Søk i denne bloggen

torsdag 3. mai 2012

Washy washy...

Da har jeg fått språkvasken i retur - og den er veldig rød og veldig fin. Min oppgave er å akseptere retting av alle skriveleifene.

Det viktigste jeg har lært så langt - i tillegg til at det tydeligvis finnes "punktumregler" i tillegg til alle kommareglene - er at det IKKE heter "i steden". Men "i stedet". Og ikke "lengre". Men "lenger".


Dette er faktisk utrolig gøy - accept, accept, accept!


Ha en kjempefin torsdag!

*
Update (etter omtrent 2 minutter):
Hvordan er det mulig å tro det heter antidepriiiiiissiva (konsekvent) når jeg er fullt klar over at det heter depreeeeesjon og ikke depriiiiiiiiisjon?

Update (etter omtrent halvannen time):
Det heter ikke "lunjs". Men "lunsj". Good to know.  

14 kommentarer:

  1. Hahahaha, ja, det er en del vi faktisk ikke vet om skriving altså..men fint du har noen som redigerer for deg da :D

    <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Trodde jeg var ganske god i rettskriving, jeg. I'm NOT. Haha... :-D

      Slett
  2. Haha, synes språkvask er et så fantastisk morsomt ord x). Masse lykke til videre med redigeringen og alt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg også!!! Har aldri hørt det før, og synes det er så godt.

      Tusen takk! Alle skrivefeil er rettet - og jeg prøver å gjøre om litt på rekkefølgen. Synes det er så deilig å ha kommet såpass langt at jeg ikke trenger å skrive mer (jeg har vel slettet noe sånn som 80% av teksten jeg hadde - herregud). Samtidig er det litt skummelt at jeg snart må si meg fornøyd. (Jeg innbiler meg at jeg har slettet alt det viktigste og at jeg ikke får sagt det jeg vil si etc etc etc).

      Tusen takk for nok en hyggelig kommentar, Elise! Much, much appreciated!

      Slett
  3. Nå er det slutt på depriiiisjon og iliiiindighet.
    Pålitelige kilder melder om et godt manus, og gode tilbakemeldinger fra språkvask og andre som har lest.
    Way to go, Kristine! Way to go.
    Og jeg er så stolt av deg.
    Klem til deg fra meg :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hahaha - JUPP, det er det!

      Tusen, tusen takk, Gunnhild!

      Har nettopp lest gjennom selv og er av en litt annen oppfatning... :-( Men jeg burde kanskje ikke forvente annet - er så LEI av meg selv at jeg snart... spyr. Neida. Bare så lei av meg selv at det skal bli godt å bli ferdig!

      Takk takk takk!!! Du er herlig!

      Slett
  4. Hi hi... rettskrivning har aldri vært min sterke side :S Det er fint å ha et godt ordforråd, men litt klønete når man ender opp med å skrive ordene feil…

    SvarSlett
  5. Man blir gjerne litt blind på ord når man skriver.. Selv om man egentlig vet godt hvordan de skrives!

    SvarSlett
  6. Veldig spent på USA-blogging nå!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Cathrine! It's coming :-)

      Slett