Søk i denne bloggen

tirsdag 19. juni 2012

New beginnings...


Til tross for at alt er veldig nytt og fremmed føles det uendelig bra endelig å være på plass i Denver. Flyttelasset kommer om 1-2 uker og vi begynner å bli en smule lei av å bo i koffert (snart fem uker uten tingene våre), men alt føles likevel BRA. Jeg kan allerede si at jeg kommer til å like meg veldig godt her!

Alle kollegaene til Bear er fantastisk hyggelige, vi kom på fredag og var på grillfest allerede første kvelden og jeg har siden vært mer sosial enn jeg har på flere år, jeg kjører leiebil på "feil" side av veien i forhold til hva jeg er vant til fra Dublin (en underholdende tur fra flyplassen, men nå begynner det å gå greit), det er mellom 30 og 36 grader hver dag, jeg har fått litt farge på kroppen for første gang på flere år, folk er generelt ekstremt imøtekommende og hyggelige, det bor MINST femti hunder i bygningen vår (jeg overdriver IKKE), maten er FANTASTISK overalt.

Mye praktisk gjenstår - men jeg er så lei av å stresse (de siste månedne har vært en smule intense) - så jeg orker rett og slett ikke mer. For første gang på veldig lenge føles alt lyst og lett, og jeg klarer endelig å tenke - ihvertfall innimellom - at alt ordner seg!


Jeg føler meg overraskende trygg og sterk midt oppi alt som er nytt og fremmed. Det er GØY å bli kjent med nye mennesker, gøy å utforske et nytt sted, gøy å prøve ny mat.


En NY start!!!

Boken skal snart i trykken, og til tross for at jeg må korte ned "takk til..." seksjonen min ekstremt (noe jeg har forståelse for, den var vel på nesten fem sider), så begynner jeg å falle til ro med at jeg er i mål. Alt kunne sikkert vært skrevet mye bedre, jeg kunne alltids endret på rekkefølgen for å få mer flyt - men det kommer til et punkt når man må si seg fornøyd og la det gå. Og dit har jeg kommet. Så får vi se hvor rolig jeg er i augsut, når alle "hemmelighetene mine" skal deles med alle de som vil lese...

Skal legge ut noen bilder fra Denver snart, men her er ihvertfall bokomslaget:



Jeg lagde nettopp en Facebook-side til boken -

Hvis jeg forsvinner, ser du meg da? 

- og du er hjertelig velkommen til å like den og spre linken for alle vinder! Haha...


Tusen, tusen takk for all støtte gjennom de siste månedene/årene. Hvis dere alle visste - hvis du visste - hvor mye det har betydd for meg...

Takk.

31 kommentarer:

  1. Godt å høre at du har det så bra, at du trives, og ting gjør deg godt. Det liker jeg å høre vettu :D
    Manuset er veldig bra, så jeg vet at det blir et bra resultat! Men skjønner selvsagt at du er spent og litt nervøs for utgivelsen...men det blir bra! I just know ;)

    <3 <3 <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Laila!!! I appreciate it so much!

      Slett
  2. <3

    flinke du

    verdens største klem fra ingvild (med lille stellan som har blitt født nå:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen, tusen takk, Ingvild! Så godt å høre fra deg, og så helt fantastisk at den lille bebsen har kommet til verden <3<3<3 Nå ble jeg så glad!!! GRATULERER!!! Håper du tar godt vare på deg selg og nyter mamma-tilværelsen :-)

      Hils Marita (LOL), og tusen takk!

      Slett
    2. marita hilser tilbake,selv om hun egentlig ikke har lov til å si stort! stellan har heldigvis overtatt sjefsrollen i familien, og hverken jeg eller marita får bestemme som vi vil.skal sende et skrytebilde på mail jeg :)

      Slett
    3. JA, det MÅ du. Og så bra at Stellan har danket ut Marita! Ingenting gjør meg mer glad enn det!!!! Fantastiske nyheter, Ingvild!!!! Jeg er så utrolig glad på dine vegne - har tenkt så mye på deg :-) Få bilde NÅ!

      Slett
  3. Gleder meg ufattelig mye til å lese den! Har fulgt deg nærmest fra du startet å blogge, og du har hatt ufattelige gode innlegg på alle måter, de har vært tunge/dype, læringsrike og ikke minst til ettertanke. Håper du får alt du fortjener i Denver, og enda litt til, nå må du kose deg med livet :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Line, for en helt fantastisk kommentar! Nå ble jeg både rørt og glad... <3<3<3 til deg

      Slett
  4. Svar
    1. Å, tusen takk, lovelyliller!!! Så hyggelig at du synes det!!!

      Slett
  5. Så glad jeg ble av å lese at du har det så bra du kan ;-)
    Det virker som om du har en ro i deg når du skriver om hvordan du har det nå,- det er ikke kaos i deg (selv om du sikkert har dine dager...), selv om det er litt uoversiktelig rundt deg ennå.

    Jeg ser frem til å lese boken din Kristine.

    Godt å lese oppdatering fra deg <3

    Klem fra mitthaap

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen, tusen takk, kjaere deg!

      Ja, jeg foeler at jeg har en ro i meg - at jaget, uroen, nervoesiteten har sluppet taket. Det er ubeskrivelig deilig. Som a endelig kunne trekke pusten etter a ha holdt den altfor lenge.

      Haper det star bra til med deg. Tenker ofte pa deg <3 Tusen takk for gode ord og for at du foelger med

      Slett
    2. ;-) Klart jeg følger deg. Du har motivert meg masse på min vei gjennom din vei <3 Det skjer endringer og prosessen ved å stå i følelser og egne valg for å finne tryggheten i livet - er ubeskrivelig tøft. Men jeg har endelig begynt å kjenne på ærligheten ved livet, følelser som kommer pga vonde ting jeg må akseptere, og jeg har startet på veien mot mitt LIV :-) Maten kommer vi da ikke utenom ;-)

      Masse gode tanker til deg fra meg

      Slett
  6. Så godt å "høre" fra deg Kristine! Herlig å lese om de fine forandringene i livet ditt.
    Det blir spennende å lese boka, skjønner godt at kan komme til å bli litt mindre rolig enn ellers når det nærmer seg august, men tror det vil gå strålende! Kjempeklem til deg <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Tora, for at du har trua. August blir sikkert skummelt, men skal ogsa bli deilig a se slutten pa en veldig lang prosess :-)

      Haper du har det bra og at du tar vare pa deg selv <3

      Slett
  7. GRATULERER!!!!!!!!!!!!!!
    Vakkert omslag. Flott jente. Skrivekyndig. Sterk og viktig historie.
    Denver er heldig som får låne deg. For vi gir deg ikke bort, USA har deg bare til låns :)
    Min takkeside ble mottatt i forlaget med: "Takk for takken, men nei takk." Kort og klar tale.
    Regner med å se deg i august, om ikke før.
    Stooooooor klem fra vakre solfylte Jomfruland

    SvarSlett
    Svar
    1. A, sa deilig med sol og Jomfruland!!!

      Takk, Gunnhild! Jeg har na redusert til en side (altfor kort i forhold til alt jeg VIL si og alle jeg VIL takke, men ser poenget...).
      Til gjengjeld har jeg gatt med pa a slette forordet mitt. (Bare de to linjene du likte star igjen - og joda, jeg ser at de er sterkest alene, men all den fiklingen og pussingen min... Til ingen nytte???)

      Ses garantert i august - jeg skal finne matchende antrekk til oss her, jeg. Noe skikkelig glitrende og amerikansk :-)

      Gleder meg INNMARI til a se deg, Gunnhild! Masse a fortelle, og masse jeg vil sporre deg om! Hils - og kos dere masse i sommer!!!

      Takk, og god klem

      Slett
    2. Åh ja; glitter og diger hatt!!
      Så bra at bare de to linjene står igjen. Kjempebra! Resten sier du jo videre i boken. Du trenger ikke fortelle oss hva du skal fortelle oss vettu :-)

      Slett
    3. Takk, Gunnhild! Det var det jeg endelig innså selv også :-)

      Jeg finner hatt og paljetter - du står for paraply?

      Slett
    4. Selvsagt. Paraplyen er jo allerede stjært.
      ... må bare passe oss så de ikke tar den tilbake

      Slett
  8. Var godt å lese at det går bra med deg. Veldig fint bokomslag. Gleder meg til å lese boken når den kommer! Skjønner godt at du er litt nervøs og spent ang boken.

    Lykke til videre i Denver! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen, tusen takk!
      Setter STOR pris pa de gode ordene dine, og at du tar deg tid til a skrive til meg :-)

      En god klem til deg

      Slett
  9. Alltid stas når du skriver noe her, og godt å høre at det går bra! Håper du vil fortsette å trives =) Jeg gleder meg veldig til å lese boka di; så mye at jeg drømte at den hadde kommet ut i natt. Den lå i store hauger på et bord, og kostet bare 30 kroner. Jeg kjøpte den selvsagt med en gang (kommer til å kjøpe den selv om den koster litt mer i virkeligheten, altså). =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hahaha... Morsom drøm!!! Jeg er litt glad den koster mer enn 30 kroner, for en liten prosent av 30 er ikke stort. Så takk for at du vil kjøpe likevel!! Hihi...

      :-) Stor klem :-)

      Slett
  10. Masse lykke til med alle nye faser, det er så godt å lese om din nye glede over nye ting! :) Ønsker deg alt mulig av hell og lykke og gode dager!

    Og gratulerer med boka, den ser iallefall kjempefin ut! Jeg gleder meg til å lese den! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, JC!
      Og det samme til deg - gode dager, hell og lykke. Og en kjempefin sommer!

      :-)

      Slett
  11. Åh Kristine, SOM jeg gleder meg til jeg skal kaste meg inn døra til bokhandleren og kjøpe boken din.
    Jeg har fulgt denne bloggen en god stund nå, siden LOL-kattenes storhetstid. Og jeg har lest hver eneste bokstav (store og små, svarte og fargerike).
    Kjenner jeg har blitt litt glad i deg, egentlig:) Jeg er så glad du er den du er og at du våger å vise oss din historie og dine refleksjoner på bloggen og snart også i en bok. En bok som med glede skal ligge på nattbodet mitt:)Flaks at coveret er så utrolig fint!! Du er et finfint menneske, Kristine. Takk for at du deler av det smarte hodet ditt(;

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Katinka,

      Tusen, tusen, tusen takk for nydelig kommentar, og beklager sent svar. Jeg har litt ustabilt nett og har ikke fått sjekket bloggen på en stund. Og nå ble jeg så glad!!!
      LOL - LOL-kattenes storhetstid!!! Haha... :D Lurer på hvor mange timer jeg brukte på å finne de "riktige" kattene???

      Jeg vet ikke hvordan jeg skal takke deg, jeg, Katinka. Men tusen, tusen takk. Du er en nydelig person som tok deg tid til å gjøre meg så glad. Det betyr så mye for meg at du har tatt deg tid til å lese.

      Håper du nyter sommeren!!!

      Takk og <3<3<3 fra meg

      Slett
  12. Ååååå, jeg gleder meg såå til å kjøpe boka!! Jeg skriver også bok :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen, tusen takk Christina Irene!!!

      SÅ spennende! Nå ble jeg fryktelig nysgjerrig på hva du skriver om!!!

      Slett