Søk i denne bloggen

lørdag 4. august 2012

Take a look at my book


HER er boken:

Det er utrolig rart å holde den. Og jeg reagerte ikke som forventet.

For noen måneder siden - da jeg tvilte på at jeg noensinne skulle komme i mål - innbilte jeg meg nemlig at jeg skulle sove med boken under hodeputen, at jeg skulle ha den med meg i vesken, at jeg skulle lese gjennom fra perm til perm med en gang jeg fikk den på døra - men nei. Jeg stirret på den i et par sekunder, ga den en liten klem, og la den så trygt og mykt sammen med ekstra dyner og hodeputer i et skap. Weird. Men sånn var det.

Jeg ble sikkert bare litt overveldet. Og NÅ er den fremme igjen!



Lanseringen nærmer seg...
Og jeg er selvfølgelig nervøs, nå er det liksom ingen vei tilbake. (Ikke at jeg vil ha en utvei, altså).

Men det hender jeg tenker: Hva vil folk synes? Vil de se på meg med "nye" øyne? "Stemple" meg som... syk? Osv osv osv. 

Litt slitsomme tanker. Men jeg må jo bare la de gå - jeg kan verken styre andres tolkninger av boken eller tanker om meg. Derfor har jeg bestemt meg for at det eneste jeg skal tenke fra nå av er dette:

Jeg har valgt å dele "historien min" med de aller beste intensjoner.

Og nå må boken leve sitt eget liv. 



La du merke til hva som stod øverst til høyre, eller????




OH JESS!

Du kan glede deg til å lese etterordet - av Finn Skårderud. Det er fantastisk

(Og, JA, jeg føler meg beæret).


Fortsatt god helg!



45 kommentarer:

  1. Hurra hurra! Kan tenke meg at det er rart å plutselig ha den i hendene. Du har jo jobbet hardt og lenge med den. Veldig fint coverbildet også :D
    OG insane kult at Skårderud har skrevet etterord da :D Cooool.

    <3 <3 <3 <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Hipp hipp hurra - tusen takk!!! Og takk igjen for innsiktsfull, klok og beroligende tilbakemelding på manus <3

      I know... Det er helt utrolig!!! :-D

      Slett
  2. Juhuuuuuu! Så gøy, Kristine!! Jeg gleder meg til å lese den. :) Gratulerer så mye <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Tuva! <3<3<3 I really appreciate it!

      Slett
  3. Gratulere med boken.

    Du e tøff!

    Kan æ spørre ka den kommer til å koste?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Silje :-)

      Jeg tror den koster 299 i butikk, og 262 på nett. Uten at jeg er HELT sikker... :-)

      Slett
  4. "Du kan glede deg til å lese etterordet av Finn Skårderud." Tøys!!! Du kan glede deg til å lese HELE BOKEN. Det er den som er fantastisk. Det er jo nettopp det Skårderud mener også!
    Skjønner'u eller?
    Vær stolt av boken din, ikke av Skårderuds etterord. (Men det er jo kult det også :-)
    Gratulerer Kristine. Jeg gleder meg til å ha den i hendene, og bla fra side til side, ikke fra ark til ark.
    Og så gleder jeg meg til å se deg aller mest.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvordan svarer man på en sånn kommentar, da?
      JA, jeg er stolt av boken min.

      Takk, Gunnhild. Jeg gleder meg så INNMARI til å se deg også :-)

      Slett
  5. Gratulerer så mye!! Utrolig tøft å ha sin egen bok i bokhylla :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Ida :-) For en koselig kommentar!!!! :-)

      Slett
  6. Enig med Gunnhild!

    Gleder meg noe helt utrolig til å holde i boken din!

    Og aller mest gleder jeg meg til å se deg snart!!

    Klem fra Eva

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, gode Eva :-) Jeg gleder meg en smule til å se deg også... <3<3<3

      Slett
  7. Gratulerer med boken!

    Gleder meg tiø å lese den :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!! Håper du liker den :-)

      Slett
  8. DU er fantastisk Kristine <3 Ser frem til å lese din historie. Varm klem mitthaap

    SvarSlett
  9. Hipp hurra! Spennende!! Gleder meg sånn til å lese den :D

    SvarSlett
  10. Jeg kjøpte boka i dag! Gleder meg til å lese den jeg også :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Å, tusen takk! Håper du liker den. Og takk for at du har kjøpt! I like it!

      Slett
    2. Hehe, vet hvor fint det føles å ha debutert når folk faktisk kjøper boka! Må støtte opp, synes jeg :)
      Har begynt å lese nå og allerede kommet til side 40, det er en skikkelig kompliment i seg selv! Blir ikke overrasket om jeg har lest ferdig allerede i morgen :)

      Slett
    3. Tusen takk for en utrolig hyggelig kommentar! Much appreciated :-)

      Slett
  11. Tusen takk til deg som turte å gi ut boken. Du er en usedvanlig god forfatter og skriver nådeløst ærlig med både kjærlighet og humor. Litt rart å lese om mennesker man kjenner godt...... Dette er flott arbeid. Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Unni - for en fantastisk kommentar. Jeg setter utrolig stor pris på at du leser og for at du tar deg tid til å komme med tilbakemelding. Skjønner at det er rart å lese om Hege og Petter, og selvfølgelig Tias - det var vanskelig å få frem hvor fantastiske de faktisk er. (Men det vet du jo!!!)

      Tusen, tusen takk, Unni <3

      Slett
  12. Jeg vil bare få takke deg for en usedvanlig velskrevet, ærlig, sår, trist, men samtidig oppløftende bok.

    I min pågående "hvordan finne tilbake til meg selv-prosess" etter ikke mindre enn 20 år med anoreksi ble boken din et lys i et ellers så famlende mørke.
    Du setter ord på så mye gjenkjennelig som jeg ikke har klart å formidle selv, og fikk meg mer motivert enn noen gang til å bevise at jeg kan leve et liv uten spiseforstyrrelsen.

    Boken ble lest i løpet av èn dag, og er allerede kjøpt inn i presang til andre. Igjen; tusen takk og gratulerer!

    Klem fra Kristin.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen, tusen takk, Kristin...
      Jeg er glad for at du er motivert for å bli bedre - til tross for at det er en lang og vond prosess (det vet du jo) finnes det ikke tvil om at det er verdt hvert eneste steg.

      Denne kommentaren rørte meg virkelig. Tusen takk. Jeg ønsker deg alt godt! Og masse mot, styrke og motivasjon! Og lykke! Og latter! Og klemmer!

      Tusen takk, gode deg.

      Slett
  13. Jeg har kjøpt den! Har begynt å lese den og den var slukende bra! Gleder meg til å lese resten :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Så utrolig hyggelig at du synes det og at du tar deg tid til å dele med meg! I like it! Takk!!!

      Slett
  14. Kjøpte boken i lunsjpausen i dag ,og har lest den ut i løpet av dagen.Takk.
    Vondt og godt å lese.Gir håp om at det er mulig å bli frisk og fri.

    Hilsen en mamma.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!

      Ja - det er mulig å bli frisk og fri! Det har vært en vanskelig prosess, men jeg har aldri følt meg sterkere eller mer tilfreds enn jeg gjør nå.

      Hjertelig takk for at du har lest boken, og for at du tok deg tid til å skrive til meg. Det betyr så mye :-)

      Slett
  15. Det hadde vært fint å hatt boken i bokhylla. Skal kjøpes når jeg får ordentlig lønn og bilen er fikset. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei - den skal du få av meg!!! Jeg sender deg en mail - så kan du sende meg adressen din!

      Jeg har forresten med meg heklelappene mine til Denver (det sier seg jo selv) - de er så fine!!!

      Slett
  16. Det er rørende Kristine! Du er så sterk, tenk nå har du kommet ut med bok,det er jo fantastisk! :-) Du er en så god person og hvis folk vil dømme deg for at du deler dine erfaringer og ditt liv med spiseforstyrrelse, så håper jeg du er sterk nok til å la de meningene gå. boken er nok fantastisk, gleder meg til å ha litt fri slik at jeg får lest <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Marthe! Det setter jeg stor pris på! Og takk det samme <3<3<3

      Slett
  17. Da har jeg kjøpt boken! Jeg gleder meg til å lese den :D

    SvarSlett
    Svar
    1. COOL!!! Tusen, tusen takk, Fallen Angel. Og takk også for all støtte her på bloggen - det betyr mer enn du kan ane. <3<3<3 Håper du liker boken. Stor klem fra meg

      Slett
  18. Hei Kristine:)
    Jeg kom plutselig over boken din igår da jeg og kjæresten ventet på bussen. Jeg tok motet til meg og kjøpte den, selv om jeg var litt flau over hva damen bak skranken ville tenke. "Sliter hun med det også?". Sannheten er jo nettopp det, ja jeg har bulimi!
    Jeg kjenner meg igjen spesielt i det du skriver om skam, selvhat og hvilken verdi man gir seg selv.
    Jeg føler jeg kommer nærmere målet med å bli frisk og det føles så godt, men samtidig litt skremmende. Vil jeg noen gang klare å spise hvetebakst uten å få dårlig samvittighet, uten å ofre en tanke på om at jeg burde valgt noe annet som var sunnere? Bare følge lysten til å kjøpe meg en bolle, kake, pasta eller baguett, fordi det er det jeg vil ha?
    For to-tre år tilbake var denne tanken skremmende og jeg hadde et klart svar på at, nei, den dagen vil ikke komme, det er ikke meg. Nå føler jeg at det kan skje, selv om det fortsatt er en litt merkelig tanke.
    Gleder meg til å komme igjennom boken og jeg sikker på at jeg kommer til å lese den flere ganger:)
    Håper alt er bra med deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære deg,

      Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive til meg. Det er trist å lese at du kjenner deg igjen i selvhatet og skammen, men fint at du er bedre :-) Og, JA, jeg tror også du kan spise en bolle uten å tenke videre over det - men det tar helt sikkert enda litt tid!! Det er uansett verdt alt ubehaget - befriende og deilig å følge lyster fremfor kontroll og strenge sykdomsregler. Hipp hurra for deg som har kommet så langt på vei!!

      Igjen - tusen takk for så utrolig fine ord. Jeg ønsker deg ALT godt!!!

      Slett
  19. Boken din er helt fantastisk. DU er fantastisk. <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Oj!

      Jeg synes faktisk DU er ganske fantastisk, Marit. Tusen takk :-)

      Slett
  20. Fantastisk bok, Kristine! Selv om jeg får vondt av å lese alt du har gått gjennom, er det deilig å få bekreftet at det ikke bare er jeg som var/er sprø. Har selv hatt en spiseforstyrrelse (om jeg er 100 % frisk er vanskelig å si, siden det er vanskelig å finne en definisjon på det). Utrolig modig av deg å dele historien din, og jeg er sikker på at det vil hjelpe folk til å få en bedre forståelse av hva en spiseforstyrrelse er og hvor alvorlig det er. Det gjør meg forbannet at noen kan forkaste sykdommen, og at noen kan finne på å si at de ønsker seg den. Selv har jeg fått høre sånt. Stå på videre! Ønsker deg alt godt :-)

    SvarSlett
  21. Kjære deg, Ida! Tusen takk for så fin tilbakemelding!

    Veldig godt å høre at du er bra/bedre (enig i ta det er et definisjonsspørsmål. Selv føler jeg meg frisk, ikke syk, men sliter fortsatt med en del svakheter. Tenker jeg at jeg stadig blir bedre og bedre, og at det er det eneste som betyr noe!)
    Jeg blir også lei meg og frustrert når jeg hører at noen "ønsker seg" en spiseforstyrrelse. Det er en alvorlig og grusom sykdom jeg ikke unner noen...

    Tusen takk for så fine ord - jeg setter stor pris på meldingen din!

    Stor klem fra Kristine

    SvarSlett
  22. Ηey! This iѕ kind of off topіc but Ι neeԁ somе
    advice frоm an eѕtablished blοg.
    ӏs іt νery harԁ to set up your own blog?
    I'm not very techincal but I can figure things out pretty quick. I'm thіnking about creаtіng mу own but I'm not sure where to begin. Do you have any tips or suggestions? With thanks

    My web-site; garden center magazine
    Also see my page: houston garden centers

    SvarSlett
  23. Hi there! This is kinԁ of off topic but I need ѕome guidance from an established blog.
    Ιs it difficult to set up your own blog?

    I'm not very techincal but I can figure things out pretty quick. I'm thinking аbout creating my own but I'm not sure where to begin. Do you have any points or suggestions? Thanks

    my homepage: Haarausfall stoppen

    SvarSlett
  24. Jeg har nettopp lest boken din Kristne og jeg syns den var utrolig rørende og tankevekkende! Den er så forståelig, gjør alt så klart. Jeg skal ha og har hatt foredrag og presentasjoner om spiseforstyrrelser og denne boken er til stor hjelp! Jeg er 17 år og velger å bytte linje til helse og sosial fordi jeg har et sterkt ønske om å hjelpe andre med psykiske lidelser som blandt annet spiseforstyrrelse.

    Du er utrolig sterk som har klart å komme deg ut av det dype mørke hullet og kommet den lange veien opp til sollyset. Denne boken vil hjelpe flere enn du aner, den har lært meg så mye om hva som egentlig ligger bak, fått meg til å tenke, og ønske om å hjelpe. Er utrolig stolt av deg Kristne! Håper du leser dette<3

    SvarSlett