Søk i denne bloggen

fredag 20. januar 2012

Clothes og Incredibly Close

Greetings from... Baltimore...

Her sitter jeg med macen - desperat etter internett, internett, internett, internett... Turen begynner å nærme seg slutten. Har vært litt slitsomt, litt stressende og veldig spennende.

Denver og Salt Lake City (overraskende kul by) var spesielt fantastiske, men fikk under ett døgn hvert sted, så ble mest sightseeing fra flyplass til hotellet og tilbake igjen. Men noe fikk vi med oss, ihvertfall nok til at vi vil reise tilbake på ferie en gang.

Salt Lake City.

Jeg har AKKURAT - for to sekunder siden - sendt inn en haug med tekst til Aschehoug.

En haug = 213 sider med halvannen linjeavstand.
En haug = mye frustrasjon. Sikkert mye dritt. Forhåpentligvis ikke bare.
En haug =  128,426 ord.

 
La meg få poengtere at denne haugen for noen uker siden bestod av et fjell.
Herregud, så mye tekst som fjernes. Noe er det deilig å slette. Noe er helt jævlig - setninger jeg har gnukket og gnidd på i evigheter for å få det til å passe inn og så innser at... hmmm... det er vel ikke vesentlig? Og det er det vel ikke så mange som bryr seg om - til tross for at det flyter?

Og så sletter jeg. Og så mister resten av teksten sammenhengen. Og så føler jeg at jeg har kastet vekk uendelige mengder tid. Og så innser jeg at det er en del av prosessen.


Jupp. Ikke lenge til vi reiser hjem igjen. Savner vaskemaskin. (Jeg har rene klær, altså, bare litt tungvint og dyrt å måtte sende på vask). Og jeg savner litt flere valgmuligheter når det gjelder for eksempel bukser. Den? Eller den?


Vi skal ikke fly videre før i morgen - helt herlig å sove samme sted to netter på rad. Så i kveld skal vi skal på kino og se "Extremely Loud & Incredibly Close". Jeg elsket boken. Og blir derfor sikkert skuffet over filmen. Eller kanskje ikke.




Hvis noen fortsatt titter innom her - ha en kjempefin helg!

20 kommentarer:

  1. Weeeee, godt å høre fra deg igjen. Holy crap girl, ja, det var virkelig en stor haug! Ingen skal si at du ligger på latsiden hvertfall! Håper du koser deg på kino, og nyt siste natten før det ryker hjemover igjen :)

    <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Stor haug indeed. Tør ikke tenke på hvor mange ganger større den var i utgangspunktet... :-)

      Filmen var FANTASTISK! ANBEFALES. Beste filmatisering av bok ever. Jeg gråt gjennom hele greia - så ut som en panda etterpå...

      LES boka, men det har du sikkert allerede, din lesehest... <3

      Slett
  2. håper du og har en fin helg:) gleder meg veeeldig til boka de kommer ut!:DD

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Line!

      Same to you! Og takk takk takk... Jeg begynner å grue meg litt. ;-S

      <3

      Slett
  3. Svar
    1. Takk, pen-Linda!

      Mange gode klemmer fra meg

      <3

      Slett
  4. Bra!!!!!!!!!!
    Velkommen hjem, og til Oslo en tur snart, regner jeg med. Kaffe? (Med eller uten S)
    Jeg er så j..... stolt av deg.
    Kjempeklem fra meg til deg

    SvarSlett
    Svar
    1. JA takk!!! Jeg sier ifra når jeg har dato klar!!!

      Og tusen takk... du er nå god <3

      Slett
  5. God tur hjem :) imponerende antall sider ...
    Vi gleder oss sånn til boken - så stolt av deg
    Martine

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk og tusen takk!!! <3<3<3

      Slett
  6. Helloooo Baltimore!
    Åh, helt insane mengde ord.. Skjønner "prosessen" er.. tidkrevende og frustrerende. Men sååå glad for at du gjør det likevel, og gleder meg så til å lese resultatet! Begynner nærme seg nå, vel? Kjempeklem! ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Tora.
      Og jupp, nå begynner det å nærme seg! Eller... Fortsatt mye som gjenstår, men mest redigering, språkvask, overganger og utfylling av hull! Når jeg sletter så mye glemmer jeg ofte hva jeg har slettet, og referer til noe som er borte etc. MEN mye av grovarbeidet er på plass!

      RELIEF! Tusen takk - og stor klem tilbake!

      Slett
  7. Gratulerer med innsendingen av den svære haugen med ord og sider, må si jeg er imponert altså. Wow! Gleder meg til den blir ferdig og jeg kan lese den:)

    Jeg ser at du elsket både boka og filmen, så kanskje jeg skal lese den. Det er vel ikke, hm.. skuffende at jeg aldri har hørt om den i det hele tatt vel, hehe:p

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk!!!

      Det er - virkelig - en av de aller beste bøkene jeg har lest. Og en av de aller beste filmene jeg har sett. (Wow - ikke noe jeg sier ofte, men jeg elsket begge). Så - haha - du MÅ lese og se!

      Slett
    2. Så bra, og I will:)
      Og ja, det er viktig å lese før man ser!

      Slett
  8. Er det du som har tatt bildet?
    Det er uansett veldig fint ;D

    SvarSlett
    Svar
    1. Dessverre... Jeg burde kanskje nevnt at det er googlet... :-S Men like fint i real life :-)

      <3

      Slett
    2. Hei, Kristine!! :-)

      Jeg er sikkert litt fjern, men jeg finner ikke helt ut hvor det blir mest naturlig å skrove så jeg bare skriver her jeg :-)
      Jeg leste Det Nye i dag!!! SÅ fin reportage om deg og søsteren din!! :-)
      Håper det er bra med deg :-) Du er TØFF <3

      Klem, Linn ;-)

      Slett