Søk i denne bloggen

onsdag 2. mai 2012

Pakke-pakke-pakke. Og takke

Når hele bloggoppsettet har endret seg siden forrige post er det kanskje på tide å oppdatere?


Noen - men enda ikke alle - av mine nærmeste har lest manus - et sant helvete å vente på tilbakemeldinger (jeg har aldri gått så mye i ring eller sendt så mange whatsæpper - hvilken side er du på? Hva tenker du nå?). Frykten for at de skal se meg med helt nye øyne etter et innblikk i det jeg tillater meg å kalle "galskapen min" er ganske jævlig.
Jeg tror det var tøft - boken er mye mer personlig enn jeg først hadde tenkt - men jeg tror de har fordøyd den (og alle skrivefeilene). Det verste er, med andre ord, sånn halvveis over. Klumpen i magen er fortsatt ganske vond - men det må jeg bare tåle.

Jeg får straks manus tilbake fra språkvask og skal sette i gang med ny runde redigering! Frem til nå har alle ord vært mine, og jeg er spent på hvor store endringer jeg skal gjøre.

Vi har - nesten - bestemt oss for omslaget.

Og jeg har startet med å skrive - "takk til..." - som skal stå etter etterordet i boken. Hmm... Jeg har fått en side til disposisjon - en side er ingenting - og i tillegg til familie/venner/de som har hjulpet meg med boken osv vil jeg så gjerne takke dere som har fulgt bloggen - aller helst med navn (kommentarene deres har holdt meg gående og har betydd så mye mer enn dere kan forestille dere). Men mest sannsynlig blir det ikke plass til annet enn en enorm felles takk... :-( Og jeg håper derfor dere kan lese den som om den var veldig personlig???

Skal bare pakke litt. Og så skal jeg starte å takke.


For joda - her går det stort sett i pakking og organsiering. Å flytte til USA er en ekstremt omfattende prosess, men etter mange forsinkelser begynner vi å få en oversikt. Første flyttelass har gått til Norge. Og alt som skal til Denver går om et par uker. Det er jo et lite stykke så vi må klare oss uten tingene våre både i denne og den andre enden - kan bli spennende å bo i koffert i nærmere seks uker.

Beste med å flytte = kaste/selge/gi bort ting. Herregud, så mye skiiit man sparer på? Jeg skal aldri igjen kjøpe noe som ikke har en ekstremt konkret og viktig funksjon. I Denver ser jeg for meg at alt skal ha "sin plass", at det aldri skal være rotete og at jeg skal ha fullstendig oversikt. (Nøyaktig det samme tenkte jeg da vi flyttet for to år siden).


Om litt over en måned sitter jeg faktisk i en (tom) leilighet i Denver og venter på alle tingene våre. Shit, det er ikke lenge til! (Og shit, jeg håper jeg gjør noe annet enn å sitte stille på gulvet og vente!)


Må anbefale en fantastisk serie:

GIRLS


I <3 Lena Dunham.

Check it out!


Og med det går jeg tilbake til eskene mine og taperullen min og lydbok ("Min Kamp 6").

Gleder meg til flytteprosessen er over og jeg kan poste bilde av meg selv med cowboyhatt og nye boots fra toppen av et fjell i Colorado. Det blir stas!


Stay tuned...
 

12 kommentarer:

  1. Åh, herligheet - bloggen din altså. Kan ikke la være å smile. Gleder meg som en liten unge på julaften til og endelig få holde i den boken din. Masse lykke til videre, både på bok- og flyttefront - jeg er innom bloggen din hver dag og tenker masse på deg! <3 sånn går det når man har lest seg gjennom hvert bidige ord av deg som ligger på nettet omtrent, tehe ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Elise! Det var utrolig pent/hyggelig sagt. Da fortsetter jeg redigeringen med et stort smil - tusen takk!

      Slett
  2. Jeg kan forstå at du sitter med en stor spenning nå for tilbakemeldingene av boka di. Det blottlegger sikkert en del vanskelig ting, så ikke rart du kjenner på de følelsene. Jeg tror boken vil bli knallbra, og jeg gleder meg til å lese den :D
    Jeg tror de aller fleste oppdager hvor mye skrot de har når de flytter, haha. Du har mye spennende i vente søte, dette tror jeg vil bli veldig bra!

    <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Laila. Knallbra blir den nok ikke, men jeg håper i det minste noen kan hente noe i den. Mye mer personlig enn jeg først hadde tenkt, men det måtte den liksom bli. Det er skummelt, kjempeskummelt, men samtidig også litt frigjørende. Skal bli deilig å legge det bak meg og se fremover.

      Tenker masse på deg!

      Stor klem

      Slett
  3. Tenker på deg Kristine! Er så spent på dine vegne, både for flyttingen og boka. <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Tora!!! Jeg også... Spent og nervøs og... spent. Håper alt sammen blir bra :-) Takk!

      Slett
  4. Hva er det jeg har gått glipp av? Flytte til USA? Vil bli med! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. BARE å bli med!!! Jeg har nettopp sendt av gårde siste eske, men fortsatt plass i kofferten!!!

      Slett