Søk i denne bloggen

fredag 4. november 2011

The States awaits

Tusen, tusen, tusen takk for all hjelp mtp portrett.

Jeg vegret meg litt for å legge ut bildene - ikke fordi de ikke er fine - men fordi jeg ikke kan fordra den slags eksponering. Måtte gjennom noen panikkanfall før jeg postet... Men det gikk jo fint!

Da jeg startet å blogge hadde jeg aldri trodd jeg skulle ha mot til å legge ut bilder av meg selv i det hele tatt - og nå klistrer jeg trynet mitt både her og der.

Det kan kanskje kalles fremskritt?
Ikke fremskritt fordi jeg har som mål å presse meg frem på PC-skjermen din - smilende, "dansende"/vuggende, med armene rundt meg selv, whatever - men fordi jeg har som mål å gjøre ting jeg er redd for helt til jeg ikke er så redd lenger.

I think this is the winner:


Vi - vi = Bear + myself - planlegger tre turer til USA de nærmeste ukene/månedene. Det er jobbrelatert - ergo mest flyplasser og hotell - men forhåpentligvis blir det også tid til å se litt spennende (og annerledes) steder.
Mange av de stor-store byene, og noen litt mindre. Noen steder jeg aldri har hørt om. Så lenge jeg får diet Dr Pepper er jeg jæskla fornøyd.

Fra Philadelphia i januar... Yummy!

Gleder meg også til god mat (Dr Pepper er mest stas fordi jeg ikke får det i Dublin). Gleder meg til å spise på restaurant og kose meg med Bear!

Men nok om mat og drikke - det blir USA på kryss og tvers - med lite tid per sted.

I første omgang blir det fire store byer på bare en kort uke. Mens NESTE runde - i slutten av november - blir på hele 22 dager - med bare håndbagasje. Minimum 44 sokker? (Eller muligens vaske underveis. Så smart).


In other exciting news:

Jeg har vært tyggisfri i 13 dager. Falt av lasset for noen uker siden - jeg fant en pakke i bilen og bare måtte ha en - og så måtte jeg bare kjøpe et par pakker til osv. Trodde virkelig jeg skulle klare å være moderat, but no. Jeg trosser magesmerter og ballongmage - det er jo nesten patetisk.
Dagen før jeg innså at nok var nok (forrige lørdag) tvang jeg meg til å tygge restene fra Tax-Free-bonanzan jeg hadde på vei hjem fra Oslo. Og jeg trodde virkelig det - vi snakker så store mengder at jeg blir flau/skremt - skulle stanse meg fra å savne mer (du vet, sånn noen blir tvunget til å røyke en tyvepakning etter å ha blitt ferska som tenåring - så man skal bli så kvalm og syk at man aldri tør å prøve igjen? Eller det skjer kanskje bare på film?).
Uansett. Funker ikke med extra.

Sett meg i en bil og jeg må ha tyggis.
Sett meg foran en PC og jeg må ha tyggis.
Sett meg to meter fra et annet menneske og jeg må ha tyggis.
Sett meg foran en tallerken med mat - og når jeg har spist opp... så må jeg ha tyggis.

Jeg må - med andre ord - ha tyggis.

Men nå jeg bare slutte. Nå er det stopp. For alltid. Punktum. Jeg vet jeg skal klare det.


Fra Halloween i fjor. I år hoppet jeg over... Fy! 

Bear og jeg har forelsket oss i en katt - vi kaller henne Moira. Og fordi hun ikke har halsbånd og henger i hagen vår hele dagen, banker på kjøkkenvinduet med poten sin og skriker etter mat/oppmerksomhet - så har jeg begynt å kjøpe kattemat.
Jeg er faktisk ganske stolt når jeg handler - "alle tror sikkert jeg har katt", tenker jeg. (Og jada, jeg vet at det ikke er tilfelle. Og jada, jeg vet at jeg er patetisk. Men jeg ønsker meg ekstremt et loddent dyr - og selvom Bear og jeg er enige om at 2012 er året - så er Moira litt min. Litt).

Moira. Ikke spør hvorfor det var det første navnet som falt ned i hodet mitt.
 
Vi er så forelsket, Bear og jeg - i Moira, at vi klapper i hendene og roper "Moira er her, Moira er her" hver gang hun dukker opp - en gang ble vi så euforiske at vi skremte henne vekk.
 
Søt??

Ser for meg at ukene frem til slutten av januar vil gå i ett.
Savner allerede rutinene mine...... Neida, jeg gjør faktisk ikke det - jeg gleder meg aller mest. Og er ekstremt mye flinkere til å takle ferie (selvom dette ikke blir ferie så vil det jo være dager uten fast struktur). Deilig å glede seg til ting som er spennende og hyggelig igjen.

Dette blir en adventure! En fantastisk mulighet til å se MYE av USA.

Skulle jeg komme over noe som er mer spennende enn det jeg har delt nå - og det skal jo godt gjøres, med mindre jeg møter en katt, klarer å stå i mot en tyggispakke eller faktisk drikker en Dr Pepper - så skal jeg slenge det opp her :o)
 Og hvis jeg har på meg de samme klærne på alle bildene - om det blir noen bilder - så vet du hvorfor. Men de skal være rene, altså. Når jeg tenker meg om får man jo ganske mye i en trillekoffert - så lenge man unngår masse sko. Og jakker. Og toalettsaker.


Herregud. Jeg har tusen ting å gjøre. Og jeg må pakke - bare utsetter, bare skravler. Sssh...

Og jeg må be nabobarna holde et øye med Moira mens vi er borte.


Ha en kjempefin helg! Og en kjempefin uke!
Og takk igjen for alle fine tilbakemeldinger - de betyr mer for meg enn dere kan ane!!! REALLY.


PS:
Endelig en fordel med lite/dårlig søvn - no jet lag for me! Never a problem!

12 kommentarer:

  1. Hei vennen ! God tur! Kos deg masse med god mat og drikke (*ugh* Dr.Pepper?!?) som du ikke får hverken i Norge eller Dublin :) Du fortjener det!!!
    Klemmer

    SvarSlett
  2. Omg, du er heldig som får reist så mye da, spennende å oppleve nye plasser. Håper dere får en knallfin tur. Regner med at nabobarna vil ta godt vare på katten :D

    God tur, og stay away from the gum missy! Dr Pepper kan du drikke :D

    <3

    SvarSlett
  3. Linda:

    LIKER DU IKKE Dr Pepper??? Are you silly??? Men takk likevel, da kan jeg drikke din kvote også. Så kan du tygge masse tyggis??

    Ha en god helg, gode deg :o)


    Laipai:

    NO gum. I promise. Og ja, jeg vet det, jeg er superheldig- and I will ENJOY it. Det blir bra :o)
    Nå har jeg pakket, SATT BILDET FRA KK-ARTIKKELEN I HALSEN - det var IKKE det vi ble enige om (jeg presiserte - IKKE DET BILDET DER; TAKK, og så var det nøyaktig det bildet som ble brukt- WTF?) og jeg ser ut som... en rosin som blir dratt i munnvikene av et eller annet usynlig vesen - FY F... jeg får litt noia, men hvem bryr seg om et stygt bilde...
    Men joda. Jeg har fått barna til å passe på Moira (som jeg så klart ikke kalte Moira, men "the cat") - og de var klare til å ta over.

    Nå må du ta vare på deg selv, Laila. Jeg skal prøve å titte innom deg- hvis ikke blir det lots of cathcing up to do.

    God helg <3<3<3

    SvarSlett
  4. Linda:

    LIKER DU IKKE Dr Pepper??? Are you silly??? Men takk likevel, da kan jeg drikke din kvote også. Så kan du tygge masse tyggis??

    Ha en god helg, gode deg :o)


    Laipai:

    NO gum. I promise. Og ja, jeg vet det, jeg er superheldig- and I will ENJOY it. Det blir bra :o)
    Nå har jeg pakket, SATT BILDET FRA KK-ARTIKKELEN I HALSEN - det var IKKE det vi ble enige om (jeg presiserte - IKKE DET BILDET DER; TAKK, og så var det nøyaktig det bildet som ble brukt- WTF?) og jeg ser ut som... en rosin som blir dratt i munnvikene av et eller annet usynlig vesen - FY F... jeg får litt noia, men hvem bryr seg om et stygt bilde...
    Men joda. Jeg har fått barna til å passe på Moira (som jeg så klart ikke kalte Moira, men "the cat") - og de var klare til å ta over.

    Nå må du ta vare på deg selv, Laila. Jeg skal prøve å titte innom deg- hvis ikke blir det lots of cathcing up to do.

    God helg <3<3<3

    SvarSlett
  5. God tur!
    Nå skal jeg ut og kjøpe KK, og se på bildet av lille rosin :)
    Jaggu godt unge vakre forfattere ser ut som små rosiner på bilder i aviser og blader også, ikke bare vi gamle ...

    SvarSlett
  6. Bildet i KK er jo kjempefint :) Absolutt ikke noe å få noia over! God tur til USA, er bare LITT misunnelig på all reisingen din..

    SvarSlett
  7. Godt valg av bilde, nydelige deg!!
    Dr.pepper har jeg aldri smakt - diet snapple, derimot, NAM!
    Tyggisavhengigheten prøver jeg selv å venne av meg. Jeg føler det er på sin plass når man klarer å trykke omlag 80 tyggis i trynet daglig. Økonomien skriker, magen buler og lager vanvittige lyder og kjeven gjør vondt.
    Og ja - det er ytterst vanskelig!! Å forhindre tygging av tyggis, fører dessverre til et enda større forbruk av pepsimax. Ond sirkel.

    SvarSlett
  8. EN KATT! HEI PUS! Haha! Nei ta henne inn og gi henne halsbånd først som sist. Hun har tydeligvis adoptert dere, så dere kan vel strengt tatt ikke gjøre noe annet enn å godta! Aw! Elsker det første bildet av henne, hun bare "drit i å ta bilde, just feed meee!"

    Kjempefint bilde av deg, du er nydelig, sånn generelt, og øynene dine er helt spesielt nydelig! Kremt, det var forresten mange DIET-drikker, du? Elsker Snapple, men det finnes kun vanlig snapple her...

    SvarSlett
  9. Søren heller!!! Jeg hadde skrevet langt, ufattelig interessant blogginnlegg om Delaware som ikke vil postes...
    Ustabilt internett! Incredibly annoying!

    Tusen takk for kommentarer, jeg må svarer litt generelt før jeg mister dekning again...


    Gunnhild:
    Det siste du ligner er en rosin!

    Turid:
    Tusen takk, Turid!!! Akkurat nå er vi på et gudsforlatt sted, men senere i dag går turen til Washington DC - og DET skal bli bra!

    Nadia:
    Det ER en ond sirkel, jeg er helt enig. Og ikke lett å avvende seg med. Denne gangen har jeg bestemt meg for å kutte helt ut, og akkurat som du nevner så savner jeg i det minste ikke magesmertene... Jeg måtte kutte tvert - klarer ikke å redusere :o) Good luck! Og takk takk takk for kommentar, søte deg!!!

    Tora:
    Du har rett!!!!!! Og LOL: det var fantastisk tekst til bildet, that's exactly what she was trying to say :o)

    Jupp- litt teit med diet, men det erstatter IKKE mat - TRO MEG her går det ned MYE og GOD mat!!! Vanlig Snapple er forsåvidt også yummy!!

    SvarSlett
  10. Først av alt, nydelig bilde du har valgt! Det er nok det rette, det er helt fantastisk! :-) Tyggis ja, åh.. skulle gjerne hengt meg på og holde oppe med det, men det er den avhengigheten da.. Måtte le av meg selv der du beskrev når du måtte ha en tyggis, følte meg litt truffet kan du si.

    Herregud, USA, så spennende :-) Jeg har stor tro på at dere får en kjempeflott tur selv om mye av tiden går til reise, det er jo supert uansett. Jeg har sittet 8 timer på en flyplass og spilt kort jeg, og det kan være veldig festlig! Og, lille kattepusen, så skjønn! Forstår godt at dere er betatt av den skjønne skapningen <3 Stor klem til deg Kristine!

    SvarSlett
  11. Wonderful picture! Today while waiting for my appointment I saw your article in kvinnekraft. So proud of you! I remember that text from your blog about djevelen og kaninen!

    SvarSlett
  12. Marthe:

    Tusen takk, søte deg :o)
    FAKTISK har jeg ikke savnet tyggis så mye nå som jeg pleier - til tross for fristende utvalg - merker så INNMARI at magen er bedre, og det motiverer til å fortsette å si nei nei nei takk... Men dritvanskelig i begynnelsen.

    USA var GREAT!!! Flytur hjem - litt slitsom... Takk, Marthe!


    Leni:

    Thanks, Leni!! I really appreciate that... :o) Hope you're well <3

    SvarSlett