Søk i denne bloggen

tirsdag 13. desember 2011

No more smelly feet, home=sweet

Home sweet, sweet, sweet home...


Herregud, det er euforisk deilig å være hjemme. En fantastisk tur - virkelig - men samtidig veldig hektisk. 


Det første jeg gjorde var å tømme trillekoffertene våre over i vaskemaskinen - og det var den utpakningen.

Og i postkassa ventet det eneste som gir meg JULESTEMNING (i tillegg til Coca-Cola-reklamen på TV... og juletrelys... og lukten av pepperkaker... og lyden av pappa som maler mandler til marsipan...):



Naboene har som alltid fantastiske juletrær skinnende i stuevinduene (de pyntes som regel 1. desember). Det har (boo-hoo...) ikke jeg. Men jeg har et bittelite lystre, da. Og fine nisser og snømenn.


 Det tok meg tre minutter å pynte til jul. Hard to believe, I know....




Men nå er jeg mest keen på rutiner, jeg. Lage min egen kaffe. Sove i min egen seng. Bake mitt eget brød.

Og herregud, jeg SAVNER å skrive.

Det er et godt, godt, godt tegn. Og jeg har tenkt en del mens jeg har hatt pause - på at jeg ikke skal fortsette med de samme tankene de jeg aldri helt klarte å gi helt slipp på til tross for at jeg i det minste fikk dyttet dem litt vekk...
..."dette skal faktisk folk lese - dette er for ekkelt, dette er for sykt, vil jeg virkelig at noen skal vite dette om meg? Skal dette følge meg "for alltid"?" etc etc etc.

Jeg vet jeg har sagt det før, men nå mener jeg det virkelig:
Spiseforstyrrelsen min var alt annet enn delikat. Den var ekkel, den var grusom - å presentere den som noe annet vil være å lyve.
Den var heller ikke et valg. Ikke noe jeg ønsket meg eller oppsøkte eller planla. Og derfor ikke noe å skamme seg over.


Men jeg gleder meg i det minste til å sette i gang igjen. Ekstremt.


Og gleder meg til å tjuvstarte julefeiring i Oslo om bare en liten uke. Det blir ekspressjul med to tjuvstarter på julafen.

OG jeg også i møter med Aschehoug - alltid veldig hyggelig, alltid veldig spennende!!!


Ny deadline er satt til februar. Og den skal jeg rekke. Det vil si utgivelse i mars. Og jeg gleder meg ekstremt til å bli ferdig. Samtidig gjør tanken på at alt sammen skal leses av andre meg ubeskrivelig kvalm, livredd og skjelven. 

Den tid, den sorg. 

Og med det - og med dette bildet av nok en Bear...


... ønsker jeg deg en fortsatt fin førjulstid!


11 kommentarer:

  1. Det er det som er så bra med deg Kristine, du beskriver ting på en måte som føles "sann" (selv om jeg ikke liker det ordet...) Det finnes nok av tekster som - sikkert uten å ville det - forskjønner sf, kanskje fordi den som har skrevet ikke vet bedre, eller fordi vedkommende er redd for det ekle. Sf er ikke delikat, jeg kunne ikke vært mer enig.

    God jul :-)

    R.

    SvarSlett
  2. Så godt å komme hjem kan jeg tro selv om dere sikkert har hatt det utrolig! :-) Så fint lystre dere har, det var virkelig nydelig! :-) Og, jeg gleder meg så ____________ mye til boken kommer ut :) det blir spennende <3

    SvarSlett
  3. R:

    Tusen takk, R. Ordene dine betyr mer for meg enn du kan ane.

    GOD jul til deg også. Mange gode tanker fra meg <3<3<3


    Marthe:

    Tusen takk, søte Marthe!! Du er god, du!!! <3<3<3

    SvarSlett
  4. Velkommen hjem! Digger de supperslække julebamsene, haha. Åååh, gleder meg til mars!!!

    SvarSlett
  5. There's no place like home!:D
    Haha, så søte julebamser, og et fint lite lystre:)
    Lykke til med videre skriving, Kristine. Gleder meg til boka kommer!
    Mange førjulsklemmer fra meg til deg ♥

    SvarSlett
  6. Godt å høre fra deg som vanlig :) Fint å høre at du kjenner på skrivelysten igjen, skjønner godt at det kanskje ble litt mye, og du trengte en pause. Måtte le når du skrev at det tok deg tre minutter å pynte til jul, haha. Jaja, alle trenger jo ikke pynte like mye mener nå jeg da.

    Ønsker deg en fin førjulstid også <3

    SvarSlett
  7. Gleder meg til boken! Selv skriver jeg diktbok, alle diktene er ferdig skrevet, men jobben er å skrive de inn på pc. Tar tid, for jeg går på skole ved siden av. Fin fin pynting til jul. Liker den hvite plastik bamsen som står. men den får jeg vel ikke tak i Norge?

    SvarSlett
  8. Ååå, jeg kan nesten ikke vente til boken din kommer på markedet! :-) Strever med anoreksi selv, så det skal på en måte bli litt godt å få lese om andres erfaringer og at jeg ikke står "alene" i alt dette kaoset av tanker og rutiner..
    Ønsker deg en kjempefin førjulstid! :-)

    SvarSlett
  9. Pantora:

    Haha, me too!!! Og tusen takk!


    KarianneD:

    I agree - og tusen takk!!! Stor klem til deg også :-)

    Laipai:

    Tusen takk, søte deg!
    Haha - to bamser, tre nisser, en snømann og det lille treet inn i kontakten - CHRISTMAS! Ekspressjul all the way... Men bare i år. Neste år har jeg store planer om å feire "skikkelig" jul :-) Selvom det sikkert blir fint å feire på forskudd også - det er jo egentlig ikke så farlig hva kalenderen sier!


    Spolits:

    Så utrolig spennende med dikt!!!

    Den hvite bamsen heter Medicom 1000% Be@rbrick Stussy World Tour White Figure. TROR jeg. Han står i gangen og hilser på alle som kommer på besøk :-) Jeg har flere - bl.a. en i tre og en i gull, men de er litt mindre. De er japanske, men kan bestilles på nettet :-)

    LYKKE til med diktsamlingen og god jul!


    Anonym:

    Tusen, tusen takk! Og nei, du er ikke alene i kaoset. Ønsker deg alt godt og en god jul <3<3<3

    SvarSlett
  10. Gleder meg til mars, når boken kommer ut :D

    SvarSlett