søndag 13. november 2011

Look at that cat

Tuen hjem tok hele 37 timer på grunn av en idiotisk forsinkelse - som, når du mellomlander to steder, baller noe voldsomt på seg... Og ender opp med å bli fire timer her, syv timer der... etc og etc og etc. Som om timer vokser på træt, liksom...

Egentlig har jeg bitchet nok om det som det er - og det må ikke overskygge en ellers fabelaktig tur.

Før jeg sover - jeg fikk ikke sove på flyet - og pakker ut jeg vise et bilde...

... for se hvem som smatt inn på kjøkkenet da jeg åpnet døra til hagen, da:


"Her bor jeg", sa Moira. Og "where the **** is my food?"
Naboene har matet henne. Men ser ut som om hun har savnet meg likevel. Eller kanskje kjøper jeg bedre kattemat... Doesn't matter. 

Etter et relativt negativt innlegg om Wilmington kan jeg fort fortelle at Washington DC var fantastisk!!!

Vi bodde ved Georgetown University - nydelig campus, utrolig koselig område.


Fikk ikke tid til særlig sightseeing, men skal uten tvil reise tilbake - må være et perfekt sted å ha ferie!

Fikk ikke tatt detaljert nok bilde av et hus jeg forelsket meg litt i - men du får et sånn halvveis inntrykk - hvis man pynter flott til Halloween (både på taket og i hagen står det masse fugleskremsler), tipper jeg juledekorasjonene er smæsjing:

 
Nå blir det fem intense dager med "catch-up" på alt jeg har latt ligge, før vi reiser til Boston lørdag morgen. Da for 22 dager. Og 22 dager med håndbagasje skal gå fint, I think, etter generalprøven.
Jeg har lært to ting: pakk mye sokker. Ikke pakk stor hettegenser.

Herergud, nå bare utsetter jeg alt jeg skal gjøre. Snakket bare tull, veltet kofferten min, bagen min, snakket til en mann som ikke var Bear likevel etc etc etc på Heathrow. Fun fun fun.

Herregud, ingenting gir mening.

Men. 
Utrolig deilig å være hjemme. Gleder meg til å vaske klær, lage min egen kaffe... Og mat. Restaurant og room-service er luksus og fantastisk - men akkurat nå har jeg mest lyst til å smekke sammen noe heeelt selv...
 
PS:
Da vi fløy fra DC til Philadelphia satt jeg foran Gordon Ramsay på et bittelite mini-fly - og han, som på TV virker en smule biatsjy var søren meg tålmodigheten selv. På flyplassen ble han overfalt av folk som ville ha autografer, og rett før vi landet spurte flyvertinnen om han kunne bli igjen så piloten kunne få et bilde. Sporty å si OK til det, synes jeg!


OK. Nå skal jeg holde kjeft.

Fortsatt god søndag, eventuelt HAPPY MONDAY!
 

8 kommentarer:

  1. En flott tur med andre ord! Du har det jammen godt, iblant:)

    Pusekatten er nydelig:D

    Ønsker deg en nydelig søndag:)

    SvarSlett
  2. I know - en superduper tur!!! Takk for det - og right back at you :o)

    SvarSlett
  3. ÆÆÆHHH!! Ramsay! Da hadde jeg flippa helt ut tror jeg! Opplevde forresten nesten akkurat det samme som dere med en kattunge for en tid siden, kunne dessverre ikke beholde den. Men skal si det var morro så lenge det varte :D Blir utrolig raskt knytta til dem, du er herved advart.

    Ville bare si at jeg liker bloggen din utrolig godt. Har ikke fulgt med veldig lenge, men har lest igjennom mye av arkivene dine, og nå følger jeg bloggen fast =) Kjenner meg igjen i mye av det du skriver, selv om en del er forskjellig også. Selv om man kan ha ulike spiseforstyrrelser og omstendigheter, så tror jeg mange av de bakenforliggende problemene og tankene er de samme. Du har forresten vært en av årsakene til at jeg begynte å skrive min egen blogg.

    Lykke til med bokprosjektet, og takk for inspirasjon! Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  4. Frk Nilsen:

    Tusen takk for fantastisk hyggelig kommentar!!!

    Og... takk for advarsel... Jeg tror jeg allerede er på god vei - jeg tror jeg har spurt: "Hva tror du Moira gjør NÅ?" sånn ca hver dag...

    Jeg er HELT enig med deg - jeg tror også bakenforliggende årsaker og omstendigheter kan være veldig like - lav selvfølelse, skam etc - man "takler" det bare på ulike måter. Jeg kjenner meg alltid igjen i det jeg leser om andre spiseforstyrrelser.

    Tusen takk for utrolig hyggelig kommentar, Frk Nilsen! Nå må jeg sjekke ut bloggen din!

    SvarSlett
  5. Herlig å høre om turen deres! Høres ut som dere har hatt det spennende til tross for mye venting! Da blir det i alle fall noe dere husker. hehe. Så skjønn kattepus, nå har den flyttet inn :)

    SvarSlett
  6. Omg, Gordon Ramsey er hot hot hot, uansett om han er sint som ei fele. Hoho.
    Fint at du har kosa deg vesla.

    <3

    SvarSlett
  7. Haha, ja er man først adoptert så hjelper det liksom ikke reise bort! Håper naboene deres fortsetter å mate henne når dere drar bort igjen. Apropo katt, så har jeg en katt med to kattunger (12 dager) her, åh, jeg smelter heeelt, er så fint med kattepuser!

    Fine bilder, herregud, det er så utrolig anderledes enn her i (nord)Norge! Føler (igjen) at det er tatt ut fra en film. Håper du har fått landa (psykisk) nå, og får noen fine dager før dere flyr videre (åsså med kun håndbajasje da, herregud, jeg gir meg over!!).

    SvarSlett
  8. Marthe:

    Tusen takk! JA, det var en spennende tur! Gøy å se nye steder :o)

    Laipai:

    Right??? Han var ekstremt veltrent, hadde "perfekt hår", var ekstremt brun og gikk i en trang, svart t-skjorte. Litt funny, egentlig...

    Tora:

    Åååååå... Heldige deg - og heldige katter som får være hos en som er så glad i dyr!!!!

    Tusen takk, søte Tora :o)

    SvarSlett